Nu ben ik op zoek naar tips. Waar moeten we op letten bij de montuurkeuze?
Overbodig om te zeggen dat het een onverwoestbaar montuur moet zijn

Wij hebben dat wel vanaf het begin gedaan. De glazen kosten zo'n 30 euro per stuk, ook de ontspiegelde met krasvaste laag en extra dun geslepen.Miem schreef:.
Oh enne, ontspiegelde glazen heb ik ook nooit bij ze gedaan. Dat krijgt Kim nu in haar nieuwe bril denk ik wel (ze is nu 13). Ook krasvaste lagen etc hebben we nooit gedaan.
Vanaf een jaar of 7 zijn we wel extra dun geslepen glazen gaan nemen, .
Dat laatste is zeker waar! Met Vincent stonden we in het begin wekelijks bij de opticien (Pearle) om hem weer recht te laten buigen.. nu zeker nog eens per maand. Zoek dus ook een opticien die die service zonder problemen biedt (wat voelde ik me soms opgelaten, maar inmiddels vind ik het alweer erg gewoon dat ik daar sta haha).LindaJager schreef:Waar je op moet letten is dat het montuur goed past. Niet op de groei gaan kopen![]()
Wij kopen altijd bij de opticien in het dorp omdat we anders steeds meer dan een half uur kwijt zijn aan reizen. En mijn ervaring is dat de kinderbril vrij snel uit het lood staat zodat je wekelijks, vooral in het begin, bij de opticien bent.
Die ervaring hebben wij niet, maar een opticien dichtbij is wel handig (meeste problemen waren bij ons als er weer eens een neusdopje af was ofzo).LindaJager schreef:Waar je op moet letten is dat het montuur goed past. Niet op de groei gaan kopen![]()
Wij kopen altijd bij de opticien in het dorp omdat we anders steeds meer dan een half uur kwijt zijn aan reizen. En mijn ervaring is dat de kinderbril vrij snel uit het lood staat zodat je wekelijks, vooral in het begin, bij de opticien bent.
Hier waren de glazen wel een stuk duurder dan 30 euro per stuk... Het scheelt ook welke afwijking je hebt natuurlijk.LindaJager schreef:Wij hebben dat wel vanaf het begin gedaan. De glazen kosten zo'n 30 euro per stuk, ook de ontspiegelde met krasvaste laag en extra dun geslepen.Miem schreef:.
Oh enne, ontspiegelde glazen heb ik ook nooit bij ze gedaan. Dat krijgt Kim nu in haar nieuwe bril denk ik wel (ze is nu 13). Ook krasvaste lagen etc hebben we nooit gedaan.
Vanaf een jaar of 7 zijn we wel extra dun geslepen glazen gaan nemen, .
Dat ontspiegelde hebben we ook gedaan omdat Lucas veel last van het zonlicht had, zo'n laagje scheelt dan weer.
Wij zijn ook goede bekenden bij onze opticien. De laatste paar maanden gaat het eindelijk beter, maar daarvoor stonden we wekelijks bij de opticien. Een kunststofmontuur zal daar minder last van hebben. Die hebben niet van die losse neussteuntjes die steeds kunnen verbuigen. Verder hebben wij ook dunne en ontspiegelde glazen genomen, omdat het dunnere glas ook veel lichter is en fijner draagt.LindaJager schreef:Waar je op moet letten is dat het montuur goed past. Niet op de groei gaan kopen![]()
Maar daar moet je kind dan wel een neus voor hebben, dat hebben Lucas en Vincent iig niet. Die kunnen niet echt een kunsstofmontuur hebben.marije1977 schreef:[. Een kunststofmontuur zal daar minder last van hebben. Die hebben niet van die losse neussteuntjes die steeds kunnen verbuigen. .
Het enige volledig kunststof montuur dat Kim ooit gehad heeft (en 't was geen goedkope) brak doormidden (en 't is echt geen wildebras, ze zat te lezen op school, waarschijnlijk tegen de zijkant geduwd ofzo).LindaJager schreef:Maar daar moet je kind dan wel een neus voor hebben, dat hebben Lucas en Vincent iig niet. Die kunnen niet echt een kunsstofmontuur hebben.marije1977 schreef:[. Een kunststofmontuur zal daar minder last van hebben. Die hebben niet van die losse neussteuntjes die steeds kunnen verbuigen. .