Bril voor 3 jarige

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Laris76
J&J SANTORINI

Bril voor 3 jarige

Bericht door Laris76 »

T. moet een bril. Zijn rechteroog heeft +4,25 en de ogen werken niet goed samen. Om dit te verbeteren moeten we met een bril beginnen.
Nu ben ik op zoek naar tips. Waar moeten we op letten bij de montuurkeuze?
Overbodig om te zeggen dat het een onverwoestbaar montuur moet zijn :wink: Het is nogal een onstuimig ventje.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Miem

Re: Bril voor 3 jarige

Bericht door Miem »

Wij zijn eerst begonnen met Hans Anders brillen, simpelweg omdat die goedkoop zijn. Bij beiden hebben we bij de tweede bril een duurdere gekocht omdat ze er redelijk voorzichtig mee om gingen.

Ik zou het weer zo doen, ook de monturen van de betere brillenwinkel kunnen stuk (bij ons zelfs eerder dan die van Hans!), mijn idee is dat een driejarige een dure bril nog niet echt waard is :) .

Er zijn natuurlijk van die speciale onbreekbare brillen met veren in de pootjes maarja, ze groeien er op die leeftijd in max een jaar uit, da's wel zonde van je dure montuur.

Oh enne, ontspiegelde glazen heb ik ook nooit bij ze gedaan. Dat krijgt Kim nu in haar nieuwe bril denk ik wel (ze is nu 13). Ook krasvaste lagen etc hebben we nooit gedaan. Eigenlijk dus gewoon de simpelste glazen genomen die er waren.

Vanaf een jaar of 7 zijn we wel extra dun geslepen glazen gaan nemen, dat ziet er net wat mooier uit maar is dus ook duurder. Zonde als de sterkte nog veel verandert. Bij mijn oudste is de sterkte al sinds haar derde gelijk gebleven dus bij haar durfden we dat wel te gaan doen.

Er zijn trouwens ook opticiens die garantie geven op de sterkte van de glazen, als ze binnen een jaar veranderen krijg je nieuwe. En er zijn er ook met van die kinder-verzekeringen. Moet je gewoon even overal navragen, wat de voorwaarden zijn.
MarijeO
J&J SANTORINI

Bericht door MarijeO »

Hier een Hans Anders fan. Alledrie mijn brildragers hebben daar de brillen vandaan. Ze geven goede service (deze week nog na ruim een jaar een nieuw montuur gekregen omdat jongste dochter er een hengst aan had gegeven). Wij hebben een briltotaalplan genomen. Dat kost 7 euro per maand en dan mag je na een jaar een bril uitkiezen, incl ontspiegelde glazen en een anti-kraslaagje. De monturen zijn wisselend wat duurzaamheid betreft. Die van zoon 2 is goed stevig, die van dochter iets minder. De keuze is ook niet geweldig ruim. Maar al met al zijn we dus erg tevreden.
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
LindaJager
J&J MALEDIVEN

Bericht door LindaJager »

Miem schreef:.

Oh enne, ontspiegelde glazen heb ik ook nooit bij ze gedaan. Dat krijgt Kim nu in haar nieuwe bril denk ik wel (ze is nu 13). Ook krasvaste lagen etc hebben we nooit gedaan.
Vanaf een jaar of 7 zijn we wel extra dun geslepen glazen gaan nemen, .
Wij hebben dat wel vanaf het begin gedaan. De glazen kosten zo'n 30 euro per stuk, ook de ontspiegelde met krasvaste laag en extra dun geslepen.
Dat ontspiegelde hebben we ook gedaan omdat Lucas veel last van het zonlicht had, zo'n laagje scheelt dan weer.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
LindaJager
J&J MALEDIVEN

Waar je op moet letten is dat het montuur goed past. Niet op de groei gaan kopen ::wink:
Wij kopen altijd bij de opticien in het dorp omdat we anders steeds meer dan een half uur kwijt zijn aan reizen. En mijn ervaring is dat de kinderbril vrij snel uit het lood staat zodat je wekelijks, vooral in het begin, bij de opticien bent.
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

LindaJager schreef:Waar je op moet letten is dat het montuur goed past. Niet op de groei gaan kopen ::wink:
Wij kopen altijd bij de opticien in het dorp omdat we anders steeds meer dan een half uur kwijt zijn aan reizen. En mijn ervaring is dat de kinderbril vrij snel uit het lood staat zodat je wekelijks, vooral in het begin, bij de opticien bent.
Dat laatste is zeker waar! Met Vincent stonden we in het begin wekelijks bij de opticien (Pearle) om hem weer recht te laten buigen.. nu zeker nog eens per maand. Zoek dus ook een opticien die die service zonder problemen biedt (wat voelde ik me soms opgelaten, maar inmiddels vind ik het alweer erg gewoon dat ik daar sta haha).

De opticien kan je ook vertellen wat de stevige kindermonturen zijn. En misschien is er wel een actie dat de 2e bril half geld/gratis is. Dat is altijd handig bij zo'n kind, dan kun je ze afwisselen als er iets met de ene bril is, of als je er op het laatste moment een niet kunt vinden, of gewoon omdat de andere bril leuker bij die kleren staat :mrgreen:

We hebben met Vincent nu ook de afspraak dat hij hem afzet als hij gaat buiten spelen/voetballen/gymen. Dat scheelt heel wat ritjes naar de Pearle. Maar hij heeft ook maar +1,5 qua sterkte en zegt zelf niet eens echt te merken of hij hem wel of niet op heeft.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Miem

Bericht door Miem »

LindaJager schreef:Waar je op moet letten is dat het montuur goed past. Niet op de groei gaan kopen ::wink:
Die ervaring hebben wij niet, maar een opticien dichtbij is wel handig (meeste problemen waren bij ons als er weer eens een neusdopje af was ofzo).
Miem

Bericht door Miem »

LindaJager schreef:
Miem schreef:.

Oh enne, ontspiegelde glazen heb ik ook nooit bij ze gedaan. Dat krijgt Kim nu in haar nieuwe bril denk ik wel (ze is nu 13). Ook krasvaste lagen etc hebben we nooit gedaan.
Vanaf een jaar of 7 zijn we wel extra dun geslepen glazen gaan nemen, .
Wij hebben dat wel vanaf het begin gedaan. De glazen kosten zo'n 30 euro per stuk, ook de ontspiegelde met krasvaste laag en extra dun geslepen.
Dat ontspiegelde hebben we ook gedaan omdat Lucas veel last van het zonlicht had, zo'n laagje scheelt dan weer.
Hier waren de glazen wel een stuk duurder dan 30 euro per stuk... Het scheelt ook welke afwijking je hebt natuurlijk.

Extra dun geslepen idd wel na een tijdje. En zeker als je kind 2 heel verschillende sterktes heeft zou ik het wel doen. Want dan heb je 1 uitvergroot oog :roll: .
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Wij zijn ook goede bekenden bij onze opticien. De laatste paar maanden gaat het eindelijk beter, maar daarvoor stonden we wekelijks bij de opticien. Een kunststofmontuur zal daar minder last van hebben. Die hebben niet van die losse neussteuntjes die steeds kunnen verbuigen. Verder hebben wij ook dunne en ontspiegelde glazen genomen, omdat het dunnere glas ook veel lichter is en fijner draagt.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
LindaJager
J&J MALEDIVEN

marije1977 schreef:[. Een kunststofmontuur zal daar minder last van hebben. Die hebben niet van die losse neussteuntjes die steeds kunnen verbuigen. .
Maar daar moet je kind dan wel een neus voor hebben, dat hebben Lucas en Vincent iig niet. Die kunnen niet echt een kunsstofmontuur hebben.
Miem

Bericht door Miem »

LindaJager schreef:
marije1977 schreef:[. Een kunststofmontuur zal daar minder last van hebben. Die hebben niet van die losse neussteuntjes die steeds kunnen verbuigen. .
Maar daar moet je kind dan wel een neus voor hebben, dat hebben Lucas en Vincent iig niet. Die kunnen niet echt een kunsstofmontuur hebben.
Het enige volledig kunststof montuur dat Kim ooit gehad heeft (en 't was geen goedkope) brak doormidden (en 't is echt geen wildebras, ze zat te lezen op school, waarschijnlijk tegen de zijkant geduwd ofzo).
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hier ook een brilletje en al vanaf 2,5 jaar.
Eigenlijk gaat het heel goed. Wij hebben gekozen voor de plaatselijke opiticien op 5 minuten fietsen. Niet alleen vanwege de grote collectie kinderbrillen, maar vooral vanwege het feit dat je gewoon regelmatig even de bril moet laten stellen of repareren.

Floris heeft hele gewone montuurjes en eigenlijk is er maar een keertje echt iets kapot gegaan wat gerepareerd moest worden, een nieuw pootje. Verder zijn die montuurtjes allemaal best flexibel en kunnen ze wel tegen een stootje.

We kregen automatisch 2 brillen, een gewone en een stoei brilletje zoals ze dat zo mooi noemen. In de praktijk draagt hij ze afwisselend, want er is er altijd wel eentje die niet lekker zit. De gewone bril heeft duurdere ontspiegelde glazen, het stoeibrilletje goedkopere.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Jeanne
J&J SANTORINI

Bericht door Jeanne »

Hier allemaal brilletje (gehad, Y inthe is er nu vanaf) Y eno draagt het vanaf zijn 13 maanden, en had toen een speciaal babymontuur, maar sinds hij 2.5 is, heeft hij een gewone bril, een metalen, net als L iene, en dat gaat meestal wel goed. Zijn glas is er wel eens uitgevallen, en af en toe moet hij bijgesteld worden, maar dat is eerder eens per maand of minder, dan eens per week. Bril komt van de opticien, maar dat is vooral omdat de Pearle bij ons in de buurt heel klein is, en weinig kleine montuurtjes had. Bovendien was opticien niet duurder, omdat ze altijd kinderbrilletjes van het vorige seizoen bijhoudt, en die kosten dan 20 euro ofzo.
L iene draagt ook een bril sinds haar 3e, en ook dat is altijd al goed gegaan met een gewone, die moet zelden bijgesteld worden. De eerste is ze wel verloren op vakantie, maar nu heeft ze deze bijna 2 jaar, en die is wel aan vervanging toe, want de verf begint eraf te gaan. Maar ik vind 2 jaar best een redelijke levensduur voor een kinderbril, en eigenlijk zou ze wel nog langer kunnen, maar ze heeft nieuwe glazen nodig, dus dan liever nu meteen ook ander montuur.
Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)
Laris76
J&J SANTORINI

Bericht door Laris76 »

ok heleboel tips, fijn! We gaan donderdag maar eens naar de opticien. Die hebben we hier in dorp niet.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Plaats reactie