nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

met broek en sokken aan valt het wel mee, maar zodra ik luier ga verschonen gaan die tenen in zijn mond! handig met poep ;) schattig vind ik dat!

haaruitval is wel wat minder geworden de laatste paar weken. normaal verloor ik ook veel na het douchen, dus dat blijft denk ik altijd wel zo. hoe langer en donkerder hoe meer haar het lijkt..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Bericht door HeleenW »

dat haaruitval is hier ook gigantisch. Ik vind het vooral vies, overal zie ik haren hoe vaak ik ook zuig.... het is eigenlijk nog niet eens zo heel lang dat ik uitval heb.

En die tenen/voeten: grappige speeltjes zijn dat he? zo lief! :verliefd:
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hoe is het met de draaikonten? kunnen ze al weer terugdraaien?
mark nog steeds niet.. ben dus echt 100x per dag bezig om hem weer op zijn rug te draaien. gelukkig weet hij nu wel dat hij zijn hoofd kan neerlegen om even uit te rusten. houdt ie het een paar minuten langer vol.
in zijn bed heb ik zijn dekentje echt zo strak mogelijk over hem heen, en dan blijft hij wel liggen..
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Er wordt hier inmiddels volop getijgerd. Niets wat op de grond ligt is nog veilig voor Leonore. Ze tijgert er zo naar toe!
Blijven liggen onder het dekentje is er niet meer bij. Ik tref haar regelmatig op haar buik slapend aan ergens bovenin het bed.

Op het aankleedkussen wordt het ook al een aardig gevecht. Dametje wil op haar buik gaan liggen zodra ze wordt neergelegd. Gelukkig helpt het om haar iets in haar handen te geven waar ze mee kan spelen.

En als ze op schoot zit pakt ze ook wat ze pakken kan. Haren, papier, eten en van de week zelfs mijn ijsje :)

Kortom, onze baby is geen kleine baby meer....
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ze is nog wel klein hoor, maar gedraagt zich niet als baby. :mrgreen:
maar knap hoor, tijgeren! leuk om te zien, maar je moet zo opletten dat er niks op de grond ligt! kraaltjes, scherpere autootjes, magneetjes, troepjes..

ik zag op facebook ook al een foto van roos van esther voorbij komen dat ze op handen en voeten 'staat'. ook al zo knap!
mark draait alleen op zijn buik, om na een paar minuten te gaan piepen dat hij weer op zijn rug wil. en als ik hem heb omgedraaid ligt ie binen 10 seconden weer op zijn buik.
ben gister even op onze weegschaal gaan staan met hem.. 10,2 kilo gaf ie aan voor mark. volgende week naar het cb, kijken hoe zwaar hij echt is!
echt, mijn linkerarm is gewoon gespierd geworden door dat getil! merk nu dat ik moet afwisselen, want rechts is maar een slap armpje haha!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Dat op de buik draaien en niet meer terug is hier ook nog altijd zo alleen houdt Daan het wel bijna een half uur vol op zijn buik. En hij tijgert en gaat bijna kruipen! Hij zit soms al echt met de knietjes onder zijn kont :wink:

In bed draait Daan ook regelmatig, niet als hij slaapt maar wel als hij moet slapen of als hij wakker word. Bij wakker worden is het heerlijk spelen maar bij inslapen moet ik dus af en toe meneer op zijn rug leggen. Hij valt echt niet in slaap op zijn buik.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

nou mark gaat sinds vandaag ook van het kleedje af hoor!
hij draait op zijn buik en gaat dan langzaam naar achter.. handig, zo'n achteruit-kruiper :lol:
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

daan weer goedgekeurd bij het cb? hoe lang en slank is hij?
houden zo daan, daar vallen de vrouwtjes op :lol:
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

zo, weer naar het cb geweest. mark was minder snel gegroeid als ik dacht.
75 cm en 9700 gram.
precies hetzelfde lijntje als chris en femke, alleen waren zij 3 en 4 maanden ouder ;)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Wat had je dan verwacht Chantal, boven de 10kg?

Wij hoeven voorlopig nog niet, pas op 25 juli weer.

Ons dametje is nog steeds niet zo'n fan van iets anders dan melk. Fruit wil ze haar mond nog wel voor open doen, maar als er groente bij haar in de buurt komt houdt ze haar mond echt stokstijf dicht. Brood vindt ze wel leuk, maar ook niet meer dan dat.
Ik heb 2 enorm slechte eters (gehad) maar allebei aten ze tot 1 jaar als een bootwerker. Dus dit is weer een nieuwe dimensie :mrgreen: .

En wat betreft mezelf. Het gaat hier wel wat beter. Ik heb me de bedrijfsarts afgesproken dat ik na onze "vakantie" (ml heeft een week vrij, maar we gaan niet weg) dwz rond 23 juli weer aan het werk ga. Heel langzaam, dat wel.
Ik raak niet meer in paniek bij de gedachte, dus we zien tegen die tijd wel hoe het gaat.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik dacht idd 10 kilo 8) maar het viel mee gelukkig! vind het niet erg hoor!
fijn dat je weer aan het werk kunt/gaat en niet in paniek raakt al bij de gedachte. dat is al een hele stap vooruit!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Justine, wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan, al gaat het langzaam!
En chantal, wat is je zoon toch een enorme beer man!!!!

Daan is wo weer op het cb geweest.
Hij is bovengemiddeld wat lengte betreft, 72 cm en ondergemiddeld wat gewicht betreft en zijn gewicht buigt telkens meer van het gemiddelde af. Hij was nu 7.7 kg (in 1,5 iets meer dan 300 gram gegroeit volgens mij)

Maar meneer is zo lief en zo leuk en zo makkelijk! hoe vaak ik hem niet wakker maak uit zijn slaap en hij gelijk voluit lacht. Gewoon lekker in bed leg, ook al is hij niet vreselijk moe. Ligt heerlijk te kletsen en gaat dan slapen. ow wat ben ik toch verliefd op dit mannetje. Hij tijgert de hele kamer door, zit over al (oei het opvoeden gaat weer beginnen)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ojee, als hier het tijgeren begint moet ik echt het huis babyveilig maken! er liggen nog veel te veel kleine dingetjes overal...

heleen, hij doet het lekker toch? volgende keer zal hij wel niet zo in de lengte gegroeid zijn maar wel zwaarder zijn geworden.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Het wordt langzaamaan steeds rustiger in ons draadje dames. Dat vind ik eigenlijk wel een beetje jammer, want ik vind het leuk om te lezen hoe het gaat met jullie en jullie schatjes.

Met mij gaat het langzaam steeds beter (al heb ik nog regelmatig een dip). Leonore slaapt eindelijk goed door, zodat ik lekkere lange nachten kan maken. Komende week ben ik nog thuis en dan ga ik met 2x2 uur weer aan het werk. Ik begin inmiddels wel weer een beetje benieuwd te worden hoe het daar is, dus dat lijkt me een goed teken. Het zal wel heel rustig zijn, ik begin tenslotte middenin de vakantie.
Soms vind ik het nog wel lastig, 3 kinderen waaronder een veeleisende peuter en een baby. Vooral rond eet en slaap tijd als ml er niet is dan kom ik handen tekort. Wat ik vroeger met gemak deed vind ik nu best zwaar. Maar dat wordt wellicht beter als ik me weer helemaal goed voel en mijn peuter een kleuter wordt.

Leonore begint al een heel dametje te worden. Van de box heeft ze al snel genoeg. Ze wil de kamer door en bekijkt daar alle hoeken en gaten en alles wat ze tegenkomt. Ik ben dan ook de hele dag aan het speuren naar kleine dingetjes. Sinds een paar dagen heeft ze ook door wat eten is. Na een week of 7 oefenen is het kwartje eindelijk gevallen. Het fruit ging al wel een beetje, maar nu valt ze zelfs aan op de groente. Aan tafel zit ze als een prinses in de kinderstoel.

Op het kdv gaat het uitstekend, wat dat betreft kan ik met een gerust hart aan het werk. Ze lacht veel, eet goed, alleen slapen gaat wat minder. Kennelijk vindt ze het te gezellig om te gaan slapen.
Helaas heb ik de schattige lakentjes en dekentjes in de kast moeten liggen. Mevrouwtje gebruikt haar gehele bed om te slapen. Het liefst ligt ze op haar zij. Elke avond rond 22.30 uur wordt ze wakker om dan 1 of meerdere gilletjes/huiltjes te geven om vervolgens tot een uur of 7.00 verder te slapen.

Heleen, Chantal en Esther, hoe gaat het met jullie??
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hier gaat het ook goed, alleen heeft mark vandaag besloten dat hij niet gelijk wil gaan slapen in bed. hij ligt nu alweer een half uur te jammeren in bed. vanochtend ook al.. niet hard huilen hoor, wel jammeren.
hij is wel moe want hij viel net bijna in slaap tijdens het drinken. hopelijk is deze fase snel weer over...

eten vind hij heerlijk! hij kan nu lekker zitten in de kinderstoel en eet goed. hij eet wat er op dat moment is. als er iets makkelijks is zoals sperzieboontjes eet hij dat mee, als we patat of zo hebben krijgt hij een (half) potje prut. wat hij trouwens ook heerlijk vind ;)
ook brood vind hij heerlijk, eet zo een heel broodje zonder korst op!

en de nachten gaan ook prima.
hij heeft nu 2 slaapjes op een dag sinds een week ongeveer. mark gaat rond 19 uur naar bed en wordt dan rond 6.30 weer wakker!
of zoals vanochtend, werd hij om 5 uur wakker voor een fles en was daarna gelijk weer stil tot 7.15. heerlijk!

de zwangerschapskilo's zijn er bijna vanaf, heb er alleen wel echt een dikkere buik aan overgehouden..

oh, mark is stil :lol:
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Het is zeker stil hier! En volgens mij ben ik daar een grote oorzaak van. haha!

Het zegt genoeg, de meer stille momenten denk ik. Aan het begin draaide het 'gewone' leven nog helemaal niet en hoe verder je van de bevalling komt, hoe meer er weer van je verwacht wordt! (en we hebben geen laptop meer, dat scheelt ook veel)

Leuk om weer even wat te lezen!
Leonore en Daan lijken op elkaar wat betreft de kamer verkennen! Zo mooi he, Daan schuift echt heel de kamer door. En als hij iets ziet wat hij hebben wil, dan gaat hij nog harder!!! :verliefd: OVerigens vind hij de box nog helemaal prima! Gelukkig maar!

En wat slapen betreft lijkt Daan wel op Mark: Daan word elke morgen rond 6:30 wakker, kletst dan nog een poosje en als ik dan wakker genoeg ben voed ik hem (en geef nog wat fles na.. omdat mijn melk niet toereikend is) daarna leg ik hem weer en bed en nu word hij weer wakker na een super nacht dus!

Inmiddels heeft hij sinds deze week 2 tandjes ! Hij voelt echt dat hij tandjes heeft, hij zit mijn zijn tong erover heen te vegen, zo lief! Echt van: weg daar, dat hoort niet in mijn mond :)

Daan is ook echt helemaal uit het inbakeren. Hij slaapt het liefst op zijn buik! En hij is nog altijd zo makkelijk. Elke avond gaan we bij hem kijken, soms even knuffelen en meneer gaat gewoon weer verder slapen.

Ik krijg nu koffie visite, we zouden lekker gaan wandelen... maar dat komt er niet van. Dus ik ga naar beneden!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Die dikkere buik heb ik ook Chantal.... Ben bang dat dat nooit meer goed gaat komen. Nog een paar kilo te gaan en dan zit ik weer op mijn oude gewicht. En ik heb nog amper gesport, dus wie weet dat dat gaat helpen.

En hoe gaat het met jullie zelf, dames? En met jullie werk, dames? En de combi gezin en werk? Is dat al een beetje genormaliseerd?
Jij werkt toch weer, Heleen? Althans, dat dacht ik ergens uit afgeleid te hebben.

Vanmorgen werd Floris heeeel erg boos op Leonore omdat ze 1 van zijn 1000 voetbalplaatjes verscheurd (lees: opgegeten) had. Hij wilde maar niet van me aannemen dat het weinig nut heeft om boos te worden op een baby.
Maar verder vinden ze hun zusje nog steeds het einde :verliefd: .
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Even een nieuwsflits:

Vandaag ging ze tot 2x toe zelf zitten! Vanuit de houding op de foto's van een paar dagen geleden. Het was nog een beetje wiebelig, maar ze strekte zich helemaal uit en de blik in haar ogen en de geluidjes die ze maakte... :verliefd: :verliefd: Ze was duidelijk trots op zichzelf. Om van te smelten.....
Dus daar krijgen we vast nog meer van, de komende dagen. Helaas nog geen foto als bewijs :D .

En o ja, Chantal, ik ben gisteren bij jou in de buurt geweest. We hebben de historische driehoek gedaan met de stoomtram en de boot. Geen idee dat ik dan door Wognum zou komen.
Wij vonden het zelf leuk, maar minder geschikt voor ren- en klimaapjes. We moesten ze veel te veel in toom houden en dat kostte iedereen veel energie. Maar dat weten we dan ook weer, voor toekomstige uitjes. L daarentegen heeft zich echt uitstekend gedragen.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Wat knap!!!!! Nu is ze echt geen baby meer. Snel gaan filmen hoor!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

tjee wat gaat ze hard!!
wat jammer dat het zulk slecht weer was, anders waren we even komen zwaaien haha!
het stationnetje van de stoomtrein is hier ongeveer 1,5 kilometer vandaan. we horen bello altijd fluiten als we buiten zijn :)

vanochtend was mijn overbuurvrouw met haar 6,5 maanden oude zoontje.
hij heeft gewoon al 4 tanden! zijn boventanden lijken wel grotemensentanden zo groot haha! zag er vreemt uit.. ze waren nog niet helemaal door hoor, maar wel 2 hele grote strepen!
hij tijgerde ook overal heen.
toen kwam bulletje mark uit bed en die lag bijna stil. hij is ook best slap vergeleken andere baby's.
ik weet nog wel dat chris en femke dat ook waren hoor, hij doet gewoon precies hetzelfde.
komt allemaal wel goed :)

weet niet of ik het al had geschreven, maar 2 weken geleden of zo kreeg ik de vraag of hij al liep :roll:
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Vanochtend 2 uurtjes op mijn werk geweest. Praatjes gemaakt, computer weer aan de praat gekregen, mailtjes gelezen (en vooral aan het deleten geweest). En toen waren de 2 uur alweer voorbij. Donderdag weer.
Er was veel anders. Nieuwe collega's, andere kamer, nieuwe (mij onbekende) kamergenote.
Ben er toch wel een beetje moe van geworden. Belachelijk hè.

Goeie timing trouwens hè, ik ga aan het werk en het is ineens zomer. Gelukkig is de dag nog niet om, ik ga maar eens de tuin in :D .
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Vanochtend 2 uurtjes op mijn werk geweest. Praatjes gemaakt, computer weer aan de praat gekregen, mailtjes gelezen (en vooral aan het deleten geweest). En toen waren de 2 uur alweer voorbij. Donderdag weer.
Er was veel anders. Nieuwe collega's, andere kamer, nieuwe (mij onbekende) kamergenote.
Ben er toch wel een beetje moe van geworden. Belachelijk hè.

Goeie timing trouwens hè, ik ga aan het werk en het is ineens zomer. Gelukkig is de dag nog niet om, ik ga maar eens de tuin in :D .
Wauw!!!! wat goed dat je bent gegaan!!!! Het heeft even geduurd maar de eerste stap is gezet! En dat je moe bent, ik denk niet dat dat heel raar is hoor! Na de afgelopen periode en dan ook nog eens weer verdiepen in een werksituatie, dat kost ook energie!

Maar hoe vond je het? VOnd je het wel weer leuk? Er is veel veranderd zo te lezen, nog geen mening over gevormd? :wink:

Ben je tevreden over de manier waarop je weer het werk in mag komen? Heel veel succes ook donderdag weer!!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Heel tevreden, Heleen. Er is geen druk geweest, noch van het werk, noch van de bedrijfsarts. Alleen uit mezelf... 8)
Deze week doe ik 2x2, dan 2x3 en dan 2x4. Verder gaat het schema nog niet.

Verder heb ik er dubbele gevoelens over. Aan de ene kant zou ik graag nog even thuisblijven, maar dan terwijl ik me "goed" voel. Aan de andere kant vind ik het ook weer fijn dat alles weer normaal wordt en dat ik weer een ritme in mijn leven krijg.

Werk jij nou weer, Heleen? En zo ja, hoeveel?
En hoe gaat het nou eigenlijk met jou? Het is al een tijd geleden dat je daarover geschreven hebt.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

En o ja, vanochtend weer eens naar het cb geweest.
De cijfers:

7870 gram en 69 cm. Wederom een heel gemiddeld dametje. Alleen in de lengte zit ze er iets onder.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Wat fijn dat je niet onder druk bent gezet! En je gevoel over gewoon 'goed' thuis zitten herken ik.
Heb je niet de ruimte om in september nog 2 weken vakantie te nemen o.i.d.?

En ook nog eens een goed cb bezoek, het lijkt wel zomer :-)

Hier gaat het echt de goede kant op. Ik werk vanaf half april voor 50 procent (8 uur per week minstens)
Het ging even goed, tot mijn teamleider (nummer 4 in 5 jaar tijd) er mee stopte. En toen zakte ik echt weer even terug. Ik heb dit aangekaart, ook bij de huisarts en toen is besloten me buiten onze locatie om te reintegreren. Dat gaat heel goed. Nu heb ik officieel 3 weken vakantie. Vanaf 1 september ga ik weer naar mijn eigen locatie. We hebben dan ook een nieuwe (goede!!!) teamleider. Dus ik heb weer hoop en ben weer rustiger!

Verder gaat het ook echt wel beter, we hopen vrijdag voor 2 weken op vakantie te gaan en ik heb er gewoon een klein beetje zin in. Het erge tegenop zien is omgeslagen naar een beetje zin, wat wil je nog meer!!!!

Hoe zit het met jullie kleintjes? Daan eet ontzettend slecht! Een kwart broodje, 100ml melk (2 x per dag) en 's avonds warm eten en soms fruit tussendoor. Hij is super beweeglijk, dus energie verbranden doet hij wel. En ik denk echt dat de bv bijna stopt en ik krijg er al iets meer vrede mee. Ik moet 7 keer per dag kolven om de productie ook maar iets op gang te houden (en dan laat ik Daan ook nog drinken) maar dat lukt gewoon echt niet in een draaiend gezin met afspraakjes, gezelligheid enz. En eigenlijk kost het me dan toch teveel moeite. Heb het even geprobeerd en toen ging het goed. Toen ging ik langzaam afbouwen met kolven, elke 4 dagen een voeding minder kolven maar ik heb nu weer heel weinig voedig. Ik voed Daan 's morgens rond 6:30u en dan geef ik nog een flesje melk na...
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik heb nog vakantieweken zat, Heleen. Van vorig jaar had ik nog wat over en dit jaar neem ik ook zowat niks op. Dus dat is zeker nog een idee! Maar eerst maar weer eens aan het werkritme wennen.

Fijn om te lezen dat het bij jou de goede kant opgaat. En heerlijk dat je nu gewoon vakantie hebt en op vakantie gaat!
Dat laatste vind ik nog wat teveel, dus dat slaan we deze zomer over. Al gaan we eind augustus, als de vakantie al voorbij is en F alweer een studiedag heeft op maandag, nog een weekendje weg met z'n allen.

Het wisselt hier heel erg wat L eet. De ene dag heeft ze honger als een bootwerker. De ander dag eet ze amper wat. Brood is ze dol op, dat eet ze altijd wel. Maar al met al eet ze wel meer dan Daan, als ik dat zo lees.
Zet daan niet gewoon zijn schema wat hij als kleine baby had voort? Toen dronk hij al niet zo veel en als ze wat groter worden, wordt het vanzelf minder. Zolang hij goed groeit, vrolijk is en slaapt is er toch niks aan de hand?
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

En o ja, dan nog de vraag van vandaag:

L heeft sinds een dag of 5 een tandje (je weet wel, zo'n wit puntje) en nummertje 2 lijkt er nu naast te komen.

Vraag van de wvk:
Heb je haar tanden al gepoetst?

Ahum, nee. Was mijn antwoord. Het tandje zit er net 5 dagen en ik mag niet eens in de buurt van haar mondje komen om ernaar te kijken.

Of zijn jullie heeeeeel braaf en poetsen jullie een net doorgebroken tandje al....? En ben ik dus een hele slechte moeder :mrgreen:
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

je bent geen slechte moeder hoor haha! dat minitandje.. maar nu wel beginnen hè met poetsen ;)
hier nog geen tandjes, ook niks te voelen!

vervelend dat daan zo slecht eet heleen, de dochter van mijn vriendin eet ook niks meer sinds ze met tandjes bezig is. zij krijgt dus in ieder geval 1 of 2 flessen pap per dag, zo komt er nog wat binnen...

mark heeft vanochtend 2 broodjes achter elkaar opgegeten, en daarna nog zo'n 160 ml slappe thee.
vanmiddag had ik pap voor hem gemaakt, zo'n gratis proefzakje. hij vond het wel lekker maar heeft daarna wel 2 x gespuugd.. gewoon weer een broodje voortaan dus :)

goed dat je weer werkt just!ne! ik vond het heel wat hoor, om weer te werken.. maar nu ben ik al helemaal gewend, al ga ik er met gezonde tegenzin heen. eenmaal daar is de tijd toch weer snel voorbij zonder dat ik het vervelend heb gehad.

heleen, fijn dat het bij jou nu ook beter gaat!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

De andere jongens zijn ook klein eters (als is Levi wel een grote snoepert.... :-))

Ik maak me er ook echt niet druk om maar ik vind het soms echt wel weinig. Al heeft hij vanavond gebunkert! haha...
Hij groeit niet heel hard, maar slaapt goed, ontwikkelt gewoon lekker door en is zeer tevreden.
Wel eenkennig, hebben jullie kleintjes dat ook? Hij gaat hij zielig kijken en soms zelfs huilen als hij een 'vreemde' ziet en als ik wegga gaat hij ook vaak piepen. Maar ik vind dit niet erg hoor, het hoort erbij en het gaat ook weer over! Goed gehecht zeggen ze dan toch?

Tanden poetsen... ja zeker! Met zo'n enorme elektrische tandenborstel zit ik 2 minuten in zijn mond.... :slaan:
Ik heb wel een borstel, maar hij bijt erop of duwt dat ding weg met zijn tong.... Ik blijf het proberen maar vergeet het ook vaak hoor. Wel schattig he, die kleine witte tanden. Daan zit nog vaak met zijn tong erover heen te voelen
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

whaha 2 minuten over die minitandjes :D arm kind, dan is het hele tandvlees weg denk ik met zo'n electrische! :lol: :lol:

wat had je hem te eten gegeven heleen, dat hij nu wel zo goed at?
wij hadden macaroni, mark heeft ook een lekker bordje van die wokkel-macaroni op hoor met een likje tomatensaus en een druppeltje olijfolie :) was ook al aan het bunkeren!
femke trouwens ook.. die at ook gewoon een volwassen bord vol leeg.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Slaapt Leonore eindelijk weer door (ze was van slag van de tandjes in combinatie met verkouden zijn) is Victor de halve nacht wakker....

Tussen 23.00 uur en 4.00 uur heeft hij 6x overgegeven :( .

En ik heb me hier nu een partij was liggen :( :(

Overigens is hij nu weer helemaal vrolijk. Ik wat minder.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ow getver zeg... je was niet alleen wakker. mark heeft ons van 12 tot 3 wakker gehouden. melk gedronken, broodje gegeven water gedronken en eindelijk was hij stil. tot 7 uur vanochtend.
chris nog een keertje een nachtmerrie om 4 uur..

heb medelijden met je hoor! hopelijk wordt vannacht een betere nacht voor ons!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ach, jij ook al wakker...
Hopelijk gaat het vannacht beter.

Hier lagen ze overigens alle 3 van 13.30 uur tot 15.30 uur te slapen :D . En ik ook een gedeelte van die tijd.
Zo is iedereen weer in een iets beter humeur.

(Al knipt F terwijl ik dit schrijf een enorm gat in zijn poloshirt :evil: :shock: .)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

oww zonde van het shirt! even heel boos geworden?

mark heeft vandaag 2 x 2 uur op het kdv geslapen.. daar wel goed.
is hij thuis, oogjes wrijven en zo.. nu ligt hij in bed te huilen.
zucht, 5 minuten wachten-regel is ingegaan. hopelijk betekend dit niet het begin voor weer zo'n nacht.
dan breng ik hem terug naar het kdv om daar te slapen ;)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HELP! Ik heb een potgrond-eter in huis :mrgreen: .

Zelfs de planten zijn niet meer veilig...

Verder vandaag alleen thuis met Leonoortje. De jongens zijn uit logeren bij opa en oma en andere opa en oma. Ik heb 1001 plannen maar weet niet waar ik moet beginnen. Dametje ligt nu in bed, dus ik moet eigenlijk aan de slag.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

haha, wij hebben geen planten dus ook geen potgrond-eter :D
wel een alleseter hoor, alle kruimeltjes, stofjes en dingetjes worden vakkundig opgepakt met 2 vingers en gaan richting mond..
moet nu dus wel echt elke dag stofzuigen (deed ik nooit ;) )

wij gaan een broodje eten!
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

HeleenW schreef:Hij is bovengemiddeld wat lengte betreft, 72 cm en ondergemiddeld wat gewicht betreft en zijn gewicht buigt telkens meer van het gemiddelde af. Hij was nu 7.7 kg
Roos was vorige week 72 cm en 10,3 kilogram... Maar haar gewichtslijntje begint ook iets af te buigen, en we maken onszelf wijs dat ze al wat smaller wordt :lol:

Verder heeft ze nu ook een heel klein tandje onderin zitten. En ik heb de box naar beneden gedaan, want afgelopen maandag was ik bij Suzanne (Suuz) op bezoek en daar ging ze staan in de box!

Ze heeft nu ook het gillen ontdekt. Vooral onder het eten, totdat mijn oren ervan piepen. Vreselijk! Hopelijk is het snel weer over, want de andere meiden nemen het van haar over en dan heb je opeens enorm veel herrie!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

oja dat gillen, daar word ik ook gek van haha! gaat echt hard hè! maar wel schrikken als iemand een beetje te hard niest in de buurt :lol:
ik moet volgende week met mark naar het cb, denk dat hij niet veel van roos scheelt. al vind ik hem ook echt slanker lijken hoor! die babyvetjes gaan nu al een beetje weg! die boedhabuik heeft hij niet meer.

mark ligt dan ook de hele dag op zijn buik, wat natuurlijk echt super is voor die spieren daar!

dat zitten, moet je dat oefenen? is roos zelf gaan zitten of heb je haar geholpen door haar eerst zo neer te zetten?
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Dat gillen is hier nog lang niet over hoor, het wordt eerder erger :roll:
Maar dat wilden jullie vast niet horen :lol:
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hier valt het best mee, weinig gegil. Althans, niet van L eonore.
Maar dat moet ik natuurlijk niet zeggen, want dan gaat ze het vast morgen doen. Of overmorgen. Want alle novemberkindjes doen zo ongeveer het zelfde binnen een range van een paar weken.

En voor wat betreft het zitten Chantal, ze ging het gewoon zelf doen. Eerst maar een paar seconden, en tegenwoordig zit ze heel zoet een hele tijd rechtop te spelen. En dat allemaal binnen 2-3 weken.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

wat een zwaargewichtje is ROos vergeleken met Daan :shock: Geen idee hoeveel Daan nu weegt trouwens, maar nog lang geen 10 kg!

Wat gaat die ontwikkeling hard he dames, wij zijn inmiddels weer thuis en hebben hier een box en bed met spijlen. Op vakantie hadden ze echt een super fijne en handige box. Niets geen spijlen maar een fijnmazig net, hij vond het zo leuk om erin te vallen en weer rechtop te gaan zitten (op knietjes zitten en dan zich laten vallen en weer terug op de knietjes).
Maar hier is het dus constant optrekken tot staan, zelfs met slaapzak en al aan! Hij gaat ook redelijk goed weer zitten, ogen dicht: boem en dan lacht hij! haha...

Gister voor het eerst op de fiets geweest!!!!! Ja als ze zelf gaan zitten kan dat toch? Hij vond het zo leuk! En ik ook!!!!

Vandaag is Daan precies 9 maanden oud, nog 3 maanden en dan is hij 1 jaar... pfieuw waar blijft de tijd!

GIllen doet Daan trouwens niet! En vies spetteren met zijn tong is ook afgelopen, daar trok hij altijd zo'n leuke kop bij maar alles werd wel heel nat.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Daan alweer 9 maanden. Tsja, nog even en dan zijn ze alweer 1... Het jaar vliegt echt om.

Hier een heel zielig meisje dat de zesde ziekte heeft.

Ze heeft sinds vrijdagavond koorts en nu beginnen de vlekjes echt goed zichtbaar te worden. Het arme kind voelde zich heel ongelukkig. Ze heeft vrijdag en zaterdagnacht alleen maar gehuild. Afgelopen nacht gelukkig alleen tussen 22.00 uur en 23.00 uur. De rest van de nacht heeft ze, gelukkig, doorgeslapen. Want ook wij begonnen zolangzamerhand sterretjes te zien van het slaapgebrek.

F loris is inmiddels ook ziek, die heeft de zesde ziekte nog niet gehad (V wel), maar ik hoop echt dat hij een gewoon griepje heeft, want eigenlijk moest hij deze week zwemmen (vakantiecursus, omdat hij 6maanden na de supersnelcursus nog steeds zijn diploma niet heeft). Maar dat gaat dus in elk geval vandaag niet door (en daar baal ik van als een stekker, ik wil dat A-diploma!!).

Maar ja, ipv op mijn werk zit ik hier dus thuis met 2 kinderen. Gelukkig is mijn reintegratie erg flexibel en kan ik gewoon morgen gaan werken ipv vandaag. Morgen is ml thuis.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Bedoelen jullie met dat gegil een soort speenvarken hoge piep-gil? (al heb ik nog nooit een speenvarken gehoord :mrgreen: ). Maar dat is in elk geval wat ons dametje de laatste dagen doet.

Gelukkig gaat het weer wat beter. De koorts is weg en ze zit onder de vlekjes, maar is niet meer de halve nacht huilend wakker.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

het is gewoon zo hard gillen als je kan. omdat je iets niet leuk vind, of juist wel leuk, omdat je een bekende ziet, juist omdat er niemand naar je omkijkt en door het gillen dus wel.. :)
zal het eens proberen te filmen!

gelukkig wordt L weer wat beter!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Hoe gaat het met jullie en met de kleintjes?
Hier is het normale leven weer zo normaal dat ik weinig meer hoef te typen om mijn hoofd leeg te krijgen. Een heel goed teken he!
Ik ervaar nog wel spanning als Daan op bed ligt, maar niet meer zo intens als wat het was.

Verder zijn wel allemaal zo vreselijk blij met Daan. De kinderen kunnen heel veel van hem hebben. Hij kruipt regelmatig bij hen in de speelkamer, maar dat vinden ze vreselijk gezellig. Hij zit er ook echt zo tussen van: ik hoor hier, ik weet heust al wel hoe je met alles moet spelen en ik ben geen baby meer. Zo lekker eigenwijs zit hij er dan tussen.
Hij gaat overal staan, loopt al een klein beetje langs, gaat lekker mee op de fiets, eet sinds gister eindelijk weer beter (weer een tandje doorgekomen) en ik voed hem nog altijd 1 keer op een dag.

Ik voel me heel rijk met ons koppeltje van 3 mannen!

Ik zit zo langzaamaan wel te denken aan de 1e verjaardag van Daan en kadootjes.... 3 jongens op rij is echt heel onhandig wat speelgoed betreft. Maar ook kleding heb ik al zoveel....
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Mama, waarom heb je nog steeds zo'n dikke buik?

Krijgen jullie dit ook nog te horen... :(

En dat terwijl ik nog maar 1-2 kg boven mijn oude gewicht zit, kennelijk zit het allemaal op m'n buik.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hier gaat het prima met Leonore. Ze kan af en toe zo leuk meeschateren met haar grote broers. En ze kan ook tijden achter elkaar in het speelhoekje in de huiskamer zitten en daar gewoon een beetje rommelen met alles wat er ligt. Om daarna de kamer weer te gaan verkennen. En de rest van het huis, want zodra er een deur openstaat is ze weg...
Ze wordt nu wel steeds eenkenniger. En gaat brullen als ze in de box zit en ik de kamer uitloop.

Ben zelf de afgelopen weken bezig geweest met 3 zieke kinderen die 's nachts lang wakker waren en zelf ook 2x ziek geweest (eerst wat F had, toen wat ml had) en voel me daardoor weer ouderwets moe de hele tijd. Hopelijk gaat dat snel weer over, want ik ben dat moe zijn zooooo enorm zat.
Het werk gaat goed, zit nu op 2x5 en ik heb zelfs zin om er naartoe te gaan. Vooral omdat het er zo heerlijk rustig is en er verder nog niks van me verwacht wordt.

Erg he, dat de eerste verjaardag al in zicht komt. De tijd gaat zo ongelofelijk snel. Gelukkig kunnen wij wat meisjesdingen geven/vragen, maar anders had ik het ook niet geweten hoor!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Mama, waarom heb je nog steeds zo'n dikke buik?

Krijgen jullie dit ook nog te horen... :(

En dat terwijl ik nog maar 1-2 kg boven mijn oude gewicht zit, kennelijk zit het allemaal op m'n buik.
oei... van je kinderen moet je het maar hebben...

Ik merk het nog wel aan mijn kleren. SInds ik niet meer zoveel voed lijkt het ook wel alsof ik weer dikker word. AL met al ben ik nog niet dik, maar als kleren te strak zitten is dat niet fijn. Overigens krijg ik het dus niet te horen maar is het meer dat ik me er zelf niet lekker bij voel.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja krijg ik ook te horen hoor.. dikke buik, dikke billen. maar toch zijn ze 15 kg minder als 2 jaar geleden ;) alleen went dat ook weer snel. ben nog steeds niet slank hoor, maar niet meer zo heel dik gelukkig.

mark heeft nu 2 hele schattige tandjes en het is echt een schatje. hij tijgert lekker de kamer door, maar kan ook zo een half uur of langer in de box spelen. terwijl hij met 1 x draaien klem ligt haha!

hij ligt dus veel op zijn buik als hij wakker is, maar op zijn rug draaien doet hij nog steeds niet :roll: .
daarom ligt hij nog steeds vast in bed in een safe-t-sleep. we hebben het een paar keer geprobeerd om hem zonder te laten slapen. maar dan komt hij klem te liggen omdat hij dan op zijn buik gaat schuiven en ligt hij met zijn benen tussen de spijlen en zijn gezicht klem tussen de spijlen. zo gaat hij nooit slapen natuurlijk.. ben echt geneigd hem al in het grote bed te doen, die heeft ook 3 hoge kanten met spijlen! maar dat doe ik nog niet hoor ;)
hij eet en drinkt lekker en groeit nog steeds haha!

heleen, goed dat je nog steeds een keer zelf geeft! en dat het gewoon lekker met je gaat!
justine, vervelend hoor.. al die zieken. hopelijk is dat straks snel weer voorbij.

hier begint maandag het gewone leven weer. naar school toe, werken.. blegh. heb er echt geen zin in. ik zou het niet erg vinden als ik nu niet meer zou hoeven werken hoor! maar ja, het geld kunnen we niet missen.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

zucht... mark is als eerste geboren maar kan het minst!
ja, hard groeien is hij goed in, maar roos haalt hem bijna in volgens mij!

jullie kindjes kunnen kruipen, zitten, en dus ook zelf gaan zitten, mee op de fiets en zelfs staan!

gelukkig heb ik nog een echte baby. hij tijgert lekker zijn hele trui en mouwen vies, vind alle pluisjes en kruimeltjes om op te eten. is gister wel voor de eerste keer zelf gaan zitten maar ging daarna snel weer liggen.
en hij is nog lang geen 1 jaar toch?

hebben die van jullie ook zo'n goede fijne motoriek? mark kan echt vanaf een maand of 6 al hele kleine dingetjes pakken, vond het best knap eigenlijk :)
heb trouwens geprobeerd om het luide gillen te filmen. maar toen ik klaar stond stond hij me heel stil schaapachtig aan te kijken :lol:
Plaats reactie