die P uck... (over speelafsrpaakjes)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Kimmie
J&J SANTORINI

die P uck... (over speelafsrpaakjes)

Bericht door Kimmie »

... heeft nu gewoon der eerste speelafspraakje!
Haha... zo leuk!

Sinds de vakantie hefet ze het helemaal te pakken, samen spelen is leuk!
Op de camping een heus vriendje, ze zochten elkaar iedere ochtend/middag en avond als het zich toe lied op... samen fietsen, gek doen, rennen, glijden, zwemmen, kletsen bij andere tenten ed... kortom een plezier.
Eenmaal thuis keek ze eens de buurt rond en vroeg heel serieus 'mama... met wie kan ik hier nou spelen?'.... Hier zijn niet heel veel 'gelijk gestemde' kindjes in de buurt en die zien we dan ook niet veel buiten.
Maar vanochtend een buur jongetje waar ze al wel eerder mee fietste bijv kwamen we tegen en ze regelde het samen 'als jij dan straks terug komt dan bel je aan en kunnen wij samen spelen'...

Nou idd... ik was de hoek nog niet om gefietst of ze begon al te roepen!! 'ik kom eraan hoor!!'... haha
Even een flink overleg bij wie onder hen en P uck vond het spannend maar bleef daar spelen.... en ik ging zonder kind naar huis?! Das gek zeg... haha
Ben blij voor der... :)

Hoe gaan bij jullie de speel afspraakjes... zijn er van die onuitgesproken regels oid? de do's en dont's?? haha.... ik kom net kijken wat dat betreft :lol:
Spreken ze het samen af? Over en weer bij elkaar en kwa tijd?
Ik ga der nu over een half uurtje ophalen ivm eten/slapen...
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Mare
J&J HAWAII

Re: die P uck... (over speelafsrpaakjes)

Bericht door Mare »

Huh, echt waar? David speelt inderdaad steeds meer samen, maar een afspraak maken zou niet in hem opkomen. Misschien ook omdat hij heel vaak nu bij andere kinderen 'mag' spelen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Grappig, danique is precies zo. Laatst overlegde Marit bij school met een vriendinnetje over waar te spelen. Danique loopt naar mijn vriendin G ea toe en zegt: "ikke Gea pelen?"
Danique ziet het natuurlijk van Marit en vindt het geweldig als ze ergens anders mag spelen. Ik doe het nu samen met een vriendin 1x per 14 dagen. Ene keer neem ik haar zoontje een ochtend mee, andere keer gaat Danique met haar mee. ALlebei vinden ze het geweldig!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Ves

Bericht door Ves »

Wat grappig! Hier nog helemaal niet. Hij begint op de creche wel voorzichtig met andere kindjes te spelen en hij vraagt ook geregeld naar andere kindjes (mama, waar is S arah?). Maar zodra zij of een ander kindje echt in de buurt is, bij ons op bezoek oid, dan is het weer de kat uit de boom kijken, eigen spullen beschermen enzo. Ik zie het dus nog niet zo gauw tot een echt speelafspraakje komen.
wennetje

Bericht door wennetje »

Geen speelafspraakjes hier maar wel heuse liefde/vriendschap. Het is Rosalie voor en Rosalie na. Vanmorgen kwam hij op het kdv binnen, ziet Rosalie en laat zich direct vallen (uitslover), ze spelen zich een ongeluk samen en ook op vrije dagen of in de vakantie komt Rosalie nogal eens ter sprake. Rosalie staat hem meestal ook met een grote grijns op te wachten. Voordeel is dat ik Joris in de ochtend wel aan het opschieten krijg: 'kom, we gaan naar Rosalie!'. Kdv leent zich echter niet voor speelafspraakjes, je brengt je kind 's ochtends vroeg en haalt hem op tegen etenstijd. Rosalie zit op het kdv als ik met Joris thuis ben en andersom :(
Marjo

Bericht door Marjo »

Wat leuk om te horen hoe dat bij anderen gaat. I ris is echt pas met speelafspraakjes begonnen toen ze naar school ging. Eigenlijk pas toen ze er al een paar maanden op zat. Ze speelt de ene keer 2 a 3 keer per week en dan soms weken niet. Meestal hebben ze toch wel de ouders nodig om af te spreken. Dan wil i ris en het vriendinnetje allebei in hun eigen huis spelen en komen ze er echt niet uit. Erg grappig om te zien trouwens. Staan ze allebei te draaien. 'Nee, bij mij' 'Nee, bij mij'. :P
Plaats reactie