Hoera, over de helft!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Hoera, over de helft!

Bericht door Pauwtje »

Vandaag is Evy 1,5 jaar + 1 dag. Dichter bij de 2 jaar dan bij de 1 jaar. Hoera!

Ik heb het hier wel eens eerder verteld volgens mij, maar ik ben een echte baby mama. Van babies kan ik er wel 10 hebben, inclusief de gebroken nachten, het huilen, de darmpkrampjes, lekkende borsten en tepelkloven, en het gebrek aan ritme. Maar die dreumesleeftijd.....pfffffff.... Begrijp me niet verkeerd hoor, ik geniet echt wel elke dag van mijn meisje. Ze is gewoon de leukste dreumes ter wereld :) . Maar alles wat er bij komt kijken, is gewoon niet zo'n mijn ding. Misschien ligt het aan mijn kinderen (fysiek zeer ondernemend maar tegelijk ook zeer aanhankelijk, slecht zelf kunnen spelen, nog steeds gebroken nachten), of gewoon aan mezelf (ongeduldig). Maar zoals sommige moeders er reikhalzend naar uitkijken om de babytijd achter zich te laten, slaak ik een zuchtje van opluchting bij de gedachte dat we steeds dichter bij de peuterleeftijd komen :)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
wennetje

Re: Hoera, over de helft!

Bericht door wennetje »

Haha, babytijd is ook heerlijk :D maar ik heb geloof ik liever de dreumes dan de peuterleeftijd. Nu had ik ook wel weer een hele makkelijke dreumes, dat zal vast schelen. Maar ik heb meer gebroken nachten in deze peutertijd dan in de dreumestijd (alle oorontstekingen daarbuiten gelaten) en het 'zelf doen' in de gevallen dat dit echt niet lukt vraagt erg veel van me.
Maar baby's, ja, heerlijk.
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Hoera, over de helft!

Bericht door michelle »

Haha, ik wist het al van je en moest er laatst nog aan denken. Jasmijn is nu een echte dreumes en ik geniet ervan :verliefd: Sorry, geen herkenning dus.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Hoera, over de helft!

Bericht door Pauwtje »

michelle schreef:Haha, ik wist het al van je en moest er laatst nog aan denken. Jasmijn is nu een echte dreumes en ik geniet ervan :verliefd: Sorry, geen herkenning dus.
Dagje ruilen??;)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Chabeli

Re: Hoera, over de helft!

Bericht door Chabeli »

haha kan me er weinig bij voorstellen. Ik heb de liefste dreumes van de heeeele wereld ;)

Nee serieus..ik vind eigenlijk elke leeftijd prachtig. Maar de peuterleeftijd is hier wel heel pittig (al is het laatste half jaar wel weer beter) en dan heb ik het nu met Sara toch wel makkelijk. Het enige lastige vind ik wel dat ze nog niet altijd goed duidelijk kan maken wat ze wil, terwijl Tomas niet ophoudt met praten. :roll: :)
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3930
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Hoera, over de helft!

Bericht door Jo Jo »

Ach, ik denk maar zo, elke dag is er weer eentje dichterbij hun 18e... Dan kan ik ze legitiem op kamers zetten ;-)

Groet,
Joke
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Hoera, over de helft!

Bericht door kaatje71 »

Jo Jo schreef:Ach, ik denk maar zo, elke dag is er weer eentje dichterbij hun 18e... Dan kan ik ze legitiem op kamers zetten ;-)

Groet,
Joke
maar dan moet je wel heel goed zijn in loslaten....

ik vind de basisschoolleeftijd toch wel het leukste; nog wel lief en schattig maar niet zo heel afhankelijk meer.
Maar goed, fijn deze mijlpaal; op naar de 2!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Hoera, over de helft!

Bericht door Pauwtje »

Jo Jo schreef:Ach, ik denk maar zo, elke dag is er weer eentje dichterbij hun 18e... Dan kan ik ze legitiem op kamers zetten ;-)

Groet,
Joke
:D :)

T is dat ik tegen die tijd oud ben, haha. Maar soms kan ik al wel eens uitkijken naar dag moment.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4161
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Hoera, over de helft!

Bericht door Gerrie »

Oo, ik hou ook zo van baby's, gebroken nachten ed, echt geen probleem, maar inderdaad, zodra ze een hele duidelijke wil ontwikkelen en ja, daar zijn die van mij erg goed en heftig in, dan begin ik naar de 4 jaar te verlangen.
Eigenlijk tussen 1,5 en 4 mogen ze in dit huis overslaan.
Ik kijk echt uit naar feb. Mirjam lekker naar school. Ze is zo heftig nou. En daarna.... heerlijk weer een baby (de peutertijd did daarna komt negeer ik nog even)
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Plaats reactie