Zomerbabies

Moderators: Ester, Yvonne

Ana
J&J MAURITIUS

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

auw! Ik heb er (nog) geen ervaring mee omdat ik J0ela met tepelhoedje heb gevoed.
Wel heeft I er een handje van om zijn hoofd weg te draaien zonder los te laten.

Ze zeggen toch wel dat je het hoofdje (neusje) in je borst moet duwen als ze bijten zodat ze los moeten laten, en dat ze daarvan leren? maar goed ik kan me voorstellen dat dat je te lang duurt als hij bijt...
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

monika schreef:bij beide kereltjes was het met 28 dagen weer raak. Gelijk aan de minipil. :shock:
oef dat is snel!!
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Als hij niet loslaat ben ik zo gemeen zijn neus dicht te knijpen, maar de bedoeling is natuurlijk dat hij het leert en niet meer doet. Nu voed ik dus elke keer met pijn en genezen lukt ook niet als hij telkens weer bijt.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Nic deed het ook voordat ik door had dat hij waterpokken had. Ik gaf hem 1 herkansing en als hij weer beet lege ik hem weg. Afhankelijk van hoeveel dorst hij volgens mij zou hebben bood ik later weer aan. Het bijten stopte toen ik hem paracetamol en bonjella gaf.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Emma

Bericht door Emma »

Auw, dat klinkt heel pijnlijk! Carly doet het ook op dit moment maar die heeft nog geen tandjes dus dat is nog wel uit te houden. Ik hoop dat hij het snel afleert!

Ik ben trouwens blij te horen dat ik niet de enige ben met gebroken nachten, alle babies in mijn omgeving slapen natuurlijk al maanden door (of dat zeggen de ouders in ieder geval, ik ken ook mensen wiens baby 'vanaf dag 1 doorsliep' maar later kwam ik erachter dat ze gewoon in haar eentje in een kamertje werd gelegd met de deur dicht en zonder babyfoon, dus wie weet hoe lang dat arme kind gehuild heeft). Anyway, Carly komt meestal om 22, 1,3,4,5,6 uur.... maar gek genoeg is het met samen slapen eigenlijk best uit te houden.
Suuz

Bericht door Suuz »

Ik doe dan tijd het volgende

"au", nee (boos kijken) en stoppen met voeden. Uur later (of wanneer ze weer willen drinken, maar niet de eerste kwartier)... Herhalen indien nodig. Bij j heb ik het maar 2x moeten doen. Bij p wel 5x,ofzo.. Daarna nooit mee gedaan.
Liselotte
J&J SANTORINI

Bericht door Liselotte »

I heeft ook wel eens gebeten. Ik stak dan mijn pink erbij en legde hem weg. Na een paar keer was het over.

Met D gaat het goed. Bij de 4 maanden was hij 8210 gram. Hij kan zich sinds gisteren (precies 5 maanden) rollen op het tapijt. Grappig om te zien, hij vindt het zelf ook super.
De slaapjes in bed gaan niet zo goed... Hij valt gewoon niet meer in slaap als ik hem op zijn matrasje wiebel. Dus ik ga maar gewoon lopen buiten.

Even een fotootje, wel van een paar weekjes terug, maar ja...

Afbeelding

D is echt vrolijke frans! En I is nog steeds dol op hem. Zo leuk om te zien! I vertelt hele verhalen en D luistert.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

wat een lief mannetje! :verliefd:
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Oh, D is een heel mooi mannetje! Als ik mij goed herinner lijkt hij op het moment niet heel erg op i? Ik zou zeggen tijd voor een foto van hen samen :)

Sinds drie dagen mag Sem eten. Iets eerder dan zes maanden, maar hij was niet meer tegen te houden. Tot nu toe vindt hij hetwelk, maar werkt alles weer naar buiten. Het bijten wordt iets minder, als ik nu auw zeg stopt hij vrijwel meteen. Hij is nu wel verkouden (alweer) dus misschien had hij dezelfde keelpijn als ik.

De nachten zijn zelfs nog slechter dan bij David. Nooit gedacht dat dit mogelijk zou zijn. Ik hoop dat de reflux binnenkort beter wordt.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Afbeelding
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

miischien ligt het aan mijn computer, maar ik kan de afbeelding niet zien.

Wat mij de laatste weken begint te storen is dat ik me zo slecht kan concentreren op dingen die even iets ingewikkelder zijn zo als: iets bestellen op internet en de credit card wordt niet direct geaccepteerd, uitzoeken welke memory card we moeten hebben voor de DS, een brief van de bank over mijn pensioen en dat ik via internet toegang moet hebben tot die gegevens....

Ik word gelijk zo moe van dat gedoe. Ik kan me prima concentreren op een roman, maar een vakgericht boek of tijdschrift heb ik nog niet aangeraakt sinds mijn verlof begon. Herkenning? is dit nog ontzwangeren of moet ik mezelf een grote schop verkopen?
mv J ('04) en N ('12)

Suuz

Bericht door Suuz »

Nee niet jou schuld. Is photobucket doet vervelend
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Het was een filmpje, ik kan hem ook niet zien. Kan je het zien als je op deze link klikt? http://s281.beta.photobucket.com/user/n ... 0.mp4.html

Ik kan mij niet eens op een roman concentreren. Heel vervelend is dat. Maar dat komt ooit wel weer goed :S
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ja precies, heel herkenbaar en ik kan me ook niet eens op een roman concentreren :lol: al twee jaar niet. Komt vast ooit weer goed met ons.
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Ana schreef:Ja precies, heel herkenbaar en ik kan me ook niet eens op een roman concentreren :lol: al twee jaar niet. Komt vast ooit weer goed met ons.
Zelfde hier hoor!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ik denk op het moment regelmatig: hoe ging dat ook alweer? David ging pas heel laat eten en dat heeft voor veel stress gezorgd bij mij. Bij Sem maak ik mij er geen zorgen meer om, maar ik weet echt niet meer hoe het ging. Tot nu toe hapt hij, kauwt hij en spuugt hij het weer uit. Als het achter in zijn keel komt dan gaat hij gelijk kokhalzen en slikt niets door. Maar hij wordt heel boos als het 'eten' klaar is. :P Nogmaals ik maak mij geen zorgen, maar hoe lang duurde het ook alweer voordat ze het door hebben? Wanneer begint het echte eten en dan vanaf wanneer bied ik met regelmaat iets aan? Ik weet het echt niet meer.
Marijn

Bericht door Marijn »

Mare schreef:Ik denk op het moment regelmatig: hoe ging dat ook alweer? David ging pas heel laat eten en dat heeft voor veel stress gezorgd bij mij. Bij Sem maak ik mij er geen zorgen meer om, maar ik weet echt niet meer hoe het ging. Tot nu toe hapt hij, kauwt hij en spuugt hij het weer uit. Als het achter in zijn keel komt dan gaat hij gelijk kokhalzen en slikt niets door. Maar hij wordt heel boos als het 'eten' klaar is. :P Nogmaals ik maak mij geen zorgen, maar hoe lang duurde het ook alweer voordat ze het door hebben? Wanneer begint het echte eten en dan vanaf wanneer bied ik met regelmaat iets aan? Ik weet het echt niet meer.
Juul werkt ook nog bijna alles eruit. Wij zijn nou 4 weken bezig. Maar ze slikt toch ook al wel dingen door, aan haar poep te zien.
Komt vast goed!
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

I.van had het na een week of twee, drie echt door en hij eet nu erg goed.
Alleen weet hij nog niet altijd of iets eetbaar is of niet :mrgreen: dus ik moet goed opletten. Vb kleurboeken en papier van J0ela.
Emma

Bericht door Emma »

Het verschilt heel erg per kind, sommigen hebben het vrijwel meteen door en werken al hele maaltijden weg en anderen eten met 11 maanden nog bijna niets. Heeft natuurlijk ook te maken met de ontwikkeling van de fijne motoriek. Zolang je gewoon onbeperkt bv blijft aanbieden maakt het niet uit als hij nog weinig eet, hij krijgt genoeg uit je bv. Je begint met 6 maanden met bijvoeding omdat dan oa de ijzervoorraad die je kindje heeft begint op te raken, maar het is echt niet zo dat hij van de ene dag op de andere niet meer genoeg heeft. Dus geef hem de tijd, relax en het komt vanzelf goed.

(Heb deze info trouwens uit het boek van Rapley)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Oh maar ik maak mij ook echt geen zorgen. (schreef ik ook ;) ) David at pas na zijn eerste verjaardag echt en nu vreet hij meer dan ik :P Ik weet alleen niet meer vanaf wanneer hij wel wist hoe hij moet eten. Er gebeurt nu wel hetzelfde als bij David. Door het proberen te eten wordt zijn kokhalsreflex natuurlijk gestimuleerd en daardoor spuugt hij elke keer tijdens het eten. Ach eigenlijk spuugt hij de hele dag :roll:
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Wat rot toch Nina dat het mond-maag-darmstelsel niet het meest welwillende systeem is in jullie familie.

Het is ook ingewikkeld dat kauwen en slikken. Nic had het met ongeveer een week oefenen dat hij per ongeluk wat doorslikte in plaats van uitspuugde. Gelijk grote ogen en hand in zijn mond... waar was dat nou gebleven? :verliefd: Nu eet hij lekker en kan een halve boterham weg werken, maar dan nog haalt hij regelmatig eten naar voren omdat het te groot is om te slikken of zoiets. Hij loopt dan rood aan en zit met tranen in zijn ogen. Soms krijgt hij het niet terug en zakt het langzaam naar zijn maag. En langzaam komt zijn gewone kleur weer terug.

Nic had de afgelopen dagen veel pijn van zijn boventanden die aan het doorkomen waren. En vanochtend dacht ik 'wat zit daar toch?' Zat er opeens een 3e tand beneden! Zijn er vannacht dus 2 tanden doorgekomen 1 boven en 1 beneden. Ik plaag mijn man er al mee. binnenkort heeft hij en meer haar en meer tanden dan hem. :wink:
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Oh die gaat goed zeg!
hier nog geen tandjes. Maar ik plaag mijn man idd ook met de hoeveelheid haar ;)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ik kom hier toch maar even vragen hoe het met jullie kindjes is - dat 26-weken sprongetje he, duurt die nog steeds?????

Ik pakte net het boek er nog even bij van Oei ik groei. En daar las ik 'Tussen 30 en 35 weken breekt weer een makkelijke periode aan.'

Ivan is net 30 weken... en deze sprong zou dus echt tot 5 weken kunnen duren. Zou het? Paracetamol helpt helemaal niets, hij heeft vandaag alleen maar gehuild en aan me gehangen. Als hij vrolijk was, dan hoefde hij maar een glimp van me op te vangen of hij huilde weer. Ik word echt GEK van hem, ik kan wel gillen op sommige momenten.
Marijn

Bericht door Marijn »

Oooh Ana, wat vervelend. Ik zou ook gek worden.

Ik hoop voor je dat het heeeeeeel snel over is!
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

So die nic gaat hard :) leuk om te lezen dat hij al zo goed eet.

@ana: oei zeg, ik weet nog goed hoe zwaar het is met een alsmaar huilend kind :( draag je hem nu nog in de doek? Dat was hier op zulke momenten toch altijd de uitkomst. Was hij altijd zo of is dit echt pas sinds een tijdje? David was bijvoorbeeld echt een high need baby, heb je daar wel eens van gehoord? Sem kan absoluut niet zonder mij, maar doordat hij eigenlijk altijd vrolijk is kan ik dat redelijk goed hebben.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Hij huilde altijd wel als ik er niet was, maar nu huilt hij zelfs als ik erbij ben. Hij wil niet meer vlakbij me in de kinderstoel zitten, nee, hij moet tegen me aan.
Ik weet niet of hij een 'high need' baby is zoals jij dat noemt, maar mijn man en ik vinden hem duidelijk anders, veel lastiger, de laatste weken. Hij was begonnen overdag goed te slapen - nu slaapt hij overdag twee keer drie kwartier. (normaal slaapt hij minstens anderhalf uur per keer)

Ik en de draagdoek -zijn nooit goede vrienden geworden. Dat is me met J niet gelukt en nu met I ook niet.

ik hoop ook dat het heeeeeeel snel over is :(
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Ik schrok ook hoor toen ik las dat dat sprongetje zo wel 5 weken kon duren. Het lijkt me erg zwaar voor je Ana dat I de hele tijd maar wil plakken. Accepteerd je dochter dat wel?
Hier heeft dat 26 weken sprongetje ongeveer 2,5 week geduurd. Daar zaten dan ook nog de waterpokken in. Ik vond juist dat hij een weekje zo lekker ging en toen dus van de week weer de krimmeneertjes. Maar dat bleken dus 2 tanden te zijn. Vandaag gaat alweer beter en hij slaapt ook overdag wat beter, hoewel hij savonds niet zo goed in slaap kan komen. Ik zie dus wel dat Nic wat meer eenkennig is, maar misschien is dat dan ook nog sprongetje?

Nina fijn dat S em altijd zo goed gemutst is, dan is het een stuk prettiger om hem steeds bij je te hebben.

Ik moest vandaag erg lachen om Nic die zijn eerste potje te eten kreeg, normaal altijd rapley of iets van wat wij ook eten. Bij de 1e hap trok hij een vies gezicht, bij de 2e spuugde hij het uit, bij de 3e wilde hij het nog wel proberen, bij de 4e zat hij de griezelen. En toen vond ik dat ik hem lang genoeg gemarteld had. Van mij hoeft hij geen mais-wortel-aardappel-kip-puree te leren eten. De rest kon dus in de prullebak, want zelfs de wormenton mag het niet hebben omdat er vlees in zit. :lol:
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

De Wormenton :shock: :shock: ieew dat spreekt veel te veel tot de verbeelding ;)

Ik weet het echt niet, is dit nog het sprongetje of niet. Het lijkt er in al het gedrag wel op - maar wat jij ook beschrijft, er is toen na een week of twee 'ellende' ook weer een opleving geweest van minstens een week.

Maar gistermiddag heeft hij zoveel gehuild, kon hem niet troosten, en dat ben ik niet gewend bij hem. Zelfs na paracetamol niet, en dat zou bij tandjes toch verschil moeten maken?
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Dat zou ik denken dat pijnstilling bij tandjes zou moeten helpen. Gebruik je er ook iets anders bij wat je op het tandvlees kan smeren? Ik gebruik bonjella, dat maakt het gevoeloos voor een poosje. Wel opletten dat het dus echt op het tandvlees komt. Maar homeopatische middelen schijnen ook te werken. Anders kan je ook nog proberen of neurofen voor babies beter werkt bij hem. Ibuprofen werkt bij mij ook altijd beter dan paracetamol.

Je hebt vast alle andere dingen al uitgesloten zoals verhoging, oren, zere darmen etc.
Wat vervelend voor je dat dit al dagen door gaat.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ik weet het zeker, ik zag vanmiddag een wit puntje. Ergens waar ik vermoed dat een hoektandje moet komen. :woow: :woow: zou het dan toch eindelijk goedkomen?
Hij had vandaag weer lekker rode wangetjes.

Overigens gedraagt hij zich veel beter als ik er niet ben, mijn man heeft een tijd opgepast vanmiddag en hij huilde toen ik wegging, maar zolang als ik weg was, heeft hij niet gehuild :roll: Hij is zelfs lief gaan slapen en nog lang ook.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Hoera, opgelost! Maar hoektandje?! Is hij niet een beetje in de war? :lol:
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ik ben benieuwd of het opgelost is :mrgreen: vandaag eens even aankijken.
Misschien krijgt hij er wel een paar tegelijk.
Ik weet niet of het het hoektandje is of toch een snijtandje, beetje moeilijk te bepalen als er nog geen een tandje zit.
Goed geslapen in elk geval, 1 nachtvoeding, half zes wakker maar we zijn weer allebei in slaap gevallen dus eigenlijk twee nachtvoedingen en geslapen tot 7 uur.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ik schrok vandaag even enorm. Sem zat in de box en ging telkens op de rand kauwen. Dat wilde ik filmen en toen besloot het mannetje om even te gaan staan in de box :shock: Haha, dat is een grappig filmpje geworden, aangezien ik heel hard waaaaaat roep en de telefoon snel wegleg :P Het moet niet gekker worden. Ik kan dus nu gewoon al de box omlaag doen. En om dan te bedenken dat het kruipen nog niet lukt en voor veeeeel frustraties zorgt. Ik moet hem constant onder de bank, tafel of bed vandaan halen omdat hij alleen achteruit schuift. ;)

Eten lukt ook nog niet echt, maar vanochtend had hij voor het eerst dikke ontlasting. Hij krijgt dus wel wat binnen :)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Wauw wat knap zeg! het kan inderdaad al wel met een maand of 6,5 - 7 toch?! Maar is wel uitzonderlijk snel.

Ik heb het I.van nog niet zien doen. Hij is wel begonnen met echt kruipen, zit heel de dag op handen en knieën en komt zowaar vooruit, al gaat het nog niet echt hard. Maar dat krijgt hij denk ik binnenkort ook wel echt door.
(maar zodra hij echt ergens heen wil, dan gooit hij zich snel op zijn buik om erheen te tijgeren)
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

oh Mare, wat gaat hij snel! Vera rolt wel, zeer beheerst van buik naar rug of rug naar buik (alleen als ze echt wil, dus volledig gecontroleerd :)) ze is super gezellig, speelt eindeloos met alles wat voor handen is. Dat ze echt beheerst en gecontroleerd is heeft ze vanmorgen even laten zien, ze duwde 3 keer, gericht en bewust in een enkele beweging de slof van Rein uit!

Verder heeft ze sinds een weekje haar eerste tand... Verrassing want ik had niet het idee dat ze last had van aankomende tanden, behalve dan dat ze op haar vingers kluift, sinds gisteren gezellig nog een tand naast nr. 1 gespot!

Het is zo'n heerlijk meisje! Je hoort haar, als ze niet slaapt, geluiden maken, kraaien en kletsen van plezier. En bij een echt heerlijke knuffel gaat ze bijna "spinnen".... We zijn alle 6 verliefd en nog steeds vindtiedereen hier thuis Vera elke dag een stukje liever en mooier geworden ;) (dat laatste is onze standaard zin ;), maar dat geld ook voor de andere 4 :))
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Grappig toch hoe verschillend de kinderen zijn. Ik vind het staan heel snel (hoewel David dat dus ook al deed) maar in mijn ogen is Sem langzaam omdat hij nog niet tijgert ;) Als ik dan lees over I.van denk ik wow die is snel.

Door het ziek zijn en de vermoeidheid ben ik niet altijd even leuk, lief en vrolijk, maar wat een verschil is het als je een vrolijk kind hebt. Sem lacht inderdaad ook zo veel en kletst zo lief.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

wat zijn ze verschillend ja. Weken geleden dacht ik dat Nic aanstalten maakte om te gaan buik schuiven..... haha, echt niet hij zit nog steeds op 1 plaats te spelen en moppert heel hard als hij op zijn buik ligt. Hij vindt het nu eindelijk grappig om te rollen in het grote bed.
Hij is wel heel druk met eten, praten, tanden, dingen op / in/ onder/ uit andere dingen halen. en staan, dat wil hij de hele dag wel.
En ik hoor de hele dag 'mem mem mem' 'bw bw bw' 'die die die'
mv J ('04) en N ('12)

Emma

Bericht door Emma »

Wow wat gaan jullie kinderen allemaal hard zeg! Vooral die Sem, kan me voorstellen dat dat een heel leuk filmpje is geworden!

Carly doet het lekker rustig aan, ze kan rollen maar doet het nog niet vaak (volgens mij heeft ze nog niet door dat ze dmv rollen zich zou kunnen verplaatsen). Ze is wel veel bezig met communiceren (als ze iets wil en ze krijgt het niet geeft ze een gil, en is erg pleased met zichzelf als we dan reageren). Ze 'praat' ook al, roept mama, dada en Isla. Echt heel grappig om te horen, behalve als ze om 4 uur 's nachts besluit een gesprek te gaan voeren (pffffff, pfffff, mama, pffff, aaaaaa, etc... :roll: )

Gisteren CB geweest, 8.5 kg en 73 cm. De vpk was het er niet helemaal mee eens dat ik nog nachtvoedingen gaf maar ik heb gezegd dat ze het kennelijk nodig heeft en ik er geen last van heb, en dat ik het zal laten weten als ik het niet meer trek ;) Ik vind de nachtvoedingen tegenwoordig bijna leuk, ik hoef er niet echt wakker meer voor te worden en het is zo gezellig met dat kleine lijfje tegen me aan. Even echt samen zonder alles wat er overdag tussendoor komt.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Wat knap dat ze jullie al echt aanspreekt met namen.

Gezellig he die nachtelijke kletspraatjes. Met een beetje pech vult het zo een uur. (gelukkig gebeurt dat niet vaak) Maar ik ben allang blij dat hij tevreden wakker wordt en zichzelf vermaakt in bed ipv hard te huilen.
Als hij wil drinken snachts roept Nic hard 'uh' of te wel, kom me nu maar halen.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ow :oops: ben ik dan de enige die absoluut een hekel heeft aan de nachtvoedingen en nachtelijke speelpartijen + huilbuien??
Emma

Bericht door Emma »

Haha nou dat geklets heb ik ook liever overdag hoor, en gelukkig zijn er hier geen huilbuien. Het is wakker worden, aanleggen, en weer gaan slapen. Ik voed altijd liggend, en beide borsten aan dezelfde kant dus ik hoef heel weinig te doen voor een voeding. Misschien plaatst dat het in perspectief?
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Emma schreef:Haha nou dat geklets heb ik ook liever overdag hoor, en gelukkig zijn er hier geen huilbuien. Het is wakker worden, aanleggen, en weer gaan slapen. Ik voed altijd liggend, en beide borsten aan dezelfde kant dus ik hoef heel weinig te doen voor een voeding. Misschien plaatst dat het in perspectief?
Zo deed J0ela het ook altijd dus dit ben ik niet gewend. De eerste nachtvoeding gaat meestal goed, uit bedje halen, aanleggen en verder slapen. Maar als hij dan weer wakker wordt, om 4 uur, 5 uur, 6 uur, maakt niet uit, dan drinkt hij even maar gaat hij vervolgens liggen kletsen en spelen en aan mijn haar trekken enz enz. Heel erg vermoeiend elke nacht! Bovendien gaat hij ook vaak huilen dan en het duurt gerust een uur voor hij weer gaat slapen. Mijn man kan dan meestal niet meer inslapen (en hij ligt al in een andere kamer)

Bij J0ela hielp het nog als ik haar in mijn armen nam oid dus dat ze lekker bij mij in slaap kon vallen, maar I.van wil dat helemaal niet.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Jort werd altijd huilend wakker en kon ik niet meer terug leggen. Hij lag dan ook het grootste deel van de nacht tegen mij aan geplakt en bij voorkeur ook nog met een tepel in zijn mond. Nic kan ik voeden en terug leggen. Nou als hij dan nog wat kletst zonder dat ik daarbij hoef te zijn... prima. Hij kan niet rustig wakker naast me liggen. Dat wordt inderdaad haren trekken en mopperen dat het te donker of te warm is.

het is maar waar je het mee vergelijkt he.
mv J ('04) en N ('12)

Liselotte
J&J SANTORINI

Bericht door Liselotte »

Zoals Monica het zegt is het hier andersom. D is ook een plakkerd. Ook overdag, de keren dat ik met kinderwagen weg ben geweest zijn op 1 hand te tellen.
Wij zijn deze week begonnen met bijvoeding. Lachen zeg! D zit gezellig bij ons aan tafel. Als wij eten krijgt hij ook iets. Komkommer, broodkorstje, banaan, paprika, aardappel enz. Hij stopt het al echt in zijn mond en zit er lekker op te kauwen.
We hebben de tafel opstelling veranderd. I en d zitten tegenover elkaar en mijn man en ik. I zit dan naast mijn man.

D heeft nog geen tandjes trouwens. Is een koud komkommertje niet een idee om te geven bij pijn?
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Hier ook nog geen tandjes Liselotte. Komkommer heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd maar dat zou best verkoelend zijn.

Maar - een grote groentetopper hier: De Spruit!
Hij vindt ze echt heerlijk!! Kind van zijn moeder dus. Vandaag 2e keer en hij eet ze echt met smaak.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Hij gaat zelf zitten :mrgreen: Best wel trots, leuk weer zo'n mijlpaal! Hij kruipt nu ook op de normale wijze op handjes en knietjes, maar hij gaat wel vrij snel weer over op tijgeren.
Hij is het allemaal heel erg aan het uitproberen, hij staat vaak op handjes en tenen, dus kontje helemaal in de lucht, erg grappig.
(en valt ook geregeld op zijn snufferd)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Hij is echt vlug. Ik vind het echt veel makkelijker als ze zich zelf voort kunnen bewegen. Ik ben trouwens jaloers dat jullie nog spruitjes hebben.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ow maar die spruitjes zijn diepvries hoor :D Ik vond een pak 'verse' spruitjes en toen ik kort daarna ook spruitjes in het vriesvak zag, heb ik die maar genomen want de 'verse' zagen er veel te zielig uit.

Ik ben heel benieuwd of I.van wel in dit tempo doorgaat (en dus snel leert lopen) omdat J0ela ook zo snel was, maar vervolgens niet ging lopen tot ze ruim 14 maanden was. Maar ik denk dat I.van wel sneller zal zijn omdat hij haar achterna wil.
annelies

Bericht door annelies »

@nne-Roos gaat zo hard ineens, ik sta elke dag weer verbaasd te kijken wat ze nu weer allemaal kan :D

Ze slaapt wat beter, snachts wordt ze tussen de 1 en 3 keer wakker, dus een stuk beter dan een week of 2 geleden.
Overdag slaapt ze wat langer dan de 2x 45 minuten, soms wel anderhalf of 2 uur achter elkaar en dat dan 2 keer per dag, heerlijk vind ik dat, even mn handen/hoofd wat meer vrij.

Ze gaat op haar knietjes zitten (kruiphouding) en ook met 1 losse hand lukt dat, ze heeft er veel lol in en doet echt kruippogingen, ik verwacht dat ze het binnenkort echt door heeft. Ze schuift zowieso de kamer door nu, gisteren "hing"ze met twee handjes aan een kinderstoeltje en wilde ze zich optrekken.
De box hebben we dus maar laag gezet, ze klimt er anders zo uit :wink:

Ze kletst veel: bababababa, ggggggg, bebebebebeb (vindt mn schoonmoeder erg leuk, het lijkt alsof ze "beppe"zegt (oma in het fries)), ze heeft ontzettend veel plezier en is regelmatig de clown aan tafel, ze ligt echt slap van de lach met de anderen als die even gek zoen, zo leuk!

Het eten gaat goed, rapley, dat vind ik geregeld terug in haar luier. Gisteren heb ik wat broccoli en aardappel met een vork geprakt (dus wel grof) en met een lepeltje gegeven, mevrouw pakte na 3 hapjes het lepeltje over en stopte het zelf in haar mond, ze had gewoon door hoe dat moest, de slimmerd :D

dus: ik ben erg trots, zo'n mooie lieve dochter :D (en ze lijkt ook nog eens op me, dat vind ik heel bijzonder)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Leuk om te lezen, ze gaat lekker dus! Zelfs optrekken al!!

Hier vorige week zitten en kruipen geleerd, heeft mij wel wat zware nachten gekost - ik weet ook niet meer of het door tandjes komt of door alle spanning van het nieuwe-dingen-leren. Maar hij leert wel nieuwe dingen, maar heeft tot nu toe geen tanden! Hij huilt echt ZOveel dat ik er horendol van word. Een groot deel van de dag kruipt hij brullend achter me aan. Optrekken doet hij nog niet, dat zal vast het volgende zijn.

Inmiddels heeft J0ela wel door dat ze haar spullen wat meer moet verdedigen (en ze beschouwt natuurlijk alles als haar eigendom) en al is ze meestal zeer lief voor I.van, af en toe moet hij het wel bekopen.

Zullen we een fotorondje doen hier?
Of een apart fotodraadje met onze zomerbabies? (met foto's van nu natuurlijk)
Plaats reactie