Lastige tijd

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ana
J&J MAURITIUS

Lastige tijd

Bericht door Ana »

I.van zit in een lastige tijd waarin hij heel huilerig is en ik weet niet zeker meer wat er nu is. Dit duurt nu al zeker twee weken.

Het is geen tijd voor een sprongetje, maar hij is een groot deel van de dag aan het zeuren en huilen, hangt letterlijk aan mijn benen af en toe. ook de nachten slaapt hij slecht, wordt veel wakker, vaak huilt hij dan met zijn ogen dicht.

In eerste instantie zeg ik dat het tandjes zijn. Maar paracetamol zorgt niet voor een betere nacht. Gisteravond laat nog gegeven en een zeer slechte nacht gemaakt.

Voor de zekerheid doe ik dus sinds een paar dagen wat gentiaan violet in zijn mondje, omdat ik me herinner dat spruw de conclusie was bij J0ela toen ze een periode zoveel huilde. Tot nu toe weinig effect. (maar wel een hoop troep, zie andere draadje :wink: )

Dan blijft er over dat het aan de bijvoeding kan liggen, die hij sinds een maand krijgt. We hebben in ons gezin en onze families geen bekende allergieën oid en ik weet daarom ook niet of je dat ergens aan zou moeten merken. Hij heeft gewoon twee a drie keer per dag een poepbroek dus het zit zeker niet vast.

Vandaag maar de hele dag geen bijvoeding geven?
En wat zouden signalen kunnen zijn?
Iemand nog een ander idee?

Ow en heel belangrijk, verder oogt hij echt niet ziek, geen koorts, oren zijn nog nagekeken twee weken geleden en waren schoon. Hij is heel actief en ondernemend, tijgert de hele flat door als hij de kans krijgt.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN

Re: Lastige tijd

Bericht door monika »

en toch zou ik denken tandjes. Is de dosis paracetamol hoog genoeg? Hij is natuurlijk groot. Toen ik het bij de apotheek liet uitrekenen wat Nic mocht toen hij 6 weken was zat hij al op de dosis die ze normaal bij 4 maanden geven.

en anders zijn het de vibes die Nic uitzendt :oops:
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Hij is bijna 9,5 kilo en krijgt 120mg. Hoe erg zou het zijn om de dosis te verhogen?
Kan dat kwaad?
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ik heb wat meer informatie opgezocht over paracetamol, hier:
http://www.kinderformularium.nl/search/stof.php?id=82

Daar staat dat voor I.van geldt:
1mnd-18jr: Startdosering: 40 mg/kg/dosis éénmalige dosis.
Onderhoudsdosering: 90 mg/kg/dag in 3 doses

Dat is met zijn 9 kilo een startdosering van maar liefst 360 mg en vervolgens (maximaal 2 tot 3 dagen) per dag 3 doses van 270 mg!

Dan is de 120 mg die ik nu geef dus echt te weinig. (Maar 360 vind ik weer veel te veel, vanavond maar eens een 240 mg gebruiken)
Liaantje

Bericht door Liaantje »

En anders kun je van die homeopathische druppels proberen voor bij het tandjes krijgen. Die helpen hier altijd wel goed. Chamodent gebruiken wij.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Evy heeft echt verschrikkelijk last van tandjes gehad, ook al duurde het dan soms nog weken voordat we wat zagen. Echt wat een rotdingen!
Ik weet natuurlijk niet of dat bij I ook zo is. Maar het kan wel denk ik men wb de pm, ik zou ook een hogere dosis proberen. Is hij echt al bijna 10'kilo? Wow!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Hij is iets van 9,4 nu. :mrgreen:
Maar de snelle groei is nu wel gestopt hoor sinds hij een half jaar is en hij is ook fanatiek aan het tijgeren.

Zijn zus had ook vreselijk veel last van de tandjes in deze periode en kreeg ze pas met 9,5 maanden! (Dus een maand of 3 duurde dat)
Ik hoop echt dat I.van eerder begint, hij lijkt er nog meer last van te hebben als J0ela.

Hij ligt op bed zonder paracetamol, hij heeft vandaag ook geen andere voeding dan bv gekregen (behalve dat hij een stuk brood van J0ela te pakken kreeg). Maar even kijken hoe het loopt.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Om een uur of elf werd hij toch huilend 'wakker', toen 240 mg gegeven en op 1 nachtvoeding na heeft hij geslapen tot half 7. Best wel heerlijk!
Plaats reactie