Zomerbabies

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ana
J&J MAURITIUS

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Update, tand twee is nu ook door :mrgreen: Dit keer een boventandje.
Twee voor de prijs van een, dat maakt de afgelopen nacht wel weer goed.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Wij hadden erg onrustige nachten deze week, volgens mij nog steeds van die tanden 6 t/m 8. Nr.8 zal binnenkort ook wel komen. Alleen het lezen van 'Lekker slapen zonder huilen' gaf Nic al genoeg reden om weer terug te gaan naar 2 voedingen in de nacht en hij haalde weer 11,5 uur in totaal vannacht. Hoera!
Ik word te oud voor 2 slapeloze kinderen in de nacht. Goed om toch weer even dat boek te lezen en in de gaten te houden dat ik hem geen dingen aanleer waardoor hij me juist nodig gaat hebben snachts.

Volgens mij staat hij nu een beetje stil in lengte en gewicht. (Nu hebben we ook al heel lang niet gewogen op een baby weegschaal, alleen die van ons thuis. ) Toch eet en drinkt hij meestal goed. Hebben jullie dat ook dat rond 8,5-9 mnd de groei er wat uit is?
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

oh ja de groei is er zeker uit. gisteren heb ik hem gemeten, weet niet of het heel erg precies is maar hij is ongeveer 75 cm en 10300 gram!

ik ben ook te oud voor slapeloze nachten. en kreeg vanmiddag ineens koorts. ik weet niet waarom, maar ik hoop dat de productie morgen niet naar de maan is! Ik heb echt geen tijd om twee dagen te clusteren namelijk...
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Het gekke is dat hij dus wel uit zijn kleren groeit, maar met meten blijf ik al een poosje op 72 cm steken. Terwijl tuinbroekjes maat 80 al niet meer passen. :shock:
Met gewicht zat hij een paar weken geleden op 9.2 kilo. Toen ik hem gisteren woog (net na een grote poep en plas) zat hij onder de 9 kilo. Ik ga er maar van uit dat onze weegschaal erg onnauwkeurig is en dat hij niet is afgevallen.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Vanochtend heb ik eens speciaal opgelet hoe hier het wakker worden gaat.
Hij zat eerst naast mijn hoofdkussen naar me te kijken, en toen op zijn knietjes naast mijn hoofd te wippen, vervolgens stlnd hij op bij het hoofdeind en stond daar een beetje te 'springen'. Toen kwam hij weer naar me toe om me liefdevol op mijn gezicht te meppen met een brede grijns, om vervolgens overal waar hij maar blote huid van die natte zoenen te geven (m.n. met scheet-effecten)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Ana schreef:Vanochtend heb ik eens speciaal opgelet hoe hier het wakker worden gaat.
Hij zat eerst naast mijn hoofdkussen naar me te kijken, en toen op zijn knietjes naast mijn hoofd te wippen, vervolgens stlnd hij op bij het hoofdeind en stond daar een beetje te 'springen'. Toen kwam hij weer naar me toe om me liefdevol op mijn gezicht te meppen met een brede grijns, om vervolgens overal waar hij maar blote huid van die natte zoenen te geven (m.n. met scheet-effecten)
:D :D :D

Hier is het meer: Nic ligt naast me te slapen na de ochtend borst. Jort komt binnen in mijn slaapkamer 'bla, bla, bla BLA BLA BLA..' Nic 'weeeh' of te wel "hou je kop ik wil slapen" :lol:
mv J ('04) en N ('12)

Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Als Sem 's ochtends wakker wordt drinkt hij eigenlijk nooit, maar dan heeft hij meestal ook een uurtje eerder nog gedronken. Hij is wel super vrolijk en gaat gelijk kletsen en spelen.

De afgelopen nacht was echt heel slecht, maar tand nummer vier is nu ook bijna door. Hihi dan heeft hij straks niet meer die schattige twee ondertandjes, maar ook boven twee van die schattige tandjes. Dat vind ik zo lief staan.

En het is zo ver. Sem gaat staan. Hij deed het dus al toen de box nog hoog was en hij trok zich wel eens aan mij op, maar nu gaat hij staan in de box of trekt zich aan de tafel op etc. Ik moet echt kijken waar ik hem neerzet en erbij blijven. Hij vindt het zo leuk en is dan helemaal trots.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

En alsof staan niet genoeg is kan hij nu ook zelf gaan zitten. Het gaat zo hard en ik vind dat zo leuk. Mijn kleine baby wordt groot. Nu begint hij ook ineens met 'praten'. Dadada papapa tatata bababa, de hele dag, maar mamamama hoor ik nog niet. ;)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Wat fijn dat hij nu zelf gaat zitten.

Nic is druk bezig om zichzelf op te trekken en heeft nog een heel klein zetje nodig. Maar als hij staat kan hij nog niet gaan zitten. Regelmatig gaat hij onderuit. Of hij is heel boos als ik hem weer op z'n billen zet. Verder loopt hij aan 2 handen door het hele huis. Nu slaapt hij dus weer onrustig vanwege het lopen. Gelukkig slaapt de oudste nu weer normaal.
Vandaag onze eerste wenbezoekje op kdv. Ik ben benieuwd. Het is op hetzelfde kdv waar Jort zat en de helft van oude leidsters werkt er nog, dus dat is wel leuk.
Over 2 weken ga ik weer werken. Nu het bijna zo ver is kunnen we die eerste werkweek beter maar gehad hebben. Dan kunnen we weer in een nieuwe routine komen.
mv J ('04) en N ('12)

Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Hoe is het gegaan bij het kdv? Het is ook wat die eerste twee jaar. Elke keer weer dat slechte slapen als er grote ontwikkelingen bezig zijn, al die frustraties, maar ook zo veel vreugdevolle momenten.

Ik vind het wel zwaar op het moment. Het mannetje slaapt zo slecht. Hij wordt nog steeds zo vaak wakker. Dat begin ik overdag echt wel te merken nu. Maar hij hangt ook overdag wel aan mij. Het is ook wel veel voor hem: staan, gaan zitten, taalontwikkeling, de vierde tand...
Suuz

Bericht door Suuz »

ik doe met jullie mee. M slaapt zo slecht op dit moment. Nu al 3 dagen in de draagdoeken en verder vaak wakker. Geloof dat hier de tandjes de oorzaak zijn. Zie onder 2 door komen. Al kwijlt hij niet en gelukkig ook geen dunne luiers ;) of zou het een sprong zijn? Hij is 7 maanden nu. Gelukkig vind hij draagdoeken erg fijn. Zo zelfs een halve tuin om kunnen spitten :D

Verder eet hij als een bouwvakker en weet hij wat hij moet doen als hij ergens heen wilt. Zo leuk om te zien. Maar dat eten vind ik best moeilijk.

Hij eet 1 boterham, 1 stuk fruit en 2.stuks groente en daarnaarst 2 koekjes en ongeveel 3x,in de week een toetje (kwark of yoghurt) omdat te weinig melk op voorraad heb voor de opvang. Hij is ook best mollig ;) dat ken ik gewoon niet. Komt het wel weer goed? Over 3 maanden zal hij zwaarder zijn dan zijn zus van 3 jaar oud!
Suuz

Bericht door Suuz »

Oh en bv op verzoek.. Tel nooit. De ene dag vaak andere weinig.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

So zeg, die heeft er dus zin in. Als ik mij ermee mag bemoeien dan zou ik zeggen laat de koekjes nog maar achterwege. Hij is nog zo klein. Geef dan liever gezondere tussendoortjes. Zeker nu je de basis legt voor de toekomst. Maar goed, ik ben dan ook van het megagezonde eten. ;)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

komt goed hoor dat harde groeien, zoals ik schreef de laatste weken sinds 8 mnd groeit Nic een stuk minder.
Hij eet 2x halve boterham, fruit 2x per dag, zeker 100 ml warm eten (rijst met pittige groenten meestal) met 1 eetlepel yochurt toe; en elke dag 1 soepstengel of een stuk rijstwafel. En verder bv op verzoek.

Wennen op kdv ging goed. op het formulier 'hoevaak een flesje geven?' uhhh, wat zullen we eens doen.... laten we dat maar eens gaan uitproberen de eerste dagen, 3x? 2x?
Op het laatst wilde de leidster nog even met hem verven. :roll: Nou ja, ga je gang, nee dat heeft hij thuis nog nooit gedaan. Wij smeren alleen met eten, niet met verf. :D
eerst met handjes, toen met super grote kwast. Wilde hij in zijn mond stoppen. 'een beetje verf is niet erg hoor mum' OK zelf weten.... dus Nic stopt de kwast vol in zijn mond, bijten... zij trekken aan de kwast :toost: mond vol verf... hmm laat dat verven nog maar even zitten. Smeer de volgende keer maar met appelmoes of jam.

de rest van de dag was Nic een beetje onrustig, korte slaapjes. Maar dat kan ook komen omdat het vakantie is en Jort en manlief ook thuis waren. Vandaag gaan we weer een bezoekje brengen.

edit: net terug van het tweede bezoek. Het ging erg goed ondanks dat hij in slaap viel in de auto op weg naar kdv. Hij is gewoon zichzelf en zit af en toe met een big smile rond te kijken. Dat komt wel goed.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Daar ben ik ook weer eens, vanuit NL dit keer. Het gaat best wel goed met I.van, twee tandjes dus, wel veel huilen en aan me hangen want we zitten wel met een sprongetje en misschien ook wel tandjes want de dentinox maakt duidelijk verschil.

Hij wordt steeds zekerder, doet stapjes rond de tafel, was bezig met de tweede traptrede, lekker buiten spelen, lekker nieuwe dingen eten, vlees en broodbeleg.

Sinds we hier zijn, slaapt hij alleen op een kamertje, en zijn we weer terug op 2 voedingen, eentje laat op de avond en een halverwege de nacht. Niet meer het constante wakker worden elk uur, is voor mijzelf best lekker.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Dat klinkt alsof hij al veel beter in zijn vel zit. Wat heerlijk voor jullie.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Wat fijn dat hij het zo lekker doet midden in zo'n verhuisperiode.
Kan je Klaas Vaak nu weer deze kant op sturen? Ik word dat gegil snachts wel zat. Het zal wel verlatingsangst zijn. Hij gilt zelfs in zijn slaap terwijl hij naast me in bed ligt. pfffff. Dat kende ik nog niet.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Nee gaat niet lukken, die is eergisteren vertrokken. Afgelopen nacht een jongetje tussen ons in die elk uur wakker werd. En vandaag snotverkouden en koorts.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Het spijt mij voor jullie, maar jullie geloven niet hoe fijn het voor mij is om dit te lezen. Sem wordt dus ook ieder uur wakker en ik ben gesloopt. Maar nog vervelender dan de vermoeidheid zijn de reacties van anderen. Ik voel mij soms al als een soort freak met een kind dat zo slecht slaapt.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Snap ik Nina. Vervelend dat mensen zo oordelen en het altijd beter weten.
Ik denk dat het bij ons over een paar maanden weer een stuk beter gaat als het lopen gewoon is geworden en de creche als bijna thuis voelt. Maar bij jou duurt het nu al zo lang, lijkt me erg moeilijk om het relative daar van in te zien. Hoewel de meeste kinderen een stuk beter slapen wanneer ze 3 zijn.

Jort is ook altijd een moeilijke slaper geweest als baby en peuter. Toen tijden heel goed met 0 of 1x een aai over zijn bol snachts. En nu is het weer prut met slaapwandelen, nacht angst en nachtmerries. Hoewel het een stuk beter gaat dan 3 weken geleden. Volgens mij is een goed slapend kind niet zomaar de verdienste van de ouders, er zit een groot deel massel bij.

En Ana, ik hoop dat I.van snel weer beter is.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Vannacht voelde hij zo mogelijk nog warmer aan dus denk dat hij misschien wel 40 had. maar vanochtend weer koortsvrij gelukkig. J0ela had het eergisteren, maar met minder koorts. Na een dagje was ze er weer min of meer vanaf - dus ik denk dat I.van vandaag weer redelijk bij zal zijn. Het viel te verwachten he... als je naar een ander land verhuisd, dan kom je heel andere virussen tegen en daar ben je dan extra vatbaar voor. Terwijl ze daar eigenlijk nog nooit ziek of verkouden waren.

lastig is dat he Mare, hoe de "norm" is geworden. Dat ze al heel jong zoveel voedingen krijgen en zolang doorslapen e.d. Dingen die tegennatuurlijk zijn voor die kleintjes, maar het wordt er zo doorgedrukt. En dan ben jij gek omdat je er niet aan voldoet.
Ik merk dat ik het ook niet al te graag vertel dat I.van tot voor kort elke nacht bij mij sliep en hoe vaak hij nog wil drinken s nachts.
Ik hoop echt dat je snel wat betere nachten krijgt met hem, dat kun je volgens mij heel erg goed gebruiken!
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Grappig: vannacht droomde ik dat ik ongesteld was geworden. En net werd ik het inderdaad, voor het eerst weer sinds anderhalf jaar.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

@Ana: brr, ik ben blij dat dat naar verwachting nog wel een tijdje gaat duren. Hoe gaat het nu met jullie? Zitten jullie al in België of nog in Nederland.

Sem heeft inmiddels zes tandjes. Dat ziet er niet uit. Drie boven en drie onder. En dan onder rechts en boven links. :P Maar nummer zeven is al onderweg. De nachten gaan nog steeds slecht, maar de avonden iets beter. Het spugen is ook zo veel beter en ik kan hem wat vaker laten liggen 's nachts. Dat geeft mij iig een klein beetje ruimte. Hij begint nu iets meer te eten. Maar helaas zijn daardoor zijn darmen ook heel erg van slag. Hopelijk gaat dat snel een beetje beter.

Hoe is het met de rest van jullie?
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Mare schreef:@Ana: brr, ik ben blij dat dat naar verwachting nog wel een tijdje gaat duren. Hoe gaat het nu met jullie? Zitten jullie al in België of nog in Nederland.
lief dat je eraan denkt. We zitten nog in NL, maar waarschijnlijk hebben we een woning in Belgie gevonden nu. Ik geloof het pas als het contract is ondertekend volgende week. Maar dan gaan we binnenkort dus verhuizen, we zijn er klaar voor!
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Nic gaat sinds 2 weken voor het echie naar kdv en heeft natuurlijk al een verkoudheid te pakken. Het was behoorlijk lastig om te drinken voor hem. Vorig weekend druk geweest met flesjes geven en kolven in het weekend omdat het niet ging aan de borst. pff wat een extra gepruts zeg. Nu gaat het weer wat beter.
Hij ging lekker op kdv maar nu hij zo verkouden is heeft hij er niet echt zin in.
De leidsters zijn erg lief, maar ik moet er erg aan wennen dat mijn baby naar een anders luchtje ruikt als ik hem ophaal. Hij heeft vanmiddag bij een van de leidsters in de armen geslapen omdat hij in bed elke keer wakker werd. Nou als dat niet lief is..... dan moet ik dat 'vreemde' luchtje maar voor lief nemen.

Hij begint nu ook in het Engels te babbelen het is niet meer alleen 'dit dit dit' en 'dat' voor kat. Het is nu ook 'that that that en this this thissss' En sinds vandaag heet de kat 'Djessss!' (Jessie dus).

Ik hoop dat ik dit weekend even kan bijslapen, Jort is op scouting kamp. Wie weet kan ik dan slapen als Nic zijn slaapjes doet.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

oh wat knap zeg!! Ik verwacht niet eens dat I.van al wat woordjes zou kunnen... dat kan dus al?! Hij zegt wel mama (op zijn manier) maar ik durf er niet zeker van te zijn. Ook omdat zijn zus dat pas sinds kort zegt............
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

ik had het ook niet verwacht omdat Jort super laat was met praten. Maar Nic is redelijk consistent met zijn woorden en uitroepen die hij voor ons individueel gebruikt, de kat en dingen zijn allemaal 'dit'. Maar 'dit' is ook een heerlijk woord om eindeloos voor je uit te zeggen in de auto :D , en daar zijn nu this en that bijgekomen.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Heel leuk zeg!
Hier doet hij 'klap es in je handjes' en daar ben ik al helemaal ondersteboven van omdat J0ela dat ook pas sinds twee weken doet... (tegelijk met hem dus). Ik moet toch wat meer ook op zijn gebrabbel gaan letten dus.
Vandaag zei hij de hele tijd iets van takketakketakketakke, al vanaf 5 uur 's morgens dus hij is wel erg bezig met 'praten'. Wie weet zegt hij ook echt wat haha.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

O ja, in de handen klappen is ook sinds een week in. Volgens mij op kdv geleerd. Daar klappen ze in de handen en slaan op tafel bij een soort gebed bij het eten. Op tafel slaan deed hij gelijk na het eerste bezoekje aan kdv. :lol:

Ik liet vanmiddag een foto van een kat zien (niet onze kat) en zei 'kijk een kat' hij gelijk 'tjessie'. Dat wordt nog leuk zijn hoofdleidster op de babygroep heet Tessie.

Ik ben er van overtuigd dat takketakketakke wat betekent hoor Ana.
mv J ('04) en N ('12)

Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Oh leuk dat beginnende geklets. Sem is er weer helemaal mee gestopt. Het was papapa en dadada en ineens alleen nog maar tsssssssss en onsamenhangend gebrabbel. :p
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Sem is vast druk met wat anders. Een paar weken terug was Nic ook gestopt, hij was toen bezig met kruipen en lopen.
mv J ('04) en N ('12)

Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Hij houdt volgens mij gewoon even rust. :P Alleen de tanden gaan 'vrolijk' verder. Pfff ben blij als we daar even een pauze van krijgen. ;)
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Hier 2 tanden :) en (na 9 mnd 2 Tot 3 keer voeden per nacht) slaapt ons Veertje sinds 2 nachten van 7 Tot 7 :) Hoera!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Marijn

Bericht door Marijn »

TinekedH schreef:Hier 2 tanden :) en (na 9 mnd 2 Tot 3 keer voeden per nacht) slaapt ons Veertje sinds 2 nachten van 7 Tot 7 :) Hoera!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
(Ik bedoel het slapen, niet de tanden;-))
Emma

Bericht door Emma »

Ha, eindelijk weer eens tijd om iets te posten. Jip steeds op mijn telefoon en daar krijg ik meestal een foutmelding als ik iets wil posten, dus dat heb ik een beetje opgegeven en dus lees ik meer dan dat ik schrijf op dit moment.

Ben ook wel benieuwd Tineke hoe je dat slapen voor elkaar hebt gekregen! Hier nog steeds elke nacht 2-4 voedingen, maar gelukkig nog steeds goed te doen omdat ik liggend voed en ze naast me ligt. Vaak weet ik niet eens hoe vaak ik gevoed heb.

Verder is Carly ook echt aan het communiceren, ze roept steeds 'da!' als ze iets te pakken heeft, en daar lijkt 'what's that?' mee te bedoelen. Als ik dan zeg wat het is probeert ze het na te zeggen, wat resulteert in woordjes als 'sssss' voor 'sock'. Heel schattig. Kennelijk is ze zo hard bezig hiermee dat het op motorisch vlak wat achterblijft, want ze doet nog steeds niet meer dan een beetje achteruit tijgeren. Als ik dan zie dat sommige van jullie kindjes al staan!
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Oh geen toverformule. .. eigenlijk gaat ze net als alle broers en zussen. .. Ik ben heel gemakzuchtig. .. dat resulteert in een houding: liever een keer extra voeden dan een jengelend kind. Tot vorige week kon Vera dus gerust nog 2 of 3 keer drinken per nacht (huilen of piepen is gelijk pakken. ..) sinds 2 weken heb ik haar wel op haar eigen kamertje gelegd. .. en opeens was het zover. .. Ik was en avond weg en toen heeft Rein haar na wat water weer in bed gelegd met het idee 'we zien wel maar dan heeft Tineke wat meer tijd'... en toen sliep ze tot de volgende ochtend.

Daarna is ze gaan slapen van 7 Tot 7... dus geen tactiek en geen plan. .. maar het meisje regelt het zelf. .. denk dat ze water niet de moeite waard vindt om wakker voor te worden. ..

Resultaat is wel dat ik deze week super moe en lam ben :) maar dat gaat over 2 weken vast beter!
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Nu al twee of drie nachten op rij geen nachtvoeding :toost: Vanochtend werd hij om half 7 wakker maar viel gelijk weer in slaap - en toen tot kwart voor 9 :D Hij ging gisteravond wel pas om half 10 slapen, het dagritme leek namelijk weer eens nergens op (hij was een half dagje bij mijn schoonzusje geweest en had erg weinig geslapen - en dan gaat hij later in de middag een tijd slapen, tja.)

Verder gaat het allemaal wel goed, hij eet af en toe echt veel, en soms wil hij niet (ws door komende tandjes, hoewel hij er nog steeds maar twee heeft)
Hij is lekker actief en steeds meer aan het klimmen, af en toe wel spannend want dat ben ik echt niet gewend van zijn zus. Af en toe staat hij per ongeluk tien seconden los. Hij loopt al vrij vlot langs de meubels. Ik probeer hem nu af en toe aan 1 hand te laten lopen, maar dat lukt nog niet zo goed.
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Oh als ik lees van lopen, optrekken en dergelijk vraag ik me af of Vera dat ooit gaat doen :razz:

Ze doet alles zo ontzettend gecontroleerd dat ze volgens mij echt pas op gaat trekken als ze dan ook ongeveer helemaal kan gaan staan, en dat zal nog wel een paar maanden duren :) Onze kinderen hebben allemaal 1 van 2-en gedaan, ofwel ze praatten, ofwel ze gingen als een razende grof motorisch. Vera eet dus heel netjes, zegt woordjes, zwaait op commando (het is net de koningin 8) ) maar zelf gaan zitten, optrekken of kruipen...ho maar!

Tand nummer 3 is ook gespot, een enorm groot exemplaar in de bovenkaak.. ze was de laatste dagen al af en toe aan het bijten dus dat is weer verklaart.
En slapen doet ze nog steeds vanaf 7-7...

Ana wat heerlijk dat je geen nachtvoedingen hebt gehad de afgelopen dagen. Een paar nachten goed slapen helpt zo enorm om de wereld weer blij en zonnig te bekijken!
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Wat leuk dat ze zwaait op commando, dat vraagt om een filmpje Tineke!
Jij hebt natuurlijk veel ervaring met verschillende kinderen dus dan maak je je vast helemaal geen zorgen dat ze nog niet kruipt.

Gillen jullie kleintjes trouwens ook zo als ze iets willen. I.van heeft echt ontdekt dat als hij maar heel hard van zich laat horen, dat hij dan reactie krijgt. En hij heeft echt een heel doordringend stemgeluid pfff. Vb in de AH toen hij niet in het karretje wilde zitten! (Maar na een halve minuut vindt hij het dan ook weer heel erg leuk en interessant allemaal gelukkig - terwijl J0ela gerust een uur in haar boosheid blijft hangen.)
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Voor het antwoord moet je zo even op FB kijken :) Helemaal aan het einde (let niet op mijn malote gedoe op de achtergrond :mrgreen: ) Speciaal voor jou gemaakt :P
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Leuk ik zal zo kijken. Ik ga ons apparaat even opladen en dan maak ik ook weer eens een filmpje.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Oh hou op, nachtvoedingen... -.- nu het ietsje warmer is zijn dat er veel.

Verder is hij ook vooral motorisch bezig. Kruipen, staan, klimmen... Praten niet zo of bijna niet, wel veel geluidjes. En inmiddels heeft hij 8 tanden.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Erg grappig Tineke maar nou heb ik nog niets gezien :lol:
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Acht tanden al :woow: dat gaat lekker. Balen van al die nachtvoedingen....
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Leuk al die verschillen.

Hier is het sprongetje weer genomen. Na 3-4 weken super zwaar hebben we nu weer een blij mannetje.
Hij ziet duidelijk patronen en is boos als hij niet de vaatwasser mag aanzetten en dat soort dingen. :D
Het leeg halen van houten puzzels is nu favoriet. Ook begrijpt hij heel goed wat 'nee' is om dan een twinkel in zijn ogen te krijgen en nog even door te gaan.

Gisteren op kdv zat een andere baby te huilen en Nic was het duidelijk zat. Hij kroop in een rechte lijn naar hem toe en trok hem aan zijn haar! Andere baby was zo verbaasd dat hij gelijk stil was.

slapen op kdv gaat nog prut, 3x 20 minuten op z'n meest. Hopelijk verandert dat nog nu hij weer beter in z'n vel zit.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Lekker Monika dat hij weer vrolijk is!

Ik durf het bijna niet te zeggen maar..... weer nepalsrood.... vanaf half 8 en slaapt nu om half 7 nog steeds. Zijn zus helaas niet maar na een ononderbroken nacht is om 6 uur opstaan niet zo erg.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

helaas niet scherp maar het idee is duidelijk (ik vrees dat ik nog wel betere foto's zal kunnen maken ;) )

Afbeelding
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

@emma: leuk dat je even wat van jullie laat weten. Vroeg mij al af hoe het ging. Leuk dat ze al zo aan het communiceren is.

@ana: oh wat een boef!
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ja echt wel, ik ben inmiddels al een stuk of wat hartverzakkingen verder. Hij is vastberaden om overal op te klimmen vanochtend :roll:
Liselotte
J&J SANTORINI

Bericht door Liselotte »

Ik heb weer even bijgelezen! Leuk om die foto's en verhalen te zien!

Hier nog steeds geen tandjes. Van de week gewogen thuis: 10 kilo.
D aniël drinkt snachts nog veel, overdag heeft hij weinig rust. Groente enz. Krijgt hij in stukjes en dat vindt hij erg leuk. Ik maak veel smoothies en die vindt hij ook lekker.
Hij trekt zich op aan alles wat hij ziet en roept daar dan hard bij, net zon maori man, haha.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (135.51 KiB) 7182 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Liselotte op wo jun 12, 2013 11:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Plaats reactie