Zomerbabies

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Liselotte
J&J SANTORINI

Re: Zomerbabies

Bericht door Liselotte »

Nog een van vandaag
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (219.08 KiB) 4614 keer bekeken
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Emma

Bericht door Emma »

Wat een schatje is D! En dat mutsje :verliefd:

Ana jouw kleintje kan er ook wat van, lijkt me doodeng al dat geklauter :) Had in je andere draadje nog niet gereageerd maar wat een leuk stel heb je!

Hier ineens ook wat betere nachten, al 3x achter elkaar maar 1 nachtvoeding om een uur of 2. Dan is ze 's ochtends wel om 5 uur wakker maar omdat het zo vroeg licht is kan ik dat ook wel begrijpen. Ze is nu trouwens gaan billenschuiven, dus ineens kan ze overal komen en zit ze overal aan. Isla is daar niet zo blij mee :)
Suuz

Bericht door Suuz »

Oh wat een schatjes!
Suuz

Bericht door Suuz »

Hier de laatste van m@ce. Ook billenschuiver en kruiper. Probeert zich op te trekken maar nog niet sterk genoeg. Tot frustratie van hemzelf dan ;)
Bijlagen
PhotoGrid_1371059909586.jpg
PhotoGrid_1371059909586.jpg (157.06 KiB) 4598 keer bekeken
PhotoGrid_1371059928716.jpg
PhotoGrid_1371059928716.jpg (161.6 KiB) 4598 keer bekeken
Suuz

Bericht door Suuz »

Vond hem zittend in bed. Hij slaapt met een 2shirt of hempje die ik aan hem gehad. Geeft hem wat meer rust.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

hmm tijd om de bedbodem naar beneden te doen als hij zelf gaat zitten?

ik vergeet soms het bedhek omhoog te trekken, pff eng hoor als hij dan opeens staat kan hij er overheen kukelen.

en ik ben jaloers op die goede nachten. Vannacht maar 5x wakker. Alweer beter dan de nacht ervoor (elk uur 2x wakker tussen 1 en 5 en daarna helemaal wakker) Ik ben maar om 21:00 naar bed gegaan. Pff, ik val om van de slaap.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ooow leuk al die foto's.

hier mijn klimgeitje. (normaal klimt hij ook verder want daar ligt de afstandsbediening - maar zijn zus bemoeide zich er mee haha)

http://youtu.be/53Sp2yXdrgU
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ah D.aniel heeft echt een lieve kop!

Oh ja, Suuz, bedje maar snel omlaag. Lief dat hij rustiger slaapt met een shirt van jou.

Haha, Ana. Geweldig die interactie tussen broertje en zus. En dat geklim vind ik zo leuk (en onhandig).
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Suuz

Bericht door Suuz »

Geweldig ana!

Ja bedje is gelijk omlaag gezet. Was de eerste keer dan hij zelfstandig ging zitten. ;)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Sinds een weekje heeft sem weer iets nieuws, kijk maar:

Afbeelding
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Wat leuk Mare! Ook al zo achter de afstandsbediening aan dus!
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ana schreef:Wat leuk Mare! Ook al zo achter de afstandsbediening aan dus!
De afstandsbediening, de speaker, de dvd-speler, de ipad...alles wat apparatuur is of ermee te maken heeft. -.- Ik ren constant achter hem aan. :P

Pff, ik ben zo moe. Inmiddels leg ik Sem wel in zijn co-sleeper en kan ik zelf wat meer liggen, maar hij wordt nog steeds zo vaak wakker. En overdag is hij constant aan het huilen omdat hij zo veel last heeft van verlatingsangst. Ik word er langzaamaan gek van. Gelukkig is dat maar een fase, toch? ;) Maar het is wel irritant dat hij ook nog zo eenkennig is. Wij willen mijn schoonouders vragen om zaterdag even twee of drie uurtjes op te passen, maar hij gaat al krijsen als ze tegen hem praten. En nee, hij houdt er niet mee op, maar blijft doorgaan totdat hij weer bij mij is.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

mag het nog? De nieuwe zomerbabies worden alweer geboren....

Over 4 weken is Nic alweer jarig :stampen:

van de week heeft hij de trap ontdekt. Ik dacht nog, wat hoor ik hem toch ingespannen kreunen? Toen zat hij al op de tweede tree. Nu toch maar eens dat hekje dicht gaan doen.
Hier is ook alles met electronica niet veilig, naast natuurlijk de keukenkastjes en lades.
En sinds vandaag is hij opeens heel lekker lang aan het spelen. Ik dacht even dat hij dat alleen op kdv kon, maar hij blijkt het thuis ook te kunnen. De eenkennigheid en het aan mij kleven is weer wat minder. Op kdv stak hij zelfs zijn armjes al uit naar zijn favoriete leidster toen ik hem bracht. (Hoera een kind dat niet huilt als je hem weg brengt) Nu weer eens langere stukken snachts slapen, dan is mama helemaal tevreden.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Lekker bezig, die Nic!

Tuurlijk blijven onze baby's zomerbabies! Alweer 11 maanden he. Hier is de trap ook niet veilig, hij heeft al boven gezeten :oops:
Nu is hij druk aan het oefenen met losstaan en evenwicht. Hij pakt dan ook dingen op van de grond of hurkt neer en staat weer op. Het gaat nog houterig, maar ik denk dat dit wel een redelijk sneller loper wordt.

Hij heeft nu 5 tanden, maar vannacht gillen gillen gillen dus ik denk dat de zesde eraan komt. Al ging ik op een gegeven moment twijfelen of het wel om een tandje ging want zo'n ellende is het nog niet geweest tot nu toe - en toen had hij de dosis paracetamol allang gekregen. (Ik ken het wel van J0ela toen ze hoektanden of kiezen kreeg, maar zij had er sowieso altijd veel meer last van.)

Nu, GAAP, en veel koffie.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Wanneer was de eerste zomerbaby geboren?

Wij zijn nu over op één slaapje per dag. Nu slaapt hij lekker twee uurtjes tussen de middag. Jammer dat hij door verkoudheid nu in de avond spookt.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Zie, dacht ik toch al. Wij zijn de eerste verjaardag van een zomerbaby vergeten. :o S.ofie, nog van harte gefeliciteerd.

Hoe gaat het met de anderen? Niet iedereen schrijft nog mee voor mijn gevoel. Emma, Annelies, hoe gaat het?
Ilse

Bericht door Ilse »

Dank je wel! Ja Sofie is al weer 1 jaar (wat gaat de tijd toch snel). Ik post niet veel, maar lees wel trouw jullie berichtjes.
Hier gaat alles prima. Sofie is motorisch niet heel snel (ze kruipt, loopt (lees zwalkt) aan een hand mee en loopt langs de bank), verbaal daarentegen gaat ze snel. Vraagt bij alles "is dit". Heeft het over de pss (poes) en kikr (kikker). Als ze wat wil laten zien dan zegt ze "kijk". Ook pakt ze mijn zwarte gympen of bruine slippers als ik daar om vraag.
Ze kan ook heerlijk spelen, geeft haar pop te eten of leest alle boekjes in haar mand.

Maar ze kan ook drammen en schreeuwen (veel meer dan merel), dreinen en piepen......ach en dat hoort er bij.

Ze drinkt nog 6 keer per etmaal bij mij en is blijer met mijn borsten dan merel was. Ze kan er verheerlijkt beginnen te grommen als ze merkt dat ik haar wil voeden.

Wie is de volgende jarige?
Emma

Bericht door Emma »

Volgens mij zijn wij de volgende jarige, aanstaande woensdag. Ook ik lees veel en post minder, want het is toch best wel druk zo met twee kindjes :)

Carly is ook motorisch niet de snelste, ze schuift rond op haar billen en trekt zich soms op tot staan, maar meer niet. Kruipen begint een klein beetje te komen nu. Maar op andere vlakken gaat ze wel snel (net als Sofie): ze zegt mama, dada, Isla (i-da), banana (bawawa), cat (ca) en tiger (ti-da) en (we leren haar ook een beetje gebarentaal) kan heel resoluut het gebaar maken dat ze klaar is met eten en wil gaan spelen. Ook klapt ze graag in haar handen - laatst zat ik haar te voeden, ging ze ineens zitten, keek me met een grote grijns aan en begon te klappen (met een druppeltje melk nog in haar mondhoek, zo lief). Applaus voor mijn melk :)

Ze drinkt nog zo'n 10 keer per dag schat ik (ik houd het niet zo bij) waarvan een keer of 2-4 's nachts. Ze speelt graag zelf, het liefst haalt ze Isla's speelkeukentje leeg en gaat dan pannen op elkaar slaan. Ook met dingen gooien valt goed in de smaak :)

Zijn jullie ook blij om een jaar verder te zijn, of toch ook nostalgisch naar dat kleine babytje van bijna een jaar geleden?

Op Carly's verjaardag ben ik trouwens met haar in Engeland, want een goede vriendin van mij heeft juist die dag gekozen om te trouwen. David vindt het wel moeilijk dat hij haar op haar verjaardag niet gaat zien.. (die gaat niet mee, kon geen vrij krijgen van zijn werk)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Vandaag is I.van gaan lopen! Hij liep al drie, vier stappen, maar gaat nu heel bewust de kamer door, apetrots koppie erbij. J0ela vond het ook prachtig en wilde dat we ook voor haar applaudisseerden :twisted:

Nog steeds 5 tanden trouwens, grrr. Hij zit ook in een sprongetje natuurlijk. Erg veel nieuwe dingen de laatste dagen, zo grappig om te volgen.

Hij slaapt nu inmiddels een week of drie a vier door s nachts en drinkt alleen nog de ochtend- en avondvoeding. Soms geef ik hem ook nog tussen de middag, maar omdat ik nu ben gaan werken, kan dat ook niet altijd meer. Op deze manier gaat het prima.
Suuz

Bericht door Suuz »

Goed zeg!

Hier druk bezig met oefenen met lopen. Nu 'loopt' hij op handen en voeten de kamer door naast kruipen. (hij is 9 maanden).

Wel lastig de avonden.. Overdag zonder morre slapen maar avond.. Poeh. Steeds gaan staan in bed / verlatingangst ofzo.. Vermoeiend want ik kom altijd bij in de avond. En ruim meestal huis/ tuin flink op. Ook gaat hardlopen niet in de avond (rondje huis hoor, 2 min per rondje) en daar baal ik flink van.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Mace is en blijft snel zeg!! Leuk, die zal wel ver voor zijn verjaardag al gaan lopen, denk je niet?
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Oeps, een dag te laat, maar niet minder gemeend: van harte gefeliciteerd met je dreumes, Emma! Nou geef je haar alweer een jaar lang bv. Dat is toch echt super!
Suuz

Bericht door Suuz »

Ana, dat verwacht ik ook.

Emma gefeliciteerd!
Emma

Bericht door Emma »

Bedankt voor de felicitaties! Ik was met Carly op een bruiloft van een vriendin in Engeland dus we hebben nog niets aan haar verjaardag gedaan (vond ik wel heel jammer, maar je kunt mensen ook niet vragen om hun trouwdatum te verzetten :) ). Morgen vieren we het met een picknic.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Beetje laat, maar toch gefeliciteerd en veel plezier met de picknick.
mv J ('04) en N ('12)

Plaats reactie