Voor het allereerst consultatiebureau

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ana
J&J MAURITIUS

Voor het allereerst consultatiebureau

Bericht door Ana »

Morgen is het dan zover, ik ga voor het eerst met mijn kind naar het consultatiebureau (Kind en Gezin) :wink:
Eerst met I.van en dan volgende week met J0ela.

Ik ben erg benieuwd. Ook of de vaccinatieschema's van Bosnie en Belgie een beetje overeenstemmen. Volgens mij missen ze er wel een of twee.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Dragoste

Re: Voor het allereerst consultatiebureau

Bericht door Dragoste »

Ana schreef:Morgen is het dan zover, ik ga voor het eerst met mijn kind naar het consultatiebureau (Kind en Gezin) :wink:
Eerst met I.van en dan volgende week met J0ela.

Ik ben erg benieuwd. Ook of de vaccinatieschema's van Bosnie en Belgie een beetje overeenstemmen. Volgens mij missen ze er wel een of twee.
En, zijn ze goedgekeurd?
nikky
J&J SANTORINI

Bericht door nikky »

:) en dat is voor ons zo gewoon. Ik ben ook benieuwd, hoe vond je het?
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ik ben dit keer alleen met I.van gegaan, en volgende week maandag ga ik met J0ela.
Ik had verwacht dat ze ook wel op de ontwikkeling in zouden gaan maar dat werd niet gedaan. De arts heeft de tijd genomen om de vaccinatieschema's te vergelijken en na te bellen of hij een inhaalschema kon volgen - omdat hij geen pneumokokken-vaccins heeft gehad. Dus hij kreeg direct de eerste van die serie.

Ik heb gelijk even nagevraagd of we al iets moeten doen met zijn ene oog (die blijft vaak 'hangen' als hij de andere kant op kijkt - volgende keer krijgt hij sowieso een oogtest) en of zijn piemeltje in orde is - omdat ik de voorhuid nooit weg kon trekken. Dat blijkt inderdaad vernauwd en daar kijken ze volgende keer nog eens naar en dan moeten we eventueel met hem naar de uroloog.

Hij weegt nu 10.770 gram en is 78 cm.

En na de vaccinatie is hij gaan lopen thuis :mrgreen: Hij deed de laatste week al steeds wat stappen maar nu gaat hij de hele kamer rond.
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

fijn dat hij is goedgekeurd.Niet heel praktisch dat je niet met beide tegelijk terrecht kon.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Dat kon wel hoor, maar dat zag ik zelf niet zitten.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

fijn dat het goed was, zo'n allereerste keer :)

maar even over het voorhuidje, die hoeft nog helemaal niet naar achter.. hoeft pas als ze een jaar of 7-9 zijn! gewoon niet aankomen hoor, af en toe in badje weken is genoeg!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Chantal schreef:fijn dat het goed was, zo'n allereerste keer :)

maar even over het voorhuidje, die hoeft nog helemaal niet naar achter.. hoeft pas als ze een jaar of 7-9 zijn! gewoon niet aankomen hoor, af en toe in badje weken is genoeg!
Nou idd, ik kom er nog helemaal niet aan, zou er ook nooit aan denken. Ik zou ook niet eens weten hoe je kon zien of hij wel of niet vernauwd is.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Suuz

Bericht door Suuz »

Verschil tussen voorhuid dat nog niet naar achter kan en vernauwing is duidelijk zichtbaar. Laatste moet vroeg ingegrepen worden. Ik ben met M bezig met de uroloog. Eerst 2 maanden smeren, donderdag gaan de uroloog kijken of het heeft gewerkt.

Bij j was ik te laat. Hij heeft er een trauma aan overgehouden en is nu met 6,5 nog niet.zindelijk.
Ik zou dus niet wachten op de CB mening voor de volgende keer!

Mooi dat hij ging lopen! (hier ook bijna ;) )
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ik moet 2 september terugkomen met hem; dan is hij 13 maanden.
Emmy
J&J HAWAII

Bericht door Emmy »

Suuz schreef:Verschil tussen voorhuid dat nog niet naar achter kan en vernauwing is duidelijk zichtbaar.
Domme vraag misschien maar hoe dan??
Ik heb 2 jongens die besneden zijn, maar de andere 2 niet. Mijn bijna 6-jarige kan echt zijn voorhuid niet naar achteren krijgen en doet het ook nooit, "speelt" er nooit mee. Maar heeft nergens last van, geen ballonnetje plassen oid.
Suuz

Bericht door Suuz »

Omdat je dan niet kan zien waar hij vandaan plast.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

beetje vreemd, maar hier hangt er een flubbertje aan de onderkant zeg maar en daar komt de plas doorheen.. we hebben moeten smeren en toen kon het een centimetertje naar achter. toen we stopten met smeren kon dat ook bijna gelijk niet meer.
hij heeft er geen last van...
en bij de jongste heb ik er ook nog nooit aangezeten hoor, dus zou niet weten hoe hij plast in zijn luier.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Emmy
J&J HAWAII

Bericht door Emmy »

Suuz schreef:Omdat je dan niet kan zien waar hij vandaan plast.
Sorry, ik ben niet zo vlot van begrip, maar ik begrijp je niet....Bedoel je dat je het plasgaatje niet kan zien?
Suuz

Bericht door Suuz »

Idd
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Emmy schreef:
Sorry, ik ben niet zo vlot van begrip, maar ik begrijp je niet....Bedoel je dat je het plasgaatje niet kan zien?
Ik kan mij er ook geen voorstelling van maken. Ik zou nu nog steeds niet weten hoe het er dan uitziet. Maar gelukkig zijn er mensn die het wel weten.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Emmy
J&J HAWAII

Bericht door Emmy »

Mare schreef:
Emmy schreef:
Ik kan mij er ook geen voorstelling van maken. Ik zou nu nog steeds niet weten hoe het er dan uitziet.
En dan heb ik nog wel 4 zonen ook.... :oops: :wink:
Suuz

Bericht door Suuz »

Tja ik heb er geen foto van gemaakt ;) en uroloog was het met mij eens. Beide keren. En bij M@ce was het wel ernstig.
Emmy
J&J HAWAII

Bericht door Emmy »

Ik zie een plasgaatje bij mijn jongste zoon. :D Hij heeft veel vel en het loopt in een tuutje zeg maar, maar ik kan het wel makkelijk terugtrekken tot ik een plasgaatje zie. Ik weet niet of het verder kan, hij protesteert hevig want zijn piemel is van hem en daar mag niemand aan zitten. :wink:
Dus als het goed is, hoef ik me geen zorgen te maken?
Suuz

Bericht door Suuz »

Idd dat bedoel ik. Bij M nu controle gehad en vernauwing is weg. Wel nog 'verkleving' maar dat hoort op die leeftijd.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Als ik het zo lees dan komt het toch best wel vaak voor, of niet?
Maar goed ik houd het in de gaten, we hebben een nieuwe afspraak begin september.

Ik ben afgelopen maandag ook voor het eerst naar het cb geweest met J0ela.
Dit was gelijk ook voor het laatst, omdat ze hier de kinderen volgen totdat ze naar school gaan - en dat is over zes weken al :shock:

Ik had er een hard hoofd in omdat ze nogal makkelijk driftbuien krijgt. (Daarom had ik al een aparte afspraak gemaakt voor beide kinderen) Maar ze begon heel enthousiast en open richting de mevrouw die ons ontving, en begon heel blij de ruimte te ontdekken, speelgoed verplaatsen enz enz. (Ik heb een hoop opgeruimd - er stond een opblaasballenbak en die had ze in z'n geheel naar het kamertje van de zuster gesleept en leeggegooid :slaan: )
Ze liet zich netjes wegen en meten. 13.670 gram en 94 cm (bij 29 maanden) Terwijl ik met de zuster sprak, was zij druk doende met speelgoed en foldertjes enz.
Toen naar de dokter, waar ze keurig twee torens voor hem bouwde, en even en passant een paar blokjes in een vorm gooide - maar ze was vooral uit op zijn stethoscoop en alle veel interessantere dingen achter zijn bureau.
Tja en hij gaf haar de stethoscoop om mee te spelen - totdat we klaar waren.....
En toen werd ze me toch boos pffffff. Op z'n hardst gillen, ongelofelijk hoe hard ze dat kan.
En zo heb ik haar ook mee naar de auto moeten slepen en in het stoeltje moeten worstelen. Ik voelde me zo ongelofelijk onpedagogisch en onkundig daar voor de deur van het cb.
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Volgens mij heeft ze gewoon heel mooi laten zien dat ze een typische 2-jarige is ;-) En volgens mij herkent elke moeder hoe opgelaten je je dan soms kan voelen, niet druk om maken, hoor!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Plaats reactie