Een stapeltaart die niet is goedgekeurd...

Moderator: Chantal

Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Een stapeltaart die niet is goedgekeurd...

Bericht door Chantal »

Ik heb een taart gemaakt voor iemand en kreeg net de mail dat niemand lovende woorden had, hij was gescheurd en ingezakt, er zat geen kaarsje op, de olifant was net een beer gemaakt door haar nichtje van 8.
dus nu graag even jullie commentaar. wees eerlijk en zeg wat je er van vind, daar kan ik weer van leren!
Afbeelding
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Wat betaal je voor zo'n taart Chantal, want voor € 20 zeg ik super mooi, niets mis mee, maar voor € 100 is het weer een ander verhaal.

Ik vind het olifantje niet zo heel mooi, maar zeker wel een olifant en geen beer. Ik was bijvoorbeeld meer onder de indruk van de Dora van Arianne. Verder vind ik de letters niet zo mooi, te groot en niet goed bij de taart passen, maar ik heb nog nooit letters voorbij zien komen die ik echt mooi vond en ze zijn wel strak. Dat ding achter de olifant snap ik niet, was is dat?

Kaarsjes hadden ze moeten zeggen dat ze dat wilde en de scheur zie ik niet.

De rest van de taart vind ik super, alhoewel rood niet mijn kleur is, maar ik neem aan dat dat de keus van de koper was.

Vervelend trouwens, voelt nooit fijn zulke dingen.
Laatst gewijzigd door Annemarie op zo aug 01, 2010 9:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Janeway
J&J SANTORINI
Berichten: 3463
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 11:40 pm

Bericht door Janeway »

Volgens mij is er niks mis met deze taart.. De olifant vind ik gewoon een olifant. Of er scheuren in zitten, vanaf deze kant iig niet. ingezakt is ie ook niet. Maarrrr. hoe is de taart vervoerd, hebben ze hem bij jou gehaald, heb je hem gebracht en daar in elkaar gezet? Of hebben ze dat zelf gedaan?
Vonden ze hem ook niet lekker?
Ik vind het kritiek waar je niks mee kan..
En zo flauw om pas naderhand te zeggen dat het tegenvalt. Je weet iig weer voor wie je geen meer taart hoeft te maken.
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Bericht door nance74 »

Dan heb ik geen verstand van taarten maken maar deze vind ik heel erg mooi. Zou heel blij zijn als zoiets voor mijn zoontje werd gemaakt. En ook al zou ik een oneffenheidje zien zou ik daar niet over vallen denk ik. Misschien heb je meer aan commentaar van de echte taartenkenners.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4306
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Bericht door Katje »

tja, technisch gezien dat weet ik niet, daar durf ik niet over te oordelen maar zijn dit niet ontzettend verwende mensen?
Een stapeltaart voor een kinderverjaardag, dat vind ik nogal heel wat. Ik denk bij een stapeltaart aan een bruiloft ::wink:

Kijk ik vind het nog wat anders als je dat zelf maakt voor je eigen kind of voor een vriendin of familielid maar jezelf permiteren om een stapeltaart te kopen? Ach, ligt misschien aan mij.

Maar dus, als het verwende mensen zijn, zoals ik geheel bevooroordeeld veronderstel, dan kan je ze denk ik ook niet snel tevreden stellen.
Mink@ mv B. 22 jaar
Hanne

Bericht door Hanne »

er zit al meer materiaal en ingredienten dan 20 euro in, laat staan alle tijd die erin gaat zitten.
ik zie niet dat hij scheef is, ik zie ook geen scheuren. en dat olifantje is helemaal niet lelijk en lijkt ook niet op een beer.
het kan natuurlijk zijn dat ie door de warmte is gaan scheefzakken na een tijdje daar op tafel te hebben gestaan.
maar ik vind het commentaar onterecht. het is een hele leuke taart.
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14231
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Bericht door jikke »

de olifant heeft iets weg van een beer maar toch duidelijk een olifant. En gescheurt en ingezakt. Weet jij wat er tussen het ophalen en serveren is gebeurt?
Ik zie niets van inzakken of scheuren. en ja die kaars dat gaat nou eenmaal niet zo goed bij zo'n taart maar die hadden ze er even op kunnen zetten?
volgens mij niets mis met deze taart vind hem erg mooi
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Hanne schreef:er zit al meer materiaal en ingredienten dan 20 euro in, laat staan alle tijd die erin gaat zitten.
Ik bedoel niet dat ik de taart "maar" € 20 waard vind hoor, ik heb gewoon geen idee wat zo'n taart kost. Maar hoe meer je betaald, hoe meer je verwacht.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

ik vind hem mooi!
Gebruikersavatar
Mariska
J&J SANTORINI
Berichten: 3652
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:34 pm

Bericht door Mariska »

Ik heb geen verstand van de technische kant, maar ik vind hem mooi. Ik zou er in ieder geval blij mee zijn.
Zouden ze niet proberen wat geld terug te krijgen op deze manier?
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3582
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Bericht door Althea »

Ik vind hem wel strak, niet gescheurd en niet ingezakt. Iets misgegaan met transport of dergelijke?
De olifant vind ik leuk, en die heeft toch een kaarsje op zijn slurf, of zie ik dat helemaal verkeerd??
De letters vind ik wat te groot in verhouding met de taart maar dat vind ik het enige minpunt.
Ik begrijp wel de opmerking van iemand ivm de prijs, inderdaad hoe duurder de taart kostte, hoe meer je verwacht, hadden deze mensen een realistisch beeld van hoeveel zo'n taart kost aan ingrediënten en werkuren?

Wat was de vulling? Want ik wil ook wel weten of hij LEKKER was!!

Wat vind je eigenlijk zelf? Begreep je de kritiek of viel je uit de lucht?
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

het kaarsje zit in de slurf van de olifant! :) zit er wel op dus.
en dat ding met die lintjes erachter.. dat wilde ze graag, alleen hadden het echte stoffen linten moeten zijn (wist ik niet). evenals de grote letters, de rode marsepein en de beestjes. ik ben idd de slagtanden vergeten kwam ik net achter toen ik de foto weer eens bekeek.
boetseren kan ik gewoon niet zo goed (zoals arianne bijvoorbeeld!)
daarom zal ik nooit bijvoorbeeld een dora en boots boetseren voor iemand anders.
ik heb er 65,- voor gevraagd, er kunnen zo'n 35 mensen van eten gok ik. deze maten heb ik al vaker gemaakt, en ook voor deze prijs. is een normale prijs onder de hobby-baksters. (ook al is het veel geld, en zou ik dat nooit uitgeven aan een taart!!)
en hoe meer je betaald, hoe meer je verwacht.. het zijn gewoon ongeveer de kosten per persoon. want als je taart voor 10 personen besteld, kan het soms nog meer werk zijn als voor 30 personen. je betaald meer, maar niet omdat het meer werk is, gewoon omdat er meer materiaal in zit.
ze zegt nu dat ik een etagere had moeten gebruiken... maar dan is het geen stapeltaart meer! dan zijn het losse taarten.
ach, ik stop nu met haar te mailen, we kunnen er toch niks meer aan veranderen.
ze moesten trouwens zo'n 40 minuten rijden.. ze kwamen uit alkmaar. hij kwam hem halen, en ik weet natuurlijk niet hoe hij rijd.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6817
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Ik vind het niet je mooiste taart. De olifant heeft een beetje een grote slurf voor een beer, maar is inderdaad wel wat simpel.
Ik vind 'em voor jouw doen wat grof. De kleuren, de grote letters... het thema is me wat onduidelijk... het ziet er wat random uit allemaal.
Is er vantevoren wel goede communicatie geweest over wat ze willen? Of was het zo van: 'hij houdt van olifanten en slakken en zijn favouriete kleur is rood'?

Misschien is het handig om vantevoren een schets te maken en die te bespreken? Of doe je dat al?
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

over de vulling heeft ze het niet gehad, dus die zal wel goed zijn.. toch?
er zat aardbeienbavarois in, zwitserse room en jam.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3582
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Bericht door Althea »

Chantal schreef:het kaarsje zit in de slurf van de olifant! :) zit er wel op dus.
Had ik gezien!!

65 euro vind ik trouwens heel redelijk voor deze taart.
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Hanne

Bericht door Hanne »

Annemarie schreef:
Hanne schreef:er zit al meer materiaal en ingredienten dan 20 euro in, laat staan alle tijd die erin gaat zitten.
Ik bedoel niet dat ik de taart "maar" € 20 waard vind hoor, ik heb gewoon geen idee wat zo'n taart kost. Maar hoe meer je betaald, hoe meer je verwacht.
dat was ook geen opmerking aan jouw adres hoor. maar ik bedoelde meer dat mensen die een bestelling plaatsen vaak mopperen over hoe duur taarten zijn, maar dat ze geen idee hebben van hoe duur de ingredienten zijn en hoe enorm arbeidsintensief zo'n taart is. voor al die uren wil de maker natuurlijk ook betaald worden.
ik kreeg ook een keer de opmerking of er soms goud in die taart zat zo duur vonden ze hem (was ie helemaal niet vond ik zelf). ik zei: ja mijn gouden handjes die uren bezig zijn. en toen snapten ze het wel.
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Bericht door mAmArianne »

Nou ik zie dus écht wel een kaarsje staan, op de slurf van de olifant.

Wat hadden ze verwacht? Wat was de opdracht? Hoe specifiek zijn ze geweest in hun wensen?
Waar had je mee gevuld? Was dat afgesproken met hen?

Hoe reageerden ze zelf toen ze hem kwamen halen?

Hoe vond je de taart zelf toen je hem klaarhad?

Ik vind hem vrolijk, fleurig en toch ietwat saai, waarom kan ik niet goed zeggen want je hebt goed je best gedaan met slakjes, lieveheersbeestjes bloemetjes, vlinders en blaadjes.
Ik zou zelf keizen voor een andere kleur rand, dat fleurt de taart op, maakt hem vrolijker en sprekender.
Maar om nu te zeggen dat het een misbaksel is, nee dat absoluut niet! Heb ik mooiere taarten gezien van jouw hand? Ja, dat wel.
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

mAmArianne schreef:Nou ik zie dus écht wel een kaarsje staan, op de slurf van de olifant.

fjieuw, gelukkig maar :)

Wat hadden ze verwacht? Wat was de opdracht? Hoe specifiek zijn ze geweest in hun wensen?
Waar had je mee gevuld? Was dat afgesproken met hen?

zie boven ;)

Hoe reageerden ze zelf toen ze hem kwamen halen?

hij vond hem leuk zei hij, maar weinig woorden, want tja, mannen zeggen meestal daarover niet zoveel..

Hoe vond je de taart zelf toen je hem klaarhad?

idd niet de beste taart die ik ooit heb gemaakt, maar in de wensen van haar mails heb ik mijn best gedaan.

Ik vind hem vrolijk, fleurig en toch ietwat saai, waarom kan ik niet goed zeggen want je hebt goed je best gedaan met slakjes, lieveheersbeestjes bloemetjes, vlinders en blaadjes.
Ik zou zelf keizen voor een andere kleur rand, dat fleurt de taart op, maakt hem vrolijker en sprekender.

er zaten wat bobbeltjes en die wilde ik wegwerken.. pas later bedacht ik me dat ik dat beter met groen had kunnen doen :?

Maar om nu te zeggen dat het een misbaksel is, nee dat absoluut niet! Heb ik mooiere taarten gezien van jouw hand? Ja, dat wel.



allemaal bedankt voor de eerlijke antwoorden!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5788
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Bericht door Nancy »

Kun je haar geen mail sturen met daarin de kosten van de ingrediënten en de tijd die je ermee bezig bent geweest excl baktijd kapsels. En dan nog eens vragen wat ze daarvoor nog meer had verwacht.

(ik vind het dus ook veel geld EUR 65 voor een taart. Maar als je naar de Hema gaat voor 30-35 personen ben je ook al gauw EUR 40 kwijt. Absoluut niet teveel. En ook ik heb mooiere taarten van je gezien. Misschien in het vervolg bij het ophalen een foto maken en mailen naar de klant, dan heb je nooit meer misverstanden over wat bij transport gebeurd is en wat bij jou thuis)
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

ik heb haar de foto ook gemaild net.. maar daar krijg ik geen reactie op.
moet ik haar geld een gedeelte terug geven? en zo ja, hoeveel dan? heb geen idee...
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Denise

Bericht door Denise »

Wat vervelend Chantal!
Het is toch altijd lastig om andermans verwachtingen waar te maken, bij onbekenden is het toch altijd maar afwachten of dit de bedoeling was.

Ik vind je taart er leuk uit zien, passend bij een kind dat 1 jaar word.
Geen wauw factor maar gewoon een leuke kindertaart.
En een stapel is een stapel dus dat slaat natuurlijk nergens op.

Ik denk dat het slimste is om geen ellenlange discussies aan te gaan over de mail, dat word vaak toch alleen maar welles/nietes.
Zij is teleurgesteld en dat is jammer maar helaas en dat zou je kunnen sturen dat je het jammer vind dat zij teleurgesteld is.
Ach je leert ervan om volgende keer specifieker te vragen naar de wensen maar dan nog zijn er altijd mensen die wat te zeuren hebben.
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4306
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Bericht door Katje »

Chantal schreef: moet ik haar geld een gedeelte terug geven? en zo ja, hoeveel dan? heb geen idee...
dat kan je doen als je denkt dat het daarmee afgelopen is met het gemekker. Als het lukt een ontevreden klant alsnog tevreden te stellen, is dat je beste reclame. maar..... ik denk niet dat geld terug geven helpt om haar aan haar omgeving te laten vertellen dat jij zulke beste taarten maakt.

Kan je een klein taartje voor haar maken als genoegdoening waarin je laat zien dat je een olifant (puzzelplaatje of hoe heet dat) en een kaarsje kunt verwerken in een taart?
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5788
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Bericht door Nancy »

Chantal schreef:ik heb haar de foto ook gemaild net.. maar daar krijg ik geen reactie op.
moet ik haar geld een gedeelte terug geven? en zo ja, hoeveel dan? heb geen idee...
Ben jij even mal. Ingredienten, stukje opslag ivm overige materialen en kosten (bakvorm, electra, snijmat etc) Kijk zelf maar even wat je er aan 'uurloon' aan over houdt. Ik denk echt dat die mensen geen flauw idee hebben.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

ik wil haar eigenlijk niet onder ogen komen :oops: dus een taartje voor haar maken gaat het niet worden ben ik bang.. wel over nagedacht natuurlijk. maar dat zie ik niet zo zitten. want als ik deze wel helemaal goed maak (in haar ogen) waarom kon ik dat dan niet met de eerste taart ook zo doen?

geld terug geven is wel het makkelijkst natuurlijk.. maar heeft ze wel haar zin.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Chabeli

Bericht door Chabeli »

ik zou denk ik ook geen geld terug geven. het lijkt me sterk dat ze daardoor positiever gestemd zal zijn. Tja, lastig, ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat je aan damage control zou kunnen doen. Misschien inderdaad een taartje gratis aanbieden? Bijvoorbeeld: een soort tegoedbon voor een gratis taartje voor 10 personen? ik noem maar iets hoor. En verder, hoe moeilijk ook, je er maar bij neer leggen dat je nu eenmaal ook weleens met lastige of ontevreden klanten te maken zult hebben en proberen daar zoveel mogelijk les uit te trekken voor de volgende keer.
Gebruikersavatar
J0p1e
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:09 pm

Bericht door J0p1e »

Ik heb ook wel mooiere taarten gezien van jou. Maar zo op het oog zie ik weinig mis met de taart. Niet scheef, niet gescheurd. Zoals iemand al schreef: geen wauw-taart, maar gewoon een leuke kindertaart.
Kan het niet een manier zijn om geld terug te krijgen? Dat ze overdrijven om de prijs op achterhand naar beneden te krijgen? Ik zou geen geld terug geven, als ik eerlijk ben. Misschien kun je wel een gespecificeerde rekening aanbieden, waarin je uit de doeken doet hoe de prijs is opgebouwd van zo'n taart.
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3582
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Bericht door Althea »

Ik zou ook geen geld teruggeven.
De taart was per slot van rekening niet mislukt of stuk ofzo. (tenminste, niet op het moment van ophalen!)
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Bericht door mAmArianne »

Ik had je andere reactie idd niet gelezen. (dankje voor het compliment!)

Als ze stoffen linten had gewild dan had ze dat moeten zeggen. Bobbels zijn er om weggewerkt te worden (ik zag er wel 1 maar dat is het oog van een collegasemiprof).

Je weet niet hoe de taart is vervoerd, het kán zijn dat hij is gaan schuiven dat hij daardoor wat veranderd is. Heb je foto´s van haar gezien?
Misschien hebben ze te hard gedrukt met snijden en is daardoor de marsepein gescheurd.

Vond ze hem nu lekker of niet?

Ik zou geen geld retour geven. Jij hebt er ook niet veel op over gehouden. Je kunt haar aanbieden een volgende taart te maken met een 5 euro korting ofzo...
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Simoon
J&J SANTORINI
Berichten: 2356
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:33 pm

Bericht door Simoon »

Zoals hij gefotografeerd is is hij niet scheef en gescheurd. Dus dat kan door het vervoer zijn gekomen. De taart op zich vind ik mooi,strak. Het klopt dat je geboetseerde delen niet zo gedetaileerd zijn als die van Arianne od maar ze zijn wel goed. De olifant is zeker een olifant. Het kan zijn dat ze meer heeft verwacht maar hij is niet slecht. Waarschijnlijk eerste verjaardag stress, ik zou zeggen boeiend. Dit kan gebeuren als je iets op bestelling leverd.
Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. Soms gaat het goed en soms ook niet en iedereen heeft een andere opvatting.

PS je mag nog steeds mijn bruidstaart maken hoor. De kaart met de kleur is onderweg
Simoon mv Ellen en Senna
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

haha gelukkig simoon! bedankt voor je vertrouwen :lol:

laatste zin van haar mailtje:

"Fijn als je het iig nog netjes had opgelost, had je iig nog mond op modn reclame gehad en uitgedeelde kaartjes!"

moet ik vragen wat zij een nette oplossing vind?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
thaasje

Bericht door thaasje »

Chantal schreef:haha gelukkig simoon! bedankt voor je vertrouwen :lol:

laatste zin van haar mailtje:

"Fijn als je het iig nog netjes had opgelost, had je iig nog mond op modn reclame gehad en uitgedeelde kaartjes!"

moet ik vragen wat zij een nette oplossing vind?
ik weet niks van taarten, vind deze gewoon leuk!

mij lijkt t alsof deze mevr. voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten... zo even zeiken, taart is toch al op, even kijken of we nog wat geld terug kunnen vangen...
Anja

Bericht door Anja »

Mijn opa, eigenaar van een confectie zaak, zei altijd: De klant is koning maar ik ben keizer.

Het is heel jammer dat deze klant niet tevreden is. Wel heeft ze een aantal punten opgesomd die of niet waar zijn of discutabel te noemen zijn wanneer deze zijn ontstaan.

Zoals ik lees heb je je aan de opdracht gehouden en dan is er niets mis met deze taart. Ik heb ook zeker mooiere taarten van je gezien maar dat heeft mede met de opdracht te maken. Ik kan me eventueel voorstellen dat ze een beer van de olifant weet te maken maar haar opmerking vind ik erg overtrokken.

Dat ze nu zegt het jammer te vinden dat je het niet netjes oplost is mijns inziens blijven zoeken naar een geld teruggave. Iets wat ik ook zeker niet zou doen!
En om dan met reclame misloop te gaan schermen....tja weet je zal een ontevreden klant echt goede reclame voor je maken?

Heel vervelend dit natuurlijk allemaal maar ach heb je dat ook een keer meegemaakt en verder gewoon doorgaan met waar je goed in bent en dat is taarten maken!
HeleenG
J&J TEXEL
Berichten: 438
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 10:20 pm

Bericht door HeleenG »

Chantal schreef:laatste zin van haar mailtje:

"Fijn als je het iig nog netjes had opgelost, had je iig nog mond op modn reclame gehad en uitgedeelde kaartjes!"

moet ik vragen wat zij een nette oplossing vind?
Je zou het kunnen vragen. Als haar oplossing té bizar is ga je er gewoon niet op in. Ook als je haar tegemoet komt heb je kans op niet al te beste reclame, daar zou ik het niet voor doen.

Heeft ze je een foto gestuurd zoals de taart bij haar op tafel stond of heb je alleen alleen haar beschrijving? Dat lijkt mij nog heel wat uitmaken wat betreft haar geloofwaardigheid.
H eleen, mv L 051001 en E 040903
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Chantal schreef:haha gelukkig simoon! bedankt voor je vertrouwen :lol:

laatste zin van haar mailtje:

"Fijn als je het iig nog netjes had opgelost, had je iig nog mond op modn reclame gehad en uitgedeelde kaartjes!"
Ik zou dan toch liever mond TOT mond-reclame krijgen... ;)
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Bericht door Liesje28 »

Chantal schreef:haha gelukkig simoon! bedankt voor je vertrouwen :lol:

laatste zin van haar mailtje:

"Fijn als je het iig nog netjes had opgelost, had je iig nog mond op modn reclame gehad en uitgedeelde kaartjes!"

moet ik vragen wat zij een nette oplossing vind?
Zou ik niet doen. je gaat haar toch niet tevreden krijgen.Ik sluit me voor het gemak aan bij José. Ik vind ook niet dat dit je geweldigste taart is, maar he, wij, en heel veel van je klanten, weten dat je ontzettend goed bent. Probeer je dáár op te richten en niet op die ene muggenzifter die je eigenlijk tóch niet als klant wil houden.
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Bericht door Ester »

Esther schreef:
Chantal schreef:haha gelukkig simoon! bedankt voor je vertrouwen :lol:

laatste zin van haar mailtje:

"Fijn als je het iig nog netjes had opgelost, had je iig nog mond op modn reclame gehad en uitgedeelde kaartjes!"
Ik zou dan toch liever mond TOT mond-reclame krijgen... ;)
:lol:

De allereerste keer dat ik op een taartendraadje reageer. Ik vind het een prachtige taart, ben nog nooit op een kinderverjaardag geweest waar zo'n mooie taart was en kan me ook niet voorstellen dat geen van het bezoek enthousiast was. Zoals al gezegd werd, deze mevrouw wil voor een dubbeltje op de eerste rang.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

haha, die mond OP mond reclame.. daarom zette ik het zinnetje ook hier neer :D
deze dame heeft zelf een goed lopende kinderkledingwinkel online (merkenspul) dus ik denk wel dat ze geld terug verwacht.

en jose, ik heb er wakker van gelegen vannacht.. het spookt toch de hele tijd door mn hoofd.
ik ga gewoon niet meer reageren nu. bedankt allemaal!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

co rina, ze woont gelukkig niet bij mij in het dorp en ken haar voor de rest gelukkig niet. als het een wognummer was geweest had ik het anders aangepakt.. want hier is die mond tot mond reclame natuurlijk erg belangrijk. maar ze woont in de stad, en daar zitten zat andere taartenbaksters.
ik zat er misschien toch aan te denken om 15 of 20 euro terug te storten.
met als bijschrift 'voor een prachtige hema-taart' of zo iets.
nee hoor, dat laatste zinnetje zal ik niet doen.. maar dat geld zit ik nog steeds over te dubben.
geen mailwisseling meer, alleen dat geld terug. is dat wat?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Bericht door muppet »

Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar ik vind het zo op het eerste gezicht een leuke taart. Zeker voor een 1e verjaardag. Je olifant is vrij eenvoudig, maar duidelijk een olifant. Scheuren of scheefzakken zie ik niet. Het rood vind ik wil mooi, maar het blauw erbij minder, ik denk dat ik dat donkerder had gedaan, maar dat is mijn eigen idee.
Wat al gezegd is, hoe heeft hij de autorit doorstaan?
Ik zou misschien idd iets kleins toesturen, maar zeker geen geld gaan teruggeven.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6817
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Chantal schreef:co rina, ze woont gelukkig niet bij mij in het dorp en ken haar voor de rest gelukkig niet. als het een wognummer was geweest had ik het anders aangepakt.. want hier is die mond tot mond reclame natuurlijk erg belangrijk. maar ze woont in de stad, en daar zitten zat andere taartenbaksters.
ik zat er misschien toch aan te denken om 15 of 20 euro terug te storten.
met als bijschrift 'voor een prachtige hema-taart' of zo iets.
nee hoor, dat laatste zinnetje zal ik niet doen.. maar dat geld zit ik nog steeds over te dubben.
geen mailwisseling meer, alleen dat geld terug. is dat wat?
Ik heb niet het hele draadje gelezen, maar heb je al gevraagd wat zij een goede oplossing zou vinden? Dan kun je nog kijken of je dat redelijk vindt. Iig voelt een mens zich dan sneller serieus genomen, maar ben het met de rest eens dat het de vraag is of dat gaat lukken bij haar. Maar als jij er zelf op die manier een beter gevoel aan over zal houden moet je dat doen.
Denise

Bericht door Denise »

Chantal schreef:co rina, ze woont gelukkig niet bij mij in het dorp en ken haar voor de rest gelukkig niet. als het een wognummer was geweest had ik het anders aangepakt.. want hier is die mond tot mond reclame natuurlijk erg belangrijk. maar ze woont in de stad, en daar zitten zat andere taartenbaksters.
ik zat er misschien toch aan te denken om 15 of 20 euro terug te storten.
met als bijschrift 'voor een prachtige hema-taart' of zo iets.
nee hoor, dat laatste zinnetje zal ik niet doen.. maar dat geld zit ik nog steeds over te dubben.
geen mailwisseling meer, alleen dat geld terug. is dat wat?
Ik heb je eerdere reactie vanmorgen nog eens gelezen en ik vind het eigenlijk heel naar wat zij doet, zij probeert je bewust schuldig te laten voelen door zo'n opmerking in de trant van tja als je nou een poging deed om het goed te maken.
Ik krijg het gevoel dat zij probeert te kijken wat ze er nog uit kan slepen.
Dan maar geen mond op mond :mrgreen: van deze mevrouw, je hebt genoeg tevreden klanten die wel positief over je zullen praten.

Heb je het gevoel dat niets doen te weinig is, dan zou ik gaan voor korting op een volgende taart. Want je weet dat jij kwaliteit levert en dat je niets hebt om je voor te schamen.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

ik heb een mailtje gestuurd... wat zij een nette oplossing vind.
haar adres heb ik niet, dus ik kan niks sturen.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Cindy

Bericht door Cindy »

Oh Chantal, wat naar dat deze bestelling zo loopt! Dit vraagt zoveel negatieve energie. Om ervan af te zijn zou ik misschien 10 euro terug storten, maar ik zou dan toch ook vinden dat ik mezelf te kort doe.

Haal hier in ieder geval deles uit, dat je de volgende keer heel goede afspraken maakt, want het haalt de lol er zo wel vanaf natuurlijk.
Gebruikersavatar
ysje
J&J HAWAII
Berichten: 6165
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:18 pm

Bericht door ysje »

Wat vervelend zeg.

Ik heb ook mooiere taarten van jouw hand gezien, maar hoe deze wordt afgekraakt dat vind ik echt niet normaal. Hij ziet er toch prima uit? En precies wat ze wilden lijkt mij.

Ik denk dat je niet zomaar geld moet gaan terugstorten, dat spreekt zich ook snel rond namelijk en voor je het weet gaan er meer lopen zeuren.

De mail die je gestuurd hebt vind ik prima, van daaruit verder kijken hoe jullie eruit komen.
Yvonne mama van $joerd (20 jaar)
Plaats reactie