dus nu graag even jullie commentaar. wees eerlijk en zeg wat je er van vind, daar kan ik weer van leren!
![Afbeelding](http://i110.photobucket.com/albums/n119/chantanellie/IMG_4011.jpg)
Moderator: Chantal
dat was ook geen opmerking aan jouw adres hoor. maar ik bedoelde meer dat mensen die een bestelling plaatsen vaak mopperen over hoe duur taarten zijn, maar dat ze geen idee hebben van hoe duur de ingredienten zijn en hoe enorm arbeidsintensief zo'n taart is. voor al die uren wil de maker natuurlijk ook betaald worden.Annemarie schreef:Ik bedoel niet dat ik de taart "maar" € 20 waard vind hoor, ik heb gewoon geen idee wat zo'n taart kost. Maar hoe meer je betaald, hoe meer je verwacht.Hanne schreef:er zit al meer materiaal en ingredienten dan 20 euro in, laat staan alle tijd die erin gaat zitten.
mAmArianne schreef:Nou ik zie dus écht wel een kaarsje staan, op de slurf van de olifant.
fjieuw, gelukkig maar
Wat hadden ze verwacht? Wat was de opdracht? Hoe specifiek zijn ze geweest in hun wensen?
Waar had je mee gevuld? Was dat afgesproken met hen?
zie boven
Hoe reageerden ze zelf toen ze hem kwamen halen?
hij vond hem leuk zei hij, maar weinig woorden, want tja, mannen zeggen meestal daarover niet zoveel..
Hoe vond je de taart zelf toen je hem klaarhad?
idd niet de beste taart die ik ooit heb gemaakt, maar in de wensen van haar mails heb ik mijn best gedaan.
Ik vind hem vrolijk, fleurig en toch ietwat saai, waarom kan ik niet goed zeggen want je hebt goed je best gedaan met slakjes, lieveheersbeestjes bloemetjes, vlinders en blaadjes.
Ik zou zelf keizen voor een andere kleur rand, dat fleurt de taart op, maakt hem vrolijker en sprekender.
er zaten wat bobbeltjes en die wilde ik wegwerken.. pas later bedacht ik me dat ik dat beter met groen had kunnen doen
Maar om nu te zeggen dat het een misbaksel is, nee dat absoluut niet! Heb ik mooiere taarten gezien van jouw hand? Ja, dat wel.
dat kan je doen als je denkt dat het daarmee afgelopen is met het gemekker. Als het lukt een ontevreden klant alsnog tevreden te stellen, is dat je beste reclame. maar..... ik denk niet dat geld terug geven helpt om haar aan haar omgeving te laten vertellen dat jij zulke beste taarten maakt.Chantal schreef: moet ik haar geld een gedeelte terug geven? en zo ja, hoeveel dan? heb geen idee...
Ben jij even mal. Ingredienten, stukje opslag ivm overige materialen en kosten (bakvorm, electra, snijmat etc) Kijk zelf maar even wat je er aan 'uurloon' aan over houdt. Ik denk echt dat die mensen geen flauw idee hebben.Chantal schreef:ik heb haar de foto ook gemaild net.. maar daar krijg ik geen reactie op.
moet ik haar geld een gedeelte terug geven? en zo ja, hoeveel dan? heb geen idee...
ik weet niks van taarten, vind deze gewoon leuk!Chantal schreef:haha gelukkig simoon! bedankt voor je vertrouwen
laatste zin van haar mailtje:
"Fijn als je het iig nog netjes had opgelost, had je iig nog mond op modn reclame gehad en uitgedeelde kaartjes!"
moet ik vragen wat zij een nette oplossing vind?
Je zou het kunnen vragen. Als haar oplossing té bizar is ga je er gewoon niet op in. Ook als je haar tegemoet komt heb je kans op niet al te beste reclame, daar zou ik het niet voor doen.Chantal schreef:laatste zin van haar mailtje:
"Fijn als je het iig nog netjes had opgelost, had je iig nog mond op modn reclame gehad en uitgedeelde kaartjes!"
moet ik vragen wat zij een nette oplossing vind?
Zou ik niet doen. je gaat haar toch niet tevreden krijgen.Ik sluit me voor het gemak aan bij José. Ik vind ook niet dat dit je geweldigste taart is, maar he, wij, en heel veel van je klanten, weten dat je ontzettend goed bent. Probeer je dáár op te richten en niet op die ene muggenzifter die je eigenlijk tóch niet als klant wil houden.Chantal schreef:haha gelukkig simoon! bedankt voor je vertrouwen
laatste zin van haar mailtje:
"Fijn als je het iig nog netjes had opgelost, had je iig nog mond op modn reclame gehad en uitgedeelde kaartjes!"
moet ik vragen wat zij een nette oplossing vind?
Esther schreef:Ik zou dan toch liever mond TOT mond-reclame krijgen...Chantal schreef:haha gelukkig simoon! bedankt voor je vertrouwen
laatste zin van haar mailtje:
"Fijn als je het iig nog netjes had opgelost, had je iig nog mond op modn reclame gehad en uitgedeelde kaartjes!"
Ik heb niet het hele draadje gelezen, maar heb je al gevraagd wat zij een goede oplossing zou vinden? Dan kun je nog kijken of je dat redelijk vindt. Iig voelt een mens zich dan sneller serieus genomen, maar ben het met de rest eens dat het de vraag is of dat gaat lukken bij haar. Maar als jij er zelf op die manier een beter gevoel aan over zal houden moet je dat doen.Chantal schreef:co rina, ze woont gelukkig niet bij mij in het dorp en ken haar voor de rest gelukkig niet. als het een wognummer was geweest had ik het anders aangepakt.. want hier is die mond tot mond reclame natuurlijk erg belangrijk. maar ze woont in de stad, en daar zitten zat andere taartenbaksters.
ik zat er misschien toch aan te denken om 15 of 20 euro terug te storten.
met als bijschrift 'voor een prachtige hema-taart' of zo iets.
nee hoor, dat laatste zinnetje zal ik niet doen.. maar dat geld zit ik nog steeds over te dubben.
geen mailwisseling meer, alleen dat geld terug. is dat wat?
Ik heb je eerdere reactie vanmorgen nog eens gelezen en ik vind het eigenlijk heel naar wat zij doet, zij probeert je bewust schuldig te laten voelen door zo'n opmerking in de trant van tja als je nou een poging deed om het goed te maken.Chantal schreef:co rina, ze woont gelukkig niet bij mij in het dorp en ken haar voor de rest gelukkig niet. als het een wognummer was geweest had ik het anders aangepakt.. want hier is die mond tot mond reclame natuurlijk erg belangrijk. maar ze woont in de stad, en daar zitten zat andere taartenbaksters.
ik zat er misschien toch aan te denken om 15 of 20 euro terug te storten.
met als bijschrift 'voor een prachtige hema-taart' of zo iets.
nee hoor, dat laatste zinnetje zal ik niet doen.. maar dat geld zit ik nog steeds over te dubben.
geen mailwisseling meer, alleen dat geld terug. is dat wat?