Nov-Dec'09 baby's!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Zo Dorien, dat klinkt goed. Ik kan me voorstellen dat je ervan geniet na al die slapeloze nachten, jullie hebben het toch goed zwaar gehad met Liv.

Hier is er inmiddels ook een lekker ritme, ze wordt rond half negen wakker, gaat dan om half één naar bed, is dan weer tegen vier uur wakker en gaat dan om acht uur weer slapen. Om 23.00 en om 4.00 uur komt ze dan nog voor een voeding.
Ik hoop eigenlijk dat ze de voeding van 23.00uur binnenkort over gaat slaan, iets meer vrijheid voor mij om een avondje weg te gaan.
Want met een beker ander drinken neemt ze geen genoegen.....
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

Zit nu on t ziekenhuis op een bankje mijn broodjes op te peuzelen. Helaas is de test gestaakt na de derde portie (ter grootte van een half stukje hagelslag, echt miniem). Een galbultje. Jammer. En een recept mee voor een epipen. Omdat ze misschien pinda-allergie heeft en omdat ze al eens kortademig gereageerd heeft, leek dat de arts toch veiliger. Nu zo naar huis en dan kolven, had de kolf niet mee. Was daar ook niet echt aan toegekomen. Hoop dat emma even wil slapen en dan daarna Lara van kdv halen.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Oh balen Rijntje :( Ik moet zeggen dat ik me al wel eens heb afgevraagd waarom mijn Emma een epipen heeft en jouw Emma niet. Het is niet leuk, maar geeft ook wel weer een veilig gevoel.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Hebben jullie kindjes ook een Liefste Knuffel? Victor heeft een ijsbeer, Ökko. Hij is nu aan het spelen en rondkruipen met Ökko in één hand. 's Ochtends is hij eigenlijk altijd aan het huilen omdat Ökko naast zijn bed ligt. En als hij 's avonds in bed gelegd wordt, soms al halfslapend, trekt hij toch nog Ökko naar zich toe.

Ik vind het zo lief...
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Jammer Marijn! Ik kan me voorstellen dat het toch een teleurstelling was. Kan Emma er ook levenslang een allergie voor blijven houden, of groeit ze er toch overheen op een bepaalde leeftijd?

Hier geen lievelingsknuffel, jammer, want ik vind dat idd ook altijd zo lief! Elize heeft ook zo'n lievelingsknuffel, langzaamaan vallen de gaten erin, maar ze kan echt niet zonder dat ding slapen.

Roos gaat in een keer als een speer, kruipt door het hele huis. Weet iemand of deze nieuwe ontdekkingsfase ook nachtelijke onrust kan veroorzaken? Ze word sinds dat ze kruipt weer meerdere keren wakker in de nacht. En als ik haar overdag in bed lig, is het krijsen en krijsen. Het lijkt een beetje of het met het kruipen te maken heeft...toeval of niet?
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

Kan er goed mee te maken hebben Annemiek. Is toch wel weer een hele verandering voor zo'n kind.
Hier ook weer veel wakker en jammer genoeg dan niet makkelijk weer in slaap te krijgen, zoals anders. Maar de oorzaak is behoorlijk duidelijk, tandjes. Een is nu door en de ander bijna (mocht niet voelen vanmorgen). Vandaag maar vrij gevraagd, zodat ik wat kan bijslapen, ben zo vreselijk moe.

Lara geeft niets om knuffels nog. Emma nu pas, maar geen vaste. Elke nacht een andere :)
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
EskilE

Bericht door EskilE »

Pjotr is ziek :?
Hele nacht koorts, kortademig en vreselijk snotterig.
Voor de zekerheid heb ik een afspraak met de huisarts gemaakt, ik ga er van uit dat het niets is... maar goed... dat dacht ik de vorige keer ook. (en toen zaten we 6 nachten in het ziekenhuis).
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Goed dat je er eventjes naar laat kijken, Eskile. Je kan beter een keer te veel gaan dan een keer te weinig. De laatste keer dat Rosalyn ook zo kortademig was hebben we ventolin gekregen. Dit hebben we een week of 2 gebruikt. Nu is ze gelukkig niet meer kortademig.

En Lara ook zo onrustig, vervelend. Vorige week had Roos ook zo'n last, 2 volle dagen een rode wang en hangerig. Maar tot nog toe geen 9e tand te zien....
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Oh meiden, wat een gedoe he die kleintjes van ons, ziek of tandjes of ontwikkelen. Arme dingen eigenlijk he?

Eskil, ik hoop dat het mee valt. Ik knijp nog in mijn handjes van geluk hoe weinig liv ziek is in vergelijking met Finn op die leeftijd. Die had toen ook al zijn eerste opname er op zitten en allerlei medicatie en ventolin etc. (en nu zal je altijd zien, wordt Liv nu wel ziek nu ik er hier over begin ;))

Annemieke, je zegt 9e tand maar zou het geen kies kunnen zijn? Meestal komen na die 8 tanden de kiezen eerst. Die rode wangen herken ik wel. Liv haar 6e tandje is nu door en die had ook een aantal dagen zo'n rode wang.

Marijn, weltrusten!~Ik was dit weekend alleen met de kinderen en Finn mocht bij mij in bed en precies die nacht kiest Liv uit om te gaan rommelen (ging zo goed maar vannacht ook weer raak, arm ding) Hopelijk knap je wat op door bij te slapen.

Betje: liv heeft geen lievelingsknuffel. In bed liggen er sowieso geen knuffels dat kwam bij Finn ook pas veel later. Dus dat probleem hebben we niet. ALhoewel, voor Liv is haar speen haar knuffel ;)
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Al 8 tandjes! Tjee zeg, hier is er nog geen eentje te zien!

Eskil - hoe is het nu met Pjotr?

Betje - hier ook geen favoriete knuffel. Of eigenlijk alleen degene waarvan Willem beslist dat het de knuffel is voor Maarten of Bastiaan :lol:

We zijn een paar daagjes heerlijk met zijn vijfjes weg geweest en hebben van elkaar genoten. De nachten waren wat minder maar goed daar ben ik onderhand al aan gewend. R. had er wat meer moeite mee.
EskilE

Bericht door EskilE »

Pjotr heeft een rood oor, en is inderdaad té kortademig. Niet zo erg als de vorige keer, maar wel alarmerend genoeg om in de gaten te houden.
Morgen moet ik terug, voor check. Het moet dan minder zijn, anders overleg met kinderarts over evt. vernevelen of puffen.
Oor + verhoging moet woensdag over zijn, anders aan de AB.

Toch weer een tikkie ernstiger dan ik had verwacht. Ik ben blij met zo'n doortastende huisarts, ze is echt begaan met mijn mannetje.
Laatst gewijzigd door EskilE op ma sep 27, 2010 6:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Wat ontzettend goed dat je toch gegaan bent. Ik herken het wel een beetje, ik ben ook altijd een beetje bang dat ik daar echt voor nop kom. Maar wat zielig.
Ik hoop voor Pjotr dat het minder is morgen. Vanavond paracetamol geven en hopelijk is het dan morgen minder.
EskilE

Bericht door EskilE »

Paracetamol doen we inderdaad Annemiek. Volgens de huisarts ook goed om te doen trouwens. 120 mg, en dan max 6 op een dag.
(hij veegt nu zijn neus af aan de gordijnen, lekker!!)
Sinder

Bericht door Sinder »

hahaha lekker, in de gordijnen! Arm mannetje! Ook hier groen gele snottebellen van centimeters lang. Van Zoya kan ik rustig zeggen dat die meer ziek is dan de jongens bij elkaar. Manman, zo vaak verhoging enzo. En idd, die rode wang is hier ook al een paar keer voorbij gekomen, toch van de kiezen ja? Ik dacht ook dat tand 9 en 10 eerst moesten komen.

Waar zijn jullie naar toe geweest Liesbeth? Heerlijk om nog buiten het seizoen te gaan zeg, groot gelijk!

Hier ook geen lievelingsknuffel. De jongens ook niet. Ik ben zelf ook niet zo van de routines dus dat kan heel goed aan mij liggen.

Marijn wat balen van de test!

Pjotr, veel beterschap!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Hoe is het met Pjotr?

Hier vandaag naar het CB geweest. Leuke nieuwe arts (die andere was ook prima trouwens)

Je geeft zeker nog borstvoeding he? (of zouden ze ergens een notitie hebben dat FInn ook zo lang kreeg? )
Verder over Liv en haar motorische ontwikkeling was ze erg relaxt. Liv doet het prima. Doordat ze zo'nlast van de reflux gehad heeft moet ze nog wat inhalen wbt draaien en op de buik liggen. Ze maakt wel progressie (schuift achteruit en opzij) en toen we haar op haar rug legde scheelde het ook maar net dat ene kleine duwtje in de rug en ze was omgedraaid.
We hebben afgesproken dat als ze met 11 maanden nog niet draait dat we dan kinderfysio inschakelen omdat het voor haar evenwicht wel belangrijk is dat ze leert draaien.

Verder helemaal goedgekeurd. Lengte maar halve cm gegroeid maar ze ging er eigenlijk vanuit dat het een meetfoutje geweest is (of vorige keer of deze keer) omdat ze tot nu toe keurig een lijntje gevolgd heeft.
Ze woog 8800 gram geloof ik (iets in die richting) en ook dat was conform haar lijnjte ;) Lekker ding is het he?

Slapen gaat in de nacht ook veel beter (oke, we hebben nog regelmatig rotnachten ertussen maar over het algemeen slaapt ze echt stukken beter dan bijvoorbeeld een maand of 3 geleden) Verder is ze vrolijk en probeerde ze van de week toen ze in de box zat om zich op haar knieen op te trekken. ze had 1 knietje/beentje goed, de ander was nog gestrekt en maar trekken aan die rand haha komt vast helemaal goed met haar.

Ikv ertelde dat Finn heel laat pas alles ging doen en toen het wel direct goed deed en zij verwachtte zo kijkende naar haar dat zij dat ook verwacht bij Liv. Nouja eigenlijk was ze vol lof! Ik zeg die arts mag blijven ;) :)

Vanochtend ging het niet zo denderend met slapen. Ze was na een half uur al weer wakker en wilde niet meer slapen. Nouja, 9 maanden he? Volgens mij zit er namelijk wel een nieuwtje aan te komen. Als ze op haar buik ligt dan trekt ze ook al 1 beentje onder haar billen of naar haar billen toe. (kruipen duurt nog wel eent ijd denk ik maar er zit beweging in!!!)

Jullie nog leuke dingen?
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Dorien dat klinkt super allemaal.
En ik hoop dat fysio toch straks niet nodig zal zijn. Wie weet heeft ze straks in een keer de slag te pakken.
Tja, het slapen gaat hier ook met ups en downs.
Vannacht was een waardeloze nacht, ze werd wakker om half 12 en ik haar gevoed, toen ik haar terug wilde leggen was het krijsen. Uiteindelijk heb ik haar laten huilen, en is ze om half 2 in slaap gevallen.

Ik moet echt uitkijken met Roos, traphekjes zijn geplaatst en ze heeft zich al een aantal keer flink bezeerd op haar bolletje, zielig die bulten.
Ik geniet van dat lachebekje, ze is gek op haar zussen, en duidelijk een kind dat gewend is aan grotere kinderen.
Regelmatig krijgt ze wel is iets per ongeluk naar d'r toegegooid, of word ze omver gelopen, en daar moet ze meestal niet van huilen. Stoere meid!
Volgende week alweer 10 maanden :shock: Het gaat allemaal zo snel.
Sinder

Bericht door Sinder »

Vandaag een meisje dat 10 mnd is geworden. Ook een dondersteen wat dat betreft. Ook cb geweest vanochtend, 71 cm en iets van 8.5 kg. Ze groeit niet meer zo hard maar ja, ze is ineens keihard gaan kruipen, staan, klimmen en loopt ook als we haar handjes vasthouden.
Het slapen blijft ook up en down en ze is nog steeds meer ziek dan beter.
Maar het is zo;n ontzettend innemend ding!!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Jaaaaaaaa, Liv heeft een nieuw trucje onder de knie. Als ze in de box zit dan reikt ze net zo hard tot ze bij de rand is en dan trekt ze zich op tot op haar knietjes. Schattig gezicht joh! Mijn moeder was hier dit weekend om te logeren en ze heeft Liv echt alleen maar zien lachen! Lief he?

Zelf heeft Liv er volgens mij wel een beetje last van want ze werd net iedere 45 minuten wakker. Och, meiske toch.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Nou ik ga gewoon door hoor met opscheppen ;)

Liv is druk druk druk bezig om zich op te trekken tot staan. Box is naar beneden.. Kleine meisjes worden groot.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

dorien super joh
wij hebben de box al lang niet meer staan(gebruikte m eigenlijk nooit)dus hier zal sd zich anders moeten optrekken!

sd tijgert nu het hele huis rond,en kan nu ook van buikligging zelf gaan zitten op zn billetjes!!

verder is slapen beetje ramp de laatse tijd,maar ach..alles gaat ook zo snel opeens,dat zal er vast mee te maken hebben!!

dikke kus
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Even een update-tje van ons 10 maanden oude meisje.

Momenteel is het slapen echt een ramp, met name het inslapen. Zodra ik haar in bed leg (meestal geef ik haar eerst de borst) dan begint het huilen. Ik weet niet zo goed wat ik daar nou mee moet.
We hebben zelfs besloten dat Ton de nachtvoeding doet, jawel die heeft ze dus nog!
Op de een of andere manier wil ze gewoon 's nachts bij me blijven en van Ton accepteerd ze het dat hij haar weer terug legt. Ach het is voor mij wel lekker.
Ik zit enorm in dubio of ik de bv zal afbouwen.
Ze pakt de fles goed, en zelfs opvolgmelk drinkt ze goed op.
Nog even over denken.

In huis is weinig nog veilig. De radio is favoriet, ik schrik me regelmatig een ongeluk omdat ze de volumeknop op het hardst draait.... :D
Ze kruipt zo snel opeens, ze vind het machtig interessant. Helaas is veel in huis niet op kleine babytjes ingesteld, dus echt opletten. Maar alleen als ik erbij ben mag ze kruipen, anders toch de box in. Anders heb ik geen leven joh!
EskilE

Bericht door EskilE »

Na de heftige verkoudheid heeft Pjotr nog even de waterpokken er achteraan gekregen. Gelukkig niet al te veel plekjes, en hij had er ook niet echt zichtbaar veel last van. Wel jammer van die rode vlekjes op mijn mooie baby ;)

Hoewel, baby, moet je 'm zien lopen vol trots achter zijn loopkar. Da's toch geen baby meer?

Hier komt ie je tegemoet:

Afbeelding

En hier loopt ie van je af ... mén wat een tempo. :lol:

Afbeelding
EskilE

Bericht door EskilE »

AnnemiekD schreef:Even een update-tje van ons 10 maanden oude meisje.

Momenteel is het slapen echt een ramp, met name het inslapen. Zodra ik haar in bed leg (meestal geef ik haar eerst de borst) dan begint het huilen. Ik weet niet zo goed wat ik daar nou mee moet.
We hebben zelfs besloten dat Ton de nachtvoeding doet, jawel die heeft ze dus nog!
Op de een of andere manier wil ze gewoon 's nachts bij me blijven en van Ton accepteerd ze het dat hij haar weer terug legt. Ach het is voor mij wel lekker.
Ik zit enorm in dubio of ik de bv zal afbouwen.
Ze pakt de fles goed, en zelfs opvolgmelk drinkt ze goed op.
Nog even over denken.

In huis is weinig nog veilig. De radio is favoriet, ik schrik me regelmatig een ongeluk omdat ze de volumeknop op het hardst draait.... :D
Ze kruipt zo snel opeens, ze vind het machtig interessant. Helaas is veel in huis niet op kleine babytjes ingesteld, dus echt opletten. Maar alleen als ik erbij ben mag ze kruipen, anders toch de box in. Anders heb ik geen leven joh!
Ook Pjotr heeft regelmatig moeite met inslapen. Ik laat hem dan gewoon even huilen in bed. En meestal is het binnen vier minuten stil. De schaarse keren dat dat niet zo is, haal ik hem er weer uit.
Helaas komt Pjotr ook 's nachts weer vaak voor voeding (of aandacht?). rond 7 uur op bed, gaat goed, maar dan komt hij om 12 uur, 3 uur, en regelmatig is hij dan om 5 uur klaarwakker. We worden er een beetje gek van (of moe?). Dus binnenkort gaan we weer een keer de harde weg bewandelen en ook 's nachts maar laten huilen. 3x op eennacht is voor een baby van 10 maanden echt niet nodig vind ik.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Noujaaaaaa eskil, wat een heerlijk ding zeg zo achter die blokken kar! Leuk hoor! is het rond die 10 maanden ook niet dat verlatingsangst om de hoek komt kijken?
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Zo zeg, wat een leuk gezicht. Die gaat echt snel achter die kar.
Wat een heerlijk ventje, Eskile.
Ik heb direct die kar hier ook uit de garage gehaald. Maar ze vind het maar 3x niks....hi hi.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

ff snel hoor
eskile wat cool joh z achter die kar,,en wat snel al!!helemaal leuk!!

dikke kus
Lien

Bericht door Lien »

Aaah Eskil geweldig die filmpjes!! wat een snelle gast!!!

Wij doen het zelfde als jij met inslapen. Ik ben zo blij dat hij niet meer alleen aan de borst inslaapt. (ahum, het is nog wel meer regel dan uitzondering hoor, als ik er ben, maar hij kán zonder).
Geef je 's nachts nog borst als troost? is dat 3x wakker worden een tijdelijk ding, of doet hij dat al lang? Misschien was het door z'n ziekte en snot, Daniel had daar ook last van. Misschien deed het ook gewoon zeer.
Maar als je eventueel wilt afbouwen: Manlief als troost sturen helpt hier goed ;) (op lange termijn he)
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Aah Eskil, wat een leuk filmpje! En wat is hij vlot met lopen zeg.
En Liv begint ook opeens van alles te doen, leukleuk.

Ik wilde nog wel heel blij komen vertellen dat Marit eíndelijk de vooruit heeft ontdekt, maar met al die kindjes die al gaan staan/lopen enz is dat voor jullie natuurlijk helemaal geen nieuws meer. ::wink: En Marit is volgens mij nog wel de oudste van dit draadje ::roll:

Vervelend dat jullie nog steeds met (in)slaap problemen zitten, hier hebben we daar weinig tot geen last van. Soms slaapt ze 's nachts door, en soms komt ze wel weer voor een voeding. Met name als ze overdag weinig bijvoeding heeft gegeten, wordt ze 's nachts wakker.

Verder is ze nog steeds het leukste, liefste en vooral erg innemende meisje. Ze lacht echt tegen iedereen die ze ziet, huilen doet ze amper, dan is er ook gewoon echt iets aan de hand. (afgelopen week bijv, zit ze in de kinderstoel aan tafel, hoor ik opeens een hoop gebrul, zit ze met de tenen tussen de kinderstoel en het tafelblad vast ::(
Maar ik geniet dus nog steeds volop van haar....
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Sinder

Bericht door Sinder »

alsof je Zoya beschrijft Marian, huilt ook amper, altijd innemend, pakt iedereen in, zelfs wildvreemden, altijd lachen. Ik vind het ook erg genieten!

Wauw EsKil, wat gaaf zeg! Pjotr is een vlot mannetje hoor, hij lijkt ook helemaal geen baby meer, hij lijkt al zo groot! Zoya loopt hier ook tussen onze handen in zeg maar. ik zal eens zoeken of we ook zoiets hebben, grappig! Maar schoenen hè jongens, wat hebben jullie de kindjes aan? Had van Ebay die leren maar ook die gaan uit. Ik word er ramgek van!

Wij zijn vandaag bezig om wat te switchen met kamers, zodat Zoya nu ook zo haar eigen kamer krijgt!
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Ja, schoenen, ik word er ook gek van. Ik heb al die sokslofjes van de hema geprobeerd, de leren waren hier ook geen succes en ik had nog van die zomerschoentjes met een veter om haar been en ook die weet ze uit te krijgen, daarna trekt ze de sokken uit en dan zit ze met blote voetjes in de wandelwagen. Ik ben blij dat er weer meer maillots komen, die kan ze tenminste niet uit trekken.
EskilE

Bericht door EskilE »

Sokken gaan uit, of hij trekt ze zelf uit.
Ik heb zootjes gekocht, maar na een week was het klittenband los! Aaarg, als die dingen nu goedkoop waren!? Ik moet het dus weer vastnaaien. Die leren slofjes van ebay die zijn te krap voor Pjotr, zijn voetje is te dik zeg maar.

De eerste echte, bewuste woordjes zijn ook een feit bij Pjotr. Mammammamma, en pappapapapa. Daarnaast ook een onduidelijk 'dji', dat moet Yip voorstellen. Hij zegt het elke keer als hij iets van Yip wil.
Hi is standaard als ik terugkom van toilet, uit de keuken o.i.d.
En gisteren leek het zwaaien voor het eerst gepaard te gaan met een 'da'.

Had ik al verteld dat Pjotr inmiddels al bijna een maand niet meer bij ons slaapt, maar op de kamer bij de grote jongens? Drie kerels op 1 kamer, wat een rijkdom.

Afgelopen nacht echter, heb ik de 2 groten beneden laten slapen in de logeerkamer. Pjotr staat op 'slaap-nou-eens-door-regime'. Afgelopen nacht ging dat best goed. 12 uur wakker - 2 minuten weer in slaap; kwart voor vijf wakker- 20 minuten weer in slaap, maar wel samen met papa in het bed van Yip; tien voor zeven- tijd voor ochtend borst. Ml is er elke keer naar toe gegaan en heeft getroost. Wat een lieverd he?

Nu maar eens kijken hoe de komende nacht verloopt. Trustuh!!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Dat is leuk, 3 jongens op 1 kamer.
Ik hoop dat het afgelopen nacht ook goed gegaan is, want het lijkt me niet fijn als de oudere jongens wakker worden omdat hun broertje steeds wakker word. Wel erg lief van je man dat hij dit doet, ik moet zeggen dat Ton dat ook doet.

En die woordjes wat leuk.
Rosalyn zegt ook mammmmaaaa en paaapppaa. Ik denk bewust, want als ik het roep zegt ze het na. Ook daaadaaa, en daarbij zwaaien. En als ik roep hiep hiep.....dan steekt ze haar armpjes omhoog.
Ze lijkt opeens overdag minder slaap nodig te hebben. Ik ga vandaag zelfs proberen om het op 1 slaapje te houden. Ze is nu al wakker vanaf kwart over 6 en geen spoortje moeheid te bekennen. Ik ga het hopelijk rekken tot half 12 en dan slaapt ze miss wel een uur of 2 a 3. Kijken of het gaat.
Net zoals haar zussen heeft ze weinig slaap nodig overdag.
"s avonds ligt ze er wel na het eten direct in.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

hey meiden

jee wat knap joh dat julie kids als soort praten,hier niet hoor,,ja geluiden na doen maar echt geen woord ofzo!maar goed hij is pas 9,5 mnd he,dan hoeft dat ook nog niet vind ik!

afgelopen 2 wk was t k*t met slapen,snachts wakker,om half 6 de dag al willen beginnen,overdag moeizaam slapen,zeuren en huilen!
ik weet hij krijgt 2 boventandjes,dus dat zal het ook wel zijn!
vd week was ik het zat en ben 3 keer op een dag chamodent gaan geven,,en wat denk je,,heerlijk!

eersgister kwam ie rond 5 uur sochtends,en verder geslapen tot half 9!! :D
gister bijv rond half 5 drinnken en verder geslapen tot 7:15..om 9:15 lag ie er weer in en om 11:15 heb ik m wakker gemaakt!en om13:30 lag ie er weer in en om 15:45 werd ie weer wakker,en om 19:00 lag ie er weer in!
van8 kwam ie dacht ik om 4:45 en om iets voor 8e werd ie wakker!!

sd heeft echt nog wel 2 slaapjes op een dag nodig hoor.en als om 7 uur wakker is ligt tie er max om 9:15 weer in,en moet ik m echt na 2 uurtjes slapen dus wakker maken.

net zag ik dat waar de tandjes moeten komen(zn 3 en 4e tand dus zn boven tanden)dat er al aan beide kanten een scheurtje komt,dus vandaag of mrg zal ik ze wel voelen!

verder drinkt sd nog 4 tot 5 borst voedingen bij me,,eigenlijk voor elk slaapje en 1 keer vroeg sochtends maar min 4 voedingen en dus sosm net als net dat ie niet kon slapen en hij had gepoept,dat ik m gewoon nog extra slokkie gaf en nu slaapt hij wel!

verder ff geen nieuws.
hier was ej vd weekend ziek,vind ik zielig hoor een 3 jarige die zich niet lekker voelt!

sliepen julie andere kids trouwens nog op 3.5 jarige leeftijd,ej doet elke middag nog wel tukkie van zo 1.5 tot sosm 3 uurtjes!
ene dag gaat tie niet slapen maar braaf 2 uurtjes spelen in zn bedje,en e andere dag slaapt hij wel en moet ik m sosm gewoon na 3 uurtjes slapen wakker maken!
en voor de nacht of avond maakt dat niets uit,,om max 19:30 ligt hij in dromenland,ook al was ie pas om bijv 15:15 wakker!

xxxjes
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

ooooooooh wat doen jullie kinderen al veel zeg.

Hier is het sinds een tijdje weer bal s'nachts. Vannacht was wel het toppunt. (even klagen hoor ;) ) Ze werd om half 12 wakker en dronk goed. Weer op bed gelegd. Ze sliep 10 minuten en werd weer krijsend wakker. Drinken wilde ze niet meer. Met speen aan de borst viel ze weer in slaap. Na een minuut of 10 weer weggelegd en weer krijsen. Dit ging zo een uur door. Om half 1 sliep ze eindelijk weer. Half 2 weer wakker. Weer gedoe en toen om half 3 weer wakker. Echt ik dacht dat wordt een hele lange nacht maar uiteindelijk sliep ze toch na half 3 tot kwart over 7.

Er komen weer twee tanden door, nummer 7 en 8. Ze kwijlt en kwijlt en slaapt overdag ook vreselijk slecht. Ik vind het wel sneu hoor zdat ze zo'n pijn heeft. Ze krijgt al paracetamol, dentinox en chamodent, meer kunnen we niet doen. Hopelijk komen die tanden snel door.
EskilE

Bericht door EskilE »

Pjotr krijgt sinds een week geen nachtvoeding meer. En met wisselend succes. Meestal wordt hij 1x wakker, maar is dan redelijk snel weer in slaap te krijgen. Soms is het vaker, en is hij moeilijker weer te overtuigen van het nut van de slaap. Maaaaar: hij heeft ook 1 nacht helemaal doorgeslapen, en 1 nacht bijna (slechts 1x een aai over zijn hoofd nodig). Kortom, we zetten nog even door.

Gisteren iets heel grappigs meegemaakt. Ik was met de twee grote kerels naar een waterpolowedstrijd en Ronald was met Pjotr thuis. Dat was erg gezellig, tot hij een beetje pieperig werd. Toen kroop hij naar de deur, en vroeg om mama, mama, mama! Voor papa een teken dat er wat mamamelk in moest... Grappig toch?

Oh, Dorien, en wat valt dat dan tegen he, als ze ineens weer een nacht zo'n terugval hebben... 't gaat vast wel weer beter binnenkort.
Sinder

Bericht door Sinder »

grappig! Wij hadden iets soortgelijks EsKiL! Andere situatie, zelfde idee!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Nou ik ben reuze trots op mijn kleine meid! Ze staat steeds vaker los, vanmorgen zeker al een seconde of 30 a 40! En dan dat trotse gezichtje...zo leuk.
Ik zat vanmorgen even te kijken hoeveel weken het nog duurt voor het 5 dec is, en dat is nog maar 6 weken! Nog maar 6,5 week dus voordat ze 1 jaar is....
Gisteren realiseerde ik het me pas echt, bijna 1!
Wat gaat het snel...
Gisteren had ik de deur naar de tuin even open laten staan, was ik Roos toch kwijt, was ze naar de garage gekropen, ook die stond open. Ze gaat de wereld ontdekken.
Ze heeft ook van die dagen dat ze bijna niet slaapt, gisterochtend maar een kwartier! en gistermiddag hooguit 30 minuten.
Het gevolg was dat ze dus wel van 19 tot 7 geslapen heeft! Heerlijk...
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

oooooh onze kleintjes worden echt groot he! Leuk hoor Annemiek, dat ze al zo los staat! Jullie kleintjes gaan hard zeg! Liv gaat nu heel af en toe in een soort kruiphouding met de billen omhoog (soms lijkt het alsof ze zich aan het opdrukken is) maar alleen als ze iets achter haar voeten heeft, ze kan zich dan opdrukken.
Draaien van haar rug naar haar buik doet ze nog steeds niet. Van de week had ik haar op buik gelegd en toen ik terug kwam van de keuken zat ze ineens! (was wel weer een gelukstreffer hoor, daarna niet meer voorgekomen as usual ;) )
Tandje 7 en 8 zijn nu door (ik voel ze al) onderin. Ze heeft er veel last van gehad. Stomme tanden ook.
Verder is ze prima tevreden en zeiden ze op het kdv ook al wat is ze toch vrolijk en tevreden.
Wat voor mij wel nieuw is dat ik Liv echt in haar gordeltjes moet doen als ze in de kinderwagen zit. Finn heeft al die tijd dat hij erin zat nooit een gordeltje nodig gehad, die bleef gewoon zitten. Nou Liv niet ;) Ze trekt zich op zodat ze helemaal rechtop zit of ze draait zich om haar as om iets te pakken. Wel grappig hoor!

Hoe is het verder met de rest van de kinderen?
Suus
J&J SANTORINI

Bericht door Suus »

Wauw, Eskil. Dat filmpje van Pjotr is echt leuk. Afgelopen week was hij natuurlijk ziekjes dus heb ik hem niet echt in actie gezien. Wát een verschil met Rivka. Zij trekt zichzelf nog steeds alleen maar vooruit. Ze is een héérlijk ding maar niet de snelste. Ach, het kan me niets schelen. Stiekem hoop ik dat ze nog een poosje baby blijft. De nachten gaan hier doorgaans vrij goed (als ze niet ziek is, of ik niet ongesteld moet worden). Ze drinkt tussen 7 en 8, meestal komt ze dan om 3 uur ongeveer. En rond zeven voor de eerst volgende voeding.

Nu ligt ze te tukken op een flesje poedermelk. Ze is zo moe van de afgelopen nacht en ik wilde dat ze even met een goede volle buik naar bed zou gaan. Ze heeft een uur geleden nog bij mij gedronken dus een 150 cc haalt ze nu bij mij er niet meer uit. (zou ik het virusje van Pjotr meegenomen hebben? Ze zijn hier alledrie gammel) En het was voor het eers, hè! Dat de dame bij mij een flesje accepteerde. Dat geeft moed voor de komende maand als Erik en ik eens weg willen. Melk uit de vriezer drinkt ze nog steeds niet, helaas.
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Sinder

Bericht door Sinder »

feest der herkenning, Annemiek, je beschrijft Zoya ook. Zo grappig hoeveel dat overeen komt. Eerlijk gezegd had het van mij wel wat rustiger aan gemogen hoor, want idd, nog een paar weekje en ze is baby af. En dat wil ik helemaal niet!
Tegenwoordig wil ze knorren, een varkensgeluidje nadoen. Van haar knuffel zeg maar. Hahaha echt grappig.
Het eten gaat nu beter, dat is tot nu toe te verwaarlozen geweest maar dat gaat goed. Langzaam introduceren we nu kruiden en ze heeft laatst haar eerste soep gehad! Ik had het niet zo zout gemaakt, ze vond het geweldig! Sinds we dus meer kruiden enzo, eet ze beter. Ze is natuurlijk ook kruidige bv gewend Drinken uit iets anders dan de borst blijft wel een puntje. Soms gaat het super en soms helemaal niet.
De jongens genieten ook erg van haar. "ze is zo lief hè mama" zeggen ze dan. *zucht* en dat wordt dan alweer 1....
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Hoe slapen jullie kindjes overdag?
Rosalyn was vanmorgen rond zeven wakker, en heeft over heeeeeeel de dag slechts 25 minuten geslapen! Dat is toch niet normaal voor een meisje van nog geen 11 maanden?
Het gekke nog is dat ze dan nog heel goed gehumeurd is de hele dag.
We zijn vroeg gaan eten, want ik dacht echt die trekt het niet tot zes uur. Maar om 19 uur was ze nog niet moe te krijgen. Ik snap het niet....
Ben benieuwd hoe jullie kindjes slapen.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Liv slaapt 2 keer 45 minuten. Heeeeeeel soms 1x 1,5 uur iov 45 minuten.Maar goed, s'nachts is ze nog wel eens een uur of langer wakker :( en ze wordt zeker 3 keer per nacht wakker.
Soms wordt ze overdag na 30 minuten huilend wakker. Dan ga ik voeden en leg ik haar weer terug (hoe wakker ze er dan ook uit ziet) dan slaapt ze regelmatig gewoon weer een uur.
Dat doe ik op niet werkdagen ook. Als ze dan rond 7 uur wakker wordt dan voed ik en leg ik haar terug. 8 van de 10 keer slaapt ze nog een uurtje.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Hier slaapt Marit nog maar één keer overdag, van 12.30 tot 15.00/15.30 uur. Dan gaat ze om 20.00 uur weer naar bed tot 8.00uur en is dan meestal wel nog een keer wakker om 2.00 uur, dan drinkt ze wat en slaapt meteen weer verder.

Op het moment vindt ze het niet zo leuk als ik haar eens bij een oppas achterlaat, ze blijft dan veel huilen tot ik er weer ben. Ik vind het natuurlijk wel lief, maar het is niet zo handig.

Qua beweging gaat ze niet snel, ze tijgert nu wel goed de hele kamer door en als ik haar ondersteun, dan trekt ze zich een beetje op tot staan, maar ze is absoluut niet vlug. Ach ja, dat komt vanzelf wel.

Morgen weer naar het cb, ben benieuwd naar haar gewicht.

Het eten gaat goed, ze is erg gek op alle pasta e.d. Ze krijgt ook redelijk gekruid eten al, gaat ook goed.

Nog 4 weken, dan is ze jarig....
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Victor slaapt meestal 2 x anderhalf uur. Het wisselt nog wel een beetje hoe het gaat.
De doorslaaptraining voor de nachten beschouw ik maar even als mislukt, aanvankelijk ging het heel goed en de laatste nachten waren we uren met hem bezig om hem weer in slaap te krijgen.
Dus nu voed ik hem gewoon weer en dan slaapt hij vaak ook gauw weer verder. Maar het is niet helemaal voor niets geweest, want als hij te snel alweer komt dan kan ik Peter er op af sturen en vaak laat hij zich dan toch wel troosten door hem. Dat kon voorheen echt niet, dan werd Victor gewoon héél erg boos.

Eten gaat hier gelukkig ook steeds beter! Hij is wel kieskeurig, eet vooral graag pasta, aardappelen, rijst en rijstcracker. Maar wil sinds kort ook wel andere dingen proeven, kijkt dan heel vies en wil vervolgens best nog eens proeven. Ik vind het erg fijn dat dit nu zo gaat, want hij at zo verschrikkelijk slecht eerst.

En verder is hij wel aardig snel met zijn grove motoriek. Hij kan zelf gaan staan zonder zich op te trekken (en dus ook los staan) en van de week stond hij opeens halverwege de trap :shock: Eerder was hij al wel eens op de onderste tree geklommen, maar ik dacht dat dat veel makkelijker is dan verder naar boven omdat het dan nog niet zo stijl gaat. Dus was ik toch nog wat te gemakkelijk met de deur openlaten als ik éven naar boven ging. In no time stond hij dus op de 5e tree. En toen moest ik nog naar beneden en hopen dat hij niet zijn armpjes naar me uit zou strekken. Het is goed gegaan gelukkig.
Hij is zo'n vrolijkerd en heeft altijd veel lol met zijn zus. Probeert haar echt al na te doen, als ze zich bijvoorbeeld verstopt dan probeert hij er bij te kruipen. Echt leuk
Ik merk ook dat we weer wat makkelijker dingen kunnen ondernemen, als hij eens wat later naar bed gaat is dat niet zo erg. Dat vind ik ook wel erg fijn moet ik zeggen.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

hier slaapt sd nog 2 keer overdag
op een gemiddelde dag als ie rond 7 uur wakker wordt gaat tie er tegen 9 uur weer in,en vaak maak ik m tegen half 12 tegenwoordig wakker,maar sosm is ie bijv ook al na uurtje wakker,,maar meestal dus zeker 2 uur slapen(en vaak moet ik m dus ook wekken)

en smiddags slaapt tie meestal van 2 uur tot half 4..
en rond 18:15 krijgt tie zn laaste voeding en ligt uiterlijk 18:30 in dreamland!

hij gaat opeens als een speer,tijgeren..proberen te kruipen tis alleen zo glad op het lamintaat dat het vaal niet lukt!hij kan zelf van liggen weer gaan zitten,trekt zich nu op zn knieen,dus zal binnen korst ook wel gaan staan denk ik!

ik geef gemiddeld nog zo 4x bv op een dag!
Sinder

Bericht door Sinder »

hier wisselt het al naar gelang onze en Zoya's plannen. Het kan variëren van 1 uurtje per dag tot 2x2.5 uur. Geen pijl op te trekken soms.
EskilE

Bericht door EskilE »

Ik moet het even kwijt... het was zo'n heerlijk dagje met mijn lieve kleine vriendje!!
Hij is afgelopen week wat ziekig geweest, en heel erg hangerig en huilerig. Zielig voor hem, maar eerlijk is eerlijk, ook wel zielig voor mij. :wink:
En vandaag, oh wat zat hij goed in zijn velletje. Zo vrolijk aan het kletsen de hele dag. En dan op een gegeven moment naar me toe komen lopen, overduidelijk aangevend dat hij een slokje wilde. en dan lekker tegen me aan in slaap vallen. Ik heb hem lekker bij me gehouden, en samen hebben we een uurtje op de bank gelegen.
Daarna is hij 1,5 uur bij de buurvrouw geweest, ook daar weer supergezellig aan het rondscharrelen.
De rest van de middag, en avond weer een superventje, schaterend in bad, en vervolgens zonder een kick direct in zijn bedje in slaap gevallen.
Zucht... ik ben verliefd!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Leuk he, Eskile! Ik ben ook zoooo verliefd op mijn meisje (allemaal hoor, maar hier geniet ik weer zo van)

Rosalyn heeft gelukkig anti-biotica. Had toch weer een luchtweginfectie.
4 dagen koorts, met pieken tot 40.8.
Hopelijk knapt ze eindelijk weer op, het is wel fijn dat ze zo heerlijk tegen je aan hangt, ipv alleen maar willen staan en bewegen op schoot, maar niet met de reden van ziek zijn.
Verder wilde ze al 3 nachten alleen maar bij mij zijn, borst en tegen me aan liggen. Dus ik ben er ook wel klaar mee, zo weinig slaap in een paar dagen breekt op.
EskilE

Bericht door EskilE »

Ach, arme kleine Roos, en arme jij, Annemiek.
Dus toch ook die luchtwegen, net als Pjotr vorige week. Hij was er na 2 dagen weer overheen, waarvan 1 dag echt hangerig. Maar ik herken het volledig, alleen maar dicht bij je willen zijn.
Sterkte met de kleine meid, het zal nu met de ab toch wel weer snel de goede kant op moeten gaan!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Beterschap voor Rosalyn!

Hier een supergoede nacht gehad (jahoor ik meld het gewoon want ik weet toch wel dat het hele doorslapen melden gebeuren geen invloed heeft op het echte doorslapen ;)
Liv ging rond 19.00 naar bed en werd wakker om

ratataaaaaaaaaaaaaaaaa

5.45! (ogen vallen bijna uit oogkassen maar ik zit bij snel antwoord dus geen smiley ;) )

Gevoed en toen nog verder geslapen tot 7.45.

Ik was jammer genoeg zelf wel wakker om half 3 want ik had die avond gesport en veel gedronken dus ik moest plassen!
De twee nieuwe tandjes pronken weer en die onrust is dus weer voorbij.

Zijn jullie al bezig met nadenken over verjaardagscadeautjes enzo. Hoe en vooral wanneer gaan we de verjaardag van Liv vieren!? Sinterklaas cadeautjes EN verjaardagscadeau's verzinnen. haha heb het er maar druk mee ;)
Plaats reactie