vraag over bv en gehechtheid aan de moeder

Moderators: Ester, Yvonne

Sarina
J&J HAWAII

Re: vraag over bv en gehechtheid aan de moeder

Bericht door Sarina »

Ik heb de afgelopen twee jaar ook heel wat gesprekken gehad met een psycholoog (vanwege mijn negatieve denken en zelfbeeld, wat mij en m'n ontwikkeling enorm in de weg zat), maar die hielpen maar niet. Net als jij wíst ik het allemaal wel, maar vóelde ik het niet zo. Ik wíst wel dat de meeste mensen niet negatief over mij denken, maar zo vóelde het ondanks dat weten wel.
Op een gegeven moment heb ik een paar gesprekken gehad met een coach en pas na een sessie, waarbij we naar mijn vroege jeugd zijn gegaan, is eindelijk het gevóel anders geworden. Het was geen hypnose, maar zo'n sessie waarbij je in gedachten steeds verder terug gaat, totdat je bij het punt komt waar het 'mis' is gegaan. Om een lang verhaal kort (en een tikkeltje zweverig ;)) te maken, ik moest het kind in mezelf bedanken, maar zeggen dat het nu oké was en dat ik zonder m'n oude overlevingsstrategieën verder kon. Die sessie heeft echt zoveel veranderd!!!! Ik werd 'wakker' en voelde dat ik kilo's lichter was geworden.
Waarom schrijf ik dit ook alweer? Oh ja, misschien moet je niet met een psycholoog, maar met een NLP-coach praten?
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Het gaat nu niet meer over het wel of niet geven van borstvoeding, toch? :wink:
Zoals je wel weet heeft onze Meike een S.I probleem, hierdoor is ze vaak anders dan andere kinderen. Ik reageerde vanuit mijn gevoel en eerder geleerde ervaringen op haar, terwijl dat niet per definitie de juiste manier was om haar veiligheid te bieden. Ik voelde mij daarover heel schuldig en heb daar echt wel traantjes om gelaten. Maar ik heb daar tegelijkertijd ook heel veel van geleerd, ook over mijzelf en over hoe ik bijvoorbeeld heb geleerd om met boosheid om te gaan (je mag niet boos zijn, dat is ongeoorloofd) En dan vervolgens het anders te doen bij mijn kind. Wij hebben hier ook ondersteuning bij.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

ik ben ook wel in gesprek met psycholoog maar wat ik weet en te weten kom en ben gekomen heeft tot nu toe niet veel weerslag op mijn gevoel.
De moeheid helpt me daarbij niet natuurlijk.
Ik kan wel over deze periode heen kijken en me realiseren dat het beter zal gaan, zowel het slapen als mijn stemming en ik ben ook wel op zoek naar verdere hulp hoor.

Nee hè het gaat allang niet meer over de bv, maar die blijf ik natuurlijk wel lekker geven. Dit draadje heeft me wel daarin gesterkt.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Ik kreeg ook pas weer wat hoop toen ik positieve effecten zag van onze andere benadering. Dán weet je waar je het voor doet. De effecten op het slapen zijn helaas niet super goed maar overdag hebben we al veel resultaat geboekt. Dat zou toch voor jullie ook heel fijn zijn!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Plaats reactie