Zomerbabies

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
annelies

Re: Zomerbabies

Bericht door annelies »

die Nepalsegrood komt soms langs, soms niet, elke nacht weer een verrassing dus :wink:

Verder doet ze het zo goed: ze sabbelt op haar handjes, lacht veel, babbelt erg gezellig en vermaakt zich wat meer (muziekmobile inderdaad ook!), dat is wel erg prettig.
Het poepen gaat wat makkelijker, ongeveer 1 keer per week/10 dagen nu (wel veel in 1 keer).

Ze is zooo lief... :D

Ze weegt nu 5555 gram (met 11 weken) keurig, wat een wonder he, dat ze bijna verdubbelen in 3 maanden tijd!
Ik geniet erg van ons meisje, en de andre hier ook, het is echt een aanwinst in ons gezin, zo heerlijk!
Haar huidje is helemaal mooi geworden nu ik op dieet ben en ze is ook veel meer ontspannen.
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Wat fijn om te horen dat iedereen zo aan het genieten is! Dit is ook een hele mooie leeftijd he, met lachen en geluidjes maken maar je bent als moeder nog wel het middelpunt van hun wereld.

Ik had vanochtend de terugkomochtend van mijn yoga-les. Heb me wel in moeten houden hoor, het gesprek ging voornamelijk over het afbouwen van de borstvoeding (babies zijn allemaal 3 maanden of jonger). Nu moet iedereen helemaal zelf weten wat ze doet, en normaal maak ik me ook niet druk over moeders die dingen anders doen dan ik, maar hier had ik wel even moeite mee - ik heb zelf zo keihard moeten werken voor de bv, en nog steeds (ze konden niet geloven dat ik nu 10 voedingen per dag geef en 3x kolf), dat als ik anderen zie bij wie het wel min of meer vanzelf ging, en die dat waar ik zo hard voor gevochten heb zomaar 'weggooien' dan vind ik dat lastig. Heb niks gezegd hoor - vooral niet toen de yoga-instructrice begon over de borstvoedingsmafia...
Er was ook een moeder op de fiets met haar kindje in de baby bjorn...

Anyway, dat moest ik even van me afschrijven, wil ons mooie draadje niet vervuilen met geklaag over andere moeders, maar ik ben wel heel blij dat hier op J&J mensen zijn die het ook zo doen als ik, dan voel ik me niet zo'n vreemde eend in de bijt..
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Heel even snel, is er trouwens nog niemand weer aan het werk? Ik hoor er hier nog niemand over... Ik zou eigenlijk 5 november weer moeten beginnen, maar gisteren had ik kraamvisite van iemand van P&O en de conclusie is dat ik nog ziek ben en dus vanaf 5 nov weer in de ziektewet zit. Zoals het er nu naar uitziet ga ik zelfs dit hele jaar niet meer werken. Heel gek en niet leuk en toch een enorme opluchting.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

ik kan me voorstellen dat het dubbel voelt dat je nog niet terug gaat naar het werk. Fijn dat je nog even de tijd krijgt om te herstellen.
En nee, ik ga ook nog niet terug naar het werk. Mijn betaalde ouderschapsverlof/zwangerschapsverlof is sinds vorige week afgelopen. Ik mag tot begin juli 2013 wegblijven en mijn werkgever moet mijn baan voor mij beschikbaar houden. Ik denk dat ik ergens in april terug ga als het aan mij ligt. Als Bruin het kan trekken, het kdv dan plek heeft, naschoolse opvang dan plek heeft etc. In april/ mei is de zomer hier wel afgelopen en dat lijkt me een mooi moment om weer te gaan werken.
Ik heb Nic vandaag uit nieuwsgierigheid toch even op onze niet zo nauwkeurige weegschaal gewogen met kleren; 6.9 kilo dus in z'n blootje 6.7? of zo. Ik zal eens kijken hoe dat op de bv curve valt.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
annelies

Re: Zomerbabies

Bericht door annelies »

mijn verlof is nu net om (gisteren) maar ik ga niet weer terug naar mn werk. Ik ben nu nog ziek en per 5 december loopt mn contract af (wordt niet verlengd).
Ik ben wel mn eigen gastouder-gedoe aan het regelen, zodat ik per januari kinderen kan opvangen hier.

Ik trek het gewoon (nu) ook niet, naar mn werk gaan, ik ben al blij als ik de boel hier in orde heb per dag...
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Even snel, maar ik wilde even spammen:

Afbeelding
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

wat een wijs ventje! weet je zeker dat hij van eind augustus is? :lol:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Wat een prachtig vrolijk jongetje is Sem - hij lijkt ook echt heel erg op David! Over een paar jaar ga je de babyfoto's door elkaar halen :)

Hoe gaat het met alle babies? Carly gaat goed, ze doet nu wat slaapjes in haar bedje overdag, dat is heerlijk. Ze duimt er wel bij, heb nog even geprobeerd of ze aan de speen wil maar die wordt steeds uitgespuugd, dus ik heb het maar opgegeven. Ik ga alvast sparen voor een beugel :)

Hoeveel slaapjes doen jullie kindjes? Isla deed er 3 op deze leeftijd maar of een of andere manier komt Carly nooit verder dan twee. Ze clustert aan het eind van de middag/tijdens etenstijd dus dan zit er geen slaapje meer in. Ik kijk er wel naar uit om een keer met twee handen te kunnen eten ipv altijd met een kind aan de borst :) Maar er zit overdag nu zo'n anderhalf uur tussen de voedingen, dus er komt ruimte. (Nu hoop ik niet dat ze zodra ik dit post aan haar 4-maanden regeldagen begint, want ik heb begrepen dat die heftig zijn? Hoe was dat bij jullie vorige kindjes? Bij Isla heb ik daar door de kv natuurlijk nooit iets van gemerkt)

Anyway, ze is echt een heerlijk vrolijk meisje, lacht de hele dag, wil alles zien, en is helemaal idolaat van haar grote zus. Het is zo leuk om ze 's avonds samen in bad te doen, echt een spetterfeest :)
Marijn

Re: Zomerbabies

Bericht door Marijn »

Juul was zaterdag 3 maanden. Meeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnn, wat is de tijd gevlogen.

Het gaat goed met haar, al blijft ze onrustig. Ze is heel erg vrolijk. Je hoeft maar naar haar te kijken of ze begint te lachen. En ze is erg druk. Alles aan haar lijfje beweegt als ze in de box ligt. Ik heb geen idee hoe zwaar ze is, want ik ga niet naar het cb met haar. Maar als ik zo naar haar kijk, groeit ze flink.

Toch baart die onrust me af en toe wel zorgen. Ze overstrekt zich steeds meer, is uren na het voeden nog steeds veel aan het slikken en slaapt overdag steeds maar kort. Ik ga nog eens bedenken of en wat ik daarmee ga doen.

Vandaag is Juul bij Floor in de klas in bad geweest. Dat was erg leuk. De kinderen vonden het fantastisch en Juul heeft het heel goed gedaan.

Over de voedingen: het voeden gaat op zich goed, maar ze wil helemaal niet vaak aan de borst. Om de drie a vier uur. Een slokje tussendoor wil ze eigenlijk nooit. Eigenlijk drinkt ze helemaal niet graag uit de borst. Ze vindt het prima hoor, maar echt alleen om te eten. Niks gezelligheid. Ze ligt ondertussen te wapperen met haar armen en te draaien met haar hoofd. Het liefst drinkt ze zittend. :roll: En vaak moet ik haar echt aan de borst lokken. Dus eerst haar speen in, mijn borst erboven houden en dan zachtjes de speen uittrekken.

Het is een pittig dametje, dat staat buiten kijf!
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Zomerbabies

Bericht door TinekedH »

Wat vervelend dat je zoveel capriolen uit moet halen om Juul te laten drinken Marijn!

En Mare, Sem ziet er echt wijs uit!! Gaaf mooi ventje, met een mega-blij hoofd!

Vera doet het goed! Ze is tot een week terug best onrustig geweest. Veel huilen, kort slapen en vooral vaak drinken. Sinds 2 weken leg ik haar lekker op haar buikje om te slapen én ze kan gericht haar duim pakken sinds die tijd is ze veel rustiger en slaapt ze regelmatig en lang!

Het is zo'n heerlijk meisje! We genieten allemaal enorm van haar. Vorige week op het CB was ze 5300 dus ze groeit prima. Gerben en Anna waren van die enorme exploderende baby's die een kilo in 4 weken aankwamen ;) Vera groeit duidelijk minder hard, maar ze is tevreden, gezellig en vrolijk! Dat is het allerbelangrijkste!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

@marijn: poeh dat lijkt mij heel vermoeiend altijd zo te voeden. Af en toe heeft Sem er wat moeite mee en dan is het echt borstworstelen en daarna ben ik helemaal uitgeput.

Met Sem gaat het wel goed. Hij heeft nog steeds veel last van reflux, maar buiten die momenten om is het zo'n vrolijk ventje. Hij is altijd aan het lachen en kletsen. Volgens mij is hij ook meer van de communicatie dan David. Maar David was dan ook altijd aan het krijsen. En wijs is Sem zeker :) hij is sinds drie weken bezig met grijpen, nouja hij begon met slaan inmiddels kan hij al gerichter grijpen en vasthouden. Hij draait op zijn zij en al twee keer op zijn buik :) wat ben je dan toch altijd trots op je kind hè?!

Ik vind het nog wel zwaar, ik ben nog steeds niet beter en de nachten zijn gebroken door de reflux. Hij slaapt alleen maar in de draagdoek en als druppel zijn wij hier thuis allemaal ziek. Die beruchte buikgriep die heerst. Ik ben dus weer te veel afgevallen en heb weer helemaal geen energie en nu heeft Sem ook nog koorts :( Ik wacht nog steeds op de betere tijden.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Och Mare wat krijg je het toch enorm voor je kiezen allemaal... sterkte hoor en wat fijn dat je wel van je knul kan genieten.

Hier gaat het weer goed, het 12-weken sprongetje was weer best een 'bevalling' maar er is een heel vrolijk ventje voor terug gekomen. lekker spelen op het speelkleed, speeltjes grijpen en in zijn mond stoppen, of 'tv kijken' en dan zit hij in de wipstoel echt hardop te lachen, zo grappig.
Slapen gaat redelijk alleen s avonds is hij niet plat te krijgen tot een uur of half 11! Zo frustrerend, en dan zit ik heel de avond bij hem anders is het huilen geblazen. Hij clustert niet heel de tijd maar wil gewoon bij me zijn. Aangezien J0ela s morgens al vanaf 6 uur - half 7 wakker is, blijft er best wel heel weinig tijd voor mezelf of voor ons over. En dat begint na 3,5 maanden best wel vervelend te worden.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

Over 5 dagen is Nic 4 maanden en het lijkt er op dat hij net zo snel is met tanden als zijn grote broer.
We hebben al weken spuug die mij irriteert bij het voeden en kluift hij op zijn vingers. Nu heeft hij zeer tandvlees en wil overal op bijten (behalve de officiele bijtringen en kettingen). De avonden vlak voor hij gaat slapen zijn het lastigst voor hem. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren.

Zijn er al meer zomerbabies met tanden op komst?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

@Monika: En, is er al een tandje te zien?

Vandaag is Sem 3 maanden. Aan de ene kant vind ik het hard gaan en aan de andere kant mag hij nog wel even klein blijven. Dit zal onze laatste baby zijn. Ik zit dus in een emotionele tijd van eerste en laatste keren.
Hij weegt nu zo'n 7,5 kilo, hihi, hij draagt al sinds een tijdje ook maat 68 en 62 past nu echt niet meer. Ik heb een hekel aan al die tussenmaten. Daardoor passen zijn rompers namelijk niet, die zijn bijna allemaal 62/68.

Worden jullie ook zo gebombardeerd met tips en reclames ivm bijvoeding? Pff word er gek van en als ik voeding niet zo belangrijk zou vinden dan zou ik het haast geloven. Sem stopt alles in zijn mond, maakt smakgeluiden, volgt ons eten en probeert het zelfs te pakken, etc. Maar hij moet nog maar even 3 maandjes wachten ;) Ik ben al wel enorm benieuwd of hij beter gaat eten dan David.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

@Mare - 3 maanden alweer! Hopelijk gaat het nu ook wat beter met slapen? Ik begrijp wat je bedoelt met de eerste en laatste keren, want Carly is ook de laatste. En met je tweede weet je hoe ontzettend snel het gaat...ik voel me ook af en toe erg weemoedig als ik zie hoe groot ze alweer is. Dat hele kleine babietje dat op mijn schouder in slaap viel is er niet meer.

Ik krijg ook inderdaad allerlei reclame over eerste hapjes in de bus en in de email. (Kreeg ook een email over het afbouwen van de bv en overgaan op kv...verbaast me dat ze dat mogen sturen...) Maar ook Carly zal nog even moeten wachten. Ik snap ook niet waarom mensen uberhaupt zo snel willen bijvoeden, ik vind het juist zo handig als we ergens naar toe gaan dat ik niet allerhande eten voor haar moet meenemen. En ze ruikt zo lekker, naar vanille lijkt het, dat is als je gaat bijvoeden ook meteen over :)

Hier nog geen tandjes in zicht, gelukkig. Eigenlijk gaat alles steeds beter, ze doet slaapjes, drinkt elke 1-1.5 uur overdag en elke 3 uur 's nachts, en is supervrolijk en sociaal. Ze wil echt overal bij zijn en niets missen (wat het voeden soms lastig maakt). Ze knijpt me trouwens ook steeds bij het voeden, eerst aaide ze maar nu knijpt ze heel hard met haar scherpe nageltjes. Ik zit helemaal onder de krassen en schrammen...
Ilse

Re: Zomerbabies

Bericht door Ilse »

Wel mee gelezen, maar een tijdje niet gepost. Sofie is al weer 4,5 maand. Ze doet het hartstikke goed op dit moment. We zijn door het 19 weken sprongetje heen. Ze was heel zielig, wilde alleen maar bij mij zijn en sliep slecht. Nu is ze weer vrolijk, gaat de hele box door, kletst de oren van mijn hoofd en kan zich uren vermaken met een boekje. Ook slaapt ze weer veel beter, gelukkig!

Ik denk dat ze ook met haar tandjes bezig is. Kapotte billen, rode wangen en overal op sabbelen en kauwen. Ik heb ook gevoelige tepels en dacht dat dit door het vele drinken (en trekken) kwam, maar dat zou dan ook van haar spuug kunnen komen?

Ze is gek op Merel. Het gebeurt regelmatig dat ik aan het eind van de dag het even zat ben (dan wordt ze moe en gaat dreinen), maar zodra Merel er is neemt zij het over en gaan ze samen spelen.

Drinken gaat heel goed, alleen kan ik haar niet meer zittend voeden en ook niet praten. Dan wordt ze onrustig, gaat trekken en kletsen.
Dus we voeden op bed en als ik ergens heen moet waar ik niet liggend kan voeden dan kolf ik van te voren af.

Ze groeit als kool en is nu 67 cm. Hoeveel ze weegt dat weet ik niet, maar overal zitten spekkies en ze plast goed....dus dat zal wel goed zitten.

Ik word soms ook wel emo als ik er aan denk dit echt de laatste is.

Wij wachten ook tot 6 maanden met bijvoeding, maar ik merk dat het best moeilijk is zo met een tweede. Soms als ze dreint met het avondeten, dan zit ze bij mij op schoot. Elke keer zit er bijna een hand in mijn eten of grist ze de lepel uit mijn hand. Als we voor 6 maanden bijvoeden dan zal dat denk ik per ongeluk zijn ;-)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

Nee, de tanden zijn nog niet door hoor. De bobbeltjes worden wel steeds groter. En ja, het spuug wordt ook zuurder, waardoor m'n tepels gevoelig worden.

Gisteren de Plunket nurse gehad (soort consultatie bureau). Ze was me vergeten in te plannen een aantal weken geleden. Ik belde zelf maar eens of Nic niet eens gewogen moest worden bij 4 maanden.
En jawel precies 7000 gram en 64,5 cm op de kop af 4 mnd. Afhankelijk van welke grafiek je gebruikt volgt hij of de 75% (britse bv kindjes) of zakt hij naar de 50% en volgt hij die (WHO bv).

Omdat ik al tijden verkondig dat ik tot 6 mnd wacht met bijvoeden krijg ik daar niet te veel vragen over. Wel een introductie praatje van de nurse gisteren, die ook 6 mnd adviseren. Over dat het ijzergehalte na 6 mnd bv niet meer genoeg is en dat we dus maar vlees moesten gaan geven bij 6 mnd. :oops: toch maar even gechecked op het bv forum. Hij mag van mij best vlees, maar we beginnen eerst maar eens met fruit en groente niet?!

En ja, die tussenmaatjes zijn tamelijk prut, want veel 62-68 kan hij niet meer aan. Wat dragen babies eigenlijk snachts in de zomer? Nic moet een groter pyamaatje en ik heb ze niet in 68 of 74. Het is hier savonds soms heel warm, maar later wordt het weer behoorlijk koud. Nou weet ik niet zo goed of ik hem gewoon een Tshirt en blote benen in de slaapzak zal doen of toch een pyama of..? Iemand ideeen?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Vanochtend ben ik weer voor vaccinatie geweest, en laten wegen en meten.
Hij is nu precies 4 maanden oud, weegt 8100 gram en is 66 cm :!:

Ben maar wat trots op mijn vrolijke mannetje.
Beide kindjes lekker in hun vel = mama lekker in haar vel. En daardoor kan ik nu eindelijk wat meer bewust genieten.

Hij gaat de laatste avonden iets eerder slapen, ik probeer hem ook gewoon eerder in de slaapkamer te brengen. Er staat wel tegenover dat het nu op 2 nachtvoedingen uitkomt ipv 1.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Hoe gaat het met de zomerbabies?

Hier gaat het goed. Sem is zo'n leuk mannetje. Hij is vrolijk, kletst, gilt van vreugde en lacht de hele dag! Hij was bij drie maanden 7,5 kilo en heeft dus lekkere spekjes.
Het slapen gaat slecht, maar ik verwachtte ook niets anders. Plat liggen resulteert nog steeds in spugen en dus huilen. David kon ik vanaf tien maanden liggend voeden. Eens kijken hoe het deze keer gaat.
Vandaag rolde het ventje zo maar van rug naar buik. Vanaf zijn zij kon hij het al, maar nu maakte hij de hele beweging vanuit zichzelf :D
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

Dat is een bijdehand ventje! Nina

Hier nu 4,5 maand en ik vond de eerste maanden makkelijker dan dit.
Nic wil de hele tijd iets wat hij niet kan zoals staan of zitten in de wandelwagen. Gillen als hij ligt in de wandelwagen. Mopperen in de box omdat zijn telefoonkikker weg glijdt. Zo'n ding met hang spulletjes is ook niet zo erg interessant meer, dat deden we al met 2 mnd dus nu saai.
Het is hier nu 25+ graden en de avonden gaan wisselend, met soms lange avonden wakker en eindeloos clusteren. Terwijl hij normaal om 7 uur gaat slapen. pfff ik heb er niet zo veel geduld voor nadat ik al overdag veel met hem bezig ben geweest.
Hij rolt nu maar dat lukt natuurlijk niet altijd en wil dan weer omgedraaid
Nic heeft een erg lang lijf en korte benen dus dat geeft grappige combi's met pyama's, maat 12 maanden pyama voor het lijf, met de voeten driekwart in de pijpen.

Hoe doet de rest het?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Liselotte »

Wat leuk om al die updates te lezen! D aniël groeit heel goed, heeft nu maat 62/68 en dan iets meer 68. Met twee maanden woog hij 6180 Gr. De 24e gaan we weer naar het consultatie bureau. Hij grijpt nog niets, maar lacht wel heel wat af. Ook slaapt hij nog veel, meestal in de marsupi, die vindt hij het fijnst. 'S nachts ligt hij bij mij, vanaf het begin. Ik ga gelijk met hem naar bed dan maakt hij vaak een langer slaapje van 3/4 uur en daarna drinkt hij vaker. In zijn eigen bed doet hij hazenslaapjes.
I lias is helemaal blij met zijn broertje, is ook shortlist voor hem. D lacht ook zo leuk naar I.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Leuk, hier gaat het goed (los van 19.maanden sprongetje die juist nu is, al valt het best mee)
Ivan is ruim 8 kilo (al toen hij 4 maanden was) maar volgens mij groeit hij nu niet meer zo hard. Maar we hebben dus allemaal spek-babies haha.
Ook vrolijk, rollen, kletsen, lachen, gillen, en vooral heel veel bekijken wat zijn grote zus allemaal doet.
Hij heeft geen last (meer) van reflux, geeft wel veel terug van de voeding dus veel was - en tussen de voedingen door vooral veel op zijn handjes zuigen en kwijlen dus nogmaals, veel was. Ik voel af en toe of hij misschien geen tandjes krijgt, maar volgens mij niet.

Ik vond de eerste periode zwaarder, maar heb nu ook wel veel te stellen met J0ela dus relaxed is het nou ook weer niet. maar er is in elk geval een soort van ritme.
De nachten zijn nog niet ideaal (maar vergeleken met veel verhalen hier op het forum vallen ze best wel mee) I.van gaat laat slapen en tegenwoordig 2 nachtvoedingen, helaas slaapt hij niet altijd gelijk weer verder. Als hij eerder dan half 10 gaat slapen, dan is hij om 5 uur klaarwakker en gaat echt niet meer slapen dan. Dat haalt hij dan daarna weer in maar ik natuurlijk niet.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Liselotte »

Ik heb nog een vraagje: D aniël kan niet goed tegen wind. Hij houdt dan zijn adem in en begint te huilen. Ik woon in een nogal winderige wijk, best zielig soms... Hoe is dat bij jullie babies?
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Sem en David hebben/hadden dat ook. Sem houdt zijn adem in en blaast belletjes. Ik probeer hem in de doek uit de wind te houden.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Zomerbabies

Bericht door TinekedH »

Wat leuk om weer even wat van jullie zomerbabys te lezen! Met Vera gaat het ook goed, ik moet vrijdag met haar naar het buro, dus ik heb geen flauw idee wat ze weegt, zal wel rond het gemiddelde zweven, ze is niet echt groot en zwaar (ons nichtje van een maand jonger is duidelijk groter en zwaarder, terwijl ze bij geboorte een lager gewicht had).

Vera is vooral erg blij, kijkt lekker rond, rolt een beetje op haar zij en beweegt rond haar as, ze doet nog geen omrol pogingen! Wat ik echt leuk vind is dat ze haar liefste en uitbundigste lach aan haar zussen en broers schenkt!

Ze slaapt vooral nog erg veel, ook overdag! 's nachts hebben we nog vaak 2 keer een gezellig voed-onderonsje! En we genieten nog steeds allemaal zo veel van haar... Ze is een echte relaxte baby!

Wat ik trouwens niet van mijn andere kinderen ken is dat ze maar maximaal 1 keer in de week ontlasting heeft, dat is dan ook nog eens een dikke brei, met een niet heel aangename geur! Volgens mij kan dat gewoon bij bv kinderen toch? De samenstelling en geur komen me echt vreemd voor, terwijl de kleur wel mooi oker is.... Ze is ook de enige van mijn kinderen die op deze leeftijd enorm stinkende winden kan laten ;) (lekker smakelijk praatje..) herkent iemand dit als normaal, of is het iets wat ik zou moeten noemen bij de arts als ik vrijdag naar het buro ga?
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Marijn

Re: Zomerbabies

Bericht door Marijn »

@T Ineke: Juul laat ook van die stinkwinden. De osteopaat zei dat dat onverteerde eiwitten zijn die je ruikt. Niks om je druk over te maken, heeft te maken met de onrijpheid van de darmen.

Leuk om weer een update van alle babies te lezen

Hier gaat t goed. Juul is erg blij als ze aandacht krijgt. Overdag slapen gaat nog steeds matig. Ze slaapt moeilijk in en de slaapjes zijn over het algemeen kort.
Verder is ze echt geen pasgeboren baby meer. Ze rolt van haar buik naar haar rug en kruipt d'r hele bed door. Ik vind haar regelmatig op haar rug, terwijl ik haar toch echt op haar buik in bed had gelegd.

Ze doet ook pogingen om te kruipen. Doordat ze gewed is op haar buik te liggen, kan ze ook heel goed zo spelen en dan probeert ze zich ook echt al vooruit te bewegen. Jammer dat de vloer veel te glad is.

Ze groeit redelijk. Ik weeg haar iedere week (heb zelf een weegschaal, want ik ga niet met haar naar het bureau). Afgelopen week wat ze afgevallen. Nu weet ik dat ik naar een langere periode moet kijken, maar ik hou het in de gaten. Ook omdat ze niet heel veel drinkt. Genoeg hoor, maar Floor dronk bijvoorbeeld veel vaker.

Snachts slapen gaat meestal goed. Ik voed haar tegen 10en als ik ga slapen en dan komt ze nog een keer rond 3 uur. Ik mag niet klagen dus. Hoewel, Sam en Floor sliepen allang door toen ze 4 maanden waren.

Met de grote meiden gaat het ook goed. Ze hebben veel lol met zijn 3en. Sam sjouwt het liefst de hele dag rond met haar en Floor denkt dat ze Juul ook prima kan tillen. Maar dar vind ik nog een beetje griezelig.

Over 3 weken moet ik weer aan het werk...
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Hier ook eentje die echt niet lekker ruikt, maar er verder voor mijn idee totaal geen last van heeft. Ontlasting heel onregelmatig, dan weer een paar dagen elke dag of vaker, en dan weer dagenlang niets.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Hoe gaat het met de zomerbabies? Ik ben vandaag voor het eerst weer aan het werk. Eigenlijk ook wel fijn om eventjes onder volwassenen te zijn! Alleen jammer dat Carly ons vannacht van 12-4 heeft wakker gehouden. En om 5 uur kwam ze weer voor een voeding, en om 6 uur ging de wekker. Gaap :)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Met mijn ventje gaat het goed. Ik was alleen even vergeten hoe irritant het is als ze iets willen wat ze nog niet kunnen :P De reflux is helaas ook nog niet beter. Hij spuugt zo veel, ben het best beu. Gelukkig is hij wel super vrolijk en weet ik dat dit overgaat. Hopelijk worden dan de nachten ook beter. Hoewel hij na de voedingen verder slaapt komt hij wel om de twee uur 's nachts en dat vind ik erg vermoeiend ;)

Ik vraag mij soms ook af of ik nou de enige ben met een kind dat zo veel drinkt. Ook overdag is het eigenlijk om de twee uur, soms nog vaker en maar een enkele keer minder. Vooral als David er is. Dan slaapt Sem minder en wil vaker drinken. Maarja, aan de andere kant gaat het super hard en voor ik het weet slaapt hij zo goed als David. Dat konden wij ons ook niet voorstellen dat dat ooit mogelijk was :D

Hier een filmpje van mijn ventje:

https://www.facebook.com/photo.php?v=51 ... =2&theater

Ik hoop dat jullie het kunnen zien.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

nee ik kan het helaas niet zien.
Het klinkt nog steeds best zwaar voor jou hoor. En begreep ik dat je je ook nog steeds ziek voelt?

J0ela dronk ook zo veel, hoewel die s nachts om de 3 uur kwam, en overdag ook om de 2 uur ongeveer. Dat hield ze tot een maand of 10 vol... dus erg veel vrijheid gaf dat mij niet.

Ivan houdt het een stuk langer uit, zowel s nachts als overdag. Ik ben nu sinds een paar dagen over op 2 borsten per keer en ik heb het idee dat hij sinds kort iets minder spuugt.

Hij groeit niet zo ongelofelijk snel meer nu, gelukkig maar want zo'n enorme baby is ook wat overdreven. Hij is 8,4 kilo ongeveer en het lijkt een beetje stil te staan. Ik denk ook doordat hij nu aan het rollen en alles is dus wel een stuk actiever geworden. Hij wil ook alleen maar 'zitten' en ik heb hem al een paar keer in de buggy gezet om naar de winkel te lopen.
Hij kletst de oren van je hoofd en kijkt heel aandachtig wat wij allemaal doen. Vooral zijn grote zus vindt hij geweldig. (Zij hem niet hoor, ze probeert hem nog altijd zoveel mogelijk negeren.)

Hij heeft wat voelbare richeltjes op zijn bovenkaak nu, maar het lijkt even gestopt, gelukkig maar trouwens, wat een ellende zijn die tandjes toch.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Ja ik ben nog steeds ziek helaas. Dat is ook het zwaarste aan mijn hele situatie. Ik heb nog steeds alle maag- en darmklachten die je zo ongeveer kan hebben. :s. Vrijdag moet ik naar de bedrijfsarts en daar zie ik heel erg tegen op.

Eens kijken of het zo lukt met het filmpje:

Afbeelding
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

Wat naar dat je je nog steeds ziek voelt. Is er nou helemaal geen oplossing te vinden? In NZ was pas iets op TV met 'is modern medicine killing you?' over iemand die altijd misselijk was. Uiteindelijk was het bij haar iets met elementen die uit balans waren (magnesium, of dat soort stoffen). Maar het maag/darmstelsel is zo ingewikkeld... pff zie je wel een beetje vooruitgang of ook niet?

Nic gaat nog steeds goed. Wil regelmatig iets wat hij niet kan, erug vermoeiend.
Het is hier nog steeds warm en 's avonds in slaap vallen lukt dus niet zo. Gelukkig vindt hij het nu wel fijn in de sling, dan kan ik toch nog wat in de tuin rommelen.
Vorige week zijn 3e serie inentingen gehad, gelukkig had hij daar geen last van behalve zere benen toen hij de volgende ochtend wakker werd.

Pff, jij zult sterke armen hebben Anna, 8.4 kilo! Ik denk dat Nic op de 7.5 zit en nu geven vriendinnen hem al terug omdat 'ze moeie armen krijgen' van het tillen of vasthouden. Heb je geen pijn in de armen of rug? Ik heb vooral zere handen de laatste weken, maar dat gaat ook wel weer over. (wanneer hij kan lopen denk ik :roll: )
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Ik heb inderdaad pijn in armen, schouders en rug, al 5 maanden 8)
Maar ik moet zeggen dat het steeds beter wordt nu hij zelf rechtop op mijn arm kan blijven zitten.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

Ja, dat helpt. Maar nu heeft ventje ontdekt dat hij zich dan ook naar achteren kan laten 'vallen' en dat mama hem dan snel moet opvangen. grapjas.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Liselotte »

Wat een leuk updates allemaal (behalve van dat ziek zijn natuurlijk).

Met mijn D aniël gaat het ook allemaal goed. We hebben gisteren een babyfoon gekocht en hij ligt nu in zijn ledikant op onze kamer te slapen.
D is een heel makkelijk kindje. Hij is erg tevreden en lacht veel. Hij is ook zichtbaar blij als hij I lias ziet, echt leuk hoe ze op elkaar reageren. I lias is ook zo'n trotse grote broer. Op alle foto's van hen samen straalt de tederheid en trots ervan af.
's Nachts komt D nog wel vaak. Om de 2 a 3 uur. Hij slaapt in het grote bed en na de voeding slaapt hij weer verder, gelukkig. Als ik thuis ben drinkt hij overdag meer dan wanneer mijn man bij hem is.
Zterdag en zondag ga ik weer voor het eerst werken van 14.00 tot 22.00.. Spannend.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
annelies

Re: Zomerbabies

Bericht door annelies »

Met ons meisje gaat het ook goed, ze is heel blij en kletst al leuk! Gisteren draaide ze zichzelf om van buik naar rug, het was erg grappig: ze ligt naast me in de co-sleeper en snachts begon ze wakker te worden (om te drinken), ze draaide zich ineens van haar buik naar haar rug en lag toen dus gelijk naast me :D
Ik moest erom lachen en na het voeden legde ik haar weer op haar plekje (op haar buik, ze slaapt al weken op haar buik), nou, mevrouw vond dat blijkbaar geen goede actie: ze draaide zichzelf direct weer op haar rug zodat ze weer naast me lag (tegen me aan dus) :D Lolbroek....

Ik schat dat ze 7 kilo is, geen idee verder want we wegen haar niet. Eind deze maand weer eens naar t CB dus dan zullen we het wel te horen krijgen.

Ze weigert de fles (tenminste: we hebben er neit heel veel moeite voor gedaan maar die keren dat ze de fles kreeg wilde ze niet drinken). Nu vroeg ik me af hoe oud baby's zijn die ook wel uit een bekertje drinken. Stel dat ik een wat langer weg ga (werk ofzo), hoe kan ik haar dan laten eten en drinken. Ze is nu 5 maand dus over een maand beginnen we met Rapley, rustig aan ook ivm haar KMA. Heeft iemand hier een beetje een ervaringsverhaal voor me? (ik heb echt niet meer in beeld hoe mijn anderen dat gedaan hebben toen).
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Ilse501 »

Even inbreken... ;-)

Annelies, P ieter weigerde ook alle flesjes. Die kon al heel snel zelf uit een rietje of een gewone beker drinken. Keek hij gewoon van zijn broers af!
Wat fijn dat het trouwens zo goed gaat!!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

@Mare je bent niet de enige hoor - Carly komt overdag ook nog om de 1-2 uur en 's nachts om de 3 uur, met soms een uitschieter naar 4 uur. Alleen ik ben natuurlijk niet ziek. En 's nachts bv geven vind ik echt vele malen makkelijker dan de flesjes bij Isla, dat voelde echt als een marteling. Nu sliep die met 12 weken door, dat dan weer wel :) Sterkte in ieder geval, ik hoop dat het snel beter gaat!

Met Carly gaat het heel goed, ze lacht de hele dag en wil overal bij betrokken zijn. Ze is zooo lief, ik wil helemaal niet dat ze groter wordt, voor je het weet is ze een peuter en krijg ik de eerste 'mama is stom!' te horen :)

Met kerst waren we bij David's ouders in Edinburgh, dat was wel iets teveel drukte voor haar, met alle familie en zo die langs kwam. Ze raakte totaal overprikkeld en sliep overdag helemaal niet meer. Ze bleef wel vrolijk maar ze was helemaal uitgeput. Wat ook niet hielp was mijn schoonvader die steeds verkondigde dat ze vast nog niet moe was, omdat ze nog zo vrolijk was, en dat intelligente kinderen minder slaap nodig hebben, en dat ze vast geen slaapjes meer nodig had overdag. (Hij denkt dat zowel Isla als Carly superslim zijn, want het zijn zijn kleinkinderen dus dat moet wel natuurlijk :) ) Pff, heb af en toe op mijn tong gebeten :) Nu we weer thuis zijn doet ze weer 2-3 slaapjes op een dag, gelukkig.

Verder rolt ze van buik naar rug maar andersom nog niet, en is ongelofelijk nieuwsgierig. Ze wil alles zien wat Isla doet. Als ze op schoot zit bij het eten grist ze het uit mijn handen als ik niet oppas, maar ze moet nog even een paar weekjes wachten. Ik laat haar al wel eens aan het klokhuis van een appel likken als ik een appel eet, dat vindt ze geweldig, zit ze helemaal te glunderen.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

heel herkenbaar hoor dat vake drinken, ook hier 8-10x per etmaal. Met de laatste week uitschieters in de nacht, dat ik na een uur wakker werd en dacht 'he, lig je nou nog te drinken? of alweer?'
Nou die nachtelijke uitschieters zijn verklaard... de tanden zijn eindelijk door sinds vandaag.

Ook het willen pakken van eten en alles wat los en vast zit.. heel herkenbaar. Ik ben blij dat ik de kinderstoel sinds 3 weken opnieuw gelakt heb. We hebben langzaam opgebouwd en mijnheertje zit er erg graag in. Hij krijgt ook een bordje en een lepeltje en hij doet ons heerlijk na. Wel kijkt hij erg oplettend als wij wel wat op ons bord krijgen en hij niet. Maar goed, een plastic badspeeltje in zijn bord gelegd en dat is ook erg lekker om op te kluiven :wink: .
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Oh zitten ze al echt in de kinderstoel! Ik durf het nog niet zo goed, heb hem wel een keer erin gezet om te zien hoe dat eruit ziet. Hij zakt nog zo voorover, maar het kan dus geen kwaad? dan ga ik het ook maar proberen.Hmm maar Joela zit ook nog in de kinderstoel dus maar es even zien of ze dat wel zo leuk vindt als haar broertje er nu in gaat zitten.

Hij heeft zo'n wipstoeltje-schommelstoeltje. En daarin gaat hij altijd helemaal voorover hangen om ergens mee te spelen. Ow en :oops: de eerste keer zat hij nog niet vast :oops: maar sindsdien natuurlijk wel haha. Als hij op de grond speelt, draait hij standaard van rug naar buik maar hij draait niet terug. En hij probeert te kruipen maar hij heeft geen idee hoe. Frustratie alom. Hij duwt zijn kontje omhoog en spartelt ook erg veel met zijn benen maar het enige wat hij bereikt, is dat hij kleine stukjes opschuift en draait. Hij ligt dus wel na verloop van tijd heel ergens anders.

Hoe doen jullie ze trouwens in bad. Hij past eigenlijk echt niet meer in het badje, maar ik weet niet waarin ik hem anders in bad kan doen zonder dat het in mijn rug schiet. Want hij is echt zwaar. We hebben zo'n badring maar ook daarin durf ik hem nog niet te zetten zolang hij nog niet steviger zit.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Liselotte »

D gaat altijd met een van ons onder de douche.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Ja wij douchen ook met Sem. Het badje hebben wij wegegeven.

Tijdens het eten zit Sem vaak bij ons op schoot en dan moet ik mijn bord echt voor hem beschermen. Hij zit echt in de orale fase. Ben benieuwd hoe het over twee maanden is als hij mag eten :)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Net I.van in de kinderstoel gezet. En J0ela vloog heel boos op hem af om hem op zijn hoofd te meppen 8) Ze was een tikkeltje jaloers ineens.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

:lol: grappig zo'n zusje die denkt dat die stoel van haar is.

Misschien rustig opbouwen met de kinderstoel. We begonnen met 2 minuten en 2 weken later kon hij een hele maaltijd uitzitten of tijdens het koken in de keuken zitten. Nu duren koken en eten bij ons nooit lang (max 15-20 min) En Nic is een heel sterk baasje die zich constant probeert op te richten.
Ik kwam vrijdag in het zwembad ook een moeder met zoontje van 8 maanden tegen die nog echt niet kon zitten.

En het badje is ook te klein om te liggen. Ik laat Nic nu zitten in het badje en gisteren heb ik hem laten zitten in het grote bad. Ik zit op mijn knieen ervoor en hij zit met zijn rug naar me toe zodat ik mijn arm om zijn middel kan slaan. Hij wil steeds op zijn buik of in de kruipstand in bad. Met wat speeltjes kan ik hem op 1 plek houden. Als ik het kleine badje gebruik staat het in het grote bad, dus zit ik nog steeds op mijn knieen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Marijn

Re: Zomerbabies

Bericht door Marijn »

Wat leuk om te lezen en wat en verschil in ontwikkeling!!! Juul gaat nog in de tummy tub. Wel een grote, maar dat vindt ze het fijnst. In bad past ook nog wel, maar dan wil ze liever zitten. Of ze gaat bij Sam of Floor in het grote bad.

In de kinderstoel zit ze nog niet. Wij hebben zo'n babyding van Stokke, die kan nog een tijd mee. Ik denk wel dat ze er sterk genoeg voor zal zijn, maar het is dus gewoon niet nodig. Ze kwijlt als een malle, steekt alles in haar mond, dus ze zal het vast fantastisch vinden als ze over een maand mag eten.

Verder rolt ze al een tijdje terug van haar buik naar haar rug (ze slaapt ook op haar buik, dus ze heeft veel gelegenheid om te oefenen). Andersom nog niet. Als ze op haar buik ligt doet ze wel erg haar best om haar knieën eronder te krijgen om te gaan kruipen.

Ze staat het allerliefst. Als ze even kan, trekt ze zich op aan onze vingers en staat ze heel trots op schoot te gillen. Het is echt leuk met haar. Gelukkig gaat t voeden ook weer beter.

Ik begin morgen met een redelijke gerust hart aan m'n eerste werkdag...;-)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Succes met die eerste werkdag hoor, het lijkt me best moeilijk om weg te gaan.

hier even nog een foto, hij vindt het toch best wel leuk.

Afbeelding
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Wat zit hij stoer in die stoel Ana! Alsof hij er al maanden in zit!

@Marijn, hoe was je eerste werkdag?

Carly heb ik een paar keer in de tripp trapp geprobeerd, maar ze zit zo te wiebelen dat ik het er toch nog niet prettig vind uitzien, dus voorlopig houd ik haar op schoot (in de houdgreep zodat ze geen eten van mijn bord pakt :) ). Ik kijk er wel naar uit om weer eens een maaltijd met twee handen te kunnen eten!

In bad ligt ze in zo'n ligding, van de hema. (Duidelijke omschrijving haha - het is een wit plastic ding waarop ze achterover ligt, met haar lichaam onder water maar haar hoofdje droog). Ideaal, want ze kunnen samen in bad zonder dat mijn rug eraan gaat. Ze vindt het ook geweldig, ligt heerlijk te trappelen met haar beentjes en op een badeendje te kluiven terwijl ik Isla was.

Iets meer slaap zou leuk zijn, ze kwam vannacht om 12.30, 4.15 en daarna is ze niet meer in slaap gevallen. Ik heb die griep die heerst, en ik krijg hem niet afgeschud, loop al sinds kerst te kwakkelen...
annelies

Re: Zomerbabies

Bericht door annelies »

Emma schreef:Carly heb ik een paar keer in de tripp trapp geprobeerd, maar ze zit zo te wiebelen dat ik het er toch nog niet prettig vind uitzien, dus voorlopig houd ik haar op schoot (in de houdgreep zodat ze geen eten van mijn bord pakt :) ). Ik kijk er wel naar uit om weer eens een maaltijd met twee handen te kunnen eten!

...
nou, dat is hier dus ok zo: ze zit meestal bij me op schoot en ik verheug me op haar 6 maanden-grens, dan ga ik de tripp trapp uitproberen :) Ik denk dat ze dat reuze interessant gaat vinden, en dan kan ik eindelijk eens met twee handen eten (nouja, met bestek :wink: ).

Ik vind het wel fijn te lezen dat jullie met dezelfde dingen te maken hebben, soms voel ik me een gekke moeder: kind krijgt NOG STEEDS de borst (ja, duh...), mag geen bijvoeding (tjonge....), draagt katoenen luiers (bah zeg!) en wordt geregeld in de draagdoek (wat ingewikkeld zeg, ik dat wel goed voor haar???) gedragen, slaapt bij me (wat een verwennerij!) en slaapt (overdag) erg weinig (dat moet je haar gewoon leren!).......

Je zou bijna denken dat mijn meisje niet goed wijs is, maar als moeder luister en kijk ik naar haar behoeften: zij wil graag de borst, en ook graag wat vaker dan 1 keer per 4 uur, ze kan namelijk nog (steeds) niet klokkijken. Mama vindt ze het belangrijkste, en zeg nou zelf: dat is toch heel logisch als je daar afhankelijk van bent als klein ukje? Ze voedt je, knuffelt je, troost je, het is de meest veilige plek die je maar kunt verzinnen. En dat is snachts niet anders, zo fijn dichtbij mama....en als het niet dichtbij genoeg is draait ze wat en ligt ze alsnog tegen me aan. Hoe duidelijk kun je als baby zijn....

En dan zou ik een goede moeder zijn als ik die signalen zou negeren en/of bijsturen omdat een ander dat beter uitkomt.
Vreemde gedachtengang....

Zo, dat was even een peptalk voor mezelf :wink: en andere mama's die hier wel eens tegenaan lopen :)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

:lol: :lol: leuk beschreven Annelies. Wel jammer hoor dat je je keuzes zo moet verdedigen. Bij ons gaat het leventje van Nic in de praktijk ook zo, maar ik krijg eigenlijk geen commentaar. En dat vind ik heel fijn.
Wel vindt de Plunket nurse het heel erg goed dat Nic nog volledig bv krijgt, ik heel onnozel "O doen andere moeders dat dan niet?' :wink: En over het wachten met vaste voeding ben ik vrienden meestal voor door te zeggen dat ik altijd zo veel darmpijn heb dat ik dan best een paar weken wil wachten zodat Nic het misschien niet krijgt. Over darmpijn valt niet te dicuseren tenslotte. Ik heb een goede vriendin die geen bv heeft gegeven (heeft 3 tienerdochters nu) en ze vindt het toch zo geweldig die bv. :D . 'O wat handig, gewoon aanhappen en geen gedoe, O geen maximum op een dag bij een hongerige baby'.
Ik ben benieuwd of ik nog commentaar krijg op de 'baby lead weaning' of Rapley als we met 6 mnd starten met vaste voeding.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Suuz

Re: Zomerbabies

Bericht door Suuz »

Mag ik ook nog mee schrijven? M is wel met 1 week in de herfst geboren ;)

M gaat me veelste snel. Hij rolt al, doet stapjes als je hem onder zijn oksel houd.

Hij is de 7 kilo,gepasseerd maar lengte doet hij,het rustig aan. Op bv.com zit hij precies op het gemiddelde bij CB ruim boven de +1 lijn.

Hij zit al commentaar te leveren dat ik zit te eten. Smakt ook en sabbelde aan de handjes. Maar hij zou toch nog moeten wachten. Hij drinkt verder best vaak nog, waar ik enorm van geniet. Overdag en snachts.
Plaats reactie