sinder: jouw tips en tricks voor cake pops?

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Hanne

sinder: jouw tips en tricks voor cake pops?

Bericht door Hanne »

Hoi Gabi,

Nu zit er heel veel verspreid over allerlei topics. Zou je jouw belangrijkste tips en tricks over cake pops in dit draadje willen zetten. dan help je als taartgoeroe ons prutsers enorm :wink:
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Dat vind ik een hele goede.

En kan er iemand (Gabi) ook tips geven voor toppings zonder melk/ei/pinda. Zelf kom ik niet verder dan pure chocola.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Sinder

Bericht door Sinder »

ja ga ik doen, maar nu even niet, ben echt even druk met mails, tweets en tussendoor een taartje en de kids! Maar, kijk vooral het filmpje van bakerella op youtube!
Hanne

Bericht door Hanne »

man jij bent echt druk als een klein baasje. je bent ook een echte ondernemer aan het worden op dit gebied. leuk hoor.
maar lief dat je het wilt doen.
Sinder

Bericht door Sinder »

Ok, ik verkruimel de cake, ik gebruik meestal ong 4 cupcakes die ik over heb bijvoorbeeld. Er gaat echt maar een klein beetje "vocht" in om de cake te binden, misschien 2 eetlepels. Dan kneed ik het en rol ik balletjes. Die balletjes gaan in de vriezer, ongeveer 15 min. Ondertussen smelt ik de chocola, ongeveer 3 plakken tegelijkertijd omdat je gewoon genoeg moet hebben om te dopen. En dan heb ik ongeveer 12-15 cakepops denk ik. Je tempereert de chocola dus na het opwarmen, roeren roeren en blijven roeren. Dan kun je er ook langer wat mee.

Als dat klaar is, kunnen de balletjes uit de vriezer. Die zijn dan vrij hard maar niet bevroren. De stokjes doop je snel in de chocola en druk je tot halverwege in de pops. Daarna gaan ze bij mij weer de koelkast of zelfs de vriezer weer in en haal ik ze per 4 eruit.
Ik doop ze 1 keer onder in de chocola en tik ze af door op mijn hand te tikken. Je moet idd wel snel werken, blijven roeren en niet teveel tegelijk maken. Je kunt beter dit hele proces een paar keer doen dan in 1 keer heel veel tegelijk.

Kom je hier verder mee?
Hanne

Bericht door Hanne »

jouw uitleg samen met de video van bakerella moet genoeg zijn.
het lijkt zo simpel, maar ik denk dat het nog een hele toer gaat worden om ze mooi te maken. ik zal eerst eens een paar keer oefenen voordat ik daadwerkelijk aan de tractaties van leander ga. daar heb ik ook nog wel wat maanden voor.
Hanne

Bericht door Hanne »

maar wanda jij bent de banketbakker. natuurlijk kan jij het. ik ben een enorme zenuwpees altijd met dit soort dingen. ik word al helemaal gestresst als ik denk aan chocola die te snel stolt, bultige balletjes, te boterig etc. :oops:
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Hanne schreef:maar wanda jij bent de banketbakker. natuurlijk kan jij het. ik ben een enorme zenuwpees altijd met dit soort dingen. ik word al helemaal gestresst als ik denk aan chocola die te snel stolt, bultige balletjes, te boterig etc. :oops:
oooh zooo herkenbaar! Ik 'durf' er daarom al niet eens aan te beginnen :oops:
Joos99

Bericht door Joos99 »

Hanne schreef:maar wanda jij bent de banketbakker. natuurlijk kan jij het. ik ben een enorme zenuwpees altijd met dit soort dingen. ik word al helemaal gestresst als ik denk aan chocola die te snel stolt, bultige balletjes, te boterig etc. :oops:
Maak er dan eerst een paar. Dan proef je het wel. Hou wat cake en wat botercreme achter de hand, zodat je nog bij kunt sturen.

De balletjes maak ik als volgt: met een ijsschep maak ik bolletjes. Deze leg ik op een rijtje en die snij ik doormidden. Dan zijn ze allemaal gelijk.

Door de warmte van je hand worden ze goed glad. Als ze dan uit elkaar vallen, gooi ze ze gewoon terug en doe je meer botercreme in het mengsel.

En dan nog, als ze te boterig zijn.... ik had ze wel lekker op smaak en dan zijn het alsnog geen megagebakjes. Omdat het zo'n klein hapje is, valt het dan ook nog wel mee en doe je de volgende keer iets minder.

Ik ben geen banketbakker, maar 't lukte me in 1 keer :-)
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Chabeli schreef:
oooh zooo herkenbaar! Ik 'durf' er daarom al niet eens aan te beginnen :oops:
haha dat heb ik dus ook. Maar ik ga er vandaag of in het weekend aan beginnen. Eerst cupcakes bakken omdat M icah geen melk en ei mag dus speciale versie. Kan ik er gelijk een aantal invriezen en dan van een paar cc's cake pops maken. Maar ik ben wel bang het niet lukt maar goed dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

ik ben ook geen taartengenie maar dit lukt me dan wel weer.
die via bekers van avent zijn ideaal voor het dippen van de chocola.
de chocola maak ik warm in een bordje en schenk ik over in de via bekers.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Hanne

Bericht door Hanne »

@jose: ga ik ook zeker doen. ik probeer er gewoon 4 een keertje.
Sinder

Bericht door Sinder »

ik ben ook geen taartenwonder maar dit lukt mij ook heel goed! Moet lukken dus!!
Plaats reactie