Eind 2010 / Begin 2011

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Charlotte »

Volgens mij is het draadje verdwenen dus ik begin maar even een nieuwe. Doen we allemaal nog mee? Ik zal beginnen.

J0chem kan inmiddels draaien. Het maakt niet meer uit hoe je m weglegd, als je terugkomt of even met je ogen knippert ligt ie anders dan dat je m had neergelegd. Hiermee bedoel ik omrollen, buik rug, rug buik, en 180 gr. draaien. Kruipen is nog moeilijk maar afzetten met zijn armen gaat prima. Alleen komt hij dan niet meer bij dat speeltje wat voor m ligt want hij duwt zichzelf naar achteren. Schijnt goed te komen en anders went het wel, want zijn vader deed het ook altijd :lol: ... Aardje naar zijn vaartje, zullen we maar denken :D ... Volgende week nog even naar het CB en dan eens kijken wat de cijfers doen.

Wie volgt? :?:
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Bericht door LauramvAnneenLisa »

ik heb aan het vorige draadje nauwelijks meegedaan, maar wil nu wel graag (als dat mag ;-) )
Iris wordt steeds handiger met haar handjes. Ze pakt over van het ene naar het andere handjes, en speelt heel actief met al haar speelgoed en het activity center ind e box. Ook gebruikt ze er steeds vaker ook haar voetjes bij om te pakken (en trappen ;-) ).
verder wil ze graag kruipen maar komt op haar buik niet verder dan wat zwembewegingen. Op haar rug daarentegen komt ze wel vooruit, en daar is ze zich ook heel erg van bewust. het leifst doet ze dat bij ons op bed, lekker zacht.....
Vandaag haar een stukje banaan aangeboden, haar allereerste vaste voedsel, daar heeft ze een inimini stukje van afgekregen, en ik geloof niet dat ze het lekker vond.....
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

Natuurlijk mag je meedoen, graag zelfs :D. Grappig hè hoe ze kunnen kijken als ze iets voor het eerst proeven. Het fruit gaat er bij J goed in maar de groente niet. Hij kijkt dan echt zo van "wat is dit en moet ik dit eten". Maar wel alles uit je mond kijken zo van dat wil ik ook. We blijven aanbieden en straks in de vakantie zal er wel meer verandering in komen, denk ik en anders niet, duurt het allemaal maar wat langer, heb geen haast
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

Leuk ik doe mee.

J0ela is over twee weken een half jaar en dan ga ik beginnen met bijvoeden. maar kan eigenlijk nauwelijks wachten.
Vanochtend heb ik een papje met rijstebloem gemaakt en haar dat gevoerd. Niet erg Rapley maar aangezien we over anderhalve week naar NL gaan, lijkt het me handig als ze op die manier mijn melk binnen krijgt omdat ze geen flesjes wil. dus als opa en oma een keer willen oppassen, dan lukt het misschien zo.
Ze vond het overigens niet denderend haha, ik heb hier een pak met vanillesmaak, andere heb ik niet. Maar volgens mij kreeg ze later wel wat binnen. Had maar een klein beetje gemaakt en daarna lekker aan mama's borst.

Charlotte, wat je beschrijft over J0chem, dat doet J0ela ook, ze kan of wil alleen nog niet van buik terug naar rug. maar verder gaat ze alle kanten op en is heel druk bezig met verzinnen hoe ze vooruit kan want ook zij gaat alleen maar achteruit als ze zich opdrukt. Ze zit nu vaak min of meer op handjes en knietjes maar weet niet wat ze dan verder moet doen.

Verder is ze nu eindelijk flink met haar stem bezig. (ik heb het idee dat haar focus vooral op het fysieke ligt, daar ontwikkelt ze zich best snel) Ze ligt heel de dag te kraaien en geniet van het geluid dat ze maakt. Wel gezellig hoor! (ook aan de borst midden in de nacht)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4943
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Bericht door Annet »

eind 2010, valt daar 8 november ook onder?
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

Annet schreef:eind 2010, valt daar 8 november ook onder?
Ja natuurlijk, schrijf en lees lekker mee, gezellig :D
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Cath

Bericht door Cath »

Ik doe ook graag mee. S gaat nu richting de 7 maanden en rolt ook alle kanten op. Ze 'kletst' al aardig, maar ze heeft dan ook een goed voorbeeld met een kletskous als zus. Sinds een paar weken krijgt ze ook fruit. De ene dag gaat beter dan de andere. Groente moet ze nog niet zoveel van hebben.
Slapen is ze, helaas voor ons, ook niet zo'n fan van. Haar zus van 2,5 slaapt momenteel meer uur per etmaal :eeeek: Maar gelukkig is ze, ondanks het slechte slapen, wel gezellig!
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

J0ela slaapt in zo'n 'mozes-mand' naast mijn bed. Tenminste, s nachts neem ik haar vaak naast me in bed als ze onrustig is of niet kan slapen, Maar als ik er niet naast lig, dan doe ik dat niet meer omdat ze zo draait en schuift en ik ben bang dat ze er dan een keer afvalt.

Net had ik haar voor een slaapje in de mand gelegd maar ze sliep nog niet. Een paar minuten later hoorde ik haar huilen, wat bleek, ze was met mand en al omgekukeld! Blijkbaar had ze geprobeerd naar haar buik te draaien, een been goed over de rand gegooid en hop daar ging de mand.
Ze was gelukkig niet met haar hoofd op de grond gevallen, ze lag nog half in de mand.
Dus daar gaat de veiligheid :D (nou kan ze echt geen grote smak maken hoor)
Over een week gaan we naar NL en mijn ouders hebben al een campingbedje voor ons, en vanaf dan zal ze daarin slapen. Ik heb verder een ledikantje op de babykamer maar daar is het veel te licht en gaat ze alleen maar spelen. Nog maar even een weekje uitzingen zo....
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

@Ana, wat zal je geschrokken zijn, en idd daar gaat je veilige gevoel.... Gelukkig is ze ongedeerd en dat is toch het belangrijkste. In NL maar even kijken voor donkere gordijnen voor als jullie weer terug thuis zijn?
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

ja het verduisterend rolgordijn ligt klaar, moet nog verwisseld worden.
ze ligt nu in dat ledikantje te spelen (heb er een mobiel opgehangen) maar wat doet ze, draait zich om en gaat haar 'kruipen' oefenen. Dus knietjes optrekken en dan afzetten - resultaat een rood voorhoofd. Mijn poppie wordt groot....
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Bericht door Truus »

En daar ben ik ook weer.

Hier even een heul rustig dagje thuis, want ik heb een drukke week voor de boeg. Morgen begint mijn nieuwe werk. (joepie!) Maar mijn oude werk heb ik deze maand ook nog.
Maandag en dinsdag ben ik dan aan het werk in Utrecht.
Woensdag hebben we dan met alle collega's en vrijwilligers een barbeque van 16:00 tot 19:00, dus dan ben ik ook weg. (plus 3 uur reistijd)
Donderdag en vrijdag ben ik nog bij mijn oude baan aan het werk.
Dat wordt veel kolven!
Hopelijk trekken mijn borsten + productie dat.
Gelukkig drinkt L.otta goed uit de fles, dus dat komt wel goed.

De kleine dame wordt groot. Ze kijkt inmiddels alweer zoveel wijzer. Als ze op schoot zit, kijkt ze geregeld omhoog bij wie ook alweer en dan krijg je een hele lieve lach. Je merkt gewoon dat ze ons echt kent, bij anderen lacht ze minder snel nu.

Ze ligt veel op een kleed op de grond te spelen. Want door haar gedraai en gerol, ligt ze telkens klem tegen en tussen de spijlen en moet ze telkens 'gered' worden. :lol:
Ook vindt ze het geweldig om haar voetjes vast te houden en dan druk heen en weer te bewegen. Tis een lekker actief babietje. Op schoot zitten heeft ze maar kort de tijd voor. :razz:

Met voeden is dat natuurlijk ook te merken. Als er iets in de omgeving gebeurd, moet ze dat natuurlijk wel in de gaten houden.

Inmiddels is ze ook supervaardig in het zichzelf aanleggen. Vanuit alle hoeken kan ze ineens aanvallen, haha. Heel soms zit ze mis, auauauauau.
Ze drinkt denk ik nog steeds zo'n 7 keer. Heeft als tijden hetzelfde ritme, heerlijk. Alleen tijdje terug twee weken 'van de leg'. Of dat nou door zo'n sprongetje kwam of de 4,5 mnd dip?? Regeldagen? Ik merkte wel dat de tsr toen telkens later kwam dan normaal. Gelukkig is het nu weer normaal.

Vorige week is ze weer een nachtje met haar grote zus bij opa en oma geweest. Voorraadje mm mee en weer de opdracht dat als het op was, ze maar weer teruggebracht moest worden. :D
Zo konden we (mijn man en ik) donderdag en vrijdag goed doorwerken en donderdagavond zijn we samen de stad in geweest. Geshopt! En daarna lekker wijntje en kaasplankje.....

Bij M.irre moest ik er toendertijd niet aan denken om haar uit logeren te doen. Nu met L.otta was het zelfs al de tweede keer.
Hmmmm, ontaarde moeder.
Zelf natuurlijk wel gekolfd, maar minder vaak dan zij drinkt en ik kon zelfs meer in de vriezer terugleggen. Dus dat was ook weer mooi meegenomen!
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

wat leuk dat ze 'zichzelf aanlegt', dat mis ik wel want ik voed met een tepelhoedje, dan heb je altijd die stap ertussen zitten... en dat kan ze niet zelf. maar goed ik ben allang blij dat ik al zolang bv geef

ik heb haar trouwens op de foto kunnen zetten als ze op handjes en voetjes zit :D

Afbeelding
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Bericht door Truus »

Oh, wat leuk zeg, al op de knietjes!

Knap hoor.

Leuk om haar eens te zien.
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

Truus schreef:Oh, wat leuk zeg, al op de knietjes!

Knap hoor.

Leuk om haar eens te zien.
wzz
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

Charlotte misschien een domme vraag maar ik weet niet wat wzz betekent? :)

ik had al eens foto's in mijn welkomstopic gezet maar zat vanmiddag te denken om wat leuke foto's in het foto-deel te zetten.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

Ana schreef:Charlotte misschien een domme vraag maar ik weet niet wat wzz betekent? :)

ik had al eens foto's in mijn welkomstopic gezet maar zat vanmiddag te denken om wat leuke foto's in het foto-deel te zetten.
Sorry, ik ben inmiddels al wat meer ingeburgert: het betekent Wat Zij Zegt. Is geen domme vraag, gewoon stellen!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

:D ik had het gisteren ook al zien staan en heb me heel hard af zitten vragen wat het kon betekenen. nou, weer wat wijzer!

hoe slapen jullie kindjes eigenlijk overdag, is er een bepaald patroon? J0ela is in de regel anderhalf uur wakker en slaapt dan 3 kwertier, tegenwoordig ook vaak een keer per dag twee of drie keer zo lang. maar dan is ze alsnog anderhalf uur wakker daarna, en dan alweer slapen. (alleen eind van de middag wil ze meestal niet meer dus dan is het regelmatig een lange zit tot 19 uur)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Bericht door Truus »

L.otta is meestal ook na max anderhalf uur moe. Dan kan ze nog drinken als ze wil en dan naar bed. Meestal is dat 3 keer per dag. Twee slaapjes van een uurtje en een van 2,5 uur. 's Nachts maakt ze gemiddeld 12 uur, met 1 onderbreking. Ze slaapt op een dag dus wel zo'n 16 uur.

Nu wil ze drinken geloof ik, begint een hoop kabaal te maken. Terwijl ze niet meer op haar kleedje, maar naast haar kleedje ligt. :D

Fijn dat het drinken met tepelhoedje goed gaat en idd de bv ook.
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Iris is 2 a 2,5 uur wakker, en slaapt dan 2 a 3 uur in één blok. 's avonds is vaak nog langer wakker, kan makkelijk van 17 tot 20 uur wakker zijn.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

Truus dat is dan ongeveer gelijk aan het patroon wat J0ela heeft. Ze gaat nu om 19 uur in bad en voeden en slaapt dan om half 8, ook zo'n 12 uur. Ik heb meer nachtvoedingen maar dan is ze amper wakker. Maar de laatste twee weken is ze vaak ergens midden in de nacht een half uurtje wakker.

Laura dat klinkt heerlijk... die langere slaapjes en langer wakker. dan kun je tenminste wat doen. nou ja jij hebt er nog twee rondlopen dus je hebt het al druk zat denk ik.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Bericht door Nanda »

ik meld me ook weer!
Jeremy is druk bezig met heen en weer rollen. hij kan zelfstandig zitten als wij hem neer zetten en spelen met een bal op de grond vindt hij geweldig! Vooruit komen op de buik lukt nog niet echt. op zijn billen komt hij een beetje vooruit! hij doet zijn knietjes nog niet onder zijn lijfje.
Verder kletst hij heerlijk en wordt soms zelfs al een beetje verlegen. Als ik hem op de arm heb en een vreemde begint tegen hem te kletsen kruipt hij helemaal in mijn nek! zo lief!

qua eten gaat het hier ook best goed. fruithap gaat er goed in en warm eten (dit wel gepureerd)en yoghurt ook. Brood heeft hij wat meer moeite mee.
hij wil wel heel graag zelf eten. de eerste hapjes kan ik rustig doen maar dan wil hij toch echt zelf het lepeltje hebben! haha. ook zijn broodstukjes eet hij alleen met zijn vorkje! ik vindt dat toch best bijzonder!
Bambix moet hij helemaal niets van hebben!! hahaha

qua slapen: verschilt nogal. Het enige is dat hij ongeveer 12 uur na zijn eerste fles weer gaat slapen en dan de hele nacht door! Tussendoor is hij wisselend van 1 uur tot maximaal 3 uur wakker achter elkaar.

ik geloof dat de update zo een beetje compleet is haha
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

Grappig hoe Jeremy dan vooruit komt, en hoe elk kindje zijn eigen manier vindt. Sommige kindjes slaan het kruipen over toch?
Wat lief dat hij verlegen is.

hier een roerig dagje gehad gisteren. Ze was de hele dag druk met 'vooruitkomen' en daarom heel de dag gefrustreerd. Ze zit voortdurend op handjes en knietjes en dan maar met het kontje wiebelen. Ook drukte ze zich verder op naar handjes en voetjes, ben elke keer bang dat ze voorover kukelt, maar ja niks aan te doen, ik kan het haar niet verbieden.

Misschien is het leuk als we hier een foto zetten allemaal van onze schatjes? Ik zal even een leuke opzoeken.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

Afbeelding
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

Het slapen van J is geen pijl op te trekken. Hij gaat wel op dezelfde tijd naar bed maar hoe lang hij slaapt is onzeker. Soms best onhandig, maar ja je raakt er ook aan gewent. Ik denk dat we na de vakantie ook een ander ritme gaan hebben dan nu, is ie ook wel aan toe. Vrijdag meer ivm cb.

Oja Ana, leuke foto van Joela, t is een schatje.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

Zo hier zijn de CB cijfers: J0chem is nu 8753 gram, 70 cm en gaat naar het vastere voedsel toe. Brood hebben we vanmorgen geprobeert en hij vindt het lekker, nou de groente nog. Dus de dag indeling kan in de vakantie langzaam aan worden bijgesteld. Slaapritme is nog steeds even zoeken en zal de komende dagen ook niet beter worden omdat we weggaan. Maar eenmaal op bestemming gaat het goed komen. Zo zijn jullie weer helemaal op de hoogte.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4943
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Bericht door Annet »

Met D gaat het goed, was wat minder gegroeid, maar was ook ziek geweest en veel op alleen bv geleefd.
Vond het wel jammer dat ik d'r niet eerder gewogen had, want in de vakantie kwam ze wel 5 tot 6 keer ipv de al maanden 4 keer en dat naast d'r eten.
Ik merk nu dat sinds ze ziek is geweest we kwa eetritme weer moeten zoeken, maar dat komt welgoed denk ik, anders kan ik hier nog wat advies vragen :wink: beter dan bij CB.
Ik merk dat ik nog steeds erge onzekere perides heb, maar ach ik begin het te accepteren. :wink:
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Bericht door AstridJordi »

Hier gaat het ook lekker. Al blijft het slapen bij Robin toch wat een probleem. Gelukkig gaat hij s'avonds wel weer wat eerder de nacht in. Het is nu meestal rond half 10 dat het rustig is. En dan komt hij nog 2 keer s'nachts. De ochtendslaap probeer ik nu meestal zonder de borst. Dus dan is het even huilen en dan valt hij toch wel meestal zelf in slaap nu. Dus dat is wel fijn. Hij eet al lekker. Fruithap en warme hap gaan heel goed, en hij wil het ook echt wel hebben. Soms komt het wel eens niet zo uit maar dan "vraagt'" hij er toch wel om. Hij krijgt daarnaast toch nog wel 5 a 6 keer borstvoeding per dag. Soms nog wel meer (vooral s'avonds dan). Maatje 74 wordt ook al te klein, dus we zitten al in maatje 80. En wat hij nu ook erg leuk vind is staan in de box. Hij komt nog niet zelf omhoog, maar als we hem laten staan in de box, dan komt er toch een dikke smile op zijn gezicht. Is ie helemaal trots. Zo leuk. Kruipen lukt nog net niet, wel achteruit schuiven.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
GerlizeenWillemijn

Bericht door GerlizeenWillemijn »

Hey


hier ben ik ook weer eens hoor. Was pas ook al het draadje kwijt sinds het verandert is maar erg leuk dat het weer beetje boven water is.

Leuk dat ze allemaal zo lekker bezig zijn. Hier gaat het ook goed.
Willemijn is met medicijnen voor epilepsie aan het afbouwen en best spannend of ze aanvalvrij blijft.
Inmiddels kruipt ze al een beetje en staat ze ook regelmatig op dr handen en voeten erg leuk.
Eten gaat hier ook lekker brood vooral daar smikkelt ze al wel een halve van op. Groente en fruit gaat ook al wat beter. En krijgt ook nog wel 5 a 6 keer borstvoeding.
Het slapen nog geen klokje rond hoor meestal negen uur half 10 en dan komt ze meestal nog 1 keer.

Maar tot de volgende keer

doei doei
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Bericht door Truus »

Vandaag is L.otta precies een halfjaar. Wat een mijlpaal toch weer.
Deze week zijn we ook met de bijvoeding begonnen. Ze vindt het nog niet heul lekker. Vandaag wortel en daar wilde ze wel haar mondje voor open doen. Valt in de smaak dus. We doen half rapley, half prutje. Net hoe het uitkomt.
Ze ligt nu uitgeteld in bed, viel tijdens het drinken al half in slaap. Heerlijk is dat altijd, zo'n klein knuffeltje tegen me aan. Vandaag voor het eerst dat ze maar 5 keer heeft gedronken. Meestal wil ze in ieder geval nog wel 6 keer, soms meer. Als ik werk, dan drinkt ze veel minder vaak en wil ze veeeel per keer. Tegenwoordig drinkt ze zo 240 cc op. :shock: Meer biedt mijn man per keer maar niet aan, dit is al zo'n enorme hoeveelheid.
Ze slaapt nu nog belachelijk veel langer 's nachts. Ze ging altijd al slapen rond dezelfde tijd 's avonds. Tussen 8 en 9 de laatste voeding. Meestal wilde ze dan rond 5 uur weer drinken. Tegenwoordig wordt ze ze zelfs pas na half 8 weer wakker. Laatst was het 9 uur. Dan sta ik echt op 'ontploffen'. Ik kolf dan weleens voordat ze wakker wordt en dan is het wel zo'n 400 cc!
Borstvoeding gaat dus gelukkig nog steeds top. Fijnnnn.

Vanaf deze week heb ik gelukkig weer maar 1 baan, maar twee daagjes per week. Werken jullie?
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Bericht door Nanda »

hier gaat het ook lekker!
de avonden zijn de laatste 2 weken een beetje prut, dan wordt hij elke keer even wakker.

Hij heeft nog geen tandje, wel een blauw onderlipje :?: :? waarschijnlijk van het zuigen erop.

Zaterdag heeft hij voor het eerst op handen en knietjes gezeten en vanavond deed hij het weer! zo lief!
Als ik zijn handjes vasthoudt en iets omhoog doe dan gaat hij zelf al staan! hmm ik hoop dat hij het kruipen niet overslaat! dat lijkt me zo lief!

Eten gaat nu een stuk beter. Eerst pureerde ik alles aangezien hij moeite had met het doorslikken van eten. (hij is zelfs een keer blauw geweest van een stukje brood!) Nu eet hij zijn boterhammetje smakelijk op zonder al te veel verslikken dus wil ik langzaam weer de rapley methode gaan proberen.

Morgen weer naar het CB en ben benieuwd naar zijn maten! hihi

@ Gerlizeenwillemijn: Wat fijn dat je de medicatie kunt afbouwen! en inderdaad duim ik met je mee dat ze aanval-vrij blijft!

@ Truus: Wat fijn dat het allemaal zo lekker loopt nu! en nu weer lekker genieten van de rust met 1 baan!

Ik werk 20 uur per week, onregelmatig(dag en avonddiensten) en om het weekend. (ik ben wel iedere di-woe-do vrij!) op zich vindt ik het prima te doen, maar niet zoals afgelopen dagen als ik vroeg-laat-laat-vroeg heb! pfff ik ben nu even afgedraaid! haha maar nu weer lekker bijtanken!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Bericht door Nanda »

mijn kereltje is weer goedgekeurd:)
hij weegt 7920 gram en is 70,5 cm lang.
het blauwe onderlipje is inderdaad van het zuigen erop.
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

Mijn meisje is ook de mijlpaal van 6 maanden gepasseerd, terwijl we op vakantie waren. Ik ben een beetje met Rapley van start gegaan maar ben een beetje terughoudend geweest, vind het fijner als ik feedback kan krijgen dwz als ik internet ter beschikking heb.
Het vasthouden wil nog niet altijd even goed en al met al is het erg wennen! maar ze heeft het idee van 'eten' in elk geval heel erg door inmiddels, ze wordt wild enthousiast als ze in de kinderstoel mag en kan heel verontwaardigd kijken als wij eten en zij niks krijgt.

Ze heeft regelmatig op rijstwafel en broodkorsten gesabbeld, worteltjes en aardappeltjes vindt ze heerlijk en dat eet ze zo met ons mee - voortaan dus zonder zout koken.
ik heb ook wat potjes gebruikt de afgelopen week, maar dan alleen die van voor 4 maanden, omdat in andere potjes al snel van alles zit wat ze nog niet met 6 maanden eten (als je die rapley-introductielijst volgt)
ik heb varianten gekozen waar maar 1 ding tegelijk in zat, vb alleen banaan of alleen peer, zodat ze die smaak kon leren kennen.

Al met al is ze nu dus begonnen met echte ontlasting. Dat is wel even wennen zeg! in plaats van eens per twee of drie of meer dagen, nu meerdere keren per dag. Voordeel is wel dat het geen spuitluiers meer zijn dus de kleding blijft schoon.

Verder weinig nieuws volgens mij, ze is nog niet echt gaan kruipen, wel een stuk behendiger met haar manier van voortbewegen geworden.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
GerlizeenWillemijn

Bericht door GerlizeenWillemijn »

Vanmorgen weer even naar CB geweest met Willemijn. Nog steeds een lichtgewicht (6.7 kilo). Maar goed ze gebruikt ook aardig energie in het spelen, rollen en kruipen.
Ze eet nu ook minimaal half broodje op en ´s avonds eet ze paar hapjes aardappel met groente, en ben bezig om haar uit een bekertje te laten drinken (zo 1 van difrax waar de rand niet tegen het neusje aan komt) omdat ze fles nog steeds niet wil en daarom zo ga proberen en gewoon bv blijf geven totdat ze goed uit een beker drinkt over een paar maand.

Geef ze ook zoveel mogelijk vers, ze eet het liefst van mn lepel of vork af.

nou even verder geen nieuws
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

Hier gaat ook alles goed. We zijn net terug van vakantie en we zijn thuis gekomen met een heel ander mannetje. Hij is zo gegroeid, niet te geloven. Hij zit en eet mee met ons. Hij wilde gisteren zelfs een sperzieboon van mijn bord à al Rapley, zo grappig. Eten gaat goed en drinken ook, de tuitbeker is goed te doen(zolang hij er niet mee schut).

@Truus: ik mag vanaf volgende week zeggen dat ik niet meer werk. Het was daar niet leuk meer en ik voel me thuis nodig en beter op mijn plek. Gelukkig heb jij nu maar 1 baan, moet veel rust geven denk ik zo.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Bericht door Truus »

Fijn Charlotte, vanaf volgende week dus lekker thuis. Ik heb nu 2 weken achter de rug en het is heerlijk maar 2 dagen werken. Het vele kolven werd ik ook een beetje beu.

Vanmiddag moest L.otta weer naar het cb. Weer met haar papa. Maar voor de volgende keer heeftie wel geregeld dat het op een vrije dag van mij is. :wink:

We hebben echt een zwaar en lang kind, haha. Weer eens wat anders. M.irre was heel anders qua bouw.
L.otta is inmiddels al 8470 gram en 70 cm. Weer prima gegroeid. Alles prima in verhouding.
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

L.otta is net zo groot en zwaar als J.ochem, maar ze schelen bijna 3 maanden. Ach het maakt niet uit als ze op hun eigen lijn goed zitten:-)
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

ja dan is Lotta inderdaad zwaar en lang!

gisteren weer gewogen en gemeten, ze woog 7870 en was 69,5 cm.

Maar dat vind ik een beetje gokwerk hoor want vorige week in NL was ze 68 cm. Zal wel ergens middenin zitten.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

Even een jubelberichtje: ik ben zo trots op J.ochem!! Hij doet het goed, eet goed, speelt zich helemaal suf, zit goed, en probeert alles te pakken. Soms handig, soms ook niet :D. Geluid maakt ie ook de hele dag, hij komt graag boven een gesprek uit. Erg gezellig allemaal. Genieten doen we ook heel erg. Hoe is het bij jullie?
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Bericht door Nanda »

Hey Charlotte: wat fijn dat je zo heerlijk aan het genieten bent!
vindt je het prettig om niet meer te werken??

Hier gaat het ook goed, de oorontsteking is weer weg en ons kereltje wordt ontdeugend! Dus het corrigeren begint al!
Hij tijgert er flink op los en vindt folders kijken erg interessant.
hij begint zich af en toe al een beetje op te trekken aan de box!

Tanden heeft hij nog niet wel weer een blauw lipje haha.
Trotse mama van J en T
GerlizeenWillemijn

Bericht door GerlizeenWillemijn »

Hoi

Hoe gaan de nachten bij jullie? Hier is het meestal nog lekker bal minimaal 1 keer maar meestal vaker zou het zo fijn vinden dat het hele nachten gaan worden.
Hoe doen jullie de voedingen?
Willemijn wil dus nog steeds niet echt aan een fles dus nog steeds BV en heb dus het idee dat ze te weinig krijgt aan het eind van de dag en dat ze daarom regelmatig nog snachts komt. Brood gaat er lekker in en fruit en groente gaat ook al beterder.

Misschien een tip voor de avondvoeding?
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

@Nanda, ik geniet zeker van het niet werken. Vandaar ook mijn jubelberichtje. Nu kan ik er echt van genieten.
@Marlies, De nachten zijn hier al lang heerlijk rustig. Soms nog een nachtje bal, maar we mogen echt niet klagen. Sorry geen tip ivm verplichte kv ipv bv.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Bericht door Truus »

Hier gaan de nachten meestal goed, maar soms heeft L.otta een weekje dat ze wel een keertje wil drinken en dat doe ik dan gewoon. Tips heb ik niet, tis hier gewoon vanzelf gegroeid. L.otta op verzoek gevoed en ze had al snel een eigen ritme. Ze slaapt meestal van 20:30 tot 7:30 tegenwoordig.

Bijvoeding wil L.otje duidelijk a la rapley. Ze vindt het geweldig om zelf aan te modderen en te proeven. Maar ze kleit er vooral nog mee ;). Als ik haar probeer te voeren, doet ze haar lipjes op elkaar en duwt hand of lepel weg, haha. Ze weet pre-cies wat ze wel en niet wil. Al errug eigenwijs.

Qua motoriek, gaat ze nog in zn achteruit. Draait veel rondjes om haar as. Niets is veilig in haar buurt. Mevrouwtje grijpgraag! Opletten dus hier.

We hebben inmiddels wel een eet - en drinkschema voor overdag.
Zo ziet onze gemiddelde dag eruit:

7:30 bv
9:15 fruit en bv (als ik werk water)
11:30 bv en broodkorst
15:30 bv en rijstewafeltje
17:30 groente en water
19:00 bv
20:30 bv
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Bericht door Nanda »

Hier gaan de nachten erg goed. Jeremy sliep al door na 3 weken uit zichzelf. hij clusterde wel lekker 's avonds en ging dan slapen.
na 8 weken bv zijn we overgaan op kv op verzoek.
ik volg zijn ritme met eten maar daar kun je vaak de klok op gelijk zetten. hier ziet de dag er zo uit:
7:30 fles daarna verder slapen
9:30 fruit
11:30 boterham + fles
12:30 slapen
14:30 tussendoortje
15:30 fles
17:30 warm eten
19 uur eventueel in bad
19:30 fles en naar bed.

van het CB mag hij al lang over naar 3 flessen maar hij vraagt er zelf om en ik heb de kv ook altijd op verzoek gedaan.
Hij lust ook geen papflessen. ook niet met rijstebloem.

Als hij veranderd qua ritme/hoeveelheid drinken gaan we hier gewoon in mee.

hier nu echt gestart met eten volgens Rapley. Hij vindt het erg leuk!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

Vandaag is J0ela 7 maanden.

Ik voed haar meestal twee keer per nacht (mijn nacht dan - door voor het slapen gaan nog een keer te voeden)
Gemiddeld:
19.30 bv en slapen
23.00 bv (1 borst)
2.00 bv (1 borst)
5.00 bv (1 borst)
7.30 wakker en bv

Gelukkig nu weer sinds drie nachten terug naar die 2 keer want ze heeft flink lopen spoken de afgelopen weken. Nog steeds geen tandjes maar dat moet wel de oorzaak zijn, ik voel echt een scherp puntje maar zie hem nog niet.

Ik wilde ook Rapley gaan doen maar ben niet zo fanatiek volgens mij... dus ik pureer ook en ze vindt het heerlijk. Rijstwafel eet ze wel gewoon en er gaat steeds meer naar binnen. Beetje half half vooralsnog. Ik geef een keer fruit, een keer groente en een keer pap van bv. en rijstwafel wanneer nodig :) vb als ik sta te koken, dan zit ze in de kinderstoel toe te kijken en te smullen.

ze kruipt-tijgert-schuift de hele kamer door en maakt ook uitstapjes naar de keuken en gang. Niets is veilig, ze is echt heel erg op ontdekkingstocht. Dus ook hier al aan het corrigeren... eigenlijk vooral door nee te zeggen en haar vervolgens ergens anders neer te zetten en af te leiden. Dat levert vooralsnog geen problemen op.

Ik vond het de afgelopen maand wel een heftige periode weer hoor, als ze 6 maanden zijn gebeurt er veel 'naars' tegelijk: sprongetje, tandjes, bijvoeding (en eventuele effecten daarvan die je in de gaten moet houden). Ze heeft heel moeilijk gedaan en het is moeilijk om te herleiden wat er nou is.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
GerlizeenWillemijn

Bericht door GerlizeenWillemijn »

Het gaat opzich nu aardig goed met de nachten meestal voed ik er nog tegen een uur of elf en dan komt ze meestal 1 keertje en slaapt ze aardig weer door.
En ze heeft ook aardig last van de tanden ze heeft sinds 2 weken de eerste eindelijk door en de tweede komt nu ook door.

Ze eet nu meestal bijna een heel broodje op en paar hapjes fruit en groente. Maar als ze niet meer wilt draait ze dr hoofd om en mondje stijf dicht las het hier boven ook al dat ze niet de enige is die dat doet hh

Nou ja heb in ieder geval beetje de moed weer bij elkaar geraapt en gaat goed komen
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Bericht door Nanda »

ik dacht dat Jeremy zijn 1ste tandje zonder veel last kreeg, maar dat is nu toch helaas anders. hij doet erg moeilijk met zijn fles, 's nachts wordt hij er wakker van en overdag slaapt hij erg veel.
Chamadent druppels deden niet veel naar mijn idee dus nu Dentinox geprobeerd en dat slaat gelukkig aan!
ik vindt mijn ventje best wel sneu.
Trotse mama van J en T
caroline

Bericht door caroline »

Hoi, ik ben caroline en nieuw hier.
Mijn zoontje thijme is van 25 maart 2011,mag ik hier meeschrijven.
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

caroline schreef:Hoi, ik ben caroline en nieuw hier.
Mijn zoontje thijme is van 25 maart 2011,mag ik hier meeschrijven.
Natuurlijk mag je hier meeschrijven. Vertel eens wat meer over Thijme?.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
caroline

Bericht door caroline »

Leuk,
Nou thijme is een heel lief en makkelijk kindje die vannacht voor het eerst heeft doorgeslapen.
Jippie, van 19.30 tot 06.30 en nu ligt hij er ook nog in.

Hij is vrij groot (tenminste dat zegt iedereen) hij is 68.5 cm en weegt 8360.
Heel beweegelijk (wil alleen maar springen op schoot)

Ik heb van de week nog op facebook gezet, het is heerlijk om moeder te zijn ,maar dat is ook niet moeilijk als je zo een makkelijk kindje hebt.

Thijme kan heel serieus zijn (alles afkijken) maar ook een heel terras voor zich innemen door de slappe lach te krijgen.

Hij gaat opgroeien in een éénoudergezin,want ik ben een trotse bammoeder.
Maar hij heeft wel nog een een hele lieve opa en oma die iedere dag komen.

Ik ga de komende dagen proberen alles te lezen hier en zo ook meer over jullie te zien.
caroline

Bericht door caroline »

even nog een aanvulling.

Thijme zijn ritme is nu toch wel 1.5 uur wakker en dan weer twee uur slapen.
En hij eet al brood,fruit,pap en groente maar die vindt hij niet zo lekker.
Dit alles nog minimaal kan er geen voeding mee vervangen.
Ik zat met de nacht voeding nog op 5 maar als hij meer vraagt krijgt hij meer.

O er is er één wakker
Plaats reactie