Hartruisje

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
petra1969
J&J HAWAII

Hartruisje

Bericht door petra1969 »

Ik ben net thuis van Cay zijn U7. Dat is een soort CB bezoek, maar dan bij de kinderarts. Hij is bijna helemaal goedgekeurd. Helaas hoorde de arts een hartruisje. Volgens haar kan dat te maken hebben met het groeien van het hart en hoeft het verder niets te beteken. Over 6 weken moet ik weer met hem terugkomen. Ik hoop dat het dan weg is. Ook al kan het hoogstwaarschijnlijk geen kwaad, toch vind ik het heel eng.

Hij is nu 89 cm lang en weegt 12 kilo.
Mama van Evelien (36), Jojanneke (34), Sandrina (32), Sarah (19), Elise (18) en Cay (15)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Wat naar dat je er zo over in zit. Als de arts zich niet erg zorgen maakt, dan moet jij dat ook maar proberen niet te doen. Ik denk dat hartruisjes echt vaak voorkomen.
Ik heb er zelf ook altijd een gehad, zelfs als tiener nog. Nooit een probleem geweest. J0ela heeft er ook eentje, maar gisteren zei de KA al dat het minder te horen was dan twee maanden geleden.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Denise

Bericht door Denise »

Mijn oudste had ook een hartruisje, dat werd ieder cb bezoek eigenlijk wel genoemd, maar er werd er ook bijgezegd dat het vaak voorkomt.
Pas toen Damian een groei/achterstand kreeg is het onderzocht door een kindercardioloog en bleek het gelukkig allemaal onschuldig te zijn.

Dus nog niet te veel zorgen maken,hopelijk is het de volgende keer niet meer te horen.
petra1969
J&J HAWAII

Bericht door petra1969 »

Fijn om te weten. Bedankt daarvoor. Ik probeer me er niet al te druk over te maken. Hij heeft per slot van rekening nooit blauwe lippen en/of handen.
Mama van Evelien (36), Jojanneke (34), Sandrina (32), Sarah (19), Elise (18) en Cay (15)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Dat lijkt me ook even schrikken. Horen ze het nu voor het eerst? En jij hebt nooit iets gemerkt?
Dan lijkt me de geruststelling van de arts dat het ws. tijdelijk is, heel plausibel.
Wel goed dat ze het uitzoeken iig. Hopelijk is er snel duidelijkheid!
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie