Heb ik alleen maar tegenstanders in het niet belonen met stickers?
Nee, ik blijf erbij. Ik vind ook zeker dat er een groot verschil is in het belonen met aandacht of met iets materieels. @suzanne: Ik hoor nu voor het eerst dat het belonen met iets materieels er aan vooraf gaat. Bij mijzelf is het zeker niet zo en ik denk dat het bij David ook niet zo werkt. Ik weet het natuurlijk nooit zeker. Als andere kinderen een sticker krijgen en hij niet zal David er ook geen last van hebben. Hij vindt dat soort dingen allemaal prima. Hij is ook nog nooit beloond met een sticker dus hij ziet de waarde ervan (nog) niet.
@Pauline: Nee voor een goed cijfer krijgt hij straks geen cadeau, dat is toch al de beloning? Dat je jezelf goed voelt over je prestaties dan hoeft er toch geen cadeau te volgen?
Ik ben trouwens niet gefrustreerd hoor. Ik vind het jammer, zeker omdat ik weet dat hij het fysiek gezien kan, maar ik ga niks afdwingen. Er komt een dag dat hij het zelf wil en dan zal het ook wel makkelijk gaan (hoop ik

)
@Laris: Ja, er zijn nu altijd luiers, ik zal het zeker niet meer zeggen dat ze bijna op zijn. Ik had het wel positief verpakt, hoe handig het is dat hij al op de wc kan plassen enz, maar toch was het voor hem al dramatisch dat ze op waren.
En wat mijn s-moeder betreft: Ik vind een gezonde relatie tot eten heel belangrijk en het belonen of straffen met voedsel zal hier nooit gebeuren. Ik had het in dit geval minder erg gevonden als hij een stocker had gekregen.