Hoeveel fondant voor de basislaag
Moderator: Chantal
Hoeveel fondant voor de basislaag
Ik wil zaterdagochtend nog een taart bekleden. Nu heb ik voor de basis 250 gram voorgekleurd fondant gehaald. Is dat genoeg? Nu kan ik nog bijkopen, zaterdag niet natuurlijk.
Kijk even op de site van de leukste taarten. Volgens die tabel heb je 650 gram marsepein nodig. Ik neem aan dat je dat ook ndig hebt als je fondant gebruikt. Dan heb je echt genoeg en kun je de restjes misschien kleuren voor decoratie?
http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen
Echt een heel handige site. Ik kijk er vaak op!
http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen
Echt een heel handige site. Ik kijk er vaak op!
Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Dat staat ook op de marsepein zelf idd., maakt het dan niet uit of het alleen marsepein is of met fondant gemengd?mamawanda schreef:Je hebt idd niet genoeg.
Ik gebruik altijd rond de 500 gram.
Je houdt dan wel heel veel over (ik wel de helft), maar anders krijg je de lap niet groot genoeg om de hele taart te bedekken.
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)
Huh? Ik snap m niet. Je houdt heel veel over (de helft) maar anders krijg je de lap niet groot genoeg? Hoe bekleed jij een taart dan?mamawanda schreef:Je hebt idd niet genoeg.
Ik gebruik altijd rond de 500 gram.
Je houdt dan wel heel veel over (ik wel de helft), maar anders krijg je de lap niet groot genoeg om de hele taart te bedekken.
maar als jij een taart hebt van 20 cm. en 10 cm hoog. dan moet de lap al minstens 40 cm zijn toch? dan komt hij precies tot het randje. maar je krijgt hem nooit precies in het midden over je taart. dus wordt hij toch al 50 cm of nog een beetje meer, want helemaal precies rond wordt het ook nooit.ailay schreef:Maar dat is toch helemaal niet praktisch Wanda. En ook niet aan te raden, want dat (veel) te veel aan marsepein/fondant kan er voor zorgen dat rand bovenop gaat scheuren, vanwege het gewicht.
Je kunt dan toch ook met minder toe en dan toch nog steeds de lap groot genoeg uitrollen?
ik heb liever een te grote lap als een te kleine lap!
meet het eigenlijk ook niet na, gok altijd.
dus aan 250 gram heb ik ook echt veel te weinig, gaat echt niet lukken voor 1 taart.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011