hallo! We zijn vandaag teruggekomen van een weekje vakantie. We zouden eigenlijk slechts 4 dagen naar de Franse Alpen gaan (J mocht daar op een congres presenteren en wij gingen gezellig mee), maar besloten dat we eigenlijk wel toe waren aan vakantie en hebben nog drie dagen Duitsland erbij geplakt. We hebben het heerlijk gehad! Tomás heeft zich uitstekend vermaakt, vooral in Mannheim. Hij wilde het liefst de hele dag met de tram reizen haha.
Met Saartje gaat het ook erg goed. Ze is alweer bijna 5 maanden

. Ze groeit hard, maat 68 zit al tegen de krappe kant. De laatste week slaapt ze van half 9 tot ong half 6, heeeerlijk! Tomas sliep ook tot 8 uur in de vakantie, ongekend, we hebben zowaar uit kunnen slapen

Ik voel me voor het eerst in tijden uitgerust!
Het brabbelen van Saar lijkt nu steeds meer op praten, erg grappig. We horen klanken als jaaaa, neeeee, mamamaa, aki. Ik ben benieuwd wanneer we het eerste echte woordje gaan horen, Tomás was net een dag 6 maanden oud toen hij voor het eerst 'mama' zei. Verder wil ze steeds zitten en alles in de gaten houden. Oh en ze moet steeds zoo hard lachen om Tomás, ze gilt ook vaak naar hem om zijn aandacht te trekken. Ontzettend leuk om te zien.
Ze heeft het erg druk met proberen te tijgeren. Steeds die beentje druk op en neer, billetjes omhoog, armpjes strekken en weer zakken. Ze doet erg hard haar best, maar ze komt nog niet echt vooruit. Het ziet er ook niet naar uit dat het haar gauw gaat lukken haha (maar wie weet).
Met mijzelf gaat het redelijk. Hoewel ik meer uitgerust ben, gaat het gewoon niet zo lekker. Ik kan om het minste of geringste gefrustreerd zijn en uit mijn slof schieten. Af en toe ben ik alleen maar boos en aan het schreeuwen

Ik voel me daar ontzettend schuldig over, maar heb het niet goed onder controle helaas. Mijn hoofd blijft overuren maken, al heb ik het op vakantie wel even een beetje uit kunnen schakelen. Ik heb zelfs echt genoten van de zon, de omgeving, het eten en de kids.

Dinsdag het eerste gesprek met de psycholoog, ben erg benieuwd (en vind het ook wel erg spannend!). 30 September hoef ik pas weer naar de bedrijfsarts.