kindjes midden 2011?

Moderators: Ester, Yvonne

Marjo

Bericht door Marjo »

mama van W schreef:Snel even antwoorden: ze slaapt overdag steeds bij mij dus in mijn armen of draagdoek, soms even in de auto in de maxi cosi; nooit in haar park of bed.... zal de buitenhuisjes eens bekijken! edit: je kan die enkel huren zie ik?
Ik dacht al dat je dat bedoelde. Pittig lijkt me dat en voor mij onmogelijk met 2. Bij mij komt dat ook zeker wel voor maar dan gelukkig redelijk om en om. Probeer je het wel om haar weg te leggen als ze slaapt of als ze moe lijkt te worden?

Chabeli: Super dat je op vakantie bent geweest. klinkt goed! Fijn dat S aar zo goed slaapt en dat je je uitgerust voelt. Leuk dat ze zich zo ontwikkelt met kletsen en tijgeren. Leuk voor mij om te lezen wat er aan zit te komen over een hele tijd. Ik hoop dat je baat gaat hebben bij de hulp. Ik vind hat wel heel goed dat je het serieus neemt en dat je niet direct weer aan het werk bent gegaan. Dat is (klinkt gek) vaak al een heel grote stap of de grootste stap. Hoe was je gesprek dinsdag?

Hier gaat alles zijn gangetje denk ik. Ik zie steeds meer verschillen tussen de dames. Voral qua slapen. E vi slaapt echt al door van half 10 tot kwart voor 7. A nouk dronk bv vannacht nog 2 keer. Wat een verschil he. Overdag slaapt A nouk tijden achter elkaar. E vi slaapt dan juist heel onrustig. Op zich mooi om die verschillen te zien. Aan de andere kant kan ik dan ook niet echt bijslapen :evil: . Ze kunnen zich beter vermaken. Als ze nu tegelijk wakker worden voed ik de een en de ander zit in de wipstoel wat rond te kijken. Ook tijdens het eten zijn ze eigenlijk altijd wakker. Ze zitten dan meestal in de wipstoel gezellig op tafel.
Op het moment ben ik eigenlijk stikjaloers. Mijn vriend is met I ris op crechereisje. Ik vind het soms wel erg lastig dat de bv mij zo veel meer thuis houdt. En ja we oefenen bijna elke dag een flesje maar dat lukt nog niet echt.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Marjo schreef: Ik vind het soms wel erg lastig dat de bv mij zo veel meer thuis houdt
herkenbaar!
Meike is bijna 6 maanden en dan hoop ik wat makkelijker te worden qua geven van bv/kv en wat meer weg te kunnen.
Maar mezelf kennende....
Met een jaar wordt dat echt makkelijker houd ik mezelf maar voor......
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Vandaag zijn we naar Blijdorp geweest, het was echt heerlijk weer! Saartje heeft veel geslapen, waardoor ze vanavond weer minder makkelijk in slaap kwam. Sinds 2 weken zijn we ook terug naar 2 nachtvoedingen :evil: Ik dacht eerst dat het door haar verkoudheid kwam, maar nu twijfel ik of ze niet aan eht regelen is. De laatste dagen slaapt ze ook amper nog overdag. Ik ben dus sinds een paar dagen weer helemaal oververmoeid. En dan ben ik dus thuis! Als ik nu moest werken, was ik alweer ingestort vrees ik. Na zo'n dagje dierentuin ben ik ook echt kapot. Maar leuk was het wel! :wink:

Marjo: het gesprek met de psycholoog was nog een intakegesprek. Ik ben er eerlijk gezegd niet zo positief over. Het lukte me niet zo goed om duidelijk te maken wat het probleem is en ik voelde me ook niet door hem serieus genomen. Hij bleef maar hameren op de overspannenheid en wat volgens hem werd veroorzaakt door mijn perfectionisme. Ik probeerde juist duidelijk te maken dat er meer speelt, en dat het afgelopen jaar dan wel de druppel is geweest, maar dat ik al jaren tegen bepaalde dingen aanloop. Het kwam maar niet aan helaas. Volgende week heb ik het eerste echt gesprek. Ik heb nu op papier gezet waar ik allemaal last van heb, in de hoop dat ik mezelf duidelijker kan maken (en dat hij het oppikt).

Saar is nu flink aan het bijten. Gek word ik ervan. Ze bijt steeds op mijn tepels en hard ook! :? Verder is ze nog lekker vrolijk en lief als altijd :wink:

Nog eventjes en ook wij kunnen gaan bijvoeden! Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat vinden. Volgens mij kan het haar niet snel genoeg gaan. Ze wil graag aan tafel zitten met ons (op schoot) en probeert het eten uit ons hand of bord te pakken. Zij heeft er wel zin in!
Chabeli

Bericht door Chabeli »

nou! Vertel ik gisteravond over de 2 nachtvoedingen die al 2 weken duren, slaapt Saartje gewoon klokje rond! :? haha. Ik heb haar gisteravond om half 7 gevoed, rond half 8 sliep ze. Vanochtend kwam ze pas om half 7 weer voor een voeding (en nu ligt ze alweer ruim een half uur te slapen!). Joepie! :D
Marjo

Bericht door Marjo »

Chabeli schreef:nou! Vertel ik gisteravond over de 2 nachtvoedingen die al 2 weken duren, slaapt Saartje gewoon klokje rond! :? haha. Ik heb haar gisteravond om half 7 gevoed, rond half 8 sliep ze. Vanochtend kwam ze pas om half 7 weer voor een voeding (en nu ligt ze alweer ruim een half uur te slapen!). Joepie! :D
Nou geweldig. Ik heb het ook al eens geprobeerd, juist zeggen dat iets niet goed gaat op jip. Sindsdien gaan bij mij ook de nachten ook veeeeel beter. Fijn joh, geniet er van. Doe ik ook!
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Meike heeft vannacht maar 1 keer gedronken, dat vind ik ook al heerlijk luxe ( maar waarom wordt Silke dan 6 keer wakker? ::wink: )
En maar weer eens zonder de inbakerdoeken want daar wurmt ze zich steeds uit, en dat ging dus best goed; nu overdag gaat het ook weer ( zal ik dat wel opschrijven, nou als het weer minder gaat, schrijf ik dat òòk gewoon op!!).
En het liefst wil ze overal bij zijn, echt in de armen, als ze wakker is.
Lijkt me pittig als ze helemaal niet in haar bedje zou slapen, helemaal met nog een kind erbij.
mama van W schreef:Jullie kindjes zijn wat ouder dan M.... Vanaf wanneer legden jullie hen precies boven te slapen? Ze is nu net 3 maanden geworden...
Meike ging wel een stuk rustiger slapen toen ze boven in haar bedje lag (wel ingebakerd), dus soms kan dat ook wel helpen......
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Meike is vandaag 6 maanden, hiep hiep hoera!
Gisteren moest ze vooral huilen, dus niks gegeten en vandaag gooide ze haar stukje banaan vooral op de grond, haha. Silke ging meteen eten toen ze de eerste keer wat voor haar neus kreeg, maar Meike nog niet dus. Vanavond maar weer eens zien.
Marjo

Bericht door Marjo »

kaatje71 schreef:Meike is vandaag 6 maanden, hiep hiep hoera!
Gisteren moest ze vooral huilen, dus niks gegeten en vandaag gooide ze haar stukje banaan vooral op de grond, haha. Silke ging meteen eten toen ze de eerste keer wat voor haar neus kreeg, maar Meike nog niet dus. Vanavond maar weer eens zien.
Nog gefeliciteerd! Een half jaar alweer. Ik herinner me nog dat ik jullie op de meeting zag. Toen was ze nog maar een paar weken toch? Ik ben ook erg benieuwd of E vi en A nouk net zo goed gaan eten als I ris. I ris doet niks liever namelijk. Maar vanaf de eerste keer direct eten is wel heel bijzonder.

Ik ben heel blij want de nachten gaan hier veel beter. Meestal slapen ze echt door. Ik geniet ook steeds meer van ze. Ze lachen veel en kletsen echt tegen ons. Ook kunnen ze echt I ris aankijken en dan lachen. Heel mooi om te zien. Ik zie ook zo veel verschillen tussen ze. Da's natuurlijk logisch maar bij een tweeling zie je de verschillen zoveel duidelijker dan tussen broertjes en zusjes denk ik. Gewoon omdat je ze tegelijk hebt. Ik vind het iig heerlijk om ze zo beter te leren kennen. A nouk is echt een heel wijs en enorm rustig meisje. E vi is heel duidelijk en pittig. Bij haar is het eigenlijk altijd wel duidelijk wat ze wil. Geen ingewikkelde gebruiksaanwijzing zeg maar. Als ze honger heeft stopt ze haar hele hand in haar mond. Gapen gaat met geluid etc...
Zelf ben ik ook relaxter aan het worden. Ik heb zowaar een heel boek gelezen. Vind ik al heel wat dat ik daar de rust voor heb gevonden.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Wow, Marjo, dat klinkt goed. Ik ben bij voor je dat de nachten nu goed gaan. Dat scheelt zoveel in hoe je jezelf voelt. Fijn dat je zelf nu ook relaxter wordt!

En Meike alweer 6 maanden! Bijzonder hoor, gefeliciteerd!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

...en nu heeft Meike waterpokken en niet zo`n klein beetje ook, ze zit echt helemaal onder!
Zielig, ik denk ook wel dat ze er echt last van heeft want vannacht heeft ze veel moeten huilen.....:-(

En dat klinkt fijn Marjo.
Dat van die verschillen zien klopt wel, ik denk ook regelmatig; had Silke dat ook? En heel vaak weet ik het dus niet meer omdat het blijkbaar toch te lang geleden is.
Op de meeting was ze idd nog maar heel klein, 4 weken ofzo.....
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

He gats, wat sneu voor Meike :( Beterschap!!!
Marjo

Bericht door Marjo »

Wat sneu de waterpokken. Heeft ze het van Silke? Wij hebben het hier net achter de rug. Is Meike er ziek van? Misschien was ze daarom zo onrustig. I ris was niet te genieten vlak voordat ze waterpokken kreeg. E vi en A nouk hebben er eigenlijk helemaal geen last van gehad. De korstjes zijn weg en ze hebben nu en paar littekens waarvan ik hoop dat ze wegtrekken.

Poeh, ik ben me kapot geschrokken vannacht. A nouk wou om half 5 drinken. Toen ik haar teruglegde keek ik even bij E vi in de wieg. Ik zag haar helemaal niet :shock: . Bleek dat ze naar beneden was geworsteld. Ze lag helemaal met haar billen tegen het voeteneind en haar hoofd dus onder de dekens. Ik heb erg slecht geslapen nadien. vanaf nu maar een slaapzakje aan. Dat zal toch wel helpen? Ik vrag me af hoe ze dat voor elkaar krijgt. Dat ze naar boven komt snap ik maar naar beneden.....

Verder kan A nouk uit een flesje drinken. Super! Ze drinkt zo zeker 100 cc. E vi lijkt er niks van te snappen. Ze blijft maar kauwen op de speen. Wel wil ze erg graag proberen en blijft ze heel relaxt. Het is echt of ze de techniek niet snapt. Bekend gedrag???
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

wat een schrik Marjo.
Soms ligt Meike in ons bed te slapen en als ik dan in haar wiegje kijk en haar niet zie liggen denk ik ook wel eens; Huh??
Maar bij jou was er echt wat aan de hand.
Heb je wel goed kunnen slapen nu?
Blijft ze wel liggen?

Meike ligt nog in haar wieg maar het wordt wel een beetje tijd dat ze in een bedje gaat......
En de waterpokken heeft ze wel van haar zus denk ik.

Meike mag volgende week wennen bij het kdv ( had deze week ook gemogen maar ja, die waterpokken dus) en daarna beginnen.
Eigenlijk vind ik het wel een beetje een opluchting. Mijn vriend rent bijna elke avond naar zijn kantoor en ook in de weekenden werkt hij veel. Als Meike naar het kdv gaat hoeft hij al zijn werk niet in te halen en krijgen we hopelijk op die manier in ieder geval wat meer rust.
Maar het is wel snel ineens. (Het plan was eerst in januari...)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

ik reageer later wel uitgebreider, maar ik MOET gewoon even jubelen om mijn kleine meisje. Vanmiddag heeft ze 'mama' gezegd!! :D Nou, ik krijg er tranen van in mijn ogen. Een klein woordje, maar o zo lief. Daarna zei ze het nog 2x, dus het was echt echt haha. Oh ik moet wel zeggen: nadat ze vorige week dada zei heb ik haar heeeeeeeeeel vaak voorgedaan hoe ze mama moest zeggen. Het helpt dus! :wink:
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Echt waar chabeli??? Ohhh wat bijzonder! Ik kan het bijna niet geloven ;)

En Marjo, wat een schrik, bah! Mijn kinderen kregen slaapzakjes aan omdat ze zich helemaal loswoelden (in Evy's geval moet ik in de tegenwoordige tijd spreken). Maar zo helemaal naar onderen schuiven hebben ze nooit gedaan. Ik weet wel dat je daarom het bedje heel kort moet opmaken. Maar ik had nooit bedacht dat zo'n ukkie ook echt onder de dekens kan verdwijnen. Bah, gelukkig is het goed afgelopen.
Ergens in de eerste weken van Daniel ben ik met hem in bed in slaap gevallen, het was winter en in mijn slaap had ik de dekens over mezelf en hem heen getrokken. Toen ik wakker werd, was ik hem kwijt en vond ik hem helemaal onder de dekens terug. Ohhhhh, wat voelde ik me toen naar. Het is ook meteen de laatste keer dat me dat was overkomen.

Evy is een beetje ziekjes :( :( Snip en snip verkouden, verhoging en verder gewoon huilerig en pieperig. Ze heeft gister de 3de prikjes gehad, dus eerst gooiden we het daarop. Maar ik denk dat ze daarnaast ook wel echt iets onder de leden heeft. t Arme kind stopt dan ook meteen met drinken uit de fles. Zowiezo gaat dat nog steeds moeizaam, maar met een hoop geduld en liefde gaat het nu op normale dagen wel okay. Maar gister en vandaag heeft ze bijna niks gedronken. Dus dat haalt ze dan lekker in de nachten in.
Maar verder gaat het heel goed met haar! Ze groeit nagenoeg op hetzelfde lijntje als hij grote broers, en dat is gewoon harstikke goed. Qua motorische ontwikkeling doet ze ook niks onder voor dr broers: ze rolt van rug naar buik, pakt gericht (en stopt het dan in dr mond, haha), speelt met haar voetjes en komt in buikligging hartsikke goed omhoog. Het is echt een lekker ding gewoon!
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

O Ma rjo, wat eng! Wat moet jij geschrokken zijn.

Chab eli, wat heerlijk om te horen en wat is ze vreselijk snel!

En arme E vy en M eike. Zo sneu als die kleintjes ziek zijn.

Enya probeert te kruipen. Ze doet dan haar knietjes al onder haar lijfje, maar heeft nog niet helemaal door wat ze dan moet doen. en dan wordt ze boos! Het frustreert haar enorm. Wel komt ze al schuivend en rollend de hele kamer door. Wij zijn nu volop bezig de anderen alert te maken op het feit dat er geen klein speelgoed op de grond mag, als Enya daar speelt en dat de deur naar de gang dicht moet. Morgen gaan we de traphekjes plaatsen :D

Verder lijkt het wel of ik een productiedip heb. Ze komt weer vaker, ook 's nachts, en het kolven gaat nog moeizamer. Ben dus maar weer extra aan het kolven geslagen. Zou het kunnen komen doordat ik sinds vorige week weer sport? Ook heb ik af en toe het idee dat mijn cyclus weer wat op gang komt, het rommelt wel een beetje. Bij de anderen was ik steeds na 6,5 a 7 maanden weer ongesteld, dus dat klopt wel ongeveer.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

NOu ja, ik zou het zelf ook niet geloven was het niet dat ze het echt 3x heeft gezegd. Maar ik heb ook heel hard met haar geoefend deze week :wink:

Leuk om over jullie kindjes te lezen. Allemaal meisjes he, zo grappig. Oh Marjo, wat een schrik inderdaad!! Hoe gaat het verder met jouw drie meiden?

Kaatje: Kan me voorstellen dat je een dubbel gevoel hebt over het kdv. Meer rust is natuurlijk ook erg belangrijk, maar ik snap ook wel dat je het nog zo vroeg vind. Wij hebben er ook bewust voor gekozen om Sara ook pas later naar het kdv te brengen, al gaat ze nu wel 1x per maand naar Mariska, maar daar kan ik prima mee leven :wink: . Hoe gaat eht nu met de waterpokken?

Jolanda: Enya is ook vlot! Sara probeert ook steeds om vooruit te komen, maar ze komt steeds maar een cm of 10-20 in beweging en wel naar achteren haha. De box is echt te klein geworden. Ik merk dat Sara ook steeds vaker komt, volgens mij zitten ze nu in een sprongetje met regeldagen. Ik had ook lang het gevoel dat ze stilstond in haar ontwikkeling en sinds deze week zie ik weer vooruitgang. Haar slapen is ook erg onregelmatig, volgens mij hangt dat allemaal met elkaar samen.

oh Pauwtje ik vergeet jou :oops: Hoe gaat het combineren met werk en de drie kids? Heb je het niet onwijs druk nu? Je werkt toch 4 dagen? En je man? Grappig dat jouw kids alle drie hetzelfde lijntje volgen! Zielig dat Evi niet lekker is, hopelijk knapt ze gauw weer op.

Verder gaat het hier prima met Saartje. Het is steeds meer een mensje aan het worden, weer heel bijzonder om te zien. Ik had eerst het gevoel dat zij iets minder vlot was dan Tomás, maar zij is zelfs nog vlotter met alles. Leuk hoor, maar ook weer jammer. De babytijd van Tomás ging al zo snel :cry: Ik vind het heerlijk om lekker veel bij haar te kunnen zijn, vooral nu ik thuis ben. Pfff het idee aan weer te moeten gaan werken staat me enorm tegen. Maar ja, ik kan ook niet eeuwig thuisblijven helaas. Eind deze week gaan we denken beginnen met bijvoeden. Sara is bijna 6 maanden (!!), het kan zo langzamerhand denk ik wel.
jolanda mv c/k/n

Chabeli schreef:NOu ja, ik zou het zelf ook niet geloven was het niet dat ze het echt 3x heeft gezegd. Maar ik heb ook heel hard met haar geoefend deze week :wink
Ik ga deze week ook gewoon heel hard oefenen, hahaha. Je kind moet er ook gewoon aan toe zijn. Hier zeiden haar broer en zussen pas mama toen ze het jaar waren gepasseerd. Dus ik zou heel verbaasd zijn als Enya dat ineens veel sneller doet.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

jolanda mv c/k/n schreef:
Chabeli schreef:NOu ja, ik zou het zelf ook niet geloven was het niet dat ze het echt 3x heeft gezegd. Maar ik heb ook heel hard met haar geoefend deze week :wink
Ik ga deze week ook gewoon heel hard oefenen, hahaha. Je kind moet er ook gewoon aan toe zijn. Hier zeiden haar broer en zussen pas mama toen ze het jaar waren gepasseerd. Dus ik zou heel verbaasd zijn als Enya dat ineens veel sneller doet.
Ja is ook wel zo. Tomás was 6 maanden, ook vrij vlot.

Oh ja, voor de liefhebber: om mijn facebook-pagina staat een filmpje met het bewijs :wink:
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

goed hoor Chabeli!!
Meike is nu aan het "mee eten". Nouja, ze zit aan tafel, krijgt wat in haar mond en werkt het er met haar tong weer uit en heel soms gaat er iets verder geloof ik. Maar wat is ze aan het glunderen als ze zo bij ons aan tafel zit. Ze vindt het maar wat leuk!

En woensdag gaat ze dus wennen op het kdv. Spannend, maar ik heb er alle vertrouwen in.
Marjo

Bericht door Marjo »

En Karin hoe was de wendag van M eike? Hoe vond ze het en hoe vond jij het?
En wat leuk dat ze het zo naar haar zin heeft aan tafel. Lijkt me erg gezellig.

Chabeli: wauw mama zeggen!! Echt super.

Pauline: Is Evy al een beetje beter? Weet je al wat er was / is? Red je het een beetje met je werk en je kids?

Dat slapen van Evi tja, echt onbegrijpelijk hoe ze naar beneden is gekropen. Echt met haar billen tegen de onderkant aan. Het gebeurt nu met een slaapzak iig niet mer dus ik kan weer rustig slapen. De eerste nachten sliep ik niet zo goed. Het is altijd E vi die zulke dingen doet. Laatst lag ze buiten te slapen, begint ze inens te schreeuwen. Ik geloof dat ik er in 5 seconden naast stond. Ze was helemaal rood en melk kwam zelfs uit haar neus. Ik denk dat ze zich verslikt heeft, heeft ze later nog 2 keer gedaan.

Verder gaat het hardstikke goed met de meiden. Ze beginnen echt wat te kletsen en veel te lachen. Ze leren al op elkaar wachten en dat is erg fijn. Echt druk wordt het denk ik pas later. Ze slapen gewoon erg goed, overdag en 's nachts. En meestal slapen ze tegelijk en of je er dan 1 of 2 hebt, tja. De bv gaat ook super. Ze laten vaak wel zeker 4 uur tussen de voedingen. Omdat ik dat wel erg veel vind voed ik ze vaak als ze wakker worden en als ze gaan slapen. 's Avonds willen ze erg vaak drinken. Met een onderbreking van I ris naar bed brengen heb ik er van 6 tot 9 altijd wel 1 aan de borst.

Oh ja, alleen E vi wil echt niet uit een fles drinken. Bij A nouk lukt het wel. E vi lijkt het gewoon niet te snappen. Ze blijft een beetje kauwen op de speen en krijgt echt geen druppel binnen. Ze is wel heel relaxt en blijft het enthousiast proberen die schat. Ik begin het een beetje somber in te zien :cry:
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Evy is gelukkig weer helemaal beter. En hoe, er zit meteen weer een goed ritme in met drinken en slaapjes, ze is mega-vrolijk en ondernemend, ze drinkt haar flesjes goed en wil nog wel een nachtvoeding, maar weer gewoon 1x. Echt, wat een heerlijk grietje! Tja, wat zal er geweest zijn? Ze was mega verkouden en zal daar wel flijk last van gehad hebben. Maar ik denk ook wel een sprongetje ofzo.
Alleen de avonden is ze nog wel wat onrustig en wil ze veel en vaak drinken. Zo ook vanavond, haha, ik had een heel verhaal in gedachte om hier te tikken, maar ik ze roept alweer. Ik ga maar lekker met haar in bed liggen, beetje tv kijken en voor melkbar spelen :)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Re: kindjes midden 2011?

Bericht door Pauwtje »

Yeeahhhh, ze is net teruggerold van buik naar rug!!! Ik hoop dat het geen eenmalige actie was, want misschien dat ze dan zichzelf wat langer kan vermaken op het kleed. Ze ligt nu op het kleed uit alle macht aan het proberen om het nog eens te doen, maar voorlopig nog alleen maar een hoop gemopper :lol:
Maar ze gaat hard. Want sinds een paar dagen probeert ze ook met de knietjes onder de buik te komen en gaat ze met de billetjes omhoog. Ze draait om haar as en schuift naar achteren. Het is net zo'n vlotte als haar broers.
Sinds een weekje zit ze in de kinderstoel aan tafel. Ze vindt het machtig mooi, het uitzicht is natuurlijk anders dan vanuit de wipper of de grond. Het zag er zo wijs uit dat ik het niet kon laten om een stukje brocolli voor haar neer te leggen. Met het idee dat ze volgens rapley pas gaan eten als ze er aan toe zijn, leek het me weinig kwaad kunnen. Nou, deze dame is nog niet toe aan bijvoeding, haha. Alles gaat haar mond in, maar de brocolli dus niet :D

Hoe gaat het hier met de rapley-ers en/of hapjes? Wordt er al een beetje gegeten?
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Meike eet best lekker hoor.
Sommige dingen pureer ik wel, andere weer zo uit de hand. Ik help haar wel, want helemaal zelf eten lukt nog niet qua coördinatie, maar als ik de banaan voor haar mond houd sabbelt ze er wel lekker van.
Meike vindt het ook zo gezellig aan tafel, helemaal met die gekke zus en broer, ze kijkt haar ogen uit. Ziet er heel wijs uit dan :P
Meike is nu echt op het kdv en dat gaat best goed wat ik er van hoor. Ze drinkt goed, slaapt goed en huilt ook af en toe maar dat doet ze hier ook wel.
Rollen doet ze sporadisch, ze heeft het wel gedaan, maar ik denk dat ze het maar 1 keer per week doet. Wel om haar as heen bewegen.
Het gaat al met al best goed met haar!
Chabeli

Bericht door Chabeli »

leuk om weer iets van jullie te lezen! Wij zijn geloof ik niet heel erg actief hier :) .

Met ons gaat het ook goed. Sara is nu steeds meer aanwezig. Ze laat steeds meer merken als ze het ergens niet mee eens is of als ze wil spelen. Ze slaapt wel weer heel onrustig en komt vaker voor een voeding 's nachts; ik ben weer erg moe. Ze is lekker druk met van alles: doorrollen, tijgeren, met speeltjes spelen. Haar bewegingen zijn nu ook duidelijk veel vloeiender, het kost haar weinig moeite om iets te pakken. Ze leunt nu ook op een hand om haar mobile te pakken, erg grappig! Oh en ze is erg druk bezig met woordjes zeggen, ze zegt nu ook papa en tita (= tante in het Spaans).

Sinds een week zijn we begonnen met bijvoeden. Ze was er erg aan toe, wordt helemaal wildenthousiast als ze eten ziet! Zo leuk. Ik doe een deel Rapley en een deel prakken. Het eten gaat redelijk, ze vindt het lekker en wil graag, maar heeft er snel genoeg van. De stukjes die ze zelf mag eten, kan ze al best goed in haar mond doen. Ze neemt ook de lepel over, waardoor haar voeden best lastig is haha. Maar ach, ze geniet er iig van!

Met mij gaat het een stuk beter, maar heb nog wel momenten waarop het allemaal moeizaam gaat. Tomás zit ook in zo'n leuke fase :roll:
jolanda mv c/k/n

We zijn zeker niet echt actief hier. Maar het blijft leuk om over de anderen te lezen!

Enya heeft inmiddels twee tanden gekregen! Precies een week geleden, twee op 1 dag. Dus we zijn al aan het tandenpoetsen.

Ze doet heel hard haar best om te kruipen, maar het lukt net niet en daar kan ze heel boos om worden. Maar al tijgerend komt ze ook vooruit. Zitten kan ze ook al even los en als ik dan mijn handen aanbied trekt ze zich op tot staan.

Hier nog geen woordjes, maar wel een hoop gezellig gebrabbel. Vooral aan tafel met z'n allen is het vaak reuze gezellig!

Slapen gaat sinds de tandjes door zijn een stuk beter. Ze komt nog wel 1 of 2 keer op een nacht, soms ook niet en overdag gaat ze steeds meer richting 2 slaapjes ipv tig hazeslaapjes.

Eten doet ze al wel een beetje, a la rapley. Vaak help ik haar wel met vast houden, zeker banaan glibbert uit haar handjes. Fruit gaat er redelijk in, peer, banaan, meloen. Groente gaat wat minder, zeker broccoli. Dat vond ze echt helemaal niks, ze begon heel hard te huilen toen ze het in haar mond kreeg.

Helaas gaat het met haar groei alweer niet goed. Haar curve buigt weer behoorlijk af. Onze cb arts heeft getracht onze ka te bereiken, maar die is net met vakantie. Over anderhalve week hebben ze vanuit het cb een consult met een aantal ka. Ze gaat nu de casus Enya aan hun voorleggen.
Naast haar matige groei en reflux, heeft ze ook eczeem gekregen. Daar heeft ze nu een hormoonzalfje voor, want vet houden helpt niet. Het begint dus steeds meer op een allergie te wijzen. Maar alles kan ook los van elkaar zijn. Als ze met hun heeft gesproken, neemt ze weer contact met mij op.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Ohhh, wat vervelend dat Enya haar groei weer niet goed is :( Dacht je net weer een beetje in rustiger vaarwater te zijn gekomen.... krijg je dit weer. En als het idd allergie is, dan ben je er voorlopig nog niet klaar mee volgens mij. He gets, hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Ik wou net gaan vragen naar de tandjes! Hier hebben we een hele onrustige week achter de rug met Evy, en het lijkt er sterk op dat er een tandje aankomt (kwijlen, huilen, korte slaapjes, groene poep). Ik dacht gistermiddag iets onderin te zien, maar ik weet het niet zeker. Van de ene kant hoop ik dat dat het is, dan heeft het tenminste een verklaring. Van de andere kant vind ik het zo vroeg voor een tandje, ze is nog geen eens 6 maanden!

Fijn om te lezen dat het met Meike goed gaat! En wat klinkt Sara als een gezelligerd zeg, leuk!
Marjo

Bericht door Marjo »

Inderdaad balen dat haar groei weer niet goed is :( . Merk je dat ook aan haar, is ze minder happy?
Leuk om te lezen over jullie kindjes die eten en lekker lopen te rollen en draaien.
Ja ja, E vi heeft laatst van haar rug naar haar zij gerold. Ik weet niet of het nou toeval was, het bleef bij die ene keer. Ze is iig erg sterk in haar nek en rug, dus ze zal zeker als eerste gaan rollen. A nouk is meer van het observeren en kletsen.
Hoe dan ook, ik ben happy dat ze uit de fles drinkt! Ik geloof een uur nadat ik de fles had gekregen dronk ze al 2 slokken. De volgende dag dus 100 cc. Mijn moeder probeerde het eerst, dat lukte niet. Ze heeft toen bij mij 100cc gedronken. Ik had al het gevoel dat het haar niet uit maakte wie het gaf.

Verder vind ik het even erg pittig. Ze slapen erg kort en weinig en om en om. Ik heb het gevoel dat ik de hele dag bv geef, maar ja dat heb je als ze niet tegelijk komen. Ook is het net alsof ze 's avonds steeds willen drinken maar er naar mijn idee nauwelijks melk is. Als we E vi 's avonds op bed leggen wordt ze steeds na een kwartier wakker en wil ze weer drinken. Gaap....
caroline

Bericht door caroline »

Thijme heeft nu de smaak te pakken en heeft geslapen van 19.30 tot 08.00.
Maar de vorige keer was het maar eenmalig maar ik ben trots.

Wat moeilijk als ze niet goed eten en slapen.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

hee caroline, leuk als je mee gaat schrijven!

Jaaaaa, t tandje is door. Mijn kleine babietje wordt groot :D
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

caroline schreef:Thijme heeft nu de smaak te pakken en heeft geslapen van 19.30 tot 08.00.
oooh wat hèèrlijk.
Ik ben al blij als ze gewoon om 19.30 slaapt en dan komt voor haar nachtvoedingen, maar ze wordt pas rustig als we zelf gaan slapen en dan soms nog niet eens.
Ik word er wel een beetje gek van soms.
Krijg ook een heel gespierde linkerarm denk ik.
Terwijl ik dit typ ligt ze tegen me aan....
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik snap het helemaal K arin. Het is erg pittig. En dan zijn jouw avonden al langer onrustig. Ik krijg er soms ook een staart van. Op zich drinken ze 's nachts niet of zelden, maar zijn ze wel 's avonds nog erg onrustig. Eigenlijk zijn ze alleen rustig aan de borst...
Maar fijn caroline zo'n nacht en kennelijk toch niet eenmalig :wink:
caroline

Bericht door caroline »

helaas het was maar tweemalig hahahah

Nu komt hij weer rond 3 of 4 uur.Maar ik mag niet klagen want hij gaat s'avonds braaf slapen.

Wat lastig als ze pas goed gaat slapen als jullie naar bed gaan of lang onrustig zijn.
Ik zou willen dat ik kon zeggen dat die gespierde arm,ergens nog goed voor is,maar helaas.

hier nog geen tandjes of kruipen.
wel mond open houden tijdens het eten,dus alles stroomt er weer lekker uit.
en een lol dat hij dan heeft :woow:
jolanda mv c/k/n

Jammer Caroline dat het niet doorzette!

Marjo, hoe gaat het nu met de fles geven? Lukt het nog steeds?

Paulien, heeft ze veel last gehad van het doorbreken?

En Karin, wat vervelend dat ze nog steeds onrustig is 's avonds. Dan maar van de nood een deugd maken en extra knuffelen. En een draagdoek?

Nou de cbarts heeft contact gehad met de ka, we hoeven ons geen zorgen te maken. Het is vrij normaal dat baby's die bv een dip hebben met 6 maanden. Dus waarschijnlijk komt het daardoor dat de curve weer zo afbuigt. We moeten maar lekker met de bijvoeding verder gaan en dan zal het volgens de ka wel goed komen.
Gelukkig gaat het met haar eczeem een stuk beter door de hormoonzalf. Dat scheelt weer een hoop jeuk. Over het algemeen slaapt ze nu ook beter door. Behalve deze nacht dan, maar ze is nu nog niet helemaal beter.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Oh Jolanda, gelukkig maar! Sara's curve ws de laatste keer ook iets naar beneden afgebogen. Alleen zij zit zowel met lengte als gewicht +1 op de lijn, dus bij haar maakt het niet zoveel uit.

Hier gaan de nachten ook een stuk beter nu zij in haar eigen bedje slaapt. Na de avondvoeding leg ik haar in haar bedje in haar kamer; als ze 's nachts wakker wordt leg ik haar bij ons in bed. Dat werkt heel goed; soms komt ze om 3 uur, maak vaak ook pas om 5 uur of half 6. Ik slaap veel beter zo en zij blijkbaar ook :) Het bijvoeden gaat heel goed, ze eet met veel plezier en pakt alles heel gretig vast! Ze heeft goed door hoe het moet. Alleen heeft ze wel al 2 dagen last van verstopping, heel erg zielig! Ze perst en perst maar, maar er komt niets!

Sara is steeds meer aanwezig en deel van het gezin aan het zijn. Erg leuk! Ze wil graag bij ons aan tafel zitten, mee eten, heeft steeds meer een eigen willetje en laat goed merken als ze iets wel of niet leuk vindt. Overdag slaapt ze nog steeds onregelmatig; soms 2 uur, maar vaak korte slaapjes van max 45 min. Wel kan ze 's ochtend zo tot half 9 slapen. Dat is voor ons echt een luxe, want Tomás heeft nooit langer geslapen dan half 8 en zelfs dat zijn echte uitzonderingen. Normaal is/was tussen 5 en half 7.

Verder is het echt gewoon een heerlijke baby! Lekker actief, maar wel rustig. Ze kan zich prima vermaken, soms moet ik mezelf er echt even aan herinneren dat ze er ook nog is :oops: Na een kind als Tomás is dit wel een echte verademing! Wel leuk om te zien hoe ze al samen spelen.

Caroline, welkom hier! Hier ook nog geen tandjes hoor. Ik denk wel iets te zien onderin, maar voorlopig voel ik nog niets.

Pauwtje, al een tandje! Vlotte dame hoor!

Kaatje: heb je nog veel nachtvoedingen? Slaapt Meike nog bij jullie op de kamer?
caroline

Bericht door caroline »

Chabeli, thijme had dat pas ook,dat hij niet kon poepen.
Toen ben ik op een tip van iemand ,gaan zwemmen.
daarmee kwam het los.
Ik denk de combinatie van bewegen en warm water.

Fijn dat sara het zo goed doet, ik hoor je genieten
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

jolanda mv c/k/n schreef: En Karin, wat vervelend dat ze nog steeds onrustig is 's avonds. Dan maar van de nood een deugd maken en extra knuffelen. En een draagdoek?
ze slaapt nu al voor de derde avond op rij tegen ons aan op de bank.
Vast niet hoe het "hoort" maar ik ben op zich al blij dat ze rustig slaapt, dus dat is wel fijn.
jolanda mv c/k/n schreef:

Nou de cbarts heeft contact gehad met de ka, we hoeven ons geen zorgen te maken. Het is vrij normaal dat baby's die bv een dip hebben met 6 maanden. Dus waarschijnlijk komt het daardoor dat de curve weer zo afbuigt. We moeten maar lekker met de bijvoeding verder gaan en dan zal het volgens de ka wel goed komen.
Gelukkig gaat het met haar eczeem een stuk beter door de hormoonzalf. Dat scheelt weer een hoop jeuk. Over het algemeen slaapt ze nu ook beter door. Behalve deze nacht dan, maar ze is nu nog niet helemaal beter.
Dat klinkt wel ok toch? Is er nog reden om te kijken of het eczeem door een allergie komt? Wel fijn als ze niet zo veel jeuk heeft, toch? Zo zielig voor die kleintjes.
Chabeli schreef: Hier gaan de nachten ook een stuk beter nu zij in haar eigen bedje slaapt.

Kaatje: heb je nog veel nachtvoedingen? Slaapt Meike nog bij jullie op de kamer?
we willen haar dus volgende week in haar eigen bedje leggen, en misschien ook eigen kamertje proberen. Even wachten op het matras nog. Ze slaapt nu nog in een wieg, en eigenlijk steeds vaker in ons bed. Eens kijken of ze het ook pikt om in een eigen bedje te slapen, zou wel beter zijn voor onze nachtrust.

Hier nog geen tandje te bekennen....
Marjo

Bericht door Marjo »

Poeh, we proberen even om E vi en A nouk niet mee te laten gaan in de wintertijd. Ze worden toch niet zozeer vroeg wakker maar gaan vooral laat slapen. Ze werden vanavond ook echt een uur eerder onrustiger dan anders. Wel sneu voor I ris. Meestal wachten ze braaf tot we I ris op bed brengen...
Ze gaan hard ineens in een paar dagen. E vi kan op haar duimpje zuigen. Ze proberen al te rollen en E vi gaat als ze in de wipstoel zit of ligt de hele tijd met haar hoofd omhoog.
Nu even snel E vi troosten. Later meer...
Marjo

Bericht door Marjo »

Ben ik weer.
Jolanda: Wat fijn dat je je gen zorgen hoeft te maken om haar groei.
Karin: Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat ze rustig is, volgende stap is dan maar later in haar bedje.
Chabeli: Leuk om te lezen en wat mooi dat ze echt al onderdeel van jullie gezin is en samen speelt met haar grote broer.
Oh ja, de fles, het gaat meestal goed. Laatst wilde E vi niet maar volgens mij had ze niet zo'n honger. Ze wil 's avonds eigenlijk altijd wel aan de borst, dus ik dacht dat ze de fles ook wel zou willen. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. Morgen maar weer oefenen. Ik kolf nog steeds 's ochtends zeker 150cc dus dat bouwt lekker op. Ook een beetje omdat ik niet weet of het kolven voor 2 straks goed gaat. Zo hoop ik ze toch zeker 6 maanden volledige bv te kunnen geven.
Verder hebben we een heftig weekje gehad. 's Avonds vallen ze vaak moeilijk in slaap, maar dat was afgelopen week overdag ook zo. En ze sliepen erg kort soms. Dan was ik een uur om en om aan het troosten voor een half uur slaap... Het lijkt nu iets beter te gaan.
En ze lijken weer een boel te hebben geleerd. Gaat weer fijn dus.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Hoi hoi meiden, hoe is het met jullie babietjes? Geen nieuws is goed nieuws, neem ik aan? Hier wel in ieder geval! Het gaat allemaal erg goed met Evy! Op het kdv is ze meestal vrolijk en gaan de flessen goed. Thuis bij mijn man gaan de flessen een stuk minder goed :( Zou ze hier thuis dan toch met mij associeren, en daarom minder makkelijk uit de fles drinken? Of zou het iets anders zijn? Sinds een poosje ook met bijvoeding begonnen, maar daar moet ze nog niet veel van hebben.
s nachts wordt ze nog wel standaard 1 of 2 keer wakker om te drinken. De tijdstippen waarop ze wakker wordt is heel wisselend, en soms komt het gunstig uit en soms beroerd. Maar gelukkig is het een kwestie van drinken, en daarna weer verder slapen, dus zo is het goed vol te houden.

Ik ben zelf sinds een paar weekjes weer regelmatig aan het sporten s avonds. Het bevalt erg goed!!! Soms ben ik laat thuis (tussen 23:30 en 1:00 uur). Ik laat dan een flesje verse bv achter, zodat (mocht Evy wakker worden) manlief niet helemaal naar beneden moet om de fles uit de koelkast te halen en op te warmen (ze drinkt het overdag vaak op kamertemparatuur). Maar tot nu toe weet Evy het iedere keer weer te presteren om precies wakker te worden als ik thuiskom! Beetje jammer is dus wel dat ik dan iedere keer die melk kan weggooien, en dat ik nu nog niet weet of Evy in de nacht ook een flesje accepteert.

En vanochtend zag ik dat haar 2e tandje door is! Gelukkig met een stuk minder tamtam dan het eerste tandje. En ze rolt nu alle kanten op, als ze op de grond ligt schuift ze al de halve huiskamer door. Ze beweegt nog niet heel gericht ergens naar toe, maar het wordt nu wel uitkijken met speelgoedjes van de jongens.

Vanmiddag naar het cb. Ik ben benieuwd naar haar groei!
Chabeli

Bericht door Chabeli »

hee leuk, weer een updateje! :)

Ik moest wel even slikken van de tijden dat jij weleens thuis bent. :shock: Jeetje zeg, dan lig ik allaaaang voor pampus haha. Klinkt gezellig Pauwtje, fijn dat het zo goed gaat met jullie!

Hier gaat het ook goed. Saar is juist heel goed met eten en vindt het lekker en leuk. Als je niet oppast, grijpt ze zo alles uit je handen en snel in haar mond! Rapley gaat goed, geprakt ook. Vooral banaan eet ze zó weg. Ze drinkt nog net zo vaak, maar wel minder. De voorraad mm in de vriezer wordt heeeel langzaamaan kleiner omdat ik iets minder kolf, maar daar zit nog zoveel in dat ik nog wel even vooruit kan. Vooral nu ik nog niet veel werk en ik nog voornamelijk zelf voed. Echt heerlijk de bv, ben zó blij dat ik heb doorgezet! Al 7 maanden!! \:D/

Sara kan nu ook heel goed staan, ze wordt helemaal enthousiast als ze staat. Ze kan zich ook zelf optrekken tot staan. Zelfstandig zitten gaat ook heel goed. Maar het liefst ligt ze nog wel op haar buik, dan tijgert en rolt ze de hele kamer door en kan ze alles goed overzien. Zittend en staand komt ze nog niet vooruit :wink: . Ze probeert ook heel hard om te gaan kruipen, gaat op haar knieeën en probeert zich af te zetten; dit lukt nog niet. Af en toe gaat ze ook staan op handen en voeten, erg komisch!

Ze brabbelt nu veel en hard! Heel grappig, ze roept nu ook echt gericht papa en mama. Als papa thuis is, roept ze 'papa' en als ik thuis ben en ze wil aandacht/drinken/opgepakt worden begint ze 'mama' te roepen. Heeeeeel lief! :verliefd:

Tomás deelt nog regelmatig een klapje uit, helaas, maar verder kunnen ze heel leuk met elkaar spelen. Zij is helemaal fan van hem!

Oh ja, Pauwtje, over dat drinken. Ik merk dat Sara meteen zodra ik binnenkom wil drinken, ook als ze net de fles op heeft. Zodra ze mij hoort of ziet, begint ze heel druk te doen en aan te geven dat ze aan de borst wil. Het zou kunnen dat Evy ook zoiets heeft, dat ze thuis associeert met borst en daarom niet makkelijk uit de fles drinkt.

Verder geniet ik heerlijk van mijn meisje. Het is zo'n lieverd! Hier ook nog een nachtvoeding trouwens, meestal rond 3en, maar gelukkig slaapt ze over het algemeen meteen door. De tandjes lijken er aan te komen, maar voorlopig voel ik nog niets. Ben benieuwd hoelang het nog gaat duren.

Hoe gaat het met jullie?
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Jeetje, wat een verschillen he? Nog geen tandjes bij Saar, maar al wel goed eten. En zelfs al staan!!! Zo hee, dat is echt een vlotte dame!! En ik geloof echt niet dat al gericht papa en mama zegt :wink: :shock: , babies praten nog nie!t!!! (vraag maar aan Yanick en Daniel ;)). Echt een knapperd zeg, die dochter van jullie!
Heerlijk joh, day de bv nu zo lekker gaat bij jou. Heb je verdiend na dat begin.

Enne... die tijden na 0:00 uur, dat gebeurt niet heel vaak hoor, en als het gebeurt heb ik ook wel 3 dagen nodig om ervan bij te komen. Maar het is wel fijn om weer eens weg te zijn van huis, zowel voor de beweging als de sociale contacten.

Evy dr cijfers waren weer goed: 8040 gram en 67,nogwat centimer.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

En oh ja,mag ik nog even zwijmelen hier?? Ik heb haar net naar bed gebracht, en dat is toch zo'n heerlijk momentje. Tijdens het pyama aandoen heeft ze de grootste lol om de vlinder die boven haar commode hangt. Dan liggen we samen op bed en drinkt ze haar buikje vol. Als ze klaar is, dan gaat ze met haar handjes over mijn gezicht, terwijl ze dan een grote glimlach om haar mond heeft. Ze aait dan over mijn gezicht en ik krijg allemaal kusjes op mijn gezicht. Daarna ga ik haar flink knuffelen en gekke kussen geven en dan schatert ze het uit. Na een poosje moet ik mezelf er dan echt toe brengen om haar in dr wiegje te leggen, ik zou wel de hele nacht zo naast haar kunnen blijven liggen (maar dat is een slecht idee heb ik eerder ervaren, want als ze te moe wordt, valt ze moeilijk in slaap). Ik doe haar muziekje met projectie aan (die schijnt op het plafond), en 9 van de 10 keer valt ze dan binnen 10 minuten in slaap.
Zucht ik ben echt deeply in love :verliefd:
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

wat heerlijk Pauwtje, dat klinkt echt als genieten!
En wat kunnen jullie kindjes al veel!
Hier nog geen tandje te bekennen en als Meike op de grond ligt rolt ze hooguit om maar zich echt verplaatsen doet ze niet.
Eten gaat wel ok, de ene keer in stukjes en de andere keer gemalen, ze vindt het allemaal wel goed.
Drinken doet ze ook nog volop, `s nachts ook nog 1 of 2 keertjes.
Ze slaapt nu steeds bij ons in bed, daar slapen we allemaal het beste bij.
En verder is het een lekker lachebekje. Ook zo leuk om te zien hoe ze alles in de gaten houdt wat er gebeurt en hoe leuk de zusjes met elkaar zijn.
Ik heb alleen soms wel het idee dat ze er wat bij inschiet, ze krijgt toch minder aandacht dan haar grote broer en zus toen die zo klein waren. Zij weet natuurlijk niet beter dus ik ben ws. de enige zie daar mee zit, maar toch.
Wat dat betreft weet ik ook wel dat 3 kindjes genoeg voor mij zijn, dat is ook wel een rustig gevoel.
caroline

Bericht door caroline »

echt leuk om te horen hoe goed alle kindjes het doen.
En mij viel het ook op dat ze al zo veel kunnen.

Thijme ligt niet graag op zijn buik,liever op de rug.
Op zijn rug gaat hij wel het kleed rond en op zijn buik een beetje achteruit.hahaha

Het eerste tandje is nu zichtbaar.

Hij is wel heel ziek geweest,keelontsteking en een beginnende longontsteking.
Dat was wel even heftig,maar nu weer helemaal genezen.
Hij eet nu wel beter als voor dat hij ziek was.

Hij komt ook nog zeker 1 keer s'nachts soms twee keer.

Maar het is zo een heerlijk mannetje,ben nog steeds verliefd

Kaatje, ik snap dat je dat ooit denkt.Maar ik denk dat ze er zelf echt geen last van heeft.
Zij heeft juist veel meer bedrijvigheid om haar heen.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Oh wat klinkt het allemaal goed zeg! Ik ben ook nog zo ontzettend verliefd op mijn kleine baby. Ik vind het zo heeerlijk genieten, lekker knuffelen. Nu het nog kan! haha. En Kaatje, ik begrijp heel goed wat je bedoelt, dat gevoel heb ik ook regelmatig, maar tegelijk weet ik ook dat het nu eenmaal zo is en dat ze nog heus wel genoeg aandacht krijgt. :wink:

Pauwtje, grappig, voor mijn gevoel is Sara juist wat 'trager', omdat Tomás nog vlotter was! Die kon met haar leeftijd al aan de hand lopen, dat zie ik Sara nog lang niet doen. Hij trok toen ook al alle kastjes open en leeg; zij is wat dat betreft een verademing :)
En wat groeit Evy goed!! Saartje was met 6 maanden wel iets langer, maar 200 gram lichter.

Hoe veel slapen jullie kindjes? Voor mijn gevoel slaapt zij zo weinig. ze slaapt meestal van 19-19.30 uur tot 6.00/6.30 en overdag 2 a 3 hazeslaapjes van 30-45 minuten. Heeeeel soms slaapt ze anderhalf uur, maar dat is zeldzaam. Ze oogt verder niet vermoeid ofzo, want ze is heel erg actief.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Klinkt goed allemaal! Fijn dat Thijme weer helemaal beter is. Zielig als ze ziek zijn als ze nog zo klein zijn.
En kaatje, ik heb ook regelmatig het gevoel dat ik Evy tekort doe. Maar van de andere kant, zij krijgt allemaal aandacht van haar grote broers, die Yanick niet had. Zij vermaakt zich prima door in de wipper naar Y en D te kijken. Ze wordt overspoeld met kusjes en knuffels van Y en D. Dus ik hou me maar voor dat dat de wat mindere aandacht van mij compenseert.

Evy slaapt s nachts best goed. Meestal van 19:00-19:30 tot 6 uur. Tussendoor wordt ze 1 of 2x wakker om te drinken (heel soms 3x als ik pech heb), maar na het drinken slaapt ze meteen weer verder. Overdag slaapt ze wisselend, ook afhankelijk van ons dagprogramma. Soms 2 lange slaapjes van 2-2,5 uur. Soms 1 lange slaap en 2 korte, soms 3 korte slaapjes. Al met al denk ik dat ze tussen de 4 en 5 uur overdag slaapt.

En vandaag weer een mijlpaal: de eerste niet-bv-poep-luier. Ik denk dat ze flink fruit heeft gegeten op het kdv, want de luier van vanavond was dus echte poep. Ik heb jammergenoeg de juf niet gesproken die vandaag op haar groep stond. Gisteren wilde Evy nog niks weten van de fruithap, dus ik ben enigszins verbaasd. Maar goed, vanavond was Evy ook enthousiast in de weer met tomaat en komkommer, dus misschien is het bijvoedings-kwartje gevallen bij haar. Heel erg leuk natuurlijk, maar ik word er dus zelfs een beetje weemoedig van dat ik nu afscheid moet nemen van de bv-poep-luiers. haha, hoe gek kan je het maken he?!
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Nou, even omhoog hoor, voordat het draadje verdwenen is.

Het gaat goed met Evy. En met mij ook.... maar gaahaaaaaaappp, ik zou zo langzamerhand toch wel weer eens een nachtje willen doorslapen. Maar t lijkt er niet op dat dat binnekort gata gebeuren. Ben inmiddels wel helemaal over op het samenslapen. Ze begint op dr kamertje in de wieg, en als ze voor t eerst wakker wordt (meestal tussen 22 uur en 1 uur), ga ik naar haar toe, voed ik haar liggend op het bed op haar kamer, en slapen we samen verder. Dan wordt ze nog een keer wakker in de nacht, om vervolgens tussen 5 en 6 aan de dag te beginnen. Gaahaap!!!

Over wiegje gesproken.... ik ben benieuwd hoe lang ze daar nog in kan. Sinds een weekje gaat ze in kruiphouding! Vervolgens weet ze niet wat ze verder moet doen. En op dr buik schuift ze nog alleen maar naar achteren en naar de zijkant, haha. Maar t zal niet lang meer duren denk ik, voordat ze zelf gaat zitten, of op dr knietjes gaat of iets anders bedenkt waardoor bed en box laag gezet moeten worden.

t Wordt nu ook lastog met de grote broers en hun speelgoed. Tot nu toe bewoog ze toch nog niet, dus als ze op dr speelkleedje lag, moest ik er gewoon voor zorgen dat er niks voor t grijpen lag bij haar in de buurt. Maar nu rolt en schuift ze alle kanten op, dus moet ik constant opletten dat er geen klein speelgoed op de grond ligt. Natuurlijk ligt ze ook vaak in de box. Maar ze vind het toch leuker op de grond.

Met jullie kleintjes alles goed???
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Meike maakt vooralsnog geen aanstalten om te gaan kruipen. Als ik haar op haar buik leg begint ze al snel te brullen en dan laat ik haar even maar na een poosje gebrul en geen beweging draai ik haar toch maar om, of nog liever zit ze gewoon. Misschien wordt ze wel een billenschuiver net als haar zusje. Ik laat haar toch ook maar niet brullend op haar buik liggen tot sint juttemis.
Dat slapen, tja, ik herken het. Dronk ze een tijdje geleden nog maar 1 nachtvoeding nu zijn het er al weer 3, balen, best wel.
Overdag drinkt ze trouwens echt een stuk minder, hoe ik ook probeer en mezelf opdring ::wink: , maar ze eet ook best goed. Wellicht dat ze daarom ook `s nachts meer wil drinken ( je zou toch zeggen dat ze met dat vaste eten juist beter zou moeten gaan doorslapen.... ::roll: .
Verder is het echt leuk om te zien hoe de zusjes met elkaar zijn. Er is al best veel interactie, leuk is dat. (Nu is Silke bijvoorbeeld heel wild aan het dansen en Meike zit erbij en kijkt ernaar en lacht er erg om...)
Marjo

Bericht door Marjo »

Da's lang geleden voor mij dan...
Ik heb het een tijd erg pittig gehad. Nu is het iets stabieler. Ik ben er erg aan toe om weer te gaan werken. Hoewel ik nog steeds het gevoel heb dat het niet kan, alsof ik niet gemist kan worden door E vi en A nouk. Ik denk dat full time thuis zijn echt niks voor mij is. Donderdag is mijn eerste dag na 6 maanden thuis. De dames hebben inmiddels 2 keer gewend op de creche. Dat gaat goed. Ze drinken daar goed. Ook E vi met de breast flow gaat goed. Ik denk dat ze me wel gaat missen. Die meid is echt borstverslaafd. Ik heb veel vertrouwen in de creche en dat voelt goed. De papadag vind ik nog wel een beetje spannend, maar ook dat moet ik gewoon gan loslaten. Op de creche zijn ze wel een beetje onwennig met bv geven. Ze blijven vragen hoe vaak ze mogen. Ik heb ze maar de vorodelen laten zien en ze wat vrijheid gegeven. Nu vinden ze het juist wel positief. En als ik een aantal flesjes meegeef of het uitmaakt wie welke krijgt :roll: ?
Ze zijn wel echt tweeeiig en dan bedoel ik dat ze erg verschillen. Zelfs voor 2 zusjes verschillen ze erg. E vi kan inmiddelks van haar rug naar haar buik rollen. Ze is altijd extreem vrolijk en als ze vrolijk of boos is is ze dat met haar hele lijfje. Erg mooi en puur. A nouk is onze wijze meid. Ze is altijd aan het kijken en sinds kort heeft ze gillen ontdekt.
E vi is vaak 's avonds erg onrustig en slaapt nu weer wat vaker door. A nouk slaapt juist beter 's avonds en wil 's nachts erg vaak drinken. Erg verschillend dus :P . Zo zijn we altijd bezig.
Jammer he, dat ook dat doorslapen bij jullie van tijdelijke duur was. Dat jullie meiden nog in de wieg liggen. E vi en A nouk ook hoor maar dat past bijna niet meer. We hebben de ledikantjes al geverfd.
Plaats reactie