kindjes midden 2011?

Moderators: Ester, Yvonne

Marjo

Re: kindjes midden 2011?

Bericht door Marjo »

Hi hi, zo leer ik ook steeds meer trucjes :P .
Als A nouk wakker wordt na een uurtje, kruip ik heel zachtjes naar haar bedje. Ik buk zodat ze me niet ziet, stop een speentje in haar mond en ze slaapt binnen 5 minuten weer lekker verder. Van E vi heb ik geleerd dat die soms wel 10 minuten heel hard moet huilen en dan heerlijk in slaap valt. Als ik haar ga troosten gaat ze alleen maar harder huilen. Heerlijk om zulke dingen van je kinderen te leren.
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Daar ben ik ook weer ff!

Enya is in de tussentijd 2x ziek geweest. Beiden keren 3 a 4 dagen koorts met diarree, meer spugen en hoesten. De 1e keer wilde ze ook weinig drinken, bij de ha bleek dat haar keeltje behoorlijk rood was. Gelukkig is ze nu weer helemaal opgeknapt en kan ze weer lekker veel lachen en kletsen. Zo heerlijk, ook ik ben een beetje verliefd op mijn kleine meid.

Slapen gaat hier heel wisselend, zowel overdag als ´s nachts. Ze kan zo een aantal nachten doorslapen, om vervolgens weer een aantal nachten 3x voor een voeding te komen. Overdag slaapt de ene keer een half uur, de andere keer 3 uur, geen touw aan vast te knopen dus. Waar ik tegen aan loop, is dat ze elke keer meegesleept moet worden als ik op pad moet voor bv ophalen/brengen van de anderen naar school/clubjes/speelafspraakjes. Als ze lekker ligt te slapen, wordt ze wakker omdat ik haar verplaats. Laten liggen vind ik geen optie, omdat ik niet zeker ben van hoe lang zij slaapt, anders zou ik dat wel aandurven. Mits ik niet te lang weg blijf natuurlijk. Hoe doen jullie dat?

En we zijn weer bij het CB geweest! De resultaten: 6515 gram en 65 cm. Ze blijft klein, maar ondanks dat ze ziek is geweest, vlakte de curve niet veel af. En ze ontwikkelt ze ook prima dus al met al was iedereen zeer tevreden! Helaas hebben we haar eczeem nog niet onder controle. Ze heeft inmiddels een hydrocortison gekregen van de ha, in het begin hielp het super, maar nu is het weer terug en helpt de zalf een stuk minder. Ik heb met ml afgesproken dat als het maandag niet beter is, we weer naar de ha gaan. Zucht, zo ging het bij de andere 3 ook, ik had zo gehoopt dat het haar bespaart zou blijven.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Leuk om jullie updates te lezen! Sara is volgende week weer aan de beurt voor bezoek cb. Ik ben benieuwd hoe lang ze is; maat 74 zit net aan. Ik heb haar thuis gewogen en ze is net geen 9 kilo.

Vannacht heel slecht geslapen. Ze was om half 12 wakker (toen lag ik net in bed) en bleef ruim een uur wakker! Huilen, spelen, lachen....pffff ik werd er behoorlijk geïrriteerd van! Vanochtend was ze ook al weer vroeg wakker voor haar doen en overdag ook niet veel geslapen. Ze wil ook steeds bij me zijn. Sprongetje?

Ze tijgert nu ook erg goed vooruit, maar in tegenstelling tot Tomás op deze leeftijd, heeft zij helemaal niet de behoefte om op pad te gaan. Ze tijgert alleen om iets te pakken wat in haar blikveld ligt en is daarna tevreden. Grappig, dat verschil. Ze is verder nog heerlijk vrolijk en speels. Ze is dol op eten! Ze drinkt nog vaak aan de borst, alleen minder lang en vaak maar 1 borst ipv 2. Af en toe laat ik haar uit een beker drinken, om te oefenen. Ze kan het al best goed en vindt het ook helemaal leuk. Ze zit nu ook gezellig in de eetstoel met ons aan tafel..

Van mijn schoonmoeder heeft ze een baby born pop gekegen, eentje met zacht lijf. Ze is er weg van! Zo leuk om te zien hoe ze daar al mee speelt (op haar baby-manier dan :wink: ). Ze brabbelt er tegen en stopt het hoofd in haar mond haha.

Pauwtje: wij doen het samen-slapen ook zo, alleen dan bij ons in bed. Sara begint de nacht in haar eigen bedje op haar kamer en ik neem haar bij ons in bed zodra ze wakker wordt. Zo slapen we het snelst weer allemaal door. Sara slaapt trouwens al heel lang niet in de wieg, volgens mij al met 4 maanden niet (of misschien wel eerder). Toen was die echt al te klein.
caroline

Bericht door caroline »

leuk om al jullie up-dates te horen.

hier gaat het wat slechter.

thijme komt vanaf 12 uur om de anderhalf uur,dromen,angsten ik weet het niet.
Dit is nu al een week gaande en ik ben kapot.
Vannacht ben ik begonnen met een beetje slaaptraining.
de eerste keer dat hij komt een voeding en daarna troosten en in zijn bedje laten.

Verder eet hij deze week overdag ook heel slecht.
de borstvoeding pakt hij goed maar de rest weigert hij.

Hij is wel heel vrolijk en kan steeds beter zittend spelen.
en vindt ook alles leuk,voornamelijk poes en hond.

Komend weekend wordt hij weer flink verwend,en ik ben heel benieuwd hoe hij met dat nieuwe speelgoed gaat spelen.

Hij tijgerd wat achteruit,maar wordt boos als hij vooruit wil.

Ook vindt hij andere kinderen erg leuk
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

En Caroline, hoe vindt Thijme zijn nieuwe speelgoed? En hoe gaan de nachten nu? Hier nog steeds 2 a 3 nachtvoedingen, maar ze is slaapt gelukkig meteen weer verder. Het is zo prima vol te houden. Maar van Yanick weet ik nog wel dat hij rond 8 maanden echt een potje maakte van het slapen. Ook van het eten en drinken overdag trouwens. Het was echt een roerige periode.
En Jolanda, heel herkenbaar hoor, die ellende van dat overal de baby mee naar toe moeten slepen. Het is echt het lot van de 3e (4e in jouw geval, dus dan zal het we nog erger zijn :wink: ). Wij laten Evy nooit alleen thuis. School en de clubjes zijn gewoon net te ver weg, we zijn minstens 20 minuten weg. En dat vind ik veel te lang om haar alleen te laten. Bovendien slaapt ze heel onvoorspelbaar overdag. Soms 30 minuten en soms 3 uur. Echt geen peil ot te trekken dus. In het begin was het nog wel goed te doen, maar nu ze ouder wordt, wordt het steeds lastiger. Hoe is het nu met Enya en haar gezondheid?
En Chabeli, hoe gaan de nachten bij jou? Het laatste was je schreef was een hele onrustige nacht. Ik hoop dat dat eenmalig was. Ben je al bij het cb geweest? En wat waren haar 'cijfers'?

Mijn man ging net zijn to-do-lijstje voor het weekend opnoemen: op de tuin werken, hout wegbrengen, kerstboom kopen, paar dozen naar zolder, ledikant voor Evy naar beneden halen :shock: , wieg demonteren en op zolder zetten :? Zucht... ik vind dit echt een grote, moeilijke stap, ze is mijn laatste babietje in het wiegje :( Maar manlief heeft gelijk hoor, ze is echt toe aan het ledikant. Ze gaat nu direct in zithouding zitten als je haar op de grond legt, ze tijgert een beetje, gaat in kruiphouding en rolt alle kanten op. Qua grootte kan de wieg nog wel, maar met al die activiteit van haar wordt het gevaarlijk. Op het kdv zijn ze ook verbaasd over hoe snel ze nu gaat. Wel grappig, 1 van de leidsters dacht dat het door de bv komt :lol: Haar kinderen hebben ook lang bv gehad en waren ook zo actief, dus het ligt vast daar aan, haha! Het heeft er natuurlijk niks mee te maken, maar ik vond het wel schattig van haar dat ze het zei.

En Evy is zo dol op haar broers, en andersom ook, echt geweldig om te zien :verliefd:
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

leuk Pauwtje, dat het zo goed gaat! Wij hebben hier van de week de box en ledikant naar de laagste stand gezet. In de wieg paste ze al lang niet meer en nu ze steeds meer gaat staan vond ik het zo ook niet veilig meer. En ze is inmiddels al bijna 8 maanden!!! :shock: Het gaat veel en veel te hard hoor!

Donderdag idd cb geweest. Sara is 72 cm en woog 8330 gram. Volgens de normen van het cb was ze niet heel veel aangekomen, de verklaring van de wvp: komt door de bv. :roll: Ach ja, ene oor in, andere uit haha. Voor mij overigens wel een bevestiging dat ze haar nachtvoeding wel nodig heeft. Al kwam ze vannacht niet!! Lekker doorgeslapen tot 5 uur vanochtend :) Als ik trouwens haar cijfers invul bij borstvoeding.com dan wijkt haar gewichtscurve heel licht af, maar haar lengtecurve ook, dus ze blijft eigenlijk in dezelfde verhouding. Lang en slank. Wel grappig, bij Tomás hoorden we juist steeds dat hij veel te zwaar was, nu hebben we een relatief lichtgewichtje. Het is ook nooit goed :wink:

Sara laat goed van ze horen tegenwoordig; er komt soms een gegil uit! haha. Het blijft een heerlijke baby. Het valt mensen op dat ze zo vriendelijk is. Altijd vrolijk, altijd met een grote lach op haar gezicht. Heel bijzonder. Ik geniet enorm van d'r!
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Lekker joh dat het zo goed gaat met sara. Irritant dat ze nog te zeuren hebben bij het cb, de cijfers van sara klinken me helemaal niet raar in de oren. Op 'ons' cb doen ze gelukkig helemaal niet moeilijk, alles wat binnen een hele ruime marge zit, is gewoon goed, zonder kanttekeningen of wat dan ook.
Gelukkig maar dat jullie ook soms ee nacht kunnen doorslapen!!! Dezedag is volgens evy om 4:30 begonnen, zucht.... nachtvoedingen oke, maar dan ook nog eens zo vroeg wakker :roll: Ik heb haar in de wieg teruggelegd, maar om 5 uur begon ze wel heel hard te huilen. Ik speelde nog even met de gedachte om ml wakker te maken, zodat ik zelf nog een uurtje kon slapen. Maar vind het dan uiteindelijk toch moeilijk om hem ook echt wakker te maken daarvoor.
caroline

Bericht door caroline »

ja,die nachtvoedingen.ook succes met evy

hier gaat het op en af,vannacht was het weer bingo
huilen en verdriet.

vorige week twee tanden bij gekregen,een snijtand en nog een ondertandje
misschien daar vandaan het moeilijke eten en slapen.

fijn dat het zo goed gaat met sara
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

jolanda mv c/k/n schreef: Laten liggen vind ik geen optie, omdat ik niet zeker ben van hoe lang zij slaapt, anders zou ik dat wel aandurven. Mits ik niet te lang weg blijf natuurlijk. Hoe doen jullie dat?
hier een man die aan huis werkt en daarbij geen clubjes waar ik kinderen naar toe moet brengen.
Heel vervelend dat dat eczeem niet echt onder controle is.

Jullie kindjes ontwikkelen zich wel goed hè.
Meike ligt op de grond en doet echt geen enkele poging tot kruipen, tijgeren of wat dan ook.
En hier ook nog nachtvoedingen. Het waren er maar 2, maar nu vaker weer wat meer.
Het lukt wel beter om Meike in slaap te krijgen zonder dat we naast haar liggen en vasthouden. Ik hoop maar niet dat nu ik dit zo opschrijf dat weer minder wordt ::wink: .
Er komen wel verschillende tandjes door en Meike bijt ook af en toe tijdens de b.v., auw!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

nog over het eten;
het is echt wel grappig met Meike, ze kan echt mopperig worden omdat ze wil eten. Zojuist aan tafel ook, eerst huilen en daarna binnen no time gaat er een gepureerd bakje spruitjes naar binnen en daarna is ze weer helemaal blij.
Grappig om te zien vind ik dat.
Ook kan ze tijden zoet zijn met een stukje brood of rijstwafel. Zo schattig.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

ooooh zoiets stoms vandaag!!!! :oops: Ik lig met Sara bij ons op bed, haar te voeden en wat te spelen. Even later hoor ik een klap gevolgd door gehuil. Ligt Sara op de grond. Uit bed gevallen. Ik was in slaap gevallen!!!!!!! En zij was uit bed getijgerd. Gelukkig heeft ze niets, maar man man, wat vreselijk stom zeg.

En verder een nieuwe mijlpaal vandaag: ze heeft haar eerste stapjes gezet!!!!!!!! Ze kon al een tijd goed staan, maar snapte nog niet hoe ze met haar voeten moest bewegen. En vandaag had ze het truukje ineens door! Gek kind. Ze vind het helemaal geweldig, staat trots, kijkt naar haar voeten en lacht. Ze probeert meteen met een hand los van mij naar de tafel te gaan, maar zover is ze nog niet hoor! Ze heeft wel duidelijk haast. Ik ben benieuwd hoe lang zij erover gaat doen om los te lopen, zij lijkt minder angstig dan Tomás. Maar van mij mag ze nog wel haar tijd nemen. Ik vind het al zo snel gaan, straks heb ik helemaal geen baby meer! :cry:

Het eten gaat hier wel goed, maar a la Rapley iets minder. Het is me net iets te vaak gebeurd dat er een stuk is blijven hangen in haar keel. Brood gaat goed, maar fruit niet zo. Ik probeer het dan toch in kleine stukjes te geven, maar als ze het hele stuk ziet, dan wil ze de kleine stukjes niet en grijpt naar het hele stuk. Nu al een sterke eigen wil :roll: :wink: Ik geef het voorlopig toch liever wat geprakt.

oh ja en vorige week voor het eerst weer ongesteld geworden. Ik dacht dat het met nachtvoedingen nog wel ff zou duren, maar helaas. Ik heb het helemaal niet gemist! Wat was ik chagrijnig zeg haha.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Chabeli schreef:ooooh zoiets stoms vandaag!!!! :oops: Ik lig met Sara bij ons op bed, haar te voeden en wat te spelen. Even later hoor ik een klap gevolgd door gehuil. Ligt Sara op de grond. Uit bed gevallen. Ik was in slaap gevallen!!!!!!! En zij was uit bed getijgerd. Gelukkig heeft ze niets, maar man man, wat vreselijk stom zeg.
oei dat zal wel schrikken zijn geweest.
Meike is hier van de week van de bank gevallen, het was vooral schrikken ( gelukkig) maar even in een onbewaakt moment, hoppa. Normaal zet ik de voetenbank er voor en ze beweegt geen kant uit en net die ene keer dat ik dat niet doe ::(

Goed dat ze al kan stappen, zeg. Heel goed van haar!
jolanda mv c/k/n

Wat gaat ze snel! Nu al stappen! Als ik Enya goed aan haar handen vasthoud dan zet ze ook al voorzichtig een paar stapjes, maar ze wiebelt nog heel erg.

Sinds mijn laatse bericht is Enya weer ziek geweest, 2x zelfs. Vorig weekend kreeg ze weer koorts en hoeste ze de longen uit haar lijfje. Luchtweginfectie, ze piepte al wat op de borst, ze kreeg daar ventolin voor. Wonder boven wonder liet ze het prima toe als we voorzetkamer op haar mond en neus zette. Na een paar dagen knapte ze weer op, gelukkig. Helaas nog geen 2 dagen later werd ze weer hangerig en bleef ze dagen lang verhoging houden. Ook moest ze na het hoesten heel hard huilen en waren de nachten drama. Dus maar weer naar de huisarts, keelontsteking dit maal. Nu wel antibiotica meegekregen, dat was gisteren.
We kwakkelen dus maar door.

Ik had mijn menstruatie al wel verwacht, ondanks de nachtvoedingen. Bij de andere drie was ik na 6,5/7 maanden weer ongesteld. Enya is inmiddels al weer ruim 8 maanden.
caroline

Bericht door caroline »

thijme is weer naar de keuring geweest.
de oogtest vondt hij echt helemaal niks.

hij weegt nu 9080 gram en is 75 cm lang.
ze verwachten dat hij 1.90 wordt.

wel moet hij echt meer gaan eten,hij zit met zijn gewicht echt ver onder de lijn en met zijn lengte ver boven de lijn.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

hier ook weer een keuring; gewicht en lengte volgens het lijntje en alles was ok verder.
Wel heeft ze een ontstoken oogje, zielig.
jolanda mv c/k/n

Ooh, wat gaat het hard. Maar ik ben zo trots op mijn meisje. Ze kan inmiddels zich optrekken in de box, in haar handen klappen, zwaaien, dingen aanwijzen en mama zeggen!

Helaas door allerlei omstandigheden is mijn bv ernstig aan het teruglopen, oa ziek zijn van Enya (ze dronk toen heel weinig), gevolgd door ziek zijn van mijzelf, veel werken, weinig kolfopbrengst en het overlijden van de oma van manlief. Daardoor heeft ze noodgedwongen een paar keer flesvoeding gehad. Gelukkig heb ik nu nog een aantal dagen vrij en is mijn man vandaag en morgen ook thuis. Dus ik heb nu een regeldag ingelast.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

OOhhh, wow, Jolanda, wat gaat jouw meisje ook snel nu! Wat ben je trots op je kleine baby he?! Nou ja, baby... onze babies zijn hard op weg om dreumessen te worden. Evy gaat ook zo hard. Ze heeft het achteruit schuifelen sinds een paar dagen ingeruild voor echt kruipen. Het gaat nu nog voorzichtig aan, maar volgens mij is dat een kwestie van dagen. We moeten nu echt gaan opleggen, ze zat van de week al aan de tv-dvd-apparatuur te trekke. En op de valreep heeft ze zich in 2011 ook tot staan opgetrokken. Nog niet op een echt overtuigende manier, maar toch!

Balen, Jolanda, van de bv. Knap dat je nog zoveel moeite doet om je productie op te krikken. Denk je dat het regeldagje effect heeft gehad? En hoe is het met Enya haar gezondheid?

En hoe is het met Meike? Evy heeft een paar weken geleden ook ontstoken oogjes gehad. Helemaal dichtgeplakt zaten ze. Heel zielig, en het duurde ook wel een weekje. Moedermelk in de oogjes hielp wel een beetje. Manlief vond het maar raar, maar hij moest toegeven dat het hielp :)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

ja die babies gaan hard he! Ik vind het leuk om Sara zo te zien ontwikkelen, maar stiekem vind ik het ook wel veel te rap gaan allemaal. Ik wil er neit aan denken dat ze al hard op weg is naar haar eerste verjaardag :(

Knappe kindjes hoor! Sara is nu weer meer in haar brabbel en gil fase. Er komen steeds meer woordjes door. Een paar weken terug zwaaide ze ook ineens en zei ze "da". Klappen doet zij nog niet. Ze probeert heel hard te kruipen, maar tijgert daarna toch weer lekker door. Ze heeft ontdekt dat ze mij ook kan komen 'halen'. Als ik sta te koken, laat ik haar spelend op de mat in de woonkamer. Als ze het zat is, begint ze mama te roepen. Wanneer ik niet snel genoeg kom, tijgert ze al mama-roepend de keuken in en steekt haar armpjes omhoog. Zo lief! (en effectief haha). Verder is zij echt een kind van efficiëntie; ze doet alleen dat wat nodig is om haar doel te bereiken. Echt heel grappig om dat contrast met Tomás als baby te zien. En ze is zó ontzettend lief en zoet. Iedereen die haar ziet, zegt ook dat ze zo vriendelijk is, en vrollijk en lief. En het klopt allemaal. Ze is zo makkelijk! Gisteravond is ze wakker geworden van het vuurwerk, rond een uur of 22. Ze is tot half 2 wakker geweest, supervrolijk! En vanochtend was ze alweer om 7 uur op. Ik heb haar net in bed gedaan, omdat ik dacht dat ze wel moe moest zijn, maar eigenlijk was ze hier alleen maar aan het spelen en lachen. Zó anders dan Tomás! Die had allang de boel bij elkaar gehuild. Zij vindt alles best. Als ik haar wakker maak midden in haar slaap, kijkt ze me alweer lachend aan. Zó kan een baby dus ook zijn...

Gisteravond zaten we weer met Tomás bij de HAP. Hij was gevallen tegen de zware salontafel bij mijn moeder thuis, zó op zijn linkeroog. De wond zag er niet heel mooi uit en gelukkig konden we meteen terecht. Het moest inderdaad gelijmd worden (hij heeft zó hard zitten huilen!); hij sluit het jaar af met een dik oog. Hopen dat het dit jaar wat rustiger gaat!

Hoe hebben jullie kindjes oud en nieuw doorstaan?
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

hier hebben ze allebei heerlijk geslapen (en mamma en pappa ook).
Meike heeft 2 ontstoken oogjes gehad, de andere ook en daarna heeft ze een paar dagen hoge koorts gehad. Nu is dat weer beter en alleen nog een hoestje. Beetje in de lappenmand dus.
Kruipen en tijgeren doet ze niet ( ja wel achteruit) maar ze begint al een beetje met billenschuiven, net als haar zus. Dat schijnt niet zo goed te gaan maar het gaat zoals het gaat denk ik maar.
Alleen in slaap vallen lukt meestal nog niet, en soms is dat wel lastig, maar wat doe je er aan. Als ze wat ouder is gaan we er wel wat gerichter mee aan de slag. Ze is ook erg aanhankelijk, heeft veel nabijheid nodig.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Hier een normale nacht. Dat wil zeggen, Evy moest om 22 uur drinken, om 1 uur en om 5 uur weer. Dus op het hoogtepunt van de knallen lag zij lekker te slapen (en ik ook, ik heb oud en nieuw aan me voorbij laten gaan dit jaar).

De laatste tijd valt Evy ook s avonds aan de borst in slaap (of heeeeeel soms bij de fles, maar dat gaat toch moeilijker). Ook overdag voed ik haar nu vaak in slaap. Ik hoop wel dat dat niet altijd zo blijft, vind het toch ook wel fijn als de bv en slapen zo langzamerhand losgekoppeld kunnen worden, Maar ik heb goede hoop, want als kleine baby viel ze eigenlijk altijd zonder borst in slaap.

De laatste dagen slaapt Evy trouwens heel kort overdag. Vandaag maar 2 slaapjes van 30 minuten. En toen om 18:30 slapen,en nu hoor ik haar alweer.
jolanda mv c/k/n

Aaah, zowel Evy als Meike ontstoken oogjes. Het ziet er ook gelijk zo zielig uit.

Grappig om te lezen dat Sara je komt halen. Enya doet hetzelfde! Ze worden echt groot.
Spelen jullie kindjes nog vaak in de box? Enya speelt het liefst op de grond, maar gaat toch nog wel een aantal keren per dag in de box. Alleen daar vermaakt ze zich niet zo heel lang meer.
O ja, haar eerste blauwe plek op haar hoofd heeft ze inmiddels ook al gehad. Ze zat op de grond te spelen en verloor haar balans.

Afgelopen nacht heeft ze prima geslapen, ze werd om een uur of half twee wakker, heeft gedronken en sliep tot half zeven verder.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Meike kan nog wel lekker in de box spelen, maar ze wil je sowieso wel graag zien, dus o.h.a. zet ik haar bij me in de buurt. Op de grond moet ik er ook wel een beetje bij zijn i.v.m. grote zus die het goed bedoelt, maar toch wel eens niet zo handig doet...
Meike lijkt wel weer een beetje ziek, hoesten veel snot en ze voelt warm aan.....
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Evy speelt zowiezo wel erg goed zelf. Op de grond kan ze zich lang vermaken, en in de box ook. Ik denk dat ze dagelijks 1 a 2 keer een poosje in de box zit. Wat ik wel grappig vind om te zien, is dat als ze in de box zit, ze ook gewoon stil gaat zitten en spelen. Terwijl de jongens elke keer ook in de box probeerden te kruipen en bewegen, en dan vast kwamen te zitten tussen de spijltjes. Evy overkomt dat ook wel eens, maar lang niet zo vaak als Y en D.

Oh jee, Meike weer ziekjes... ik hoop dat het meevalt.

Ik ben trouwens echt een beetje pissig vandaag!! Ik kwam laat thuis van werk, en zag tot mijn verbazing een voeding in de koelkast staan bij ons thuis, terwijl ik maar 2 flesjes had meegegeven (ipv normaal 3, ik geef meestal 1 reserve voeding mee). Normaal gesproken drinkt ze 2 flesjes op het kdv. Maar vandaag heeft ze dus maar 1 flesje bv gehad. Hoewel manlief begrepen had dat ze wel een 2e flesje had gehad, maar niemand wist nog hoe laat en hoeveel ze daarvan op had. En toen las ik net het boekje en daarin staat dat ze s middags sap en koek heeft gehad. Grrrrrrrr....En hoe zit het nou met dat 2e flesje?? Heeft ze dat nou wel of niet gehad? En zo ja, dan dus niet die bv, en heeft ze misschien wel kv gehad.... grrrrr. Het is natuurlijk vakantietijd, en er stonden invalkrachten. Hoewel er ook wel 1 vaste leidster stond, die wel weet dat Evy nog bv krijgt. Maar ik dacht dat ze ook wel wist dat ze absoluut nog geen sap en koek mag. Ik ben echt een beetje boos. Hoewel ik er niet wakker van zal liggen (die ene keer sap en koek zal verder niet zo erg zijn), vind ik het toch stom. Ik geef toch niet voor niets die bv mee??? Als ik straks nog maar 1 flesje meegeef, dan kunnen we gaan praten over iets anders s middags (water en rijstewafel, ipv sap en koek;)), maar nu kan ze nog lekker die bv krijgen.
Goed, ik hou erover op. Het kan gebeuren, ik zal het wel ter sprake brengen, maar er zijn ergere dingen.
Marjo

Bericht door Marjo »

Dat zijn toch echt wel allemaal dreumesacties die ik lees van jullie meisjes, schuiven en optrekken. Wauw! Met E vi en A nouk gaat het goed, 1 januari waren ze een half jaar! En dus ook een half jaar bv. De bv gaat echt super, ik merk nu dat het echt alleen maar makkelijk is en gezellig! Ze zijn erg gegroeid naar mijn idee. Volgende week gaan we weer naar het cb, ik ben benieuwd. Ze maken erg veel contact en kletsen en bewegen erg veel, rollen en draaien. Ook hebben ze steeds meer lol met I ris. Erg leuk om te zien. Ik vind het erg fijn om weer te werken en de meisjes vinden het prima op de creche. Ze doen daar eigenlijk niks anders dan thuis.
Oh ja, de eerste hapjes hebben ze ook al gehad. Het is echt oefenen maar vooral E vi vind het wel lekker en doet erg haar best.
Ik vind Rapley trouwens wel lastig nu ze nog niet echt kunnen zitten. Nu doen we het soms. Hoe deden jullie dat in het begin? Lang geleden voor jullie. Dat maakt wel dat ik minder in dit draadje schrijf omdat jullie meiden wat ouder zijn. Ik vind het wel heel leuk om jullie verhalen te lezen.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Ik hield Meike op mijn schoot in het begin, ze zat ook nog niet zo heel stevig. En ze krijgt ook gepureerd eten omdat ze dat soms beter eet. Vaak hebben we met warm eten stukjes en een beetje gepureerd voor haar en dan zien we wat het beste werkt.

Meike is vooral veel aan het hoesten maar geen koorts gelukkig.

En vervelend Pauwtje dat ze koek en sap hebben gegeven.
Ik heb het idee dat ze op het kdv ook wel minder zorgvuldig met mijn melk omgaan dan dat ik zelf zou doen, maar snap ook wel dat dat lastig is als je zoveel kinderen onder je hoede hebt. Maar ja, iets anders geven terwijl er nog bv is, is natuurlijk niet zo leuk.

En Meike is nu echt aan het billenschuiven, ze zit nu echt op een heel andere plek als eerst. Op dezelfde manier als Silke, met haar rechterbeen onder zich.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door kaatje71 op wo jan 04, 2012 7:59 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Marjo

Bericht door Marjo »

Paulien, ik kan me goed voorstellen dat je baalt van de onduidelijkheid met de flesjes en wel of niet bv. Invalkrachten of niet er zou toch een schriftje ofzo moeten zijn waar in staat wat ieder kind mag hebben. En bij twijfel toch zeker geen kv zomaar lijkt mij.

Mooie foto van Meike, leuk om haar zo te zien. Bijzonder dat ze dezelfde houding heeft als haar zus.
Vind ik bij E vi en A nouk zo grappig. E vi rolt al een maand, terwijl A nouk zelfs geen poging doet. Blijft mooi om 2 verschillende zussen zo naast elkaar te zien. Hoe is het nu met het slapen van Meike? Wij doen het ook vaak op schoot en dan wat geprakt eten geven.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Marjo schreef:
Mooie foto van Meike, leuk om haar zo te zien. Bijzonder dat ze dezelfde houding heeft als haar zus.
Vind ik bij E vi en A nouk zo grappig. E vi rolt al een maand, terwijl A nouk zelfs geen poging doet. Blijft mooi om 2 verschillende zussen zo naast elkaar te zien. Hoe is het nu met het slapen van Meike? Wij doen het ook vaak op schoot en dan wat geprakt eten geven.
dit is Silke, even als voorbeeld van hoe Meike het nu ook doet. Silke dacht ook dat dit haar zus was :P

Meike valt nog steeds alleen maar in slaap als je haar vast houdt, een enkel keertje valt ze ook in slaap aan de borst en blijft ze slapen als ik haar in bed leg. Soms krijg ik er een punthoofd van en soms denk ik ook maar dat ze die nabijheid wel nodig zal hebben.

Leuk om zo goed die verschillen in de 2 zusjes te zien. Als ze na elkaar komen vergeet je toch al weer snel hoe het met de oudere ging merk ik wel.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Leuk joh Marjo, dat je nu de zusjes zo goed kan vergelijken. Iedereen gaat haar kinderen vergelijken, maar het is onvoorstelbaar hoeveel je weer vergeten bent, of niet meer precies terug kan halen na 2 jaar. Dan moet ik echt foto's en filmpjes erbij pakken om te zien hoe de jongens dat ook al weer deden.
Hier hadden we het 'probleem' niet, van het eten en niet kunnen zitten. Maar ik zou ook denken, gewoon op schoot. Wat voor kinderstoelen heb je? Wij gebruikten in het begin zo'n ikea stoel, met een prenatal stoelberkleiner erin. Daarin kon Evy met 5 maanden al best een poosje in zitten.

Grappig, K arin, dat Meike hetzelfde doet al Silke. Evy heeft hier een heel eigen techniek ontwikkeld. Eigenlijk moeten we het snel filmen, voordat het weer anders is. Ze kruipt, maar 1 beentje gaat regelmatig omhoog, alsof ze eigenlijk wil staan en weglopen. En als ze dan eindelijk op de plaats van het speeltje is aangekomen, dan neemt ze een speciale tenniek om te gaan zitten.... en dan... plof zit een halve meter van het beoogde speeltje vandaan en kan ze er nog niet bij... haha, dan zie je haar echt zo kijken van, hoe kan dat nou!!
Marjo

Bericht door Marjo »

Echt waar? Ik dacht echt dat het Meike was op de foto. Dan had Silke daar zeker wel ongeveer dezelfde leeftijd. Leuk om er dan een foto van Meike naast te zien. Hint hint :wink: . Ik kan me goed voorstellen dat je er af en toe een punthoofd van krijgt. Ik heb juist kinderen die niet op schoot ofzo in slaap willen vallen. Juist alleen willen zijn. Meike heeft jullie duidelijk meer nodig om in slaap te vallen. Ergens ook wel mooi want E vi die wil soms niet bij ons in slaap vallen maar ook niet in bed :roll: . Helpt dat wat :wink:

Maar gewoon even zitten op een kinderstoel met verkleiner kunnen ze echt nog niet. Da's echt totaal niet stevig. Misschien duurt het niet lang meer. Zou wel leuk zijn, hebben we ineens 3 kinderstoelen aan tafel. Het zelf zitten maakt Rapley toch een stuk praktischer vind ik. Bij Iris hebben we zo genoten van haar en 'Rapley' dat we het nu zeker weer gaan doen.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Afbeelding Afbeelding

niet dezelfde houding, wel dezelfde leeftijd...

ze lijken wel op elkaar maar ze hebben ook wel een eigen koppie vind ik....
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Wat leuk om de zusjes op dezelfde leeftijd naast elkaar te zien! Zouden meer mensen moeten doen ;) :lol: Ik heb zelf bij Yanick en Daniel hele collages gemaakt van hen als babies van dezelfde leeftijd. Maar nu met Evy ontbreekt me alle puf en tijd om eraan te beginnen. Erg he?! :oops:

Marjo, wat lijkt me dat bijzonder inderdaad, ineens van 1 kind naar 3 kinderen aan tafel. Gezellig hoor. Tenminste, wij hebben het (meestal) wel gezelig met 3 kinderen aan tafel. Hopelijk gaan de meisjes snel goed genoeg zitten om echt erbij te kunnen zitten en te kunnen gaan rapleyen. Vast wel, het kan echt snel gaan ineens.

En Evy kan nu echt staan. Dus ze doet niks anders meer 8) En kruipen gaat ook steeds harder.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Nou, ik heb ook foto's van Evy geplaatst en iets verder in het draadje een foto van Daniel rond de zelfde leeftijd
http://jipenjanneke.messageboard.nl/for ... 25&t=23995
Marjo

Bericht door Marjo »

Leuk om foto's van jullie meisjes te zien. Dat maakt het voor mij naast de verhalen zoveel meer compleet.
Ik vind Silke en Meike echt duidelijk zusjes. Dat koppie, de mond en de blik ook volgens mij, of niet?
Het gaat zo snel, ik bedoel jouw E vy is van mei Paulien, dat scheelt maar 2 maanden. Ik kan me niet voorstellen dat mijn meiden misschien gaan staan over 2 maanden :P .
Chabeli

Bericht door Chabeli »

pff wat zijn jullie actief! Haha ik kan het niet bijbenen joh! :wink:

Het gaat hier allemaal z'n gangetje. Sara begint steeds meer haar eigen willetje te tonen. Ik ben benieuwd of ze net zo sterk en koppig is als haar grote broer :wink: Ze heeft duidelijke voorkeuren voor eten. Zo wil ze wel de binnenkant van haar boterham, maar niet de korsten. Die gooit ze consistent zó op de grond. Of schuift ze heel demonstratief van tafel af. Gisteren pakte ze een korstje, trok een vies gezicht, schudde nee met haar hoofd en gooide 'm op de grond. Wel erg grappig! En vandaag was ze boos en gefrustreerd omdat ze het slokje water niet uit haar beker kreeg en smeet ze zo de beker boos op de grond :? Ze brabbelt heel veel en af en toe komt er een woordje door. Zo pakte ze vanochtend een kruimel van de grond, stopte dit in haar mond (ik moet nu echt meteen alles schoonmaken als ze heeft gegeten, anders pakt ze het van de grond!) en zei toen heel vies "bah" (logisch, kan ook nooit lekker zijn geweest haha). Ook zegt ze "hi" en "ja" en "nee". En van de week lag ik met haar op bed haar te voeden 's avonds, keek ze mee aan en zei met een zucht "oh, mama". Zooo lief!! Zij is kwa grove motoriek een stuk trager dan Tomás (die had nu ongeveer al zijn eerste pasjes los gezet, dat zie ik haar nog lang niet doen), maar kwa praten is zij wel heel erg vlot.

Het slapen gaat hier met ups en downs. Vanmiddag heeft ze 2,5 uur geslapen! :shock: Ik schrok er wel een beetje van en ben maar gaan kijken of alles nog wel goed was. Ze heeft nog nooit zoveel geslapen! Ik merk wel dat ze nu steeds meer naar een lange middagslaap toe gaat; eerst sliep ze steeds maar slaapjes van max 45 min. Nu slaapt ze vaker 2x per dag en dan 1x 45 min (ong) en 1x ong 1,5 uur. 's avonds gaat ze wel goed slapen, maar wordt tegenwoordig altijd precies wakker als wij naar bed gaan (ongeacht hoe laat dit is). Dit betekent dus dat ze de hele nacht weer bij ons slaapt....de afgelopen twee nachten was het me iets te bont (twee kids in bed en midden in de nacht lol of gejammer) en heb ik haar zó terug in haar eigen bed gelegd. Ze protesteerde even, maar viel toen als een blok in slaap. Misschien dat ze het in haar eigen bed toch wel iets fijner vindt? Ik wel in ieder geval. Hoe gezellig ik het ook vind met haar bij ons, ik slaap nu al weken slecht en ben echt doodop. Vorige week elke avond tot heel laat bezig geweest met de voorbereidingen van Tomás z'n verjaardag (traktaties, taart, feest, etc), dus kom behoorlijk wat slaap te kort. Vandaag zat ik er ook best doorheen. Ik ga ook zo lekker naar bed!
Chabeli

Bericht door Chabeli »

meiden, hoe gaat het met jullie (kindjes)??

Ik ben hier zo aan het genieten van kleine Saar. Ik moest vandaag wel even slikken bij het besef dat ze bijna 10,5 maand is en hard op weg naar haar eerste verjaardag! Het gaat toch veel te hard allemaal!! Hebben jullie dat ook?

INmmiddels heeft ze 3 tandjes en de 4e is al onderweg. Ze is lekker onderzoekend en kan haar grote broer al flink dwars zitten door zijn spel te verstoren. Als ze haar zin niet krijgt begint ze heel hard te gillen en wordt ze boos. Typisch meidengedrag? Ik ken dat namelijk niet echt van Tomás, maar misschien kreeg hij als enig kind veel meer zijn zin haha.

Verder is ze gewoon heel lief en lekker knuffelig!
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Chabeli, dat klinkt heerlijk! Fijn dat je zo aan het genieten bent van Sara! En hoe gaat het slapen mat Saar? En loopt ze al bijna? Zij ging toch ook zo snel?
Hier ook schrikken hoor, dat het dametje al 9,5 maand is! Maar Evy doet het ook echt belachelijk snel allemaal. De kdv-leidsters noemen haar stuntpiloot 8) Sinds 3 dagen kan ze gaan staan zonder hulp, gewoon vanuit zitstand. Dan staat ze een tel of 5-10, met een blije en trotste blik in haar ogen en boef, valt ze weer op dr billen. Vanochtend was ze grapjes aan het uithalen: Op het bed gaan staan, en zich dan expres heel hard achterover gooien. En met haar handen op haar hoofd, en weer naar beneden, en weer omhoog, en schaterlachen maar!! En gek doen met haar broers vindt ze ook geweldig. Als Y en D aan het spelen zijn, dan draait ze zich in alle bochten om het te zien, en wil ze er het liefst meteen op af.
Ze heeft inmiddels 8 tanden, en ML dacht te zien dat tand nr 9 ook al onderweg is :?

We hebben wel een beetje 2 roerige weken achter de rug. Evy was een beetje ziek, sliep heel slecht en was vreselijk eenkennig! Echt niet normaal, ze wou helemaal niks, huilen, dreinen en zeuren als ze op de grond gezet werd. Bij niemand willen, behalve bij mama. Gelukkig lijkt dat nu weer beter te gaan (sprongetje? want ineens ging ze zelf staan, en er wordt toch altijd gezegd dat babies zo doen als ze iets nieuws gaan leren?).
En we hebben spruw :( We hebben zalf gekregen, dus hopelijk gaat het daarvan weg, en blijft het dan weg.

Ik ben sinds 1,5 week gestopt met kolven op het werk. Ik vind het wel schrikbarend hoe hard de productie achteruit holt :( Het is dubbel, enerzijds is het lekker om niet meer te kolven op het werk. Maar het is jammer dat er nu wel 4 dagen in de week kv nodig is. En het is maar de vraag hoe lang ze voldoende heeft aan mijn melk op de dagen dat ik thuis ben.
Ik kolf nu nog soms s avonds, dus op die manier hoop ik nog zolang mogelijk minstens 1 flesje bv per dag mee te kunnen geven op mijn werkdagen. Jammergenoeg trekt Evy het nog niet met 1 flesje overdag. Haar broers waren ook van die melkmonsters, dus dat is niet nieuw voor me. Wat wel echt balen is, is dat Evy de laatste weken s avonds en s nachts flessen weigert (maakt niet uit wat erin zit), en net zo lang wakker blijft tot ik thuiskom (eerder weigerde ze ook flessen s avonds, maar ging ze gewoon zonder drinken verder slapen). Ik heb nu 2 keer gehad dat ik rond 0:30 uur thuiskwam, en dat de oppas dan al vanaf 22 uur met Evy beneden zat :shock: En ML heeft ook een avond met haar opgezeten. Toen vielen ze uiteindelijk om 1 uur weer samen in slaap (ik kwam om 1:15 uur thuis) en heeft ze getukt tot 5:15. Dus het is ook niet zo dat ze s nachts echt vreselijke honger heeft. Gelukkig hoef ik komende weken niet meer weg s avonds, en ik hoop dat ze het probleem zich vanzelf oplost. Want als ik eerlijk ben, ik ga er wel vreselijk van balen als ik daardoor nog een half jaar of langer s avonds eigenlijk niet weg kan. Ik vind dan een oppas nog wel ok, die betaal ik ervoor. Maar voor ML vind ik het wel heel erg vervelend, dat hij zijn eigen dochter niet eens in slaap kan krijgen€ (bovendien, als ik s avonds laat thuiskom, moet hij vroeg naar bed, zodat hij tenminste fit is de volgende dag).

Nou, t dametje meldt zich alweer.... ze is vroeg vanavond, meestal begint ze pas rond 22:00 uur te mekkeren.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

wat vervelend Pauwtje van dat ziek zijn en de spruw. Ik wil volgende week ook stoppen met kolven op het werk. En ook proberen of ik de bv overdag kan stoppen, of 1 keer per dag ( nu is het denk ik nog 2 of 3 keer).
Ook sneu dat ze zo onrustig is `s avonds. Hopelijk vindt ze snel haar rust weer.
Meike is echt bijna een jaar en ik vind dat wel lekker eigenlijk. Zeker nu ze kan kruipen vermaakt ze zichzelf veel beter dan een poosje geleden en dat voelt wel wat rustiger.
We hebben nu ook 2 goede nachten gehad, 1 keer slapen van 22 tot 6.00 (!!!) en vannacht van 22 tot 5.00. Ze slaapt nog wel bij ons in bed, en als ze echt goed slaapt (en wij een beetje zijn bijgekomen) wil ik er wel moeite in steken om haar in eigen bed en kamer te laten slapen.
En hier nog maar 2 en een halve tand, maar ze eet er niet minder om ;-)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

OOhhh wow, Kaatje wat goed dat jullie 2 van die goede nachten hebben gehad! Begint al die moeite nu toch een beetje te lonen. Hopelijk zet het door, en worden die lange nachten de standaard. En fijn dat M eike zich nu wat beter gaat vermaken en dat je wat meer je handen vrijkrijgt. Hoe gaat het tussen M eike en haar zus? En wat vindt M erlijn eigenlijk van zijn babyzusje?
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Pauwtje schreef:Hoe gaat het tussen M eike en haar zus? En wat vindt M erlijn eigenlijk van zijn babyzusje?

ja dat is eigenlijk heel leuk. S ilke is soms wel wat bazig en pakt van alles af van M eike, maar verder spelen ze heel leuk samen, dan wil S ilke voorlezen aan M eike en dan blijft M eike natuurlijk niet zitten, echt koddig om dat allemaal te bekijken.
En M erlijn vindt zijn zusjes ook wel lief al doet hij nu meer met S ilke dan met M eike, maar dat is ook wel logisch. Hij is echt een lieve zorgzame grote broer.
Vannacht weer een redelijke nacht, mijn vriend heeft er naast gelegen en volgens hem was ze een paar keer heel eventjes wakker.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik reageer even hier hoor K. Wat fijn dat de nachten beter gaan! Jullie hebben wel een lange adem moeten hebben he? Maar zo te lezen heb jij vannacht gewoon lekker kunnen slapen! Hopelijk knap je verder dan ook wat meer op!!!
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

even weer eens een reactie in dit draadje ;-)

Het lijkt me wel leuk om eens met de ( bijna) 1 jarigen te meeten, ik zal een oproep doen in het contactdraadje.
Hoe en wat weet ik ook nog niet precies, van mij mag het bij mij thuis maar wat anders is ook goed.
Hoe gaat het met jullie?
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Jaaa, het lijkt me superleuk om met jullie te meeten. Het maakt mij niet zoveel uit waar, ik vind het niet erg om een stukje te rijden.

Hier gaat alles goed. Evy is de laatste tijd niet meer ziek geweest gelukkig, er komen even geen tandjes meer, en ze slaapt zowaar 3 uur achter elkaar. We zijn begonnen om haar eraan te laten wennen dat ik niet altijd beschikbaar ben s nachts, door papa er s avonds- snachts op uit te sturen met een flesje. De eerste paar keer was dat GEEN succes. Maar nu lijkt ze het wel wat beter te pikken. De ene keer drinkt ze de fles een beetje, en de andere keer niet. Maar gaat ze wel weer slapen. Op zich vind ik het helemaal niet erg dat ze nog 2-3-4 keer wil drinken s nachts. Maar het werd vervelend dat ik niet eens meer weg kon s avonds, omdat madammetje alleen nog maar met borst weer in wilde slapen. Maar goed, we hebben nog nooit een hele nacht geprobeerd om papa het te laten doen. Eind juni ga ik 2 nachtjes weg, en half juni 'moet' ik met mijn werk een nachtje weg. Zo langzamerhand begin ik dat nu wel een beetje spannend te vinden.

Overdag gaat het echt super met haar. Op het kdv staat ze bekend als stuntpiloot. Ze staat in de kinderstoelen, kruipt over wipstoelen heen (ook als er babies inzitten :oops: ), staat balancerend in een wipstoel en trekt alle babies lachend hun speen uit de mond :shock: :lol: Over een maand moet ze door naar de dreumesgroep. Ik geloof dat zij er wel aan toe is (ik niet ;))
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

oh ja, hier wil Meike de laatste tijd ook alleen met de borst in slaap vallen, dat had ze daarvoor niet.
Donderdag komt de oppas, ben benieuwd hoe het dan gaat.....
Meike is niet zo vlotte als andere kinderen maar wel vlotter dan haar zus; ze kan zich al optrekken en staan en weet dan niet meer hoe ze moet gaan zitten en gaat dan dus maar huilen, haha.
Ze eet lekker met van alles mee en drinken uit een bekertje gaat ook steeds beter, dan gaat ze nu ook wel snappen.
De nachten gaan nog zo-zo, dat is wel jammer.
En kletsen kan ze als de beste, de hele dag door, gezellig!
caroline

Bericht door caroline »

wat lastig de zieke kindjes en de gebroken nachten.
maar ook leuk om te lezen hoe goed jullie kindjes het doen.

Thijme had een kado voor mij met zijn verjaardag.
Hij slaapt voortaan regelmatig de klok rond,afentoe huilt hij s'nacht s nog.
Maar hij krijgt ook kiezen,dus misschien daardoor.
Maar meestal slaapt hij van 19.00 tot 07.00.
heerlijk

Daardoor ben ik nu ook met de borstvoedingen gaan veranderen en vandaag ben ik de middag voeding weg aan het laten.
Hij eet zijn boterhammen nu iets beter,dus dan kan het ook.
Als het vandaag lukt zit ik voortaan op twee voedingen.

Hij tijgerd snel,en op zijn auto komt hij overal waar hij wil.
Ook begint hij aan één handje te lopen en langs alles af.
Het is echt een kleine boef,hij wacht tot ik kijk en dan doet hij snel iets wat hij echt niet mag.
Nu al moeilijk om mijn lach te houden.

Ook ben ik van de week voor het eerst echt boos geworden.
Hij bijt,afentoe uit liefde :wink: maar nu omdat hij boos was.
En ik heb er een flinke blauwe plek aan over gehouden.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Gaat goed met Thijme, zo te lezen! Heeft het doorslapen nog doorgezet? Heerlijk zeg :)

Gisteren weer 'keuring' gehad. 8,75 kilo en 71,3 cm. Ze duikt naar de -1 lijn. Grappig, het eerste half jaar zat ze helemaal bovenin de curve, maar nu zit ze dus onder het gemiddelde (niet op de bv-curve trouwens, daar blijft ze mooi gemiddeld). Gelukkig vond de arts het prima. Verder is ze ook helemaal goedgekeurd :D

En misschien.... heel misschien... gaat Evy ook wel iets doen wat richting doorslapen gaat. De agelopen 2 nachten werd ze maar 1 keer echt wakker, ipv 3 keer. Ze huilt wel regelmatig in haar slaap (waar we dan alsnog wakker van worden :? ), maar meestal hoeven we er niet uit en slaapt ze vanzelf weer in (al duurt het soms wel 5 - 10 minuten, en dat zijn lange minuten midden in de nacht).
Chabeli

Bericht door Chabeli »

hallo dames! Wij zijn te weinig actief hier hoor! Hoe gaat het met jullie kindjes??

Gisteren zijn we weer bij het cb geweest. Het was eigenlijk nog voor de 11 maanden keuring, maar omdat we iets achter liepen met de prikjes hadden we de afspraak nu pas. Saartje doet het goed, ze is nu 77 cm en iets meer dan 9,5 kilo. Met gewicht zit ze precies op het gemiddelde en met lengte precies +1. Slanke dame dus. De vpk was onder de indruk van haar ontwikkeling, vooral toen ze heel geconcentreerd, een aantal minutenlang, met de vormenstoof aan het spelen was en een rond blokje steeds in het goede gaatje deed. De prikjes heeft ze kranig doorstaan, gelukkig!

Hier gaat het slapen ook steeds beter, ze gaat eindelijk meer richting klokje rond slapen. Heerlijk! Ik voed haar in principe ook niet meer 's nachts, dat scheelt ook wel. Verder is het gewoon nog steeds een heerlijk kind. Ze is erg vrolijk en relaxt en een echte knuffelkont. Lopen durft ze nog steeds niet los, ze moet mijn vinger vast houden hihi. Wel klimt ze overal op (en is ze daardoor op het kdv ook gevallen :cry: ), kan ze al zelf in een kinderstoel gaan zitten (zo grappig!), doet ze blokjes in het goede gaatje in de vormenstoof (al gaat het nog niet altijd goed hoor), stapelt ze blokjes tot drie, kan ze zelf met een lepel en een vork eten, drinkt ze uit een beker, kan ze al een stuk of 40 woordjes zeggen, zegt simpele tweewoordzinnen als 'hey mama' en 'kijk die', brengt ze haar buggy naar de deur en geeft ze haar jas aan je terwijl ze 'aan' zegt, kan ze errug ondeugend zijn en lijkt ze steeds meer te begrijpen wat je zegt. Heel de dag door horen we hier 'die' en gaat het vingertje de kamer rond. Ze wil alles hebben en kan ontzettend hard gillen als ze haar zin niet krijgt. Soms werp ze zich zelfs op de grond. Ik ben benieuwd wat ons straks te wachten staat in de peuterpubertijd! haha.

Sinds een aantal weken gaat ze nu naar het kdv en dat gaat nog niet echt lekker. Het is veel huilen helaas. Erg zielig, maar ze moet nog erg wennen. Ik ben erg blij dat ik haar mag halen en niet hoef te brengen, want dan zou ik er elke week met tranen weggaan. Ik hoop dat ze snel genoeg went en lekker gaat spelen.

Ik kan soms nog steeds niet geloven dat ze al een jaar is. Het afgelopen jaar is echt voorbij gevlogen! Tegelijk kan ik soms niet geloven dat ze pas 1 jaar is, als ik zie wat ze allemaal doet. Ze is gewoon echt geen baby meer :cry: .

Dames, vertel eens, hoe gaat het met jullie?
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

knappe meid hoor!
Ik ga morgen even uitgebreider reageren! Je hebt gelijk, we kunnen best wat actiever zijn!
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Wel jammer dat Saartje zo moet huilen op het kdv, Chabeli.
Kan me voorstellen dat je dat moeilijk vindt.
Met Meike gaat het wel goed, al is ze nu een beetje ziek- verhoging.
Ze ligt als een aapje tegen me aan en wil alleen bij mij.
Ze gaat al zelf staan, 2 tellen en dan weer snel zitten, maar goed, ze doet het. En lopen aan de hand vindt ze prachtig natuurlijk. Grote lach op haar snoet dan.
En ze kan zich goed vermaken, kruipt rond en onderzoekt alles, af en toe een knuffel en dan weer verder spelen.
Eten en drinken doet ze ook prima, alleen blieft ze nu al geen groente, Silke at op die leeftijd nog wel enthousiast van die groene gezonde dingen, maar haar zus is er nu al klaar mee. Bv heb ik een beetje afgebouwd, vooral voor het slapen gaan en soms nog een slokje tussendoor, ze vindt dit zelf ook prima en ik ook wel.
Alleen de nachten gaan nog steeds rottig, maar ik ga wat dingen maar weer proberen om te kijken of het helpt.
Ze is verder erg aan haar zus gewaagd; ze kunnen nu al samen ruzie maken als er dingen over en weer worden afgepakt en Meike laat dan niet het kaas van haar brood eten, dus dat wordt nog wel wat als ze wat groter zijn, haha.
caroline

Bericht door caroline »

wat kan saartje al veel,alleen zielig dat ze zo moet huilen op het kdv.

wat goed en leuk dat meike het kaas niet van haar brood laat eten.

Thijme is een erg grote jongen,hij heeft maat 92 aan.
Maar een dikkertje is het niet,eerder dun.
Lopen doet hij aan de hand en langs alles af,maar los kan hij nog niet.

hij begint volop te brabbelen,en zegt en schud zelf al nee als hij iets doet wat niet mag.
verder heeft hij ook flinke driftbuien als iets niet gaat zoals hij het wil.
alleen spelen kan hij goed ,maar het liefst met de stofzuiger of trekker.(heb je een heel huis vol met speelgoed)
De hondenmand is heel gewild,maar dat mag niet van mij.
het is een kleine ondeugd ,maar daar geniet ik juist van.

s'nacht slaapt hij voortaan door.En hij drinkt s'morgens nog goed bij mij en voor het slapen een beetje.

Vorige week nog flink ziek geweest,een dubbele oorontsteking en een keelontsteking.
maar nu gaat het weer beter.
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Nog even hier:

Zaterdag baby- en dreumesmeeting in Zwolle van Jip en Janneke. Wie ook zin heeft, Welkom!

Lees meer hier: http://jipenjanneke.messageboard.nl/for ... 22&t=27671
Plaats reactie