Chabeli, dat klinkt heerlijk! Fijn dat je zo aan het genieten bent van Sara! En hoe gaat het slapen mat Saar? En loopt ze al bijna? Zij ging toch ook zo snel?
Hier ook schrikken hoor, dat het dametje al 9,5 maand is! Maar Evy doet het ook echt belachelijk snel allemaal. De kdv-leidsters noemen haar stuntpiloot

Sinds 3 dagen kan ze gaan staan zonder hulp, gewoon vanuit zitstand. Dan staat ze een tel of 5-10, met een blije en trotste blik in haar ogen en boef, valt ze weer op dr billen. Vanochtend was ze grapjes aan het uithalen: Op het bed gaan staan, en zich dan expres heel hard achterover gooien. En met haar handen op haar hoofd, en weer naar beneden, en weer omhoog, en schaterlachen maar!! En gek doen met haar broers vindt ze ook geweldig. Als Y en D aan het spelen zijn, dan draait ze zich in alle bochten om het te zien, en wil ze er het liefst meteen op af.
Ze heeft inmiddels 8 tanden, en ML dacht te zien dat tand nr 9 ook al onderweg is
We hebben wel een beetje 2 roerige weken achter de rug. Evy was een beetje ziek, sliep heel slecht en was vreselijk eenkennig! Echt niet normaal, ze wou helemaal niks, huilen, dreinen en zeuren als ze op de grond gezet werd. Bij niemand willen, behalve bij mama. Gelukkig lijkt dat nu weer beter te gaan (sprongetje? want ineens ging ze zelf staan, en er wordt toch altijd gezegd dat babies zo doen als ze iets nieuws gaan leren?).
En we hebben spruw

We hebben zalf gekregen, dus hopelijk gaat het daarvan weg, en blijft het dan weg.
Ik ben sinds 1,5 week gestopt met kolven op het werk. Ik vind het wel schrikbarend hoe hard de productie achteruit holt

Het is dubbel, enerzijds is het lekker om niet meer te kolven op het werk. Maar het is jammer dat er nu wel 4 dagen in de week kv nodig is. En het is maar de vraag hoe lang ze voldoende heeft aan mijn melk op de dagen dat ik thuis ben.
Ik kolf nu nog soms s avonds, dus op die manier hoop ik nog zolang mogelijk minstens 1 flesje bv per dag mee te kunnen geven op mijn werkdagen. Jammergenoeg trekt Evy het nog niet met 1 flesje overdag. Haar broers waren ook van die melkmonsters, dus dat is niet nieuw voor me. Wat wel echt balen is, is dat Evy de laatste weken s avonds en s nachts flessen weigert (maakt niet uit wat erin zit), en net zo lang wakker blijft tot ik thuiskom (eerder weigerde ze ook flessen s avonds, maar ging ze gewoon zonder drinken verder slapen). Ik heb nu 2 keer gehad dat ik rond 0:30 uur thuiskwam, en dat de oppas dan al vanaf 22 uur met Evy beneden zat

En ML heeft ook een avond met haar opgezeten. Toen vielen ze uiteindelijk om 1 uur weer samen in slaap (ik kwam om 1:15 uur thuis) en heeft ze getukt tot 5:15. Dus het is ook niet zo dat ze s nachts echt vreselijke honger heeft. Gelukkig hoef ik komende weken niet meer weg s avonds, en ik hoop dat ze het probleem zich vanzelf oplost. Want als ik eerlijk ben, ik ga er wel vreselijk van balen als ik daardoor nog een half jaar of langer s avonds eigenlijk niet weg kan. Ik vind dan een oppas nog wel ok, die betaal ik ervoor. Maar voor ML vind ik het wel heel erg vervelend, dat hij zijn eigen dochter niet eens in slaap kan krijgen€ (bovendien, als ik s avonds laat thuiskom, moet hij vroeg naar bed, zodat hij tenminste fit is de volgende dag).
Nou, t dametje meldt zich alweer.... ze is vroeg vanavond, meestal begint ze pas rond 22:00 uur te mekkeren.